Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
christo schreef:Je beseft hopelijk wel dat het degene die het filmpje gemaakt heeft te doen is om de hits die je nu voor hem/haar genereert?
Het is een filmpje tegen dierenleed in het algemeen, met tekst erbij e.d., niet geplaatst door degene die het filmpje heeft gemaakt.
Dan vraag ik me af hoe die aan dat filmpje komen en waarom er niet ingegrepen is! Ik ga uiteraard niet kijken, word nu al misselijk nu ik dit lees. Ik vind dit niet te verteren. Degenen die dit gedaan hebben moeten zelf maar in een vuilniswagen gesmeten worden want dat verdienen ze echt!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
(dat van die kippen kan ik wel tegen heb overigens zelf op een slagterrij gewerkt (kippen) maar daar ging het er echt niet zo aantoe.
Maar een hond zomaar in een vuilniswagen gooie, levend of dood......
christo schreef:En jij denkt dat de maker er geen voldoening uit haalt dat mensen zijn filmpje bekijken, ook al is hij niet degene de het plaatste?
Waar je je druk om kunt maken. Met dit filmpje worden hopelijk weer wat extra mensen bewust gemaakt..
Ehm, dat we geen zieke trend gaan lopen aanmoedigen met z'n allen? En dat ik niet graag zie dat zo'n ziek figuur op een nog ziekere manier trots gaat lopen zijn op het mishandelen van honden?
christo schreef:Je beseft hopelijk wel dat het degene die het filmpje gemaakt heeft te doen is om de hits die je nu voor hem/haar genereert?
Het is een filmpje tegen dierenleed in het algemeen, met tekst erbij e.d., niet geplaatst door degene die het filmpje heeft gemaakt.
En jij denkt dat de maker er geen voldoening uit haalt dat mensen zijn filmpje bekijken, ook al is hij niet degene de het plaatste?
Tsja, dat weet ik niet. Ik weet niet eens of de maker op de hoogte is dat dit filmpje in een film vol compilaties zit die gemaakt is om dierenleed tegen te gaan. Het is een stukje bewustwording en dat is wel iets wat ik belangrijk vind als het gaat om dierenleed. Of leed in het algemeen. Daar wil ik mijn ogen niet voor sluiten, alsof het niet bestaat. Maar ja, de keerzijde is misschien wel dat sommige mensen er op kicken dat hun filmpje zo veel duizend hits heeft en dat dit ze misschien aanzet tot het maken van meer filmpjes. Ik weet niet wat beter is, mijn eerste opmerking was in elk geval niet bedoelt als wijsneuzerij o.i.d., maar als algemenen opmerking over het filmpje.
Maar is deze misdaad die begaan is tegen dit hondje niet erg overbodig om te laten zien? Mensen snappen zo toch ook wel dat je dit niet kunt maken. Als ze dat dan TOCH doen, zit er iets flink fout tussen de oren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mensen zullen het misschien erg overdreven vinden maar heb echt wel 5/10 minuten vrij hysterisch zitten janken.. Ik snap mensen echt niet.. Zulke filmpjes laten me weer heel goed nadenken, en er lopen aangifte tegen me omdat ik een dierenspeciaalzaak in een slecht daglicht heb gezet ivm verwaarlozing van de dieren en ook het afknippen van snavels bij de kwartels enzo.
Door dit filmpje wil ik die vent weer helemaal afmaken, en ga er zeker een zaak van maken!
Beetje gekke gedachten, maar soms denk ik "wat zou het leven toch mooi zijn zonder mensen"
christo schreef:En jij denkt dat de maker er geen voldoening uit haalt dat mensen zijn filmpje bekijken, ook al is hij niet degene de het plaatste?
Waar je je druk om kunt maken. Met dit filmpje worden hopelijk weer wat extra mensen bewust gemaakt..
Ehm, dat we geen zieke trend gaan lopen aanmoedigen met z'n allen? En dat ik niet graag zie dat zo'n ziek figuur op een nog ziekere manier trots gaat lopen zijn op het mishandelen van honden?
Waar heb je het nou over? Dit is een filmpje om te laten zien hoe sommige mensen en bedrijven met dieren om gaan. Waar staat dat hij ergens trots op is?
Ik vind het helemaal niet verkeerd om te laten zien hoe het er aan toe gaat met sommige dieren.
iones schreef:Maar is deze misdaad die begaan is tegen dit hondje niet erg overbodig om te laten zien? Mensen snappen zo toch ook wel dat je dit niet kunt maken. Als ze dat dan TOCH doen, zit er iets flink fout tussen de oren.
Wat is dan niet overbodig om te laten zien? Elk normaal mens snapt dat die dat niet kan maken, door het te horen. Maar er zijn helaas ook heel veel mensen die dat niet snappen en daarbij zit er ook echt iets flink fout tussen de oren. Hopelijk hebben zij wel iets aan zo'n filmpje.
iones schreef:Maar is deze misdaad die begaan is tegen dit hondje niet erg overbodig om te laten zien? Mensen snappen zo toch ook wel dat je dit niet kunt maken. Als ze dat dan TOCH doen, zit er iets flink fout tussen de oren.
Wat is dan niet overbodig om te laten zien? Elk normaal mens snapt dat die dat niet kan maken, door het te horen. Maar er zijn helaas ook heel veel mensen die dat niet snappen en daarbij zit er ook echt iets flink fout tussen de oren. Hopelijk hebben zij wel iets aan zo'n filmpje.
Nee Gaby. Dat gaat niet meer goed komen met zulke mensen. Als je dit zo al niet snapt.....
Ik hoef het ook niet te zien om te weten dat zoiets niet normaal is hoor... Ik ga er vanuit dat Gaby dat ook zo bedoelt. Maar als jij dat nodig hebt, om zoiets te zien, be my guest... :N:
Abby schreef:Ik hoef het ook niet te zien om te weten dat zoiets niet normaal is hoor... Ik ga er vanuit dat Gaby dat ook zo bedoelt. Maar als jij dat nodig hebt, om zoiets te zien, be my guest... :N:
Hoezo nodig hebben? Sommige kijken het wel, sommige niet. Moet daar een reden voor zijn?
Abby schreef:Ik hoef het ook niet te zien om te weten dat zoiets niet normaal is hoor... Ik ga er vanuit dat Gaby dat ook zo bedoelt.
Natuurlijk bedoel ik dat zo. Ik heb gekeken omdat ik nieuwsgierig ben, niet omdat ik zo ziek ben ik mijn hoofd dat ik ideeën wil opdoen hoe ik beesten zou kunnen mishandelen.
Dat weet ik niet of het daar om te doen is. dit is toch een zg voolichtingsfilm....Ik weet wel dat er dankzij dit soort zieke filmpjes op youtube er ook een aantal mensen zijn aangehouden.(denk aan die idioten die puppy's in het water mikte, was dat Rusland of zo..?) Nu heb ik het niet over de grootte van de straf of de gevolgen van de aanhouding, daar kan je dan weer een nieuwe discussie van maken. Ik heb het filmpje niet afgekeken...been there done that. Maar denk dat het een heel klein stukje dierenleed is. Ik denk dat er eigen omgeving ook hele veel dieren leed is en niet alleen met honden of zielige kuikentjes. Ik vind het goed om dit in kaart te brengen, ook al gebeurd dat met een youtube filmpje. Wat je er zelf mee doet kijken of aanklikken dat is ieder voor zich natuurlijk. Dierenleed is ziek, het filmen is ook erg walgelijk.
iones schreef:Staat het er nog op, op youtube? Ik dacht dat zulke smerige filmpjes niet mochten.
Ik vrees dat dit zo'n randje kantje geval is, zelf vind ik dat dit niet thuis hoort op YouTube, al vind je er wel meer filmpjes die over de schreef gaan.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 ) Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 ) Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14) Vicky: lieve knuffelbeer
Het is een heel filmpje en niet enkel het fragment van de hond dat je ziet, ik vermoed dat daar op beslist word door YouTube of het kan of niet. Zelf heb ik al aan YouTube gemeld dat dit ongepast is. Zelf vind ik het kompleet ziekelijk en zoals ik hier al eerder poste vind ik dat het daar niet thuis hoort. Hoop dat ik zo duidelijk ben!
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 ) Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 ) Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14) Vicky: lieve knuffelbeer
Mark-Tinny schreef:Het is een heel filmpje en niet enkel het fragment van de hond dat je ziet, ik vermoed dat daar op beslist word door YouTube of het kan of niet. Zelf heb ik al aan YouTube gemeld dat dit ongepast is. Zelf vind ik het kompleet ziekelijk en zoals ik hier al eerder poste vind ik dat het daar niet thuis hoort. Hoop dat ik zo duidelijk ben!
Je bent duidelijk. En kennelijk heb jij ongeveer dezelfde normen als ik, maar dat geldt kennelijk dus weer niet voor youtube.