Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is het gek..
Moderator: moderatorteam
-
Leane
Is het gek..
Om naar een trimsalon te bellen om een Rottweiler te laten wassen en even goed met de blazer er door en nageltjes knippen.
Of zien ze me liever gaan dan komen ?
Of zien ze me liever gaan dan komen ?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Is het gek..
wel een dappere trimmer zoeken. En een sterke.
Maar raar is het niet.
*hopelijk denk je niet dat het morgen 'even' kan om ze netjes mee naar de show te nemen. Die dappere en sterke trimmer heeft namelijk een wachttijd :N:
Maar raar is het niet.
*hopelijk denk je niet dat het morgen 'even' kan om ze netjes mee naar de show te nemen. Die dappere en sterke trimmer heeft namelijk een wachttijd :N:
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 03 feb 2011 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, dat is niet gek.
Althans: als ze dat gek vinden verstaan ze hun vak niet.
Ik vind er niks geks aan.
Althans: als ze dat gek vinden verstaan ze hun vak niet.
Ik vind er niks geks aan.
-
Leane
Hond waarom het gaat is super makkelijk niet echt karakter Rottweiler zeg maar. En het is niet voor naar de show of iets. Maar gewoon even de losse haren enz er goed uit hebben, lekker fris wassen. Ik zal eens een beetje rond kijken wat hier in de buurt zit, geen idee nooit in verdiept haha
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Niet gek hoor
Wij hebben af en toe wel eens Labradors, Mechelaars en zelfs een Basset.
Heb overigens één keer een Rottweiler moeten wassen maar dat was een vreselijke angstbijter, was geen leuke ervaring :N: De hond zelf was erg leuk..als ze zich niet zo enorm zat op te fokken.
Heb overigens één keer een Rottweiler moeten wassen maar dat was een vreselijke angstbijter, was geen leuke ervaring :N: De hond zelf was erg leuk..als ze zich niet zo enorm zat op te fokken.
-
Neeltje
Ik vind er ook niks geks aan. Het is een heel karwei zo'n grote hond te wassen, en een keertje zelf niet is altijd heel fijn.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Niet gek om te vragen maar ik heb voor de herders bij 3 trimsalons nul op reqest gehad 

-
Ayka-Zira-Honey
- Zeer actief
misschien kun je bij wasserij "Turbo! " terecht hahaha die gaat morgen weer een was rondje houden... en misschien kan ze die van jou gelijk ff mee nemen hahahahaha 

groetjes van Ayka,Zira en Honey
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik vind het niet raar. Ik had ook een Rottweilerklant die regelmatig kwam voor een wasje e.d. Ze kwam wel van ver, want in haar wijde omtrek haakte iedere trimmert al af als ze "Rottweiler" hoorden. Dus inderdaad, een dappere trimmer zoeken, of eentje zonder al teveel vooroordelen 
-
Huge & Denver
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog & Engelse Cocker Spaniel
Helemaal niet gek hoor, hier gaat Huge 2x per jaar naar "de kapper" voor een lekkere haren-los-week-beurt. In verhouding betaal je meestal wel veel, voor Huge 30,= en voor Denver 50,= maar die wordt ook gelijk geheel geplukt en getrimd, maar ze zijn er wel hoor die ook deze "klusjes opknappen".

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
De Duitse Herder van mijn zus ging ook regelmatig hoor. En van trimster wel gehoord hoeveel haar er laatst uit een labrador kwam :N:

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik heb er 3 in de omgeving gebeld en ze 'deden' geen Duitsers. Ik zuig het niet uit mijn duim. Ik heb er nu wel een gevonden waar ik ze, indien nodig, zelf kan wassen en later ontwollen.gyanty schreef:De Duitse Herder van mijn zus ging ook regelmatig hoor. En van trimster wel gehoord hoeveel haar er laatst uit een labrador kwam :N:

-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Mijn Duitser gaat ook twee keer per jaar hoor.
De eerste keer moest ze perse een snuitje om, wat ik niet wilde, dus ben ik er bij gebleven. Al heel vlot was het duidelijk dat je bij mijn Duitser alleen het gevaar loopt dood geknuffeld te worden.
En sindsdien vind de trimster het niet erg meer en doet ze het graag. Zelfs mijn Hollander doet ze nu, en die is toch wat minder vriendelijk.
Dus die vooroordelen kun je tegen komen denk ik, maar met goed praten en uitleggen kom je waarschijnlijk een heel eind.
Ik betaal voor wassen, ontwollen en de nagels 45,- euro, vind ik erg schappelijk, eigenlijk gewoon goedkoop.
De eerste keer moest ze perse een snuitje om, wat ik niet wilde, dus ben ik er bij gebleven. Al heel vlot was het duidelijk dat je bij mijn Duitser alleen het gevaar loopt dood geknuffeld te worden.
En sindsdien vind de trimster het niet erg meer en doet ze het graag. Zelfs mijn Hollander doet ze nu, en die is toch wat minder vriendelijk.
Dus die vooroordelen kun je tegen komen denk ik, maar met goed praten en uitleggen kom je waarschijnlijk een heel eind.
Ik betaal voor wassen, ontwollen en de nagels 45,- euro, vind ik erg schappelijk, eigenlijk gewoon goedkoop.
- senna en odin
- Zeer actief
Ik doe Sen gewoon in bad hier thuis. We tillen hem er met zijn tweeën in,
Hij zit, de keer per jaar dat ie gaat
gewoon te knikkebollen, zo lekker vind ie het.
Hij zit, de keer per jaar dat ie gaat
Groetjes Belinda

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Als je geen bad hebt lijkt het me ook lastig om een grote hond thuis te wassen. Die van mij passen in de douchecabine 

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier geen problemen volgens mij gehad. Mijn zus ging eerst bij de trimster waar ik ook met de honden kwam, later ging ze naar een trimster die ze had leren kennen. En Mano is niet wat je zegt een kleine vriendelijk uitziende duitser ofzo hoor. Wel de allervriendelijkste aanstellerigste softie die je kon bedenken...alm@ schreef:Ik heb er 3 in de omgeving gebeld en ze 'deden' geen Duitsers. Ik zuig het niet uit mijn duim. Ik heb er nu wel een gevonden waar ik ze, indien nodig, zelf kan wassen en later ontwollen.gyanty schreef:De Duitse Herder van mijn zus ging ook regelmatig hoor. En van trimster wel gehoord hoeveel haar er laatst uit een labrador kwam :N:

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik zou bijna zeggen, breng maar langs dan kan hij/zij hier onder de douche. Maar ik vraag me toch even af waarom bij een trimmer?? Ik was honden altijd zelfLeane schreef:Hond waarom het gaat is super makkelijk niet echt karakter Rottweiler zeg maar. En het is niet voor naar de show of iets. Maar gewoon even de losse haren enz er goed uit hebben, lekker fris wassen. Ik zal eens een beetje rond kijken wat hier in de buurt zit, geen idee nooit in verdiept haha
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik kan hier voor mijn duitsers ook geen trimsalon vinden hoor en dan ging het nog alleen maar om wassen verder hoefde er eigenlijk niks.
Ik doe het nu maar gewoon weer zelf en de DA knipt als het nodig is de nagels
Ik doe het nu maar gewoon weer zelf en de DA knipt als het nodig is de nagels

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Volgens mij zit er een goede bij jullie in het dorp: Brecons Barber
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nee, vind ik niet gek.
(Wat ik wel gek vind is dat blijkbaar zoveel trimsalons weigeren rotties en herders te doen
)
Ik ben laatst voor het eerst in mijn leven naar de trimmer geweest met Skadi. Voorheen deed ik alles zelf, zelfs het plukken van terriervachten. Maar tegenwoordig is mijn rug zo'n beetje dood als ik de hond heb gewassen. En het viel me op hoe gruwelijk veel haar eruit geblazen werd
Had ik er met alleen borstelen nevernooitniet uitgekregen.
Oh, en de trimmer doet meteen even de nageltjes. Handig, want daar heeft mevrouw een hekel aan.
Ik had vooraf gezegd dat ik er bij wilde blijven. En daar aan toegevoegd dat ik geen overbezorgd mens ben dat haar werk lastig zou maken, maar omdat Skadi een superlastig portret is en ik een controlefreak
Was geen enkel probleem.
Wat ik wel heel leuk vond was dat de echtgenoot van de trimster nog even kwam kijken met de woorden "Ik kan het niet laten, hoorde dat er een witte herder zou komen en die vind ik toch zó mooi.".
Hij nam trouwens meteen een kopje koffie voor me mee
De trimster was een ervaren iemand met een rustige aanpak (ze kan ook TTouch inzetten als het nodig is) en een goede kijk op hondengedrag.
Dus, voor de mensen in de buurt van de Utrechtse heuvelrug: Hondentrimsalon Dinges moet je hebben
(Wat ik wel gek vind is dat blijkbaar zoveel trimsalons weigeren rotties en herders te doen
Ik ben laatst voor het eerst in mijn leven naar de trimmer geweest met Skadi. Voorheen deed ik alles zelf, zelfs het plukken van terriervachten. Maar tegenwoordig is mijn rug zo'n beetje dood als ik de hond heb gewassen. En het viel me op hoe gruwelijk veel haar eruit geblazen werd
Oh, en de trimmer doet meteen even de nageltjes. Handig, want daar heeft mevrouw een hekel aan.
Ik had vooraf gezegd dat ik er bij wilde blijven. En daar aan toegevoegd dat ik geen overbezorgd mens ben dat haar werk lastig zou maken, maar omdat Skadi een superlastig portret is en ik een controlefreak
Was geen enkel probleem.
Wat ik wel heel leuk vond was dat de echtgenoot van de trimster nog even kwam kijken met de woorden "Ik kan het niet laten, hoorde dat er een witte herder zou komen en die vind ik toch zó mooi.".
Hij nam trouwens meteen een kopje koffie voor me mee
De trimster was een ervaren iemand met een rustige aanpak (ze kan ook TTouch inzetten als het nodig is) en een goede kijk op hondengedrag.
Dus, voor de mensen in de buurt van de Utrechtse heuvelrug: Hondentrimsalon Dinges moet je hebben
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Hier is alles welkom, ongeacht vachtsoort of ras.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
volgens mij staat het topic vol met 'waaroms'?Liesbeth schreef: Ik zou bijna zeggen, breng maar langs dan kan hij/zij hier onder de douche. Maar ik vraag me toch even af waarom bij een trimmer?? Ik was honden altijd zelf.
Miranda schreef:En het viel me op hoe gruwelijk veel haar eruit geblazen werd Had ik er met alleen borstelen nevernooitniet uitgekregen.
Pemba schreef:Als je geen bad hebt lijkt het me ook lastig om een grote hond thuis te wassen.
gyanty schreef:En van trimster wel gehoord hoeveel haar er laatst uit een labrador kwam
En dan noemt nog niemand de onbeschrijfelijke bende in je badkamer die je mooi misloopt als je het door een ander laat doen.Neeltje schreef:et is een heel karwei zo'n grote hond te wassen, en een keertje zelf niet is altijd heel fijn.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
buster gaat ook naar de trimster en eerder amos ook
wat er daar uitkomt kun je nooit zelf :N:
ik blijf er ook bij heb dat de eerste keer gevraagd , het was niet gebruikelijk maar het mocht wel
en ik kende amos goed genoeg om dat te willen
nu zij mij ook kent is het geen enkel probleem ik vind het leuk en gezellig
nagels worden ook netjes meegenomen dus ik ben erg tevreden
wat er daar uitkomt kun je nooit zelf :N:
ik blijf er ook bij heb dat de eerste keer gevraagd , het was niet gebruikelijk maar het mocht wel
en ik kende amos goed genoeg om dat te willen
nu zij mij ook kent is het geen enkel probleem ik vind het leuk en gezellig
nagels worden ook netjes meegenomen dus ik ben erg tevreden
Fenneke en Baloe

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Vooral dat laatste was het voor mij, maar helaas niet gelukt dusRosita Compagner schreef:volgens mij staat het topic vol met 'waaroms'?Liesbeth schreef: Ik zou bijna zeggen, breng maar langs dan kan hij/zij hier onder de douche. Maar ik vraag me toch even af waarom bij een trimmer?? Ik was honden altijd zelf.
Miranda schreef:En het viel me op hoe gruwelijk veel haar eruit geblazen werd Had ik er met alleen borstelen nevernooitniet uitgekregen.Pemba schreef:Als je geen bad hebt lijkt het me ook lastig om een grote hond thuis te wassen.gyanty schreef:En van trimster wel gehoord hoeveel haar er laatst uit een labrador kwamEn dan noemt nog niemand de onbeschrijfelijke bende in je badkamer die je mooi misloopt als je het door een ander laat doen.Neeltje schreef:et is een heel karwei zo'n grote hond te wassen, en een keertje zelf niet is altijd heel fijn.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Leane
Ja Marjolijn, ken je haar ?Tulp schreef:Volgens mij zit er een goede bij jullie in het dorp: Brecons Barber
-
Leane
Rosita Compagner schreef:volgens mij staat het topic vol met 'waaroms'?Liesbeth schreef: Ik zou bijna zeggen, breng maar langs dan kan hij/zij hier onder de douche. Maar ik vraag me toch even af waarom bij een trimmer?? Ik was honden altijd zelf.
Miranda schreef:En het viel me op hoe gruwelijk veel haar eruit geblazen werd Had ik er met alleen borstelen nevernooitniet uitgekregen.Pemba schreef:Als je geen bad hebt lijkt het me ook lastig om een grote hond thuis te wassen.gyanty schreef:En van trimster wel gehoord hoeveel haar er laatst uit een labrador kwamEn dan noemt nog niemand de onbeschrijfelijke bende in je badkamer die je mooi misloopt als je het door een ander laat doen.Neeltje schreef:et is een heel karwei zo'n grote hond te wassen, en een keertje zelf niet is altijd heel fijn.
Morgen vroeg om 10 uur kunnen we
- Marina
- Zeer actief
ohh fijn Leane.
Maar kijk maar uit dat ze ze niet wil houden.
ze zijn zo knap nu ik ze in het echt heb gezien zondag.
Maar kijk maar uit dat ze ze niet wil houden.
ze zijn zo knap nu ik ze in het echt heb gezien zondag.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Ody
- Zeer actief
Hoe is het gegaan, ben eigenlijk wel benieuwd?
Merk je het ook echt aan de hoeveelheid haar in huis?
Ik word momenteel echt gek van al die haren in huis, tis weer bar momenteel. :N:
Merk je het ook echt aan de hoeveelheid haar in huis?
Ik word momenteel echt gek van al die haren in huis, tis weer bar momenteel. :N:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik had niet goed gelezen.
ik wilde ook al zeggen kom maar hier met je Rottie.
ik was Buster altijd zelf, gewoon onder de douche.
maar die is dat gewend van pup af aan.
maar ik heb niet een super fohn, dat ik de haren ervanaf blaast. alhoewel hier de meeste haren toch wel met het wassen eraf komen. en dan is het opdrogen, en eventueel met de firminator kammen.
het zal trouwens wel een waardeloze trimsalon zijn, als ze hondenrassen weigeren.
ik wilde ook al zeggen kom maar hier met je Rottie.
ik was Buster altijd zelf, gewoon onder de douche.
maar die is dat gewend van pup af aan.
maar ik heb niet een super fohn, dat ik de haren ervanaf blaast. alhoewel hier de meeste haren toch wel met het wassen eraf komen. en dan is het opdrogen, en eventueel met de firminator kammen.
het zal trouwens wel een waardeloze trimsalon zijn, als ze hondenrassen weigeren.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Pardon? Gelukkig zijn trimmers kleine zelfstandigen en mogen gewoon opdrachten weigeren. Zal een mooie boel worden, ik bepaal toch het liefst zelf waar ik mijn rug wel of niet op breek.Emma schreef:het zal trouwens wel een waardeloze trimsalon zijn, als ze hondenrassen weigeren.