Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kosten trimster

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Re: kosten trimster

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Ik ben € 55,- kwijt om Timber even helemaal onderhanden te laten nemen. En hij komt dan weer heerlijk ruikend en mooi in model weer terug bij me.
Ik vind het een prima prijs.
( en timber vind het heerlijk want die mag dan weer met zijn teckelvriendinnetjes knuffelen en dan is hij zo verliefd :I: )
ramoon
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

het gebied waar je zit scheelt ook in de prijs :roos:
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ik ga met Muk mee. Je houdt altijd een groep mensen die klagen over de prijs. Doen ze het hier dan zeg ik ze dat ze naar een ander moeten gaan. Maar zo snel lopen je klanten niet weg hoor. Ik vind toch echt dat je minstens €25 per uur moet kunnen vragen.
Hier kom je niet weg voor minder dan €37,50 voor een volledige behandeling.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maeve schreef: Ik hoef niet zozeer zoveel mogelijk over te houden, vind het belangrijker dat ik iets doe waar ik plezier aan beleef, en das geen huizen poetsen :mrgreen: Hoezo zou het geen stagebedrijf mogen zijn? Ik heb daar erg veel geleerd in de tijd dat ik daar liep :19:
Omdat een stagebedrijf je niet alleen iets hoort te leren over trimmen maar ook over jezelf in de markt positioneren, kwaliteit leveren, zakelijkheid, kwaliteit en marktwerking.

Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat je een witwerkende, kwaliteit leverende trimmer wordt mag ik aannemen, niet een erbij beunende amateur.
En dan hoort je voorbeeld dus ook een witwerkende, kwaliteit leverende trimmer te zijn, die in de praktijk aanschouwelijk maakt hoe je dat doet.
Trimmen is een volwaardig beroep.
Zo moet je daar dus ook mee omgaan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annets »

Martijn schreef:Je hondje door iemand anders van vachtverzorging laten voorzien is een enorm luxeproduct.
Voor de prijs van twee beurten doe je het een hondenleven lang zelf.

Niets mis met luxe hoor. Als je het leuk vindt moet je het lekker doen.
Maar goedkoop luxe willen genieten vind ik altijd wat krom.

Ros er zelf een tondeuze overheen. Minder mooi misschien, maar ach, de hond zit er niet mee.
Ik heb er ook zelf aan gedacht een goede tondeuse te kopen, en hem gewoon zelf te scheren.
Het probleem is dat ik slijtage aan mijn nekwervels heb, en na het knippen van de pootjes al vaak last van mijn nek krijg.
Het is dus niet echt een luxe om hem door een ander te laten trimmen. :D
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wij hebben een goede tondeuse gekocht omdat onze trimmer tijdelijk niet kon trimmen. En weinig trimmers nemen Newfoundlanders aan om te trimmen. Maar wij doen er 3,5 uur over om Jaymz te trimmen (met zijn tweeën, de trimmer werkt alleen) én het is niet zo mooi als dat onze trimmer doet. Dus het lijkt simpel en het is goedkoop, maar niet voor ons. Wij laten Jaymz liever trimmen.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Alle waar naar zijn geld zou ik zeggen. Hier heb je in Steenwijk een trimsalon zitten bij een dierenwinkel (dier all in) Hier werken ze met uur prijzen. En geloof het of niet je Maltezer is binnen het uur getrimd. De hond van onze buren ging altijd naar een goede trimmer, maar zij had zwangerschapsverlof dus moest hij naar de ander. Ze deden daar gewoon de tondeuse er over :N: standje 2mm of zo. Even kopje knippen en klaar. Het was echt ontzettend lelijk en dat met -10. Heb ze gelijk een ander aan geraden. (deze trimmer werkt ook vanuit een dierenwinkel maar dat is petsplace) Ik doe alleen de hondjes van mijzelf maar zelfs ik kon dit nog beter. Maar ja het was máár 25 euro.
Als ik altijd zo mijn hondje thuis zou krijgen na een trim beurt kocht ik ook zelf een tondeuse.
Afbeelding
gevni havanezers
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

blacky schreef:Alle waar naar zijn geld zou ik zeggen. Hier heb je in Steenwijk een trimsalon zitten bij een dierenwinkel (dier all in) Hier werken ze met uur prijzen. En geloof het of niet je Maltezer is binnen het uur getrimd. De hond van onze buren ging altijd naar een goede trimmer, maar zij had zwangerschapsverlof dus moest hij naar de ander. Ze deden daar gewoon de tondeuse er over :N: standje 2mm of zo. Even kopje knippen en klaar. Het was echt ontzettend lelijk en dat met -10. Heb ze gelijk een ander aan geraden. (deze trimmer werkt ook vanuit een dierenwinkel maar dat is petsplace) Ik doe alleen de hondjes van mijzelf maar zelfs ik kon dit nog beter. Maar ja het was máár 25 euro.
Als ik altijd zo mijn hondje thuis zou krijgen na een trim beurt kocht ik ook zelf een tondeuse.
Een beetje getrainde trimmer die weet waar hij/zij mee bezig is doet ook makkelijk een uurtje over een Maltezer wassen en knippen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Triplefox
Zeer actief
Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Triplefox »

Wat kost een knipbeurt bij de kapper, wat betaal je aan de loodgieter die even naar een lekkende kraan komt kijken, wat kost een schilder die even je kozijnen voorziet van een frisse lik verf en zo kan ik nog wel ff door gaan.

Je neemt een dienst af van iemand die een trimsalon moet inrichten/huren/kopen, vaste lasten moet betalen en ook nog een stukje in een blauwe envelop kan stoppen, lijkt mij dat je die tegenwoordig niet echt meer onder 20-30 euro p/u ergens kan vinden en dan zit ik nog laag....
Dan is er ook nog een flink stuk scholing/opleiding en zo zijn er vast nog een hoop zaken die ik geeneens noem.

Wij hebben 2 trimhonden (12 trimbeurten p/jr met 350 km rijden per keer) en dat kost (flink wat) geld, tijd en moeite om ze er (in onze ogen) netjes bij te laten lopen, toch doe ik alle moeite graag omdat ik het zelf niet kan.
emmit
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): kan niet kiezen

Ongelezen bericht door emmit »

bouvierpoedel schreef:
blacky schreef:Alle waar naar zijn geld zou ik zeggen. Hier heb je in Steenwijk een trimsalon zitten bij een dierenwinkel (dier all in) Hier werken ze met uur prijzen. En geloof het of niet je Maltezer is binnen het uur getrimd. De hond van onze buren ging altijd naar een goede trimmer, maar zij had zwangerschapsverlof dus moest hij naar de ander. Ze deden daar gewoon de tondeuse er over :N: standje 2mm of zo. Even kopje knippen en klaar. Het was echt ontzettend lelijk en dat met -10. Heb ze gelijk een ander aan geraden. (deze trimmer werkt ook vanuit een dierenwinkel maar dat is petsplace) Ik doe alleen de hondjes van mijzelf maar zelfs ik kon dit nog beter. Maar ja het was máár 25 euro.
Een beetje getrainde trimmer die weet waar hij/zij mee bezig is doet ook makkelijk een uurtje over een Maltezer wassen en knippen.
Makkelijk in een uurtje?? Ben benieuwd welke tovenaar dat is?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik betaal voor mijn castraatcollies met dito vacht € 55 per stuk. Zij is er ook gemiddeld 3 à 4 uur voor kwijt, inclusief badderen. Nou gaan ze wel keurig geborsteld al naar haar toe want het is m'n eer te na om ze ongeborsteld af te leveren.

Een luxe is het voor mij niet (meer). Kyra en Lyndie kan ik nog wel naar boven tillen om in bad te doen (mijn honden lopen geen trappen) maar een uur voorover gebogen over de badkuip plus het droogfohnen er na, kost mij mijn rug. Ik kan er maar één per dag doen en dan loop ik 2 dagen krom van de rugpijn.
En Cody krijg ik niet eens de trap op want die vindt het doodeng om getild te worden en gaat dan spartelen. En met 27kg hond van de trap te storten lijkt me geen pretje.
Trouwens, ook het grondig borstelen van de honden valt me steeds zwaarder. Ik ga altijd op de grond zitten en neem ze tussen de benen. Vroeger deed ik fluitend 3 honden per avond, maar tegenwoordig kan ik er maar één per avond doen.
Ik beloof mezelf al meer dan een jaar een trimtafel, maar ja, die is er nog steeds niet.
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Mijn langharige hond gaat eens in de drie maanden naar de trimster en dat kost mij 45 euro. Dan wordt ze helemaal onder handen genomen (hoeft niet getrimd te worden, maar wel wassen, föhnen, eventueel ontklitten, ontwollen, nagels, gebit, oren enz enz.) en ziet er picobello uit. Na een uur of twee haal ik haar dan weer op. Dit is voor mij puur als back-up voor als ik het zelf (tijdelijk) niet kan bijhouden ..... hond went aan de trimster en vice-versa.
Derest van de tijd doe ik het allemaal zelf, alle materialen inclusief trimtafel en staande föhn, heb ik hiervoor aangeschaft. En oefening baart kunst :wink:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Yentle gaat ook af en toe naar de trimmer. Gewoon omdat het makkelijk is en inderdaad een keer extra goed gedaan wordt
brenda1975
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): amerikaanse stafford teefje
en een maltezer

Ongelezen bericht door brenda1975 »

morgen ochtend gaat mijn malterzer Gina naar de kapper en de kosten voor haar zijn 42,50.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het maakt toch helemaal niet uit wat je betaalt. Als jij tevreden bent over je trimmer en hebt het geld er voor over, wat maakt het uit? De kappersprijzen zijn toch ook overal verschillend?

En waarom zou een trimmer er niet goed aan mogen verdienen?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Neeltje schreef:Het maakt toch helemaal niet uit wat je betaalt. Als jij tevreden bent over je trimmer en hebt het geld er voor over, wat maakt het uit? De kappersprijzen zijn toch ook overal verschillend?

En waarom zou een trimmer er niet goed aan mogen verdienen?

Mee eens. Bovendien kies je er zelf voor om met je hond naar de trimmer te gaan, je hoeft niet. Je kunt ook een tondeuse halen en die er over heen halen, heb je nooit meer de kosten voor een trimmer of de lasten van het bijhouden van een langharige hond :mrgreen: .
Afbeelding
Sandrien
nieuw lid
Mijn ras(sen): hollandse herder
jack russel

Ongelezen bericht door Sandrien »

annets schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 04768.html
Plukken doet ze niet meer, maar ook niet scheren.
Ze heeft 1 of ander apperaat waar ze hem mee bewerktt.
Ze is nu bijna 4 uur met hem bezig geweest.
Normaal 3 uur.
Hij word gewassen, gedroogd, nageltjes geknipt.
Hij ziet er wel toppie uit als ie daar geweest is.
Dan ben ik wel heel nieuwschierig naar dat apparaatje, want ik heb in mijn trimsalon niets anders, dan plukmessen, scharen, borstels, kamen en eens scheerapparaat. Tja en natuurlijk een bad en föhn en dat soort dingen.
Maar 4 uur? zo lang ben ik nog niet eens bezig als een hond tot op de huid vervilt is.
Maar als ze er inderdaad zo lang mee bezig is geweest is 75 euro niet eens zo raar, dat ben je aan de verwarmingsmonteur al kwijt aan voorrijkosten volgens mij.
Ik zou je aanraden goed bij te houden met kammen, en dan vooral de ondervacht zodat ie zonder klitten bij de trimster komt en ze er minder werk aan heeft. Maar plukken? een spaniel? die hebben geen plukvacht hoor, misschien bedoelt ze met plukken uitwollen? maar dat gaat ook gewoon na castratie hoor.
Misschien heb je het niet goed begrepen en moet je gewoon even de volgende keer om uitleg vragen. Of een keertje vragen of je het mag zien, dan weet je precies wat er gebeurt. Dat doe ik ook wel eens als mensen niet snappen waarom het zoveel kost.
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Natuurlijk mag de trimster er geld aan verdienen. :D
Ik vond alleen de onverwchte verhoging van 10,00 een beetje veel.
Dit was niet van te voren door gegeven, maar werd vertelt toen de hond klaar was.
Het zelf doen is voor mij geen optie omdat ik dat dus niet kan ivm slijtage van de nek.
Voetjes gaat als ik het er per 2 doe, en de volgende keer weer 2.
Daar houd het mee op wil ik er geen ontiegelijke last van krijgen.
Soms moet je dus gewoon wel wil je je hond netjes houden.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Sandrien schreef:
Normaal 3 uur.
Dan ben ik wel heel nieuwschierig naar dat apparaatje, want ik heb in mijn trimsalon niets anders, dan plukmessen, scharen, borstels, kamen en eens scheerapparaat. Tja en natuurlijk een bad en föhn en dat soort dingen.
Maar 4 uur? zo lang ben ik nog niet eens bezig als een hond tot op de huid vervilt is.
Maar als ze er inderdaad zo lang mee bezig is geweest is 75 euro niet eens zo raar, dat ben je aan de verwarmingsmonteur al kwijt aan voorrijkosten volgens mij.
Ik zou je aanraden goed bij te houden met kammen, en dan vooral de ondervacht zodat ie zonder klitten bij de trimster komt en ze er minder werk aan heeft. Maar plukken? een spaniel? die hebben geen plukvacht hoor, misschien bedoelt ze met plukken uitwollen? maar dat gaat ook gewoon na castratie hoor.
Misschien heb je het niet goed begrepen en moet je gewoon even de volgende keer om uitleg vragen. Of een keertje vragen of je het mag zien, dan weet je precies wat er gebeurt. Dat doe ik ook wel eens als mensen niet snappen waarom het zoveel kost.
Weet niet waar jij je vak hebt geleerd .?
Maar een spaniel word toch echt geplukt hoor. :pffff:
Sandrien
nieuw lid
Mijn ras(sen): hollandse herder
jack russel

Ongelezen bericht door Sandrien »

bouvierpoedel schreef:
Sandrien schreef:
Normaal 3 uur.
Weet niet waar jij je vak hebt geleerd .?
Maar een spaniel word toch echt geplukt hoor. :pffff:
nou bij mijn examen had ik een cocker mee (28 jaar gelden) en die moest toch echt geëfillerd worden. Misschien dat losse haar op de rug een beetje plukken, maar bij de huidige cocker kan bijna niet meer. en een amerikaan dan ga jij die plukken? arm dier.
Plukken doe je bij de meeste terriers, bouviers, schnauzers en dat soort vachten. Maar geeft niet hoor, heb bijna 30 jaar ervaring, dus ik zal het wel niet weten :D
bouvierpoedel
Zeer actief

Zeker al een poos niet op shows geweest of fokkers gesproken.?? :denken: :wink:
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Sandrien schreef: Dan ben ik wel heel nieuwschierig naar dat apparaatje, want ik heb in mijn trimsalon niets anders, dan plukmessen, scharen, borstels, kamen en eens scheerapparaat. Tja en natuurlijk een bad en föhn en dat soort dingen.
Hoe kom je daarbij een spaniel geen plukvacht :mep:

Zelfs een amerikaan is 't plukken van de rug echt heel gebruikelijk hoor.
Afbeelding
vosse
Zeer actief

Hier worden spaniels en retrievers zoveel mogelijk geplukt indien mogelijk.
Heb enkele cockers in de salon gehad die helemaal in model te plukken zijn hoor. Incl poten.
Als je optijd begint met het plukken zijn ze altijd te plukken.

En een hond helemaal in model plukken hoeft echt niet minder werk te zijn dan een vervilte hond helemaal kaal te scheren. Denk eerder andersom
Laatst gewijzigd door vosse op 20 jan 2011 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Mijn cocker spaniel word geplukt, al moet ik toegeven dat het lastig was om een trimster te vinden die dat deed.
En de groeten van de mannen :zwaai
vosse
Zeer actief

Reny schreef:Mijn cocker spaniel word geplukt, al moet ik toegeven dat het lastig was om een trimster te vinden die dat deed.
Klopt, helaas. Ik ben 1 van de weinigen hier in de buurt die cockers nog plukt. De rest scheert ze
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Wou net zeggen, een goede spanielvacht is helemaal te plukken, en de rest wordt netjes geknipt en geefilleerd... dus 30 jaar ervaring en dan niet weten dan een spaniel normaal ook (deels) geplukt wordt :denken:

Zie hier: http://www.cockerspanielclub.nl/verzorging.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Toch jammer van die 28 jaar ervaring . :engel:
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Ja hoor Sandrien, cockers worden gewoon geplukt en dat kan zekers wel zo'n 4 uur duren. Jammer voor je klanten want een geschoren of compleet geeffileerde cocker behoudt zijn mooie vacht dus echt niet hoor.

Een gecastreerde cocker daarentegen kan helaas moeilijker te plukken zijn [ hoeft niet perse] dus moet dan wel geschoren of geeffileerd worden.
Afbeelding

So Sweet :I:
Mojo2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mojo2008 »

Voor Mojo (golden retriever) betaal ik 58 euro voor een trimbeurt. Hij wordt dan oa geplukt. Meestal is de trimster zo'n 2,5uur met hem bezig.
Je hond laten trimmen is niet goedkoop, maar ik vind het wel belangrijk dat de vacht goed onderhouden en verzorgd wordt. En zelfs gaan we toch ook naar de kapper! :D
GROETJES VAN MOJO, HOPE EN MARIEKE

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik betaal mijn trimmer per uur. Logisch vind ik: met de ene hond heeft ze meer werk dan de andere.

Ik ga overigens alleen met Guinnie naar haar toe. Ik kan weliswaar alles bij Guinnie doen wat ik wil (al is nagels knippen lastig) maar omdat ze een castratenvacht heeft werkt de trimster haar periodiek even "showmodel"klaar ;-)
(Dit in het kader van het topic of het f*ckt of je hond mooi is...)
Voetjes, nagels, doorkomende ondervacht, oortjes en "poepgootje" in de broek worden dan even geperfectioneerd.
Ze is dan weer mooier, maar vooral (!!) confortabeler.

De trimster kan dat sneller EN mooier / beter dan ik, en dat is voor Guinnie prettiger natuurlijk.

Ik betaal net in de 30 euro per uur; precieze bedrag zou ik na moeten vragen.

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”