Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring grote hond nylonbench
Moderator: moderatorteam
- Patrol
- Zeer actief
Ervaring grote hond nylonbench
Heeft iemand ervaring met een grote hond in een nylonbench?
Ik wil voor pupmans een nylonbench kopen zodat hij daarin o.a. veilig vervoerd kan worden en ook mee kan op visite enzo. Heeft iemand ervaring met die dingen? En hoe groot moet hij zijn voor een Boxer?
Uberhaupt leek het mij wel handig om zo'n ding in huis te hebben voor het geval het een keer handig is bijv. in de camper of mee naar het strand zomers. Is het net zo handig als ik denk of loopt Pupmans als hij volwassen is er zo mee weg..?
Ik wil voor pupmans een nylonbench kopen zodat hij daarin o.a. veilig vervoerd kan worden en ook mee kan op visite enzo. Heeft iemand ervaring met die dingen? En hoe groot moet hij zijn voor een Boxer?
Uberhaupt leek het mij wel handig om zo'n ding in huis te hebben voor het geval het een keer handig is bijv. in de camper of mee naar het strand zomers. Is het net zo handig als ik denk of loopt Pupmans als hij volwassen is er zo mee weg..?

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Ervaring grote hond nylonbench
Ik heb voor mijn honden 2 formaten nylon bench, de grootste gaat mee op vakanties en daar slaapt Tapas meestal in, de kleinste ligt standaard in mijn auto voor als we naar een wedstrijd gaan of een buitenshow waar geen benching is.
Ik vind ze ideaal, ze zijn gemakkelijk te vervoeren omdat ze lang niet zo zwaar zijn als een metalen bench en je kunt de bench op verschillende manieren extra licht of tocht laten krijgen of juist niet door de verschillende flappen open of juist dicht te doen.
Welke maten ik precies heb weet ik niet, maar ik vind dat een volwassen hond er gemakkelijk in moet kunnen staan, dus de hoogte moet minimaal ruim de maximum schofthoogte van het ras zijn vind ik.
Het is niet altijd zo dat je je hond binnen kunt houden in zo'n nylon bench, je hebt er honden bij die de boel slopen en zich bijna letterlijk een weg naar buiten eten, dus ze zijn niet voor alle honden geschikt.
Ik vind ze ideaal, ze zijn gemakkelijk te vervoeren omdat ze lang niet zo zwaar zijn als een metalen bench en je kunt de bench op verschillende manieren extra licht of tocht laten krijgen of juist niet door de verschillende flappen open of juist dicht te doen.
Welke maten ik precies heb weet ik niet, maar ik vind dat een volwassen hond er gemakkelijk in moet kunnen staan, dus de hoogte moet minimaal ruim de maximum schofthoogte van het ras zijn vind ik.
Het is niet altijd zo dat je je hond binnen kunt houden in zo'n nylon bench, je hebt er honden bij die de boel slopen en zich bijna letterlijk een weg naar buiten eten, dus ze zijn niet voor alle honden geschikt.
-
chrico
- Zeer actief
Je hond moet het wel gewend zijn zoals Suzanne ook zegt. Ik heb er ook 1 om mee te nemen, super makkelijk. Maar willen ze eruit dan is hij zo stuk bij een beetje sterke hond
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ziva is wel niet zo heel groot maar heeft wel een stoffen bench. Echt ideaal. Als we ergens naartoe gaan gaat ie mee en zo heeft ze altijd haar plekje bij. En lang niet zo zwaar als de ijzeren. Maar ze moeten het idd wel gewend zijn, want als ze echt willen kunnen ze eruit.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
10 minuten toen had madam pup hm stuk hier 
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Ik heb een hele grote gekocht voor mee naar shows. Denia bleef er mooi in. Helaas voor mij heb ik marie ook een nacht erin gedaan... die had em zo stuk.
Nu heul netjes
dicht genaaid en dneia blijft er weer in.
Nu heul netjes

- Patrol
- Zeer actief
Oh......ik vrees dan ook het ergste.....Demi schreef:10 minuten toen had madam pup hm stuk hier
Maar ik wilde hem alleen gebruiken bij mijn aanwezigheid... en voor de eerste weken als we Bronco mee willen nemen, dat hij dan lekker zijn eigen plekje heeft en ik niet elke minuut hoef te kijken of hij niet iets aan het doen is wat niet helemaal de bedoeling is....
Conclusie: het is handig, maar wel bij aanwezig blijven......en laten wennen.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik leer de honden/pups hier eerst gewoon de ijzeren bench aan. Voor Kay sinds september ook de nylon bench, omdat ik zeker wist dat hij rustig is in de bench. Hier ook alleen voor vakantie/wedstrjden/logeerpartijtjes

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Was echt even 10 minuten, als het niet minder is, in de schuur vlees pakken voor de honden. Ik kom terug, pup weg. Dacht nog dat kan niet want ze zat in de bench. Ik roepen en roepen, geen pup. Was ze naar boven geklommen de trap op :N: Ze had naast de rits net zolang zitten klooien totdat deze kapot wasPatrol schreef:Oh......ik vrees dan ook het ergste.....Demi schreef:10 minuten toen had madam pup hm stuk hier![]()
Maar ik wilde hem alleen gebruiken bij mijn aanwezigheid... en voor de eerste weken als we Bronco mee willen nemen, dat hij dan lekker zijn eigen plekje heeft en ik niet elke minuut hoef te kijken of hij niet iets aan het doen is wat niet helemaal de bedoeling is....![]()
Conclusie: het is handig, maar wel bij aanwezig blijven......en laten wennen.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb er éen gehad voor Kiki en dat was een drama. Ze duwde binnen no-time haar snufferd door de ritsen en had de neiging richting australie te graven in dat ding.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
chrico
- Zeer actief
In mijn eerste nylonbench heb ik een hond gehad die aan de bench gewend was en altijd rustig was. Na haar bezoekje lag de nylonbench aan flardengyanty schreef:Ik leer de honden/pups hier eerst gewoon de ijzeren bench aan. Voor Kay sinds september ook de nylon bench, omdat ik zeker wist dat hij rustig is in de bench. Hier ook alleen voor vakantie/wedstrjden/logeerpartijtjes
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ik zit er ook weleens naar te kijken omdat ze zo handig zijn mee te nemen op vakantie e.d.
Maar die van mij vreten zich daar gewoon uit.
Cash zou misschien nog wel gewoon gaan liggen maar Hera en Woopy zullen alles doen om eruit te komen.
Maar die van mij vreten zich daar gewoon uit.
Cash zou misschien nog wel gewoon gaan liggen maar Hera en Woopy zullen alles doen om eruit te komen.

Cash v Heiligental en Flow.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Elmo ligt er ook in. voornamelijk op shows/vakanties of als we bij mijn pap en mam zijn 
edit; hij leeft nog steeds, ik had er al eerder 1 maar die was kapot gegaan. Niet elmo zijn schuld.
edit; hij leeft nog steeds, ik had er al eerder 1 maar die was kapot gegaan. Niet elmo zijn schuld.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik heb er 2, 1 voor barry en 1 voor smitthy en cy, die willen altijd samen liggen, ze gaan mee naar shows, alleen 1 probleem is dat ze de ritsen open kunnen krijgen als ik ze beneden dicht heb gedaan, dus die moeten altijd naar boven, EN als ze erg enthousiast worden IN de bench dan vallen ze er wel eens mee om :N:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat heb ik inderdaad ook een keer gehad toen Sjefke en Nozem met zijn tweeën in de bench zaten. Lag dat ding opeens op z'n kant!Podenji schreef: En als ze erg enthousiast worden IN de bench dan vallen ze er wel eens mee om :N:
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Krijgen jullie een nieuwe pup?
Nylon Bench heb ik voor Apple, ideaal, ook in de auto!
Nylon Bench heb ik voor Apple, ideaal, ook in de auto!
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
hier ookDemi schreef:10 minuten toen had madam pup hm stuk hier
Toya had de bodem opgevreten en Harley de ritssluiting eruit geknaagd
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley