Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat voor kruising
Moderator: moderatorteam
- mammie-ans
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): dat wil ik aan jullie vragen (A)
wat voor kruising
kunnen jullie aan de hand van de foto zien wat voor kruising dit is?
voor een grotere foto: http://mammie-ans.hyves.nl/album/580016 ... 60/0/pvTU/
voor een grotere foto: http://mammie-ans.hyves.nl/album/580016 ... 60/0/pvTU/
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: wat voor kruising
Ik zie een hondje uit Turkije of Roemenie. Komt dit hondje toevallig daar vandaan? Zo ja dan hoef je niet te rekenen op rasachtergrond omdat die hondjes daar op straat in de rondte fokken en er allemaal zo uitzien 
-
Job
- Zeer actief
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- mammie-ans
- nieuw lid
het hondje komt uit moskou en ik zou ook graag haar dna laten testen maar ik weet niet of dit echt zo betrouwbaar is
-
laeken
- Zeer actief
Je gelooft toch hoop ik zelf niet dat jouw hondje een echte straathond was mag ik hopen? Zo'n hondje heeft daar op straat geen enkele kans. Jouw hondje is een gedumpt schoothondje bijdehandje.Job schreef:ja want kijk maar naar die teckelachtige 20 cm hoge roemeense straathond die rechts in mijn onderschrift staat.
De hond van de TS lijkt al meer op een echte straathond. Ik zet in op Turkije of evt als 2e keus Roemenië.
-
laeken
- Zeer actief
Dan zat ik er naast maar niet ver. Je kan uit jouw hondje geen rassen meer herleiden. Je moet het zien als een typische straathond. Ik zag het meteen. Die hond moest van de straat komen en dat zie ik aan het feit dat er dus geen enkel raskenmerk meer in zit maar alleen nog sterke genen van overlevers.mammie-ans schreef:het hondje komt uit moskou en ik zou ook graag haar dna laten testen maar ik weet niet of dit echt zo betrouwbaar is
-
Job
- Zeer actief
MARC_S schreef:Je gelooft toch hoop ik zelf niet dat jouw hondje een echte straathond was mag ik hopen? Zo'n hondje heeft daar op straat geen enkele kans. Jouw hondje is een gedumpt schoothondje bijdehandje.Job schreef:ja want kijk maar naar die teckelachtige 20 cm hoge roemeense straathond die rechts in mijn onderschrift staat.
![]()
De hond van de TS lijkt al meer op een echte straathond.
Ik zet in op Turkije of evt als 2e keus Roemenië.
En wat straathonden betreft, daar weet ik natuurlijk ook niks van.
Maar je hebt gelijk, zo veel van dat kleine spul loopt er niet,
als ze niet als pup ergens in een put ofzo gevonden worden
zijn ze vaak al gedood door de grotere honden.
Met mijn Whoopy werd door kinderen gevoetbald
gelukkig zag een asielmedewerkster dat.
Moeder en de andere pups werden ook nog gevonden.
De middenslag lijkt best wat op elkaar,
al zijn dat meer herderachtigen uit Roemenië.
- mammie-ans
- nieuw lid
nou al is het dan een echte straathond, voor mij is ze gewoon een mooie hond. maar waar ik benieuwd naar ben, is die dna test nou echt wat, of is het meer geld klopperij, het lijkt me onwijs leuk om te weten wat voor rassen er i haar zitten, zodat ik sport en andere activiteiten op haar behoeften kan afstemmen. trouwens wij hadden zelf een mooie combi gemaakt betreft rassen: shibu x whippet
-
laeken
- Zeer actief
Er is niks mis met een straathond. Als jij echt iets wil leren over je hond en wat de hond leuk zal vinden is het dus een beter idee om je te verdiepen in het leven van straathonden uit Moskou. Wat doen die, wat is hun karakter en hoe leven ze. Daar heb je meer aan dan je laten neppen met een uitslag als sharpei, bernersennen, whippet en JR-bloed.
Want dat zegt niks. Al zou er in de verte een rashond doorheen zitten, nog steeds kan je dan totaal niet meer inschatten wat daar nog van over is vwbt het karakter. Dat weet alleen jijzelf. 
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
ja, dat is geldklopperij.mammie-ans schreef:nou al is het dan een echte straathond, voor mij is ze gewoon een mooie hond. maar waar ik benieuwd naar ben, is die dna test nou echt wat, of is het meer geld klopperij, het lijkt me onwijs leuk om te weten wat voor rassen er i haar zitten, zodat ik sport en andere activiteiten op haar behoeften kan afstemmen. trouwens wij hadden zelf een mooie combi gemaakt betreft rassen: shibu x whippet
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Het is een onherleidbare, rasechte Strato, zo gemixt en gemengd dat er volgens mij niets zinnigs over te zeggen is qua ras, ik vind het wel een mooie hond
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Gewoon een straathond, klaar. Je kan toch zelf dingen gaan uitproberen om te kijken wat je hond leuk vind.
Ik heb hier ook 3 buitenlandertjes rondlopen, heb geen test nodig om te kijken wat ze nodig hebben en leuk vinden
Ik heb hier ook 3 buitenlandertjes rondlopen, heb geen test nodig om te kijken wat ze nodig hebben en leuk vinden

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Precies, ik snap dat gezoek naar rassen in een bastaard nooit zo. als je de hond nog niet hebt kan ikhet me voorstellen, of je nou een kruising herder neemt of een kruising shih tzu. Maar als je de hond al hebt en karakter is al gevormd, waarom zou je het dan willen weten?_Inge_ schreef:Gewoon een straathond, klaar. Je kan toch zelf dingen gaan uitproberen om te kijken wat je hond leuk vind.
-
laeken
- Zeer actief
Ik weet niet wat je van straathonden weet. Jouw honden hebben er in elk geval weinig mee te maken. Wat ik wel las is dat je mij corrigeert op het feit dat ik aangeef dat dit een typische straathond is. Ik noem dan niet meteen het juiste land maar verder klopt het toch gewoon? Ook geef je aan dat je eigen hond dan een straathond zou zijn maar jij weet net zo goed als ik dat dat onzin is. De moeder is misschien gedumpt, zwanger of met wat pups. Maar dat maakt het nog geen straathond. Dat maakt het een gedumpte hond. Dat is iets totaal anders. Immers, anders is een galgo ook een straathond. Die lopen er toch ook in Spanje rond? Of zelfs setters, kunnen ook zomaar gedumpt zijn. Zodra een hond een uiterlijk heeft van een Pariahond dan wordt het andere koek. Dat is wat deze hond dus heeft. Alles van een pure straathond die al generaties lang op straat leven en zelfs duidelijk te onderscheiden zijn van rashonden en kruisingen daarvan.Job schreef:jij hebt me zalig laten schaterlachen.
Ik begrijp dus niet zo goed wat je nu wil zeggen. Hondje blijkt zoals ik dus zei een straathond. Was ook wel duidelijk te zien imo.
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
_Jules_
- Zeer actief
Jules is ook een straathond, die is op straat gevondenMARC_S schreef:Ik weet niet wat je van straathonden weet. Jouw honden hebben er in elk geval weinig mee te maken. Wat ik wel las is dat je mij corrigeert op het feit dat ik aangeef dat dit een typische straathond is. Ik noem dan niet meteen het juiste land maar verder klopt het toch gewoon? Ook geef je aan dat je eigen hond dan een straathond zou zijn maar jij weet net zo goed als ik dat dat onzin is. De moeder is misschien gedumpt, zwanger of met wat pups. Maar dat maakt het nog geen straathond. Dat maakt het een gedumpte hond. Dat is iets totaal anders. Immers, anders is een galgo ook een straathond. Die lopen er toch ook in Spanje rond? Of zelfs setters, kunnen ook zomaar gedumpt zijn. Zodra een hond een uiterlijk heeft van een Pariahond dan wordt het andere koek. Dat is wat deze hond dus heeft. Alles van een pure straathond die al generaties lang op straat leven en zelfs duidelijk te onderscheiden zijn van rashonden en kruisingen daarvan.Job schreef:jij hebt me zalig laten schaterlachen.
Ik begrijp dus niet zo goed wat je nu wil zeggen. Hondje blijkt zoals ik dus zei een straathond. Was ook wel duidelijk te zien imo.

-
Job
- Zeer actief
Geschiedenis van de straathonden van Roemenië kan men vinden als men in de tijd van Nicolae Ceauşescu gaat kijken wat er daar politoek gebeurde.
Dus ja daar zit gewoon een verhaal achter en voor wie de zwerfhondenproblematiek daar wil begrijpen is het soms handiog je er in te verdiepen.
Ach waar zijn nu echte straathonden en wat is de oorzaak?
Spanje kent ook voornamelijk dumphonden,
dat krijg je als kinderen daar met 1 of ander jaarlijks feest standaard een pup krijgen en die na een paar weken zat zijn.
Vergeet die fijne engelsen daar ook niet.
Daarnaast afgedankte jachthonden die aan hun lot worden overgelaten.
Griekse eilanden zijn ook niet echte zwerfhonden,
teven worden daar ongewenst zwanger en leven buiten dus ja de pups worden zwerfhonden, daarna doodgereden of vergiftigd.
Geen idee wat de oorzaak in Polen of Turkije ofzo is,
wie het weet mag het vertellen.
Het is belangrijk te weten waarom een land zwerfhonden heeft en waar ze vandaan komen
om dat je anders de problematiek niet op kan lossen.
Maar ja wat moet je met de info als je niks aan het probleem wil doen?
Afijn dit hondje komt uit Rusland, geen idee wat daar de problemen zijn.
Dus ja daar zit gewoon een verhaal achter en voor wie de zwerfhondenproblematiek daar wil begrijpen is het soms handiog je er in te verdiepen.
Ach waar zijn nu echte straathonden en wat is de oorzaak?
Spanje kent ook voornamelijk dumphonden,
dat krijg je als kinderen daar met 1 of ander jaarlijks feest standaard een pup krijgen en die na een paar weken zat zijn.
Vergeet die fijne engelsen daar ook niet.
Daarnaast afgedankte jachthonden die aan hun lot worden overgelaten.
Griekse eilanden zijn ook niet echte zwerfhonden,
teven worden daar ongewenst zwanger en leven buiten dus ja de pups worden zwerfhonden, daarna doodgereden of vergiftigd.
Geen idee wat de oorzaak in Polen of Turkije ofzo is,
wie het weet mag het vertellen.
Het is belangrijk te weten waarom een land zwerfhonden heeft en waar ze vandaan komen
om dat je anders de problematiek niet op kan lossen.
Maar ja wat moet je met de info als je niks aan het probleem wil doen?
Afijn dit hondje komt uit Rusland, geen idee wat daar de problemen zijn.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
_Inge_ schreef:Gewoon een straathond, klaar. Je kan toch zelf dingen gaan uitproberen om te kijken wat je hond leuk vind.

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een onvervalste Roemeense straathond, maar die wordt eigenlijk zelden voor straathond aangezien grappig genoeg.
Waar ik woonde in Roemenie (boerendorp) was de gemiddelde straathond tamelijk klein. Vaak met ruige vacht en veelal ook nog met korte pootjes. Honden boven kniehoogte kwam je amper tegen en iets langbenigs en kortharigs zoals mijn Ragyo zag je daar eigenlijk nauwelijks. Buiten het dorp zwierven wel grotere, berghondachtige types rond, dat zijn afstammelingen van de honden die de schaapskuddes bewaken. Ik vermoed dat er in het dorp zelf korte metten gemaakt werd met dat soort honden, mensen waren daar bang voor. Wat ze daar zelf graag hadden als waakhond waren kleintjes, die aten niet zo veel.
Waar ik woonde in Roemenie (boerendorp) was de gemiddelde straathond tamelijk klein. Vaak met ruige vacht en veelal ook nog met korte pootjes. Honden boven kniehoogte kwam je amper tegen en iets langbenigs en kortharigs zoals mijn Ragyo zag je daar eigenlijk nauwelijks. Buiten het dorp zwierven wel grotere, berghondachtige types rond, dat zijn afstammelingen van de honden die de schaapskuddes bewaken. Ik vermoed dat er in het dorp zelf korte metten gemaakt werd met dat soort honden, mensen waren daar bang voor. Wat ze daar zelf graag hadden als waakhond waren kleintjes, die aten niet zo veel.
-
_Jules_
- Zeer actief
Dat is alleen geen buitenlandertjeLellibel schreef:_Inge_ schreef:Gewoon een straathond, klaar. Je kan toch zelf dingen gaan uitproberen om te kijken wat je hond leuk vind.
Ik heb hier ook 3 buitenlandertjes rondlopen, heb geen test nodig om te kijken wat ze nodig hebben en leuk vindenHahaha ik keek naar je onderschrift en begreep je gelijk.

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
dat lijkt me ook dat je er vanzelf wel achter komt, mijn straathond houdt enorm van rennen en springen dus ik heb behendigheid met hem gedaan een tijdje, dat vond ie enig. doggydance vindt ie ook enig want hij houdt van trucjes leren. gehoorzaamheid kan hij maar is niet helemaal zijn ding, daarbij merk je dat ie het puur doet voor de beloning en niet omdat ie het leuk vindt, evenals apprteren. maar laat hem een paar hindernisjes springen en hij trekt een hele fanatieke kop
mijn andere hond (kruising) vangt/pakt graag dingen met zijn bek en die vindt dus wel apporteren leuk en frisbeeen enzo.
mijn andere hond (kruising) vangt/pakt graag dingen met zijn bek en die vindt dus wel apporteren leuk en frisbeeen enzo.