Ik heb een Border Collie reu 'Bo' van bijna 16 en een Border teefje 'Liss' van bijna 1 jaar.
Het gaat om Liss, vanaf dag 1 dat we haar in huis hebben heeft ze iets tegen andere honden, ook met de puppy cursus zijn we halverwege gestopt (op aanraden van de trainster) omdat ze alleen maar druk bezig was met blaffen naar andere honden, met de staart tussen de benen en de haren omhoog. We weten inmiddels dat haar sosialisatie periode te wensen overlaat dus dat zal ook wel een groot deel van het probleem zijn.
Ik heb contact opgenomen met een gedragstherapeute, heb er inmiddels 3 bezocht, en had ze in het begin ook iets tegen auto's, fietsers en joggers, dat is nu gelukkig verleden tijd, met honden die ze in de verte ziet aankomen is het nog steeds een probleem. Ik laat haar nu uit met een lange lijn en zodra ze dat gedrag vertoond draai ik om en loop in tegenovergestelde richting, zodra ze weer rustig is draai ik weer om en ga zo door tot de hond voorbij is.
Als ze los loopt gaat ze als een gek op de desbetreffende hond af met de haren omhoog maar doet niks! Zo vreemd..
Waarom ik dit in dit topic schrijf is dat er hier in de buurt bijna geen honden lopen, die zitten meestal achter een hek om de tuin/huis te bewaken, (daar kijkt ze niet naar om) en als ik al iemand tegenkom met een hond krijg ik een lachende of boze reactie dat ik m'n hond beter op moet voeden
Loopt ze los en komen er andere honden aan dan negeert ze ze en blijven ze komen dan 'snauwt ze ze af, een soort 'blijf van m'n lijf hondje'.
Ik kan wel blijven schrijven (dan ben ik nog even bezig;)) maar waar het om gaat is dat ik heel graag met anderen mee zou wandelen, van mij part hou ik haar aan de riem maar dat ze kan gaan wennen aan andere honden en zelfs gaat leren te spelen.
Ik woon in Maurik, vlakbij Tiel, en heb er graag een ritje voor over om andere mensen en honden te ontmoeten, lijkt me echt gezellig! (en heel therapeutisch voor Liss;))
(In het weekend lukt het me niet om weg te kunnen maar door de weeks is elke dag mogelijk)

[/URL]