Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trimmer
Moderator: moderatorteam
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Trimmer
Het kan zijn dat mijn langharige schapendoes kortgeknipt moet worden bij een trimmer, vanwege hydrotherapie. Dat werd als advies gegeven. Donderdag a.s. hoor ik, of hydrotherapie geindiceerd zal zijn of alleen fysiotherapie, maar weten forumgangers misschien een trimmer rond stad Groningen/Drenthe, die veel ervaring heeft in het knippen van langharige honden?

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Re: Trimmer
Kijk eens op abhb.nl
Heeft de hond een stugge vacht? Dan zal mijn voorkeur uitgaan naar het plukken van de hond.
Gaat die vacht zo in de weg zitten dan bij hydrotherapie?
Heeft de hond een stugge vacht? Dan zal mijn voorkeur uitgaan naar het plukken van de hond.
Gaat die vacht zo in de weg zitten dan bij hydrotherapie?
- Hilly45
- Zeer actief
De vacht is niet stug. Reden is dat Sam anders met hydrotherapie tot op het bot toe nat is. Hij kan zich echter niet warm en droog rennen en hem drogen met een handdoek is niet zodanig te doen, dat hij echt droog is. Voor zijn herstel is het beter, dat hij dus 'snel' droog is na de therapie i.v.m. zijn spieren.
Maar goed, het is nog niet zeker, eerst kijkt donderdag a.s. de fysiotherapeute er naar, zij is ook de hydrotherapeute en zal wel advies kunnen geven. Als Sam met fysio toe kan en massage, dan kan hydrotherapie evt. niet nodig zijn.
Maar goed, het is nog niet zeker, eerst kijkt donderdag a.s. de fysiotherapeute er naar, zij is ook de hydrotherapeute en zal wel advies kunnen geven. Als Sam met fysio toe kan en massage, dan kan hydrotherapie evt. niet nodig zijn.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Heeft hij een hekel aan föhnen? Zou je hem daar aan kunnen wennen? Dan kun je namelijk de vacht wel tot de huid toe drogen.
- Hilly45
- Zeer actief
Had ik ook al voorgesteld, maar fohnen, wat dan heel langdurig moet gezien zijn lange haardracht, is niet echt goed natuurlijk. Daarbij zou het dan evt. 2x per week moeten en moet hij eerst een uur in de auto in zijn 'natte kloffie'..........Marie-Josée schreef:Heeft hij een hekel aan föhnen? Zou je hem daar aan kunnen wennen? Dan kun je namelijk de vacht wel tot de huid toe drogen.
Maar iemand gaf ook aan, dat Sam geplukt kan worden. Dan haal je de bovenvacht van de ondervacht en blijft er nog een dun vachtje over, wat zo droog is..........
Ik hoop eigenlijk, dat morgen de fysio zegt, dat het misschien niet nodig is..........