Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
roundpen voor schapen
Moderator: moderatorteam
-
estherchip
- Actief
- Mijn ras(sen): beauceron
roundpen voor schapen
hoiii
ik was is aant rondkijken om zo n roundpen te kopen maar jeetje das ernstig duur!!
heeft er iemand misschien tips om iets zelf te maken of iemand een goedkoper alternatief??
wil nl m n hondje er niet zomaar bij laten rennen als ze straks lammetjes hebben (is nog een jonge vrij onervaren hond)
groetjes esther
ik was is aant rondkijken om zo n roundpen te kopen maar jeetje das ernstig duur!!
heeft er iemand misschien tips om iets zelf te maken of iemand een goedkoper alternatief??
wil nl m n hondje er niet zomaar bij laten rennen als ze straks lammetjes hebben (is nog een jonge vrij onervaren hond)
groetjes esther
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Re: roundpen voor schapen
Ik wist niet eens dat je die zo kon kopen, weer wat geleerd.
Ben wel benieuwd waar?
Wij hebben er toen gewoon 1 zelf gemaakt, gewoon afmeten waar de palen moeten, die de grond in, gaas ertegen en klaar is je pen.
Ben wel benieuwd waar?
Wij hebben er toen gewoon 1 zelf gemaakt, gewoon afmeten waar de palen moeten, die de grond in, gaas ertegen en klaar is je pen.
-
estherchip
- Actief
gebruik je dan gewoon schapengaas? en komen ze, als ze willen daar niet doorheen?
http://www.qmac.nl/webshop/land+en+weide+hekken.html" onclick="window.open(this.href);return false; hier staan heel veel hekken
http://www.qmac.nl/webshop/land+en+weide+hekken.html" onclick="window.open(this.href);return false; hier staan heel veel hekken
-
estherchip
- Actief
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Wij maken een penn gewoon van flexidraad. Super simpel en je kunt het overal neerzetten.
-
estherchip
- Actief
is dat ook stevig genoeg om mijn high drive dikke beaucerons tegen te houden?

-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
Geen idee, maar dan denk ik van niet.estherchip schreef:is dat ook stevig genoeg om mijn high drive dikke beaucerons tegen te houden?![]()
Wij gebruiken het alleen voor mijn Meagan (weegt 15 kilo).
Hoewel het met de andere honden ook wel goed gaat (als ze eens rond de pen mogen). Dat zijn wel allemaal borders, dus niet zo groot.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Trekt ie niet los met het gaas aan de binnenkant van de pen?Boutje schreef:Draad wel aan de binnenkant tegen de palen zetten, dikke palen nemen die 70 cm de grond in zitten, palen om de 2 meter en stevigte kwaliteit schapengaat. Lukt prima zo.
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Idd zo, hoogte kun je natuurlijk aanpassen door evt nog een rij gaas erboven te zetten.Boutje schreef:Draad wel aan de binnenkant tegen de palen zetten, dikke palen nemen die 70 cm de grond in zitten, palen om de 2 meter en stevigte kwaliteit schapengaat. Lukt prima zo.
Houden zeker wel de schapen binnen mits je goede palen gebruikt en stevig gaas.
bennie schreef:Trekt ie niet los met het gaas aan de binnenkant van de pen?Boutje schreef:Draad wel aan de binnenkant tegen de palen zetten, dikke palen nemen die 70 cm de grond in zitten, palen om de 2 meter en stevigte kwaliteit schapengaat. Lukt prima zo.
Gaan wij ook maken hé
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wij hebben de roundpen hier idd zelf met draad en palen gemaakt.
Maar kan idd ook met van die koppelbare hekken, maar dat is vrij prijzig.
Of met flexinetten, dat doen er ook veel, gemakkelijk weer te verplaatsen ook, maar met een hond groter en zwaarder als een bc zou ik dat denk ik ook niet doen.
Maar kan idd ook met van die koppelbare hekken, maar dat is vrij prijzig.
Of met flexinetten, dat doen er ook veel, gemakkelijk weer te verplaatsen ook, maar met een hond groter en zwaarder als een bc zou ik dat denk ik ook niet doen.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Ik denk dat het juist de honden moet buitenhouden dus dan wel aan de buitenkant. Mogelijk wel een ijzerdraadje of twee aan de binnenkant zodat de schapen ook niet gemakkelijk tot het gaas komen.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Het leek mij dat ie dan al lostrekt tijdens het opspannen. We gaan het zienMay Linn schreef:Idd zo, hoogte kun je natuurlijk aanpassen door evt nog een rij gaas erboven te zetten.Boutje schreef:Draad wel aan de binnenkant tegen de palen zetten, dikke palen nemen die 70 cm de grond in zitten, palen om de 2 meter en stevigte kwaliteit schapengaat. Lukt prima zo.
Houden zeker wel de schapen binnen mits je goede palen gebruikt en stevig gaas.
bennie schreef:Trekt ie niet los met het gaas aan de binnenkant van de pen?Boutje schreef:Draad wel aan de binnenkant tegen de palen zetten, dikke palen nemen die 70 cm de grond in zitten, palen om de 2 meter en stevigte kwaliteit schapengaat. Lukt prima zo.juist aan de binnenkant omdat anders het gaas juist los gaat als de schapen er tegenaan drukken.
Gaan wij ook maken hé