Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sliertjes vuil uit ogen, hoe komt dat?
Moderator: moderatorteam
- Marion T.
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kyra: kruising Golden Retriever/asbakje 2004
Yindy: boefdoodle/koningsbouvier 20-12-2010 - Aantal honden: 2
Sliertjes vuil uit ogen, hoe komt dat?
Onze Kisha heeft bijna iedere dag bij elk ook een sliertje vuil.
De ogen zelf zijn niet ontstoken of vuil.
Ook zie je niks in haar ogen zitten.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn of hoe dat komt?
Marion
De ogen zelf zijn niet ontstoken of vuil.
Ook zie je niks in haar ogen zitten.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn of hoe dat komt?
Marion
- Always in our hearts --------- Onze allerliefste kat ooit -----------------Yindy
Nappie 27-07-94 - 08-05-09† Snoopy 07-04-89 - 27-12-07†
Mickey 29-11-02 - 29-01-10†
-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Sliertjes vuil uit ogen, hoe komt dat?
misschien tocht? Daar zijn hondenogen wel gevoelig voor. Als ze verder mooi schoon / helder zijn en ze geeft je ook niet de indruk dat ze last heeft van haar ogen (door ze samen te knijpen, e.d.) dan zou ik me er niet zo druk om maken. Je zou ze dagelijks even met afgekoeld gekookt water kunnen schoonmaken (met behulp van een schone tissue), wie weet heeft ze daar baat bij
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Dat heeft Luna ook dagelijks. Inderdaad iedere dag gewoon schoonmaken met afgekoeld gekookt water en goed in de gaten houden.

-
linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
- Aantal honden: 1
Ik weet niet hou oud ze is maar macy heeft dit ook gehad (7 maanden), volgens de dierenarts komt dit vaker voor bij jonge honden en groeien ze hier ook weer overheen. We hebben een oogzalfje meegekregen en met een paar dagen was het verdwenen en tot nu toe nog steeds weg. Bij de dierenarts was wel goed te zien (toen ze het ooglid wat opentrok) dat het binnenin wel geiriteerd was.

- Marion T.
- Vaste gebruiker
Kisha is bijna 7 jaar. Ze heeft het dus al heel lang. Eerlijk gezegd heeft de dieenarts er volgens mij nog nooit naar gekeken en heb ik het ook niet gezegd. Binnennkort gaan we toch dus dan zal ik het laten nakijken.linn schreef:Ik weet niet hou oud ze is maar macy heeft dit ook gehad (7 maanden), volgens de dierenarts komt dit vaker voor bij jonge honden en groeien ze hier ook weer overheen. We hebben een oogzalfje meegekregen en met een paar dagen was het verdwenen en tot nu toe nog steeds weg. Bij de dierenarts was wel goed te zien (toen ze het ooglid wat opentrok) dat het binnenin wel geiriteerd was.
Af en toe zit ze met haar poot ook aan de zijkant van haar bek, maar ik kan niets zien.
Groetjes,
Marion
- Always in our hearts --------- Onze allerliefste kat ooit -----------------Yindy
-
Ayurveda
- Zeer actief
Hier hebben ze het allemaal
Ik trouwens ook
Van die slaapies, die dan vanzelf ook opdrogen
Ik trouwens ook

- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
In plaats van enkel met gekookt water kan je ze ook heel goed schoonmaken met verse kamillethee. En dan van gedroogde kamille, niet van zo'n pickwickzakje. Kamille doet het gelijk ontsmetten en kalmeren.
- Marion T.
- Vaste gebruiker
Dankjewel,
Ik ga de adviezen uitproberen.
Ik ga de adviezen uitproberen.
- irish26
- Actief
- Mijn ras(sen): dwergpoedel
chinese naakthond
vuil in ogen komt vaak door irritatie... zoals een haartje dat constant in het oog zit.gevolg daarvan is traanogen en irritatie en dan krijg je 'soepoogjes' gewoon zo schoon en 'vrij'mogelijk houden bij de ogen... haren e.d gewoon vrij knippen rond de ogen.. dat zal wel helpen. vaak kun je dat niet zien als er een haartje irriteert..maar 9 van de 10 keer zit er wel wat te irriteren bij de ogen.
mijn poedel heeft daar ook wel eens last van.. ik gebruik gewoon een babydoekje en veeg het dan schoon.
andere mogelijkheid is entropion.. dan groeien de wimpers (of groeit 1 of 2 wimpers) van de hond naar binnen ipv naar buiten..
hond van mijn ouders had dat , erg pijnlijk en irriterend is dat voor ze.
mijn poedel heeft daar ook wel eens last van.. ik gebruik gewoon een babydoekje en veeg het dan schoon.
andere mogelijkheid is entropion.. dan groeien de wimpers (of groeit 1 of 2 wimpers) van de hond naar binnen ipv naar buiten..
-
blondie
- Zeer actief
Idem hier, ik haal iedere ochtend de slaap uit hun ogen en mijn ogen, ook sliertjes en bij hun zwarte stukjes in de ooghoek.Ayurveda schreef:Hier hebben ze het allemaal
Ik trouwens ook
Vaak van de modder en zand etc waar je mee wordt blootgesteld, en bij jezelf ook mascara
- Marion T.
- Vaste gebruiker
Volgens mij heeft ze geen haar rondom haar ogenirish26 schreef:vuil in ogen komt vaak door irritatie... zoals een haartje dat constant in het oog zit.gevolg daarvan is traanogen en irritatie en dan krijg je 'soepoogjes' gewoon zo schoon en 'vrij'mogelijk houden bij de ogen... haren e.d gewoon vrij knippen rond de ogen.. dat zal wel helpen. vaak kun je dat niet zien als er een haartje irriteert..maar 9 van de 10 keer zit er wel wat te irriteren bij de ogen.
Ik laat er in ieder geval volgende week naar kijken als we naar de DA gaan.
- Marion T.
- Vaste gebruiker
Lol, ik heb dat nooit. Komt zeker omdat ik geen mascara genruik. Ik kan het niet goed zien zonder bril en dan zit alles onderblondie schreef:Idem hier, ik haal iedere ochtend de slaap uit hun ogen en mijn ogen, ook sliertjes en bij hun zwarte stukjes in de ooghoek.Ayurveda schreef:Hier hebben ze het allemaal
Ik trouwens ook
Vaak van de modder en zand etc waar je mee wordt blootgesteld, en bij jezelf ook mascara
-
Neeltje
Volgens mij hebben dat zowat alle honden. Bij Tirsa (Franse Bulldog) ging er iedere dag een washandje over de snoet (ook om de huidplooien schoon te houden) en bij Yentle haal ik het iedere keer weg als ik haar borstel.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij honden met strakke ogen komt dat in onschuldige vorm veel voor. Mijn Belg heeft er ook regelmatig wat last van. Ik doe er niks aan en het is totaal onschuldig. Soms wrijf ik het eruit. Om wat voor ras gaat het?