Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
help onze shih tzu is ziek
Moderator: moderatorteam
-
patrickpppp
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): shih tzu
help onze shih tzu is ziek
hallo
wij komen net van de dierenarts af want onze fay begon te braken en heftige diarree met waterig drap en beetje bloed sinds 18:00 om 22:00 waren we bij de dierenarts en die zei ze heeft de corona of parvo virus ze heeft nog geen koorts en ze heeft 2 spuiten gehad en tal van drankjes voor thuis gekregen wie heeft hier ook mee temaken gehad en heeft eventueel tips voor ons
wij komen net van de dierenarts af want onze fay begon te braken en heftige diarree met waterig drap en beetje bloed sinds 18:00 om 22:00 waren we bij de dierenarts en die zei ze heeft de corona of parvo virus ze heeft nog geen koorts en ze heeft 2 spuiten gehad en tal van drankjes voor thuis gekregen wie heeft hier ook mee temaken gehad en heeft eventueel tips voor ons
Laatst gewijzigd door patrickpppp op 28 feb 2011 00:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: help bij onze shih tzu is ziek
Parvo of corona verschilt nogal.
Geen ervarng gelukkig, maar ik wens je wel sterkte.
-
patrickpppp
- Vaste gebruiker
Re: help bij onze shih tzu is ziek
wat bedoel je precies met verschilt nogal want de dierenarts wist het niet precies ze moest net weer overgeven terwijl ze een spuit heeft gehad voor tegen het overgeven grt patrickMarjoleine schreef:Parvo of corona verschilt nogal.
-
Inc
Re: help onze shih tzu is ziek
naar een andere dierenarts gaan een optie?
Veel sterkte met je hondje.
-
patrickpppp
- Vaste gebruiker
ja ok we wachte morgenvroeg ook af want we moesten contact houden met onze dierenarts we moesten morgen even bellen met hem over hoe het gaat gr patrickInc schreef:naar een andere dierenarts gaan een optie?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Corona is een ander virus dan Parvo, dat bedoel ik.
Info over corona
Info over parvo
Hoe dan ook is uitdroging een gevaar, let daar dus in elk geval goed op.
Info over corona
Info over parvo
-
patrickpppp
- Vaste gebruiker
ja dat doen we ook we hebben ook een soort water meegekregen waar het 1 en ander in zit ze heeft net ook een paar slokken water gehad en daarna ging ze drinken en ze had net weer rare ontlasting meer wit achtigMarjoleine schreef:Corona is een ander virus dan Parvo, dat bedoel ik.
Info over corona
Info over parvo
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
sterkte,
hoe oud is je hondje?
hoe oud is je hondje?
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik weet ook niet wat je verder nog kunt doen 
als je het niet vertrouwt zou ik wel weer contact opnemen met de DA, beter een keer teveel dan te weinig.
Sterkte en beterschap voor Fay!
als je het niet vertrouwt zou ik wel weer contact opnemen met de DA, beter een keer teveel dan te weinig.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
patrickpppp
- Vaste gebruiker
ze is pas 10 weken oud en vind het zo raar om 5uur vanmiddag at ze nog ze speelde en blafderenee-uk schreef:ik weet ook niet wat je verder nog kunt doen
ze had wel wat lichte diarree maar we waren omgeschakeld naar ander voer 2 dagen geleden.
we dachten dat het daar doorkwam maar niet dus pfff arme ziel zie het echt slecht in met haar
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh gadverdarrie dat is wel heel klein nog
bah, hou het goed in de gaten hoor!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
patrickpppp
- Vaste gebruiker
ja doen we ookrenee-uk schreef:oh gadverdarrie dat is wel heel klein nog
we blijven wakker zolang het nodig is
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
O, dat is wel heel piep, 10 weken. Hopelijk slaat de medicatie aan. Veel sterkte!

Groetjes,
Sandra
-
patrickpppp
- Vaste gebruiker
ja dank je wel[Sandra] schreef:O, dat is wel heel piep, 10 weken. Hopelijk slaat de medicatie aan. Veel sterkte!
ik hoop het ook
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
-
patrickpppp
- Vaste gebruiker
ja beetje vaag nog allemaalmariabel schreef:hoe is het met de pup ? ik hoop dat het weer beter gaat
ze heeft niet meer overgegeven en ze is weer wel gaan drinken dat is volgens mijn een kleine vooruitgang voor de rest heeft ze nog wel diarree en ze is lusteloos
gr patrick
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Haal bij de apotheek ors-junior. Dat is een speciaal middel dat gebruikt wordt voor baby's en kleine kinderen bij ernstige diarree/overgeven en er uitdrogingsgevaar dreigt. Er zit glucose en zouten in en je kunt het ook aan een hond geven.
Sterkte met de kleine!
Sterkte met de kleine!

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik hoop voor je dat het geen Parvo is.
Heb je de fokker van je hondje al gebeld om door te geven dat 'ie zo ziek is? Misschien zijn er nog meer pups uit het nest die niet in orde zijn? Als je pup Parvo heeft of een andere besmettelijke hondenziekte, is het voor de fokker ook van belang om dat te weten.
Heb je de fokker van je hondje al gebeld om door te geven dat 'ie zo ziek is? Misschien zijn er nog meer pups uit het nest die niet in orde zijn? Als je pup Parvo heeft of een andere besmettelijke hondenziekte, is het voor de fokker ook van belang om dat te weten.
-
patrickpppp
- Vaste gebruiker
ja de fokker weet ervan hij reageerde meer van dat het onze fout was dat het virus van ons moet komenLongFields schreef:Ik hoop voor je dat het geen Parvo is.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik hoop dat jullie er bovenop komt en hoop ook dat het geen Parvo is.Alhoewel Corona bij zo'n jonge pup ook niet fijn is.
Waar komt puppedup vandaan?Een puppykennel of zo?
Waar komt puppedup vandaan?Een puppykennel of zo?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat hangt er dan even vanaf he. Als het parvo zou zijn is de pup blijkbaar niet afdoende geënt.patrickpppp schreef:ja de fokker weet ervan hij reageerde meer van dat het onze fout was dat het virus van ons moet komenLongFields schreef:Ik hoop voor je dat het geen Parvo is.
Corona kun je overal oplopen volgens mij, maar dan nog zou wat meelevendheid wel sympathiek geweest zijn.
Is het wel een erkende fokker? Heeft de hond papieren en zo?
-
patrickpppp
- Vaste gebruiker
geen papieren enkel een entingsboekje de virus komt uit lunteren ook volgens onze dierenarts maar ik ben ook nog niet klaar met die manMarjoleine schreef:Dat hangt er dan even vanaf he. Als het parvo zou zijn is de pup blijkbaar niet afdoende geënt.patrickpppp schreef:ja de fokker weet ervan hij reageerde meer van dat het onze fout was dat het virus van ons moet komenLongFields schreef:Ik hoop voor je dat het geen Parvo is.
Corona kun je overal oplopen volgens mij, maar dan nog zou wat meelevendheid wel sympathiek geweest zijn.
Is het wel een erkende fokker? Heeft de hond papieren en zo?
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
wit achtige ontlasting duidt op een niet werkende pancreas,patrickpppp schreef:ja dat doen we ook we hebben ook een soort water meegekregen waar het 1 en ander in zit ze heeft net ook een paar slokken water gehad en daarna ging ze drinken en ze had net weer rare ontlasting meer wit achtigMarjoleine schreef:Corona is een ander virus dan Parvo, dat bedoel ik.
Info over corona
Info over parvo
- summer07
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Hé jakkes, zo klein en dan zo ziek.
Idd wat al eerder gezegd is goed in de gaten houden en ors geven tegen het uitdrogen.
Hebben ze de ontlasting onder de microscoop nagekeken en op kweek gezet om te kijken welke eitjes of paracieten daar in huizen?
Ik heb ooit een tekkelpup van 13 weken gehad met giardia en cocidiose, die had de zelfde verschijnselen als jij nu beschrijft en ondanks dat ze bij de dierenarts verbleef vanaf dag 1 ('s morgens wakker allert en vrolijk, 's middags doodziek overgeven en diaree) en div. medicijnen en een infuus met vocht tegen de uitdroging heeft ze het niet gehaald. Ik wil je absoluut niet bang maken alleen aangeven dat je met zo'n kleine pup heel voorzichtig moet zijn omdat ze nog zo fragiel zijn.
Mag ik vragen welke dierenarts het pupje bij de fokker heeft geënt? En waar je de pup gekocht hebt? (via een rasvereniging, erkende fokker of b.v. via marktplaats?)
Veel sterkte in ieder geval
Idd wat al eerder gezegd is goed in de gaten houden en ors geven tegen het uitdrogen.
Hebben ze de ontlasting onder de microscoop nagekeken en op kweek gezet om te kijken welke eitjes of paracieten daar in huizen?
Ik heb ooit een tekkelpup van 13 weken gehad met giardia en cocidiose, die had de zelfde verschijnselen als jij nu beschrijft en ondanks dat ze bij de dierenarts verbleef vanaf dag 1 ('s morgens wakker allert en vrolijk, 's middags doodziek overgeven en diaree) en div. medicijnen en een infuus met vocht tegen de uitdroging heeft ze het niet gehaald. Ik wil je absoluut niet bang maken alleen aangeven dat je met zo'n kleine pup heel voorzichtig moet zijn omdat ze nog zo fragiel zijn.
Mag ik vragen welke dierenarts het pupje bij de fokker heeft geënt? En waar je de pup gekocht hebt? (via een rasvereniging, erkende fokker of b.v. via marktplaats?)
Veel sterkte in ieder geval
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Toen ik het las gingen er hier ook al wat alarmbellen af inderdaad. Zeker in combinatie met een ras als de Shih Tzu.lieke schreef:O jee, de fokker komt uit Lunteren? :N:
-
patrickpppp
- Vaste gebruiker
ben niet bekend met dit maar wat houd dat in een niet werkende pancreasbellabeest schreef:wit achtige ontlasting duidt op een niet werkende pancreas,patrickpppp schreef:ja dat doen we ook we hebben ook een soort water meegekregen waar het 1 en ander in zit ze heeft net ook een paar slokken water gehad en daarna ging ze drinken en ze had net weer rare ontlasting meer wit achtigMarjoleine schreef:Corona is een ander virus dan Parvo, dat bedoel ik.
Info over corona
Info over parvo
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
ben niet bekend met dit maar wat houd dat in een niet werkende pancreas[/quote]patrickpppp schreef:wit achtige ontlasting duidt op een niet werkende pancreas,bellabeest schreef:[quote="patrickppppja dat doen we ook we hebben ook een soort water meegekregen waar het 1 en ander in zit ze heeft net ook een paar slokken water gehad en daarna ging ze drinken en ze had net weer rare ontlasting meer wit achtig
pancreas is ander wordt voor alvleesklier. deze zorgt doormiddel van spijsverteringssappen ervoor dat het voedsel goed wordt opgenomen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Hier net zo,vandaar mijn vraag.LongFields schreef:Toen ik het las gingen er hier ook al wat alarmbellen af inderdaad. Zeker in combinatie met een ras als de Shih Tzu.lieke schreef:O jee, de fokker komt uit Lunteren? :N:

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10