Heb alleen even het stukje gemist dat jullie met jullie bouvier bij de dierenarts hebben gezeten omdat ze in hem heeft gehangen want ze is toch oooo zooooo agressieffrank7 schreef:kortsamen gevat
er werdt gezegt dat ze Dominant was en bazig tegen andere honden.
tegen volwassen honden was ze onderdanig dus niet !
en tja Dominant en Angstagressie is een wereld van verschil tenzei mijn dierenarts
geen verstand heeft ervan he.
en liegt dat ze dus angstagressie heeft.
Ik heb gevraagt aan hem wat te doen.
Hij zei dat ik het ken proberen om het eruit te krijgen, maar het zal heel moelijk worden en veel gedult hebben, kleine kans.
eigenlijk ben ik dus niet daar goed genoeg voor om pups die dat trouma hebben meegemaakt
op nieuwe op te voeden.
dat ken mischien wel ,maar door een kenner denk ik.
dus nogmaals ze was niet alleen Dominant en ja ze was wel basig en ook fel.
maar ze hebben niet gezegt bij folyfoot dat ze Angstagressie heeft.
ik heb dus gehandelt uit wat ik zelf heb gezien en wat Dierenarts mij heeft verteld .
ook gezien het feit dat hij haar niet eens kon vastpakken want dan beet hij haar .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
effe voorstellen
Moderator: moderatorteam
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Re: effe voorstellen

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Oh neem mij niet kwalijk jij pikt dit blijkbaar anders op dan ik voor ogen hadMuk schreef:Lieverd, concentreer je eens op jezelf in plaats van op mij. Ik gedraag mij niet anders dan anderen hier, dus hou je selectief belerende praatjes ajb bij je.Pepie schreef:Muk concentreer je nou eens op de pup die ze nu hebben :M:
Bewaar die lieverd dan ook maar voor een ander dat staat in de context een beetje denigrerend

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Een dierenarts is geen gedragstherapeut. Een dierenarts ziet een hond in een toch al gespannen situatie op een plek met vreemde luchtjes en waar een vreemde vent over je heen buigt en je betast.
- wenmart20
- Zeer actief
En ik ben 1 van die andere.Muk schreef:Lieverd, concentreer je eens op jezelf in plaats van op mij. Ik gedraag mij niet anders dan anderen hier, dus hou je selectief belerende praatjes ajb bij je.Pepie schreef:Muk concentreer je nou eens op de pup die ze nu hebben :M:
Iedereen heeft een flink woordje tegen hem.
Jij bent de enige die hem beschermt.
Nou in mijn ogen is hij gewoon een zielig ventje die een hond zoekt waarmee hij zijn mini gevalletje een stuk kan verlengen.
Want ergens anders kan hij het niet mee doen

- wenmart20
- Zeer actief
Idd mijn reu wil je ook niet meemaken bij de dierenarts.Valerie schreef:Een dierenarts is geen gedragstherapeut. Een dierenarts ziet een hond in een toch al gespannen situatie op een plek met vreemde luchtjes en waar een vreemde vent over je heen buigt en je betast.
Is een schat van een hond gaat voor je door het vuur maar de dierenarts heeft ie geprobeerd te grijpen

-
Muk
Hahaha, jij leest mijn tweede zin dus ook anders dan dat ik voor ogen had.Pepie schreef:Oh neem mij niet kwalijk jij pikt dit blijkbaar anders op dan ik voor ogen hadMuk schreef:Lieverd, concentreer je eens op jezelf in plaats van op mij. Ik gedraag mij niet anders dan anderen hier, dus hou je selectief belerende praatjes ajb bij je.Pepie schreef:Muk concentreer je nou eens op de pup die ze nu hebben :M:![]()
Bewaar die lieverd dan ook maar voor een ander dat staat in de context een beetje denigrerend
Maar goed, ik concentreer mij nu weer op andere dingen.
-
frank7
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bouvier
Valerie schreef:Een dierenarts is geen gedragstherapeut. Een dierenarts ziet een hond in een toch al gespannen situatie op een plek met vreemde luchtjes en waar een vreemde vent over je heen buigt en je betast.
hij was eerst was ik vergeten te vertellen bij ons thuis geweest voor kennelhoest prik te geven
dat is toch vertrouwde omgeving wil ik zeggen en daar zelf ging ze als een gek te keer en probeerd eze steun te zoeken bij ons.
eerste wat dierenarst zei dit is niet goed wat ik zie Frank ik maak me wel wat zorgen over dit gedrag een pup van 5 of 6 maanden hoort normaal naar mensen toe te gaan uit nieuwsgierigheid zei loopt weg grommend en dreigend met haren recht op.
nu weet ik niet of dat komt door mijn dierenarts hij si 2 meter bijna.
maar goed zal voor sommige wel een reden zijn.
de 2 keer wat ze zo fel reageerde was bij dierenarst praktijk toen we gingen kijken naar wat die knobbel was in de nek, en dat was waarschijnlijk een raactie zei hij van de kennelhoest prik.
komt vaker voor ken geen kwaad gaat zelf weer weg.
en daar bleek het gedrag nog erger in de wachtkamer was het een ramp zaten 2 hondjes en ze was niet stil te krijgen. ook dat was opvallend gedrag wat niet normaal is voor een pup.
- wenmart20
- Zeer actief
Ooooooow jaa tuurlijk
een hond die niet stil te krijgen is die is enormm agressief.
Och mensen dat wij dat niet inzien zeg
Want dat is echt niet normaal voor een pup hoor pfff

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Blaffende honden bijten niet of zoiets?
Nouja, ik krijg in elk geval echt krómme tenen en gekrulde schaamlippen van het niveau van jouw Nederlandsch. Ik maak weleens tiepvouten maar dit slaat toch wel alles.
Ik zeg: Succes met je pup. Spreek je over 2 jaar.
Nouja, ik krijg in elk geval echt krómme tenen en gekrulde schaamlippen van het niveau van jouw Nederlandsch. Ik maak weleens tiepvouten maar dit slaat toch wel alles.
-
frank7
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bouvier
wenmart20 schreef:Ooooooow jaa tuurlijk
volgens mij heb je toch echt bril nodig ik zei angst agressie zei dierenarts
ben jij dierenarts ?
angst agressie is dus geen agressie he tuurlijk.
jij hebt geklijk en dierenarst heeft 0,0 ervaring en jij weet het allemaal het beste hoe het zit met agressie.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Frank, je graf wordt met elk fout gespeld woord dieper.
Hoe gaat het met je pupje?
Hoe gaat het met je pupje?
- wenmart20
- Zeer actief
frank7 schreef:wenmart20 schreef:Ooooooow jaa tuurlijk
volgens mij heb je toch echt bril nodig ik zei angst agressie zei dierenarts
ben jij dierenarts ?
angst agressie is dus geen agressie he tuurlijk.
jij hebt geklijk en dierenarst heeft 0,0 ervaring en jij weet het allemaal het beste hoe het zit met agressie.
Hee lees jij zelf eens even je eigen tekst
Jij zegt en toen we in de wachtkamer kwamen waar nog 2 honden waren was ze niet stil te krijgen
daar reageerde ik op koos brilloos
volgens mij heb jij een bril nodig

- Pepie
- Zeer actief
Kan jij je vervelende waffel een keer houden,je zou mij er een enorm plezier mee doenwenmart20 schreef:Ooooooow jaa tuurlijk
Wie weet komen we dan ergens met de pup die hij nu heeft

- wenmart20
- Zeer actief
Mit schreef:Blaffende honden bijten niet of zoiets?
Gekrulde schaamlippen nog wel.
Dr vliegt hier heel wat over de toonbank heen hahahahahaha
tiepvout :lol: :lol: :lol:

- wenmart20
- Zeer actief
Pepie schreef:Kan jij je vervelende waffel een keer houden,je zou mij er een enorm plezier mee doenwenmart20 schreef:Ooooooow jaa tuurlijk
Want dat is echt niet normaal voor een pup hoor pfff![]()
Nee eigenlijk niet
en al helemaal niet als iemand mij op die manier zo wijs probeert aan te spreken.

-
Tiny
- Zeer actief
Dat beestje is 5 maanden, weet jij veel wat het allemaal heeft meegemaakt. Het echte gedrag zie je pas al na een maand of zes, dan heb je een band opgebouwd en aan elkaars gewoonte kunnen wennen. Dat weet een DA ook lijkt mij.frank7 schreef:
eerste wat dierenarst zei dit is niet goed wat ik zie Frank ik maak me wel wat zorgen over dit gedrag een pup van 5 of 6 maanden hoort normaal naar mensen toe te gaan uit nieuwsgierigheid zei loopt weg grommend en dreigend met haren recht op.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Valerie
- Zeer actief
En waar geef jij adviezen voor de pup?Pepie schreef:Kan jij je vervelende waffel een keer houden,je zou mij er een enorm plezier mee doenwenmart20 schreef:Ooooooow jaa tuurlijk
- wenmart20
- Zeer actief
Niet..Valerie schreef:En waar geef jij adviezen voor de pup?Pepie schreef:Kan jij je vervelende waffel een keer houden,je zou mij er een enorm plezier mee doenwenmart20 schreef:Ooooooow jaa tuurlijk
Er moet toch iemand het 'goede' doen en voor de ts opkomen

- Valerie
- Zeer actief
Frank wat is dan wel normaal gedrag voor een pup? Is elke pup een vrolijk speels ding zonder agressie? Dat geloof ik niet. Mensen moeten eens buiten dat soort hokjes denken. "Volwassen honden doen pups nooit iets aan". "Pups zijn nooit agressief". Dat klopt gewoon niet.frank7 schreef:Valerie schreef:Een dierenarts is geen gedragstherapeut. Een dierenarts ziet een hond in een toch al gespannen situatie op een plek met vreemde luchtjes en waar een vreemde vent over je heen buigt en je betast.
hij was eerst was ik vergeten te vertellen bij ons thuis geweest voor kennelhoest prik te geven
dat is toch vertrouwde omgeving wil ik zeggen en daar zelf ging ze als een gek te keer en probeerd eze steun te zoeken bij ons.
de 2 keer wat ze zo fel reageerde was bij dierenarst praktijk toen we gingen kijken naar wat die knobbel was in de nek, en dat was waarschijnlijk een raactie zei hij van de kennelhoest prik.
en daar bleek het gedrag nog erger in de wachtkamer was het een ramp zaten 2 hondjes en ze was niet stil te krijgen. ook dat was opvallend gedrag wat niet normaal is voor een pup.
Ik snap best dat jullie het opvoeden van deze pup onderschat hebben. Dat is ook geen misdaad. Wat ik dan absoluut niet snap is dat jullie een akita kruising van internet afplukken. Want die gaat echt niet makkelijker zijn om op te voeden. Het is een waak/jacht- en vechthond. Dat zit in de genen. Dat gaat echt niet makkelijk worden als hij dat straks zelf ook door krijgt.
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Euhm bij een asiel omdat deze ook lastig wordt?Pepie schreef: Wie weet komen we dan ergens met de pup die hij nu heeft
Deze combinatie gaat gewoon echt niet werken, ze hebben er te weinig verstand van (wat ze zo laten merken) en de hond is er niet gekomen na gedegen vooronderzoek. Die achterstand gaan ze gewoon niet meer inlopen.
Daarnaast is met name Frank ontzettend eigenwijs en heeft hij ook extreem veel moeite de kern ergens uit te pikken. Lees anders zijn andere avonturen maar eens.
'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

'hahaha jij bent geweldig'

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Als je mijn hond bij de dierenarts ziet zou je ook schrikken hoor. Hij kruipt over de grond, krijst, trilt, blaft naar andere honden (tegen een arme oude newfoundlander, die had helemaal geen zin in dat geblaf vorige keer) hij plast en probeert zo snel mogelijk weg te komen. Op de tafel kruipt hij ineen als een bange parkiet alsof hij ter plekke geslacht word. En toen hebben we niet eens wat gedaan, de dierenarts sprak enkel lieve woordjes en gaf hem koekjes en aaitjes. Maar thuis heeft hij wel een grote bek hoor
Ik denk dat veel honden een regelrechte ramp zijn bij de dierenarts.
Wat ik me dan afvraag als ze zo afschuwelijk gemeen is naar mensen, waarom hebben jullie haar dan meegenomen? Konden jullie haar dan wel aaien? Op de filmpjes ziet ze er gewoon uit als een blije pup met bananen in haar oren.
Ik denk dat veel honden een regelrechte ramp zijn bij de dierenarts.
Wat ik me dan afvraag als ze zo afschuwelijk gemeen is naar mensen, waarom hebben jullie haar dan meegenomen? Konden jullie haar dan wel aaien? Op de filmpjes ziet ze er gewoon uit als een blije pup met bananen in haar oren.
- Pepie
- Zeer actief
Ik ken dit ras niet,maar er zitten genoeg mensen op het forum die dit wel kunnen,en ik zou het zonde vinden als hij op een forum komt waar hij geen goede info krijgtValerie schreef:En waar geef jij adviezen voor de pup?Pepie schreef:Kan jij je vervelende waffel een keer houden,je zou mij er een enorm plezier mee doenwenmart20 schreef:Ooooooow jaa tuurlijk

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Frank, mijn hond wilde op die leeftijd ook niet leuk knufelen met de DA. Nog steeds niet. Mijn hond houdt niet zo vreselijk van andere mensen. Knuffelen wil ie wel, met zn baasjes of goede bekenden. De rest hoeft niet zo van hem.
Moet dat dan?
Moet dat dan?
-
Brigitte
- Zeer actief
Dat hadden ze zelf bij de 1ste moeten doenPepie schreef: Muk concentreer je nou eens op de pup die ze nu hebben :M:
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Pepie, het heeft echt bizar weinig zin iemand proberen te helpen als ze zoveel onwil laten zien. Kennis en ervaring is er niet, dat geeft niet. Voorbereiding en gedegen raskeuze was er ook niet, dat is al wat stommer. Maar de wil is er ook niet en dan stopt toch echt alles. Die gast zit gewoon fout in zijn manier van honden houden, period.
-
Muk
Dat je met Amira naar de da bent gegaan is goed. Dat doe ik ook met een herplaatser. Hoewel het gedrag van Amira bij de dierenarts niet ideaal is, vind ik het ook geen vreemd gedrag voor een hond. Het is wel iets waar je rekening mee moet houden, maar wat wel behandelbaar is.frank7 schreef:hij was eerst was ik vergeten te vertellen bij ons thuis geweest voor kennelhoest prik te geven
En sommige gedragsuitingen, zoals niet vriendelijk aflopen op een vreemde, zijn heel normaal. Niet voor ieder ras, maar het zijn wel eigenschappen die niet vreemd zijn. Bij sommige rassen is dit normaal gedrag, ook bij de Akita. Als het raseigenschappen zijn kun je die er niet uit trainen. Net zoals je mijn eigenwijze gedrag (om maar een voorbeeld te noemen) er ook niet uit kan krijgen. Dat heet karakter.
Als die eigenschappen je storen, dan zou ik mij vlug even inlezen in de karaktereigenschappen van de Akita, want dat is ook niet het makkelijkste ras dat er is. Het zijn zeker geen honden die onbevangen op andere mensen en honden aflopen om gezellig mee te spelen. Is niks mis mee, maar als eigenaar moet je het wel weten. Zodat je niet voor teleurstellingen komt te staan als de pup zich eenmaal tot een puber / volwassen kerel heeft ontwikkeld.
En dat zou een dierenarts toch moeten weten, dat niet iedere hond (ongeacht de leeftijd) standaard vol nieuwsgierigheid en vriendelijkheid op vreemden af komt lopen.
- dagmar88
- Zeer actief
@ Pepie; Je kent het ras niet, maar hij is een totale onbenul, dus misschien wil jij zo vriendelijk zijn een basiscursusje hond in jip en janneke taal neer te pennen?
Ik doe dat al regelmatig mondeling bij kindjes van tussen de 4 en 8, maar het lukt me niet om op dit niveau te komen, dus misschien kan jij hem de goede kant op helpen?
Van mij wordt trouwens toch al niks meer aangenomen, ook niet toen ik nog aardig was en hetzelfde geldt voor de rest hier.
En bij de dierenarts kruipt Charlie over de grond van onderdanigheid, blaft alles aan wat niet doodziek is, krijst bij het zien van een prikje en moet door mij en met niemand anders in de buurt in een vakkundige headlock worden gehouden
Zonder tuig hoef ik niet te gaan want dan gaat ze de tafel niet op
Maar probleemhond? Nee hoor
Dierenartsen zijn nu eenmaal over het algemeen geen gedragsdeskundigen.
:N: Ik heb trouwens zeer waarschijnlijk op dezelfde scholengemeenschap gezeten hahaha en ik praat nu met iemand die Frank persoonlijk kent
Die bevestigt nogmaals mijn vermoedens 
Ik doe dat al regelmatig mondeling bij kindjes van tussen de 4 en 8, maar het lukt me niet om op dit niveau te komen, dus misschien kan jij hem de goede kant op helpen?
Van mij wordt trouwens toch al niks meer aangenomen, ook niet toen ik nog aardig was en hetzelfde geldt voor de rest hier.
En bij de dierenarts kruipt Charlie over de grond van onderdanigheid, blaft alles aan wat niet doodziek is, krijst bij het zien van een prikje en moet door mij en met niemand anders in de buurt in een vakkundige headlock worden gehouden
Zonder tuig hoef ik niet te gaan want dan gaat ze de tafel niet op
Maar probleemhond? Nee hoor
Dierenartsen zijn nu eenmaal over het algemeen geen gedragsdeskundigen.
:N: Ik heb trouwens zeer waarschijnlijk op dezelfde scholengemeenschap gezeten hahaha en ik praat nu met iemand die Frank persoonlijk kent
- Roompie
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
En jullie hebben nu het idee dat je van deze pup een gezellige allemansvriend kan maken???? Nou, veel succes ermee.
Wat er niet inzit komt er ook niet uit hoor.
Heb met onze jongste hond ook van alles geprobeerd om sociaal te worden, maar ze is het niet. Bijt ook de da als ze de kans krijgt. Ze moet geen vreemden aan haar lijf, meter vandaan blijven, prima. En ja hoor, heb precies hetzelfde gedaan als m'n andere honden.
En de kans dat een Akita reu nu een gezellige allemansvriend met mens en hond wordt... jaja, de kans dat Sinterklaas bestaat is groter denk ik.
Prachtige honden hoor, dat absoluut, staan me ook zeker wel aan wat karakter betref. Maar dan wel goed voorbereid graag...
Succes..... blijf als het niet gaat niet te lang aanmodderen maar dan maar snel wegbrengen. Kan iemand die er wel mee om kan er misschien een fijne hond van maken.
Wat er niet inzit komt er ook niet uit hoor.
Heb met onze jongste hond ook van alles geprobeerd om sociaal te worden, maar ze is het niet. Bijt ook de da als ze de kans krijgt. Ze moet geen vreemden aan haar lijf, meter vandaan blijven, prima. En ja hoor, heb precies hetzelfde gedaan als m'n andere honden.
En de kans dat een Akita reu nu een gezellige allemansvriend met mens en hond wordt... jaja, de kans dat Sinterklaas bestaat is groter denk ik.
Prachtige honden hoor, dat absoluut, staan me ook zeker wel aan wat karakter betref. Maar dan wel goed voorbereid graag...
Succes..... blijf als het niet gaat niet te lang aanmodderen maar dan maar snel wegbrengen. Kan iemand die er wel mee om kan er misschien een fijne hond van maken.
- dagmar88
- Zeer actief
Degene waar ik mee sprak is een huisgenoot van mij geweest en op een gegeven moment woonden wij onder één dak met Johan.Laika schreef:Vertel
Geen kwaad woord over die knul hoor, zo lief kom je ze zelden tegen; maar met zijn naïviteit en IQ waarnaast Kelly van der Veer door kan gaan voor atoomfysicus kwam hij altijd in de meest onwerkelijke situaties terecht
Toen ik mijn huisgenoot vroeg of hij deze persoon kende antwoorde hij met 'oooh, die halve Johan'