Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ophalen puppy uitgesteld

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: ophalen puppy uitgesteld

Ongelezen bericht door tycha »

En bij Suzanne123 houdt dat over het algemeen in of mevrouw wel weet dat ze de eerste 6 jaar vrij moet nemen voor de hond en dan vanaf 6 en een half jaar langzaam op moet bouwen met een minuut alleen laten per dag. Plus dat ze op
Fly-Ball + behendigheid + speuren + GG + doggydance gaat met daarnaast minimaal 4 wandelingen van 3 uur per dag.
:smile: :smile: :ok:
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb trouwens ooit een boerenfox gehad, maar vond het geen makkelijk hondje. Gillend gek werd ik ervan. :mrgreen: Liever 10 mechelaars uit werklijnen dan 1 boerenfox. Ik ben dus niet geschikt voor dit type kleine hondjes.

Verder prima dat de fokker verteld over het ongelukje en de pup daarom nog wat langer houdt :ok:
Afbeelding
Groetjes Marja
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Suzanne123 schreef:Mag ik heel voorzichtig mijn twijfel uiten over de kwaliteit van deze fokker?
Het gaat om een kruising van rassen... ik weet niet, kan niets bewijzen, maar eh....
nou ja, ik kan je alleen vertellen wat ik zou doen, niet wat jij moet doen.

Ik zou van de pup afzien en zoeken naar een goede, erkende fokker van een stamboomhondje OF een hondje uit het asiel halen.

Suzanne
Goed idee.
Zegt ze dit hondje af.
De fokker raakt het beessie niet kwijt en pleurt hem in het dierenasiel.
Dan gaat ze hem alsnog halen maar nu uit het dierenasiel.
Kan ze toch opscheppen dat ze een hondje gered heeft. :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Juist. Natuurlijk.

Voor het gemak gaan jullie er nu aan voorbij dat deze kruising een typische marktplaats / broodfokker / handelaars-kruising is. Nou KAN dit natuurlijk net bij dit pupje niet zo zijn, maar dan vind ik het uiterst vreemd dat de "fokker" niet weet dat pups niet voor de leeftijd van 7 weken wegmogen.

Ik vind deze kruising nou niet meteen een logische keuze als eerste hond, maar dat maakt het niet verdacht.

Ik hoop dat ik ernaast zit, maar vertrouwen doe ik het niet. Ik hoop dat jullie gelijk hebben, maar, nou ja, ik heb er een slecht gevoel bij. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat ik TS waarschuw. Het "broodfokker"-gehalte vind ik hiervanaf spatten. En echt, ik hoop dat ik ernaast zit, maar vrees ervoor.

Iedereen valt over David heen met zijn pogingen om een pup op de meest rare plaatsen te kopen of te fokken maar dit lijkt op heel andere manier door jullie te worden gezien. Voor mij is dat onlogisch en meten met 2 maten.

Ik heb niet per definitie iets tegen kruisingen maar eigenlijk wel tegen het bewust een kruising pup kopen. Juist omdat ik in veel gevallen de "herkkomst"/"fokker" niet vertrouw.

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Suzanne123 schreef:Juist. Natuurlijk.

Voor het gemak gaan jullie er nu aan voorbij dat deze kruising een typische marktplaats / broodfokker / handelaars-kruising is. Nou KAN dit natuurlijk net bij dit pupje niet zo zijn, maar dan vind ik het uiterst vreemd dat de "fokker" niet weet dat pups niet voor de leeftijd van 7 weken wegmogen.

Ik vind deze kruising nou niet meteen een logische keuze als eerste hond, maar dat maakt het niet verdacht.

Ik hoop dat ik ernaast zit, maar vertrouwen doe ik het niet. Ik hoop dat jullie gelijk hebben, maar, nou ja, ik heb er een slecht gevoel bij. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat ik TS waarschuw. Het "broodfokker"-gehalte vind ik hiervanaf spatten. En echt, ik hoop dat ik ernaast zit, maar vrees ervoor.

Iedereen valt over David heen met zijn pogingen om een pup op de meest rare plaatsen te kopen of te fokken maar dit lijkt op heel andere manier door jullie te worden gezien. Voor mij is dat onlogisch en meten met 2 maten.

Ik heb niet per definitie iets tegen kruisingen maar eigenlijk wel tegen het bewust een kruising pup kopen. Juist omdat ik in veel gevallen de "herkkomst"/"fokker" niet vertrouw.

Suzanne
Een boerenfox bij uitstek een broodfok hond.??
Ga weg joh .
Broodfokken moet geld opbrengen en het liefst ook 1 ras die populair is .
Ze hebben dat hok liever gevuld met een ras/bastaard die goed verkoopt en niet met een fokkie die slecht in de markt lig.

Dat jij en ik en nog een aantal mensen weten dat een pup pas weg mag wettelijk op 7 weken oud ,hoeft niet in te houden dat de hele NL bevolking dat weet.
En dat als je het niet doet het per definitie een slechte fokker is.
Misschien wel een huis/tuin en keuken of oeps nestje wat met alle liefde is opgevoed.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Suzanne123 schreef:Juist. Natuurlijk.

Suzanne
Ik weet niet of het in de rest van NL anders is, maar voor zover ik weet heeft in Limburg de helft van de bejaarden ooit wel een 'fukske' gehad...

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=8&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zie werkelijk niet wat er mis is met zo'n nestje en waarom je niet bewust voor een kruising pupje van dit type zou gaan :19:
Ik vind veel rassen leuk en kan er geen rashond uit pikken die ik zou willen hebben; veel vind ik te.
Het risico dat er een erfelijke aandoening in zit die bij rashonden vooraf getest zou zijn geweest vind ik aanvaardbaar en daar kies ik dan ook voor.
Goed, bepaalde kruisingen (zoals Charlie, ook al is ze dan goed uitgepakt :mrgreen: of andere grote stafford kruisingen) zouden niet geboren moeten worden, maar TS kiest toch voor een doodgewoon hondje?

Mijn eerste hond, op mijn 18e, was een Tosa x Rottweiler die 2 jaar in een bench had gezeten; hoe kan jij vanaf hier beoordelen wat bij een ander past zonder verdere informatie?
sophie1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sophie1 »

:oeps: Ik heb verkeerd zitten rekenen en was in de war omdat de puppies afgelopen dinsdag naar de dierenarts gingen voor de eerste inenting, maar de puppies waren afgelopen dinsdag 7 weken oud.
Sorry :oeps:

Het is inderdaad een oeps nestje, we zijn vorige week wezen kijken, we hebben alle pups en de moeder gezien

Goed idee.
Zegt ze dit hondje af.
De fokker raakt het beessie niet kwijt en pleurt hem in het dierenasiel.
Dan gaat ze hem alsnog halen maar nu uit het dierenasiel.
Kan ze toch opscheppen dat ze een hondje gered heeft. :denken

:scratch: o,o een citaat invoegen lukt opeens niet goed.
maar dit is precies waar wij het over hebben gehad.
Wat gaat hij dan doen met dit pupje? Hij verkoopt het of houdt het zelf.
( zijn kinderen wilden heel graag deze pup houden)
Wij hebben voorlopig besloten om volgende week contact te zoeken met de dierenarts waar het gebeurd is en te vragen naar de gevolgen op lange termijn.
sophie1
Vaste gebruiker

Budkes schreef:

En bij Suzanne123 houdt dat over het algemeen in of mevrouw wel weet dat ze de eerste 6 jaar vrij moet nemen voor de hond en dan vanaf 6 en een half jaar langzaam op moet bouwen met een minuut alleen laten per dag. Plus dat ze op
Fly-Ball + behendigheid + speuren + GG + doggydance gaat met daarnaast minimaal 4 wandelingen van 3 uur per dag.

Haha, geen enkel probleem, ik werk niet buitenshuis en ben dat ook niet van plan.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Suzanne even hoor, maar denk je echt dat een broodfokker puppenkopers waarschuwt als er iets gebeurd is met zo'n hondje en dat hondje voor de zekerheid nog een week of wat langer houdt?

Voorzichtigheid is goed, maar ik vind jou zo onderhand aardig paranoia worden :ugh:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Hallo Sophie heb je al contact met de fokker en da gehad en wat is de uitkomst ?
Afbeelding
sophie1
Vaste gebruiker

Hallo,

Ik heb vandaag gesproken met de fokker en de dierenarts, ons pupje is nu alleen over met de moeder,
haar broertjes en zusjes zijn opgehaald.
Ze loopt, speelt ,rent en stoeit met de moeder, maar ze loopt nog met een knikje, zei de fokker.
De dierenarts zei dat ze na de val had gevoeld aan het pootje en geen botbreuk had kunnen voelen, maar ze kan niets garanderen over gevolgen op lange termijn. Logisch eigenlijk.
We wachten het nog een paar dagen af, dan neemt de fokker weer kontakt op met de dierenarts en met ons.
Eigenlijk vind ik het ook wel fijn dat ze nu veel aandacht van haar moeder krijgt, lijkt me alleen maar goed voor ons puppekind.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Misschien zou het handig zijn als de fokker een foto van het geblesseerde pootje zou laten maken om uit te sluiten dat het om een breuk(je) gaat. Als het wel een breukje is en er wordt niets aan gedaan, heb je kans dat de groei van het bot in het pootje verstoord wordt en dat zou gevolgen kunnen hebben voor de langere termijn.
Ik zou daar als ik de beoogde nieuwe eigenaar was zelf op aandringen in ieder geval.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

sophie1 schreef:Hallo,

Ik heb vandaag gesproken met de fokker en de dierenarts, ons pupje is nu alleen over met de moeder,
Ze loopt, speelt ,rent en stoeit met de moeder, maar ze loopt nog met een knikje, zei de fokker.
De dierenarts zei dat ze na de val had gevoeld aan het pootje en geen botbreuk had kunnen voelen, maar ze kan niets garanderen over gevolgen op lange termijn. Logisch eigenlijk.
We wachten het nog een paar dagen af, dan neemt de fokker weer kontakt op met de dierenarts en met ons.
Eigenlijk vind ik het ook wel fijn dat ze nu veel aandacht van haar moeder krijgt, lijkt me alleen maar goed voor ons puppekind.
Fijn dat ze speelt ed., maar een knikje???
Ik hoop dat "de fokker" gauw een foto laat maken want dit klinkt niet goed.
Ze is zo jong dat ze, al zit er een breukje in, met goede behandeling weer een gezond pootje kan krijgen.
Succes :engel: :ok:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

sophie1 schreef:Hallo,

Als ze nog met een "knikje" loopt. Ik weet niet hoe jij dat bedoeld, maar ik heb in gedachte dat ze zeg maar loopt zoals een mens wel eens loopt als ze iets aan de voet/been hebben met een "knikje" dan zou ik er toch wel op staan dat er een foto van gemaakt werd. Kosten misschien delen? Kan me niet voorstellen namelijk dat een DA vanuit de buitenkant kan voelen of er een breuk zit en ook met zekerheid kan zeggen dat dit niet het geval is. Zeker niet als ze nu nog "knikt" :denken:

Als er niets gebroken is, is doorgaans met wat enige rust de hond zo weer volledig op 4 benen zonder dat je daar nog iets van ziet :19:
succes
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Knikje, misstap.. hoe dan ook = foto. Better safe then sorry.
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik zou zeker vragen of er een foto van het pootje gemaakt kan worden.
Hoeplijk valt het allemaal mee en kunnen jullie snel je pupje op gaan halen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

idd gewoon een foto-tje, dan weet je t zeker

hier ook eens laten doen bij een pupje van 4-5 weken oud, "mankte" dus foto laten maken, niets op te zien, de DA noemde het een zgn "green fracture" waarbij het zachte bot wel gebogen maar niet gescheurd/gebroken is, zou met een week of 3 helemaal goed zijn en ja hoor, gewoon in de kennel laten lopen bij de rest en met 7 weken was er niets meer te zien...
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”