Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Losloopgebieden die te bereiken zijn met ov
Moderator: moderatorteam
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Losloopgebieden die te bereiken zijn met ov
Wie weet welke losloopgebieden in Utrecht en Gelderland te bereiken zijn met het openbaar vervoer.
Vianen weet ik al, Soesterduinen is volgens mij nog een kwartier lopen vanaf het station?
Vianen weet ik al, Soesterduinen is volgens mij nog een kwartier lopen vanaf het station?

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Re: Losloopgebieden die te bereiken zijn met ov
Soesterduinen is inderdaad wel even lopen vanaf het station, trein-bus ook een optie? Vanuit station driebergen-zeist kun je naar Heidestein om te wandelen, wat toegang geeft tot een ontzettend groot losloopgebied. Vanuit station Baarn kun je naar het Baarnsche Bos om te wandelen en daar evt oversteken naar het Roosterbos en van daaruit doorlopen naar landgoed Groeneveld._Inge_ schreef:Wie weet welke losloopgebieden in Utrecht en Gelderland te bereiken zijn met het openbaar vervoer.
-
_Jules_
- Zeer actief
Ah thanx, Driebergen-Zeist is ook maar een klein stukje vanaf Veenendaalbennie schreef:Soesterduinen is inderdaad wel even lopen vanaf het station, trein-bus ook een optie? Vanuit station driebergen-zeist kun je naar Heidestein om te wandelen, wat toegang geeft tot een ontzettend groot losloopgebied. Vanuit station Baarn kun je naar het Baarnsche Bos om te wandelen en daar evt oversteken naar het Roosterbos en van daaruit doorlopen naar landgoed Groeneveld._Inge_ schreef:Wie weet welke losloopgebieden in Utrecht en Gelderland te bereiken zijn met het openbaar vervoer.

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier in Velp zijn 2 losloopstukjes dichtbij het station. Het eerste is het landgoed(je) Biljoen en van daaruit kan je doorlopen naar het tweede stuk, de Ossendaalse laan (hoort bij de Veluwezoom). Het is niet heel groot of spectaculair, maar als je deze 2 stukken aan elkaar knoopt dat kan je denk wel een uur loslopen en je kan het oneindig uitbreiden met paden waar wel aangelijnd moet worden.
Als je het leuk vindt kan ik wel een keer met je mee wandelen vanaf het station!
Als je het leuk vindt kan ik wel een keer met je mee wandelen vanaf het station!
-
Fin
- Zeer actief
Het Goudse Hout is nog geen vijf minuten lopen van het station Gouda Goverwelle. Goed voor een uurtje lopen en je kunt bij het Vaantje ook nog een lekker bakje koffie doen met je honden bij je.
-
_Jules_
- Zeer actief
Gouda kan ook nog ja, is ook nog geen uur met de trein!
Kan je daar ook wat drinken of niet?
Ja leukRagyo schreef:Hier in Velp zijn 2 losloopstukjes dichtbij het station. Het eerste is het landgoed(je) Biljoen en van daaruit kan je doorlopen naar het tweede stuk, de Ossendaalse laan (hoort bij de Veluwezoom). Het is niet heel groot of spectaculair, maar als je deze 2 stukken aan elkaar knoopt dat kan je denk wel een uur loslopen en je kan het oneindig uitbreiden met paden waar wel aangelijnd moet worden.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Als ik weer een keer een van de honden mee heb, loop ik mee (als dat mag_Inge_ schreef:Ah thanx, Driebergen-Zeist is ook maar een klein stukje vanaf Veenendaalbennie schreef:Soesterduinen is inderdaad wel even lopen vanaf het station, trein-bus ook een optie? Vanuit station driebergen-zeist kun je naar Heidestein om te wandelen, wat toegang geeft tot een ontzettend groot losloopgebied. Vanuit station Baarn kun je naar het Baarnsche Bos om te wandelen en daar evt oversteken naar het Roosterbos en van daaruit doorlopen naar landgoed Groeneveld._Inge_ schreef:Wie weet welke losloopgebieden in Utrecht en Gelderland te bereiken zijn met het openbaar vervoer.
Vianen weet ik al, Soesterduinen is volgens mij nog een kwartier lopen vanaf het station?Ga ik daar binnenkort ook eens heen
-
_Jules_
- Zeer actief
Ja leukveertje schreef:
Als ik weer een keer een van de honden mee heb, loop ik mee (als dat mag). Dat is vanuit Wageningen ook goed te doen
Voor mij is het maar een kwartier met de trein en vanaf het station daar is het ook maar een klein stukje met de bus, ideaal! Woon vlakbij het station, dus dat is wel handig. Kan ik daar mooi af en toe met James ook heen.

-
_Jules_
- Zeer actief
Hebben ze bij Heidestein trouwens ook iets waar je wat kan drinken? Waar de hond mee mag.bennie schreef:Soesterduinen is inderdaad wel even lopen vanaf het station, trein-bus ook een optie? Vanuit station driebergen-zeist kun je naar Heidestein om te wandelen, wat toegang geeft tot een ontzettend groot losloopgebied. Vanuit station Baarn kun je naar het Baarnsche Bos om te wandelen en daar evt oversteken naar het Roosterbos en van daaruit doorlopen naar landgoed Groeneveld._Inge_ schreef:Wie weet welke losloopgebieden in Utrecht en Gelderland te bereiken zijn met het openbaar vervoer.

- bennie
- Zeer actief
Bij Heidestein zelf iig niet. Wellicht dat er bij het station iets is, maar daar durf ik niets over te zeggen._Inge_ schreef:Hebben ze bij Heidestein trouwens ook iets waar je wat kan drinken? Waar de hond mee mag.bennie schreef:Soesterduinen is inderdaad wel even lopen vanaf het station, trein-bus ook een optie? Vanuit station driebergen-zeist kun je naar Heidestein om te wandelen, wat toegang geeft tot een ontzettend groot losloopgebied. Vanuit station Baarn kun je naar het Baarnsche Bos om te wandelen en daar evt oversteken naar het Roosterbos en van daaruit doorlopen naar landgoed Groeneveld._Inge_ schreef:Wie weet welke losloopgebieden in Utrecht en Gelderland te bereiken zijn met het openbaar vervoer.
Je kunt wel bij Heidestein helemaal doorlopen tot de Woudenbergse weg (als je die oversteekt kun je bij de Kozakkenput/Austerlitz ook nog uren in losloopgebied wandelen), en daar heb je wel wat horeca, maar ik weet niet of daar honden welkom zijn, zou je wellicht even moeten bellen, dan zou je bv naar het Beauforthuis kunnen gaan, maar dat is alleen op zondag vanaf 11 uur geopend. Wanneer je met de bus naar de Prinses Margrietlaan gaat in Zeist en de laatste halte op die laan uitstapt is het Beauforthuis ongeveer een klein uur lopen schat ik zo (een klein half uur als je de weg kent en flink doorstapt en je honden niet achter wild aan verdwijnen
Mocht je op avontuur willen en een dag ervan maken, dan kun je vervolgens de Woudenbergse weg oversteken en in het losloopgebied aldaar via de Oude Put richting de Piramide van Austerlitz lopen, waar ook restauratie is.
- bennie
- Zeer actief
Ik heb een plattegrondje gemaakt ter ondersteuning. De gele omlijning geeft grofweg het losloopgebied aan, de stippeltjes de wandelroute en de rode lijn de bus combi route
.

-
_Jules_
- Zeer actief

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Horsterpark in Duiven, Waterwingebied in Amersfoort, Baarnsche Bos

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als je met de trein bij hollandse rading uitstapt ben je meteen midden in het bos. Nou ja 100 meter eraf ofzo.
-
Supernova
- Zeer actief
-
_Jules_
- Zeer actief
Ja, handig he
Heb ik wat te doen. Elke week een ander gebied 
Ah oke, ook maar 3 kwartier voor mijValerie schreef:Als je met de trein bij hollandse rading uitstapt ben je meteen midden in het bos. Nou ja 100 meter eraf ofzo.

-
Supernova
- Zeer actief
Ja erg handig! Hollandsche rading is inderdaad mooi, in dat bos zat ik op school 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik ben er een paar keer gaan wandelen en steeds raakte ik de weg kwijt. Daar heb je trouwens ook die stomme koeien 
-
Supernova
- Zeer actief
Kan me goed voorstellen dat je daar de weg kwijt raakt, heb ik ook weleens gehad. En die koeien zijn hartstikke leuk!Valerie schreef:Ik ben er een paar keer gaan wandelen en steeds raakte ik de weg kwijt. Daar heb je trouwens ook die stomme koeien
- BiancaVanRijn
- Vaste gebruiker
Ede is nog dichterbij
en naast het station van Ede-Wageningen loop je zo het bos in - de Sijsselt (of zoiets). Daar is ook een heel groot deel losloopgebied en leuke afwisseling met bos en hei en hoogteverschillen. Echt een aanrader! 

- BiancaVanRijn
- Vaste gebruiker
Ow en het bos achter Ouwehands Dierenpark. Ben je daar al eens geweest? Ook erg leuk, want je kan de wolven en beren bekijken van buiten het hek.

- BiancaVanRijn
- Vaste gebruiker
Ow (sorry hoor
) en het losloopgebied naast Bennekom. De bus stopt in het centrum en dan is het nog ongeveer 5 minuten lopen. Het gebied daar is ook lekker groot!

-
_Jules_
- Zeer actief
Oow thanx, dat is idd dichtbij allemaal. Jij woont ook in de buurt, dus als je een keer mee wil 

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, dat dan weer niet.. misschien zit er wel bij het station redelijk in de buurt iets van een cafe ofzo maar ik let daar eigenlijk nooit op._Inge_ schreef:Gouda kan ook nog ja, is ook nog geen uur met de trein!
Ja leukRagyo schreef:Hier in Velp zijn 2 losloopstukjes dichtbij het station. Het eerste is het landgoed(je) Biljoen en van daaruit kan je doorlopen naar het tweede stuk, de Ossendaalse laan (hoort bij de Veluwezoom). Het is niet heel groot of spectaculair, maar als je deze 2 stukken aan elkaar knoopt dat kan je denk wel een uur loslopen en je kan het oneindig uitbreiden met paden waar wel aangelijnd moet worden.
Als je het leuk vindt kan ik wel een keer met je mee wandelen vanaf het station!Kan je daar ook wat drinken of niet?
als je het een keer wil proberen stuur maar een pb, eerste 2-3 weken nog niet wat mij betreft want ben druk met nieuwe baan, daarna kan wel!
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik hou dit topic even in de gaten, zie allemaal goede tips 

- BiancaVanRijn
- Vaste gebruiker
Leuk!_Inge_ schreef:Oow thanx, dat is idd dichtbij allemaal. Jij woont ook in de buurt, dus als je een keer mee wil

- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Ben opgegroeid in Velp en mijn ouders wonen er.Ragyo schreef:nee, dat dan weer niet.. misschien zit er wel bij het station redelijk in de buurt iets van een cafe ofzo maar ik let daar eigenlijk nooit op._Inge_ schreef:Gouda kan ook nog ja, is ook nog geen uur met de trein!
Als je het leuk vindt kan ik wel een keer met je mee wandelen vanaf het station!Kan je daar ook wat drinken of niet?
als je het een keer wil proberen stuur maar een pb, eerste 2-3 weken nog niet wat mij betreft want ben druk met nieuwe baan, daarna kan wel!
Maar in de buurt van Station zit niet echt iets om te drinken, of je moet naar het dorp lopen. Maar goed zo heel dichtbij is dat ook weer niet.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Leuk topic om even te volgen!
Als je een wandeling van ongeveer 1,5 a 2 uur maakt van station Hollandse Rading kom je dan nog langs een leuk restaurantje/eetcafe waar je met de hond naar binnen mag?
Als je een wandeling van ongeveer 1,5 a 2 uur maakt van station Hollandse Rading kom je dan nog langs een leuk restaurantje/eetcafe waar je met de hond naar binnen mag?
-
_Jules_
- Zeer actief
Sorry, beetje te laat.. maar in het weekend kan ik niet zo vaak.. dus dan moet ik ff kijken. Doordeweeks kan ik wel vaker.BiancaVanRijn schreef:Leuk!_Inge_ schreef:Oow thanx, dat is idd dichtbij allemaal. Jij woont ook in de buurt, dus als je een keer mee wilIk ben zondagochtend weer van plan om naar 1 van de 3 toe te gaan. Dus als je zin hebt, laat maar weten!
Kan jouw hond met alle honden of niet?