Ik doe het eigenlijk alleen maar voor de 'makkelijkheid', 'n keertje zelf niet hoeven te doen en geen hele badkamer onder de haren......Suzanne123 schreef:Ik betaal mijn trimmer per uur. Logisch vind ik: met de ene hond heeft ze meer werk dan de andere.
Ik ga overigens alleen met Guinnie naar haar toe. Ik kan weliswaar alles bij Guinnie doen wat ik wil (al is nagels knippen lastig) maar omdat ze een castratenvacht heeft werkt de trimster haar periodiek even "showmodel"klaar
(Dit in het kader van het topic of het f*ckt of je hond mooi is...)
Voetjes, nagels, doorkomende ondervacht, oortjes en "poepgootje" in de broek worden dan even geperfectioneerd.
Ze is dan weer mooier, maar vooral (!!) confortabeler.
De trimster kan dat sneller EN mooier / beter dan ik, en dat is voor Guinnie prettiger natuurlijk.
Ik betaal net in de 30 euro per uur; precieze bedrag zou ik na moeten vragen.
Suzanne
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kosten trimster
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: kosten trimster
- x. Danielle
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Shih Tzu x Maltezer
bij mij kost het rond de 30/40 euro alles word dan gedaan. dus ik vind 75.00 euro wel duur. :O
- S.Vink
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
Ik betaal 45 euro voor 1 hondje met de hand knippen.
Toen ik er een 2e bij nam ben ik een workshop gaan doen en knip ze nu lekker zelf....ook met de hand en hou ze elke 6 weken bij.
Toen ik er een 2e bij nam ben ik een workshop gaan doen en knip ze nu lekker zelf....ook met de hand en hou ze elke 6 weken bij.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Martijn schreef:Je hondje door iemand anders van vachtverzorging laten voorzien is een enorm luxeproduct.
Voor de prijs van twee beurten doe je het een hondenleven lang zelf.
Niets mis met luxe hoor. Als je het leuk vindt moet je het lekker doen.
Maar goedkoop luxe willen genieten vind ik altijd wat krom.
Ros er zelf een tondeuze overheen. Minder mooi misschien, maar ach, de hond zit er niet mee.
helemaal mee eens.
ik snap dat het zo duur moet zijn maar ik deed het zelf

-
dogo4ever
- Zeer actief
Onze Pebbles heeft een plukvacht en ik doe het zelf. Scheelt wel dat het een klein dwergje is. En ik doe het niet in 1 keer. Kunnen mijn handen gewoon niet aan. Dus ik doet het lekker in delen. En ondertussen kriebelen en knuffelen we wat. Het is quality time tussen mij en Pebbles en ze vindt het heerlijk. Ze staat echt met haar oogjes dicht te genieten en te luisteren naar mijn grote onzin verhalen die ik tegen haar op hang. 
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik had een opvanghondje en die heb ik laten trimmen en dat betaalde ik ook hier in Den Haag, ook zo lang mee bezig geweest en alles gedaan. Ben erbij gebleven.Marjolein. schreef:Ik ben altijd €35,- kwijt voor mijn hond. Ze is er 2,5 tot 3 uur mee bezig. Ze worden gewassen en al. Zelfs haar nagels worden geknipt.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Maar dat is bijna een uurloon van niets. Als je bedenkt dat ook al het materiaal en de huur van de salon er nog af moet.Brigitte schreef:Ik had een opvanghondje en die heb ik laten trimmen en dat betaalde ik ook hier in Den Haag, ook zo lang mee bezig geweest en alles gedaan. Ben erbij gebleven.Marjolein. schreef:Ik ben altijd €35,- kwijt voor mijn hond. Ze is er 2,5 tot 3 uur mee bezig. Ze worden gewassen en al. Zelfs haar nagels worden geknipt.
Je verwacht toch dat ze werkt met goede materialen en die zijn vaak niet goedkoop en hebben ook nog eens niet het eeuwige leven.
-
Marion.
En vergeet niet dat er eerst 19% BTW van afgedragen mag worden en wat er dan nog overblijft is bruto, daar mogen fijn de loonheffingen en premies van af. Ik geloof dat de mensen hier die vinden dat het te duur is nooit voor 5 euro netto per uur werken.blacky schreef:Maar dat is bijna een uurloon van niets. Als je bedenkt dat ook al het materiaal en de huur van de salon er nog af moet.Brigitte schreef:Ik had een opvanghondje en die heb ik laten trimmen en dat betaalde ik ook hier in Den Haag, ook zo lang mee bezig geweest en alles gedaan. Ben erbij gebleven.Marjolein. schreef:Ik ben altijd €35,- kwijt voor mijn hond. Ze is er 2,5 tot 3 uur mee bezig. Ze worden gewassen en al. Zelfs haar nagels worden geknipt.
Je verwacht toch dat ze werkt met goede materialen en die zijn vaak niet goedkoop en hebben ook nog eens niet het eeuwige leven.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Nee hoor daar zit je ruim onderDenise. schreef:75 euro is best wat geld maar voor een goede trimster zou ik het betalen![]()
Ik denk dat een poedel laten trimmen nog wel duurder is
De fokker van Chanty die tevens trimmer is en hij is Nederlands en Benelux kampioen trimmen
is niet zo duur hoor

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Toevallig Richard .??->Chanty<- schreef:Nee hoor daar zit je ruim onderDenise. schreef:75 euro is best wat geld maar voor een goede trimster zou ik het betalen![]()
Ik denk dat een poedel laten trimmen nog wel duurder is![]()
De fokker van Chanty die tevens trimmer is en hij is Nederlands en Benelux kampioen trimmen![]()
is niet zo duur hoor
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Minder dan 75 euro lijkt mij zo weinig voor zoveel werk->Chanty<- schreef:Nee hoor daar zit je ruim onderDenise. schreef:75 euro is best wat geld maar voor een goede trimster zou ik het betalen![]()
De fokker van Chanty die tevens trimmer is en hij is Nederlands en Benelux kampioen trimmen![]()
is niet zo duur hoor
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
De keren dat Jip is geweest heb ik ook maar 45 betaalt. Als ik op sites van trimmers kijk is het voor middenslagjes meestal rond die prijs. Vind dat ook meevallen voor de hoeveelheid werk.Denise. schreef:Minder dan 75 euro lijkt mij zo weinig voor zoveel werk->Chanty<- schreef:Nee hoor daar zit je ruim onderDenise. schreef:75 euro is best wat geld maar voor een goede trimster zou ik het betalen![]()
is niet zo duur hoorIk denk eerder dat jij gewoon mazzel hebt dat iemand het zo goedkoop doet
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Lizzie.
- Zeer actief
Yepbouvierpoedel schreef:Toevallig Richard .??->Chanty<- schreef:Nee hoor daar zit je ruim onderDenise. schreef:75 euro is best wat geld maar voor een goede trimster zou ik het betalen![]()
is niet zo duur hoor

-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat vind ik dan ook heel erg mee vallen, een dwergje zal dan misschien nog wat goedkoper zijn.Lysette schreef:De keren dat Jip is geweest heb ik ook maar 45 betaalt. Als ik op sites van trimmers kijk is het voor middenslagjes meestal rond die prijs. Vind dat ook meevallen voor de hoeveelheid werk.Denise. schreef:Minder dan 75 euro lijkt mij zo weinig voor zoveel werk->Chanty<- schreef: Nee hoor daar zit je ruim onder![]()
is niet zo duur hoorIk denk eerder dat jij gewoon mazzel hebt dat iemand het zo goedkoop doet
-
Lizzie.
- Zeer actief
Ik heb inderdaad mazzel, maar voor zn ''echte'' klanten is hij ook niet duur hoorDenise. schreef:Minder dan 75 euro lijkt mij zo weinig voor zoveel werk->Chanty<- schreef:Nee hoor daar zit je ruim onderDenise. schreef:75 euro is best wat geld maar voor een goede trimster zou ik het betalen![]()

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de trimster waar ik Jip heen bracht was dat wel ja. Scheelde 5 euro ofzo.Denise. schreef:Dat vind ik dan ook heel erg mee vallen, een dwergje zal dan misschien nog wat goedkoper zijn.Lysette schreef:De keren dat Jip is geweest heb ik ook maar 45 betaalt. Als ik op sites van trimmers kijk is het voor middenslagjes meestal rond die prijs. Vind dat ook meevallen voor de hoeveelheid werk.Denise. schreef:Minder dan 75 euro lijkt mij zo weinig voor zoveel werkIk denk eerder dat jij gewoon mazzel hebt dat iemand het zo goedkoop doet
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Maak er maar 6 hondenbeurten van 35 euro van als je een beetje deugdelijk materiaal wilMartijn schreef:Je hondje door iemand anders van vachtverzorging laten voorzien is een enorm luxeproduct.
Voor de prijs van twee beurten doe je het een hondenleven lang zelf.
Niets mis met luxe hoor. Als je het leuk vindt moet je het lekker doen.
Maar goedkoop luxe willen genieten vind ik altijd wat krom.
Ros er zelf een tondeuze overheen. Minder mooi misschien, maar ach, de hond zit er niet mee.
-
AnneMarie
- Zeer actief
350 km rijden??????? zit er niks goeds dichterbij dan?Triplefox schreef:Wat kost een knipbeurt bij de kapper, wat betaal je aan de loodgieter die even naar een lekkende kraan komt kijken, wat kost een schilder die even je kozijnen voorziet van een frisse lik verf en zo kan ik nog wel ff door gaan.
Je neemt een dienst af van iemand die een trimsalon moet inrichten/huren/kopen, vaste lasten moet betalen en ook nog een stukje in een blauwe envelop kan stoppen, lijkt mij dat je die tegenwoordig niet echt meer onder 20-30 euro p/u ergens kan vinden en dan zit ik nog laag....
Dan is er ook nog een flink stuk scholing/opleiding en zo zijn er vast nog een hoop zaken die ik geeneens noem.
Wij hebben 2 trimhonden (12 trimbeurten p/jr met 350 km rijden per keer) en dat kost (flink wat) geld, tijd en moeite om ze er (in onze ogen) netjes bij te laten lopen, toch doe ik alle moeite graag omdat ik het zelf niet kan.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ja dat is echt gekletsemmit schreef:Makkelijk in een uurtje?? Ben benieuwd welke tovenaar dat is?bouvierpoedel schreef:Een beetje getrainde trimmer die weet waar hij/zij mee bezig is doet ook makkelijk een uurtje over een Maltezer wassen en knippen.blacky schreef:Alle waar naar zijn geld zou ik zeggen. Hier heb je in Steenwijk een trimsalon zitten bij een dierenwinkel (dier all in) Hier werken ze met uur prijzen. En geloof het of niet je Maltezer is binnen het uur getrimd. De hond van onze buren ging altijd naar een goede trimmer, maar zij had zwangerschapsverlof dus moest hij naar de ander. Ze deden daar gewoon de tondeuse er over :N: standje 2mm of zo. Even kopje knippen en klaar. Het was echt ontzettend lelijk en dat met -10. Heb ze gelijk een ander aan geraden. (deze trimmer werkt ook vanuit een dierenwinkel maar dat is petsplace) Ik doe alleen de hondjes van mijzelf maar zelfs ik kon dit nog beter. Maar ja het was máár 25 euro.
Als ik altijd zo mijn hondje thuis zou krijgen na een trim beurt kocht ik ook zelf een tondeuse.
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
Mijn trimster trimde onze andere hond ook, doet er gemiddeld 2 uur over. Ze kost dan 48 euro. Vind ik prima, zou het zelf liever niet willen doen, aangezien ik echt een druktemaker heb.
Misschien dat ik het in de toekomst wel ga doen, maar bij mij is het niet alleen de vacht die gebeurd, ook nagels en zijn klieren, tanden en tong.. Dus... dat vind ik wel fijn..
Liefs, Meg
Misschien dat ik het in de toekomst wel ga doen, maar bij mij is het niet alleen de vacht die gebeurd, ook nagels en zijn klieren, tanden en tong.. Dus... dat vind ik wel fijn..
Liefs, Meg
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
-
AnneMarie
- Zeer actief
Bij Special Grooming??S.Vink schreef:Ik betaal 45 euro voor 1 hondje met de hand knippen.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ik betaal tussen de 36 en 45 euro voor een mix shih tzu. All in. Zijn ze enkele uren mee bezig 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat is zijn keuze, toch?AnneMarie schreef: 350 km rijden??????? zit er niks goeds dichterbij dan?
Je kiest voor kwaliteit, dan kost dat wat.
Niet iedereen vindt een tondeuse er even overheen raggen voldoende
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dat klopt maar in Den Haag en Breda zitten echt goede salons dus dan vind ik dat wel een heel end rijden, gewoon nieuwsgierig hoorMarjoleine schreef:Dat is zijn keuze, toch?AnneMarie schreef: 350 km rijden??????? zit er niks goeds dichterbij dan?
Je kiest voor kwaliteit, dan kost dat wat.
Niet iedereen vindt een tondeuse er even overheen raggen voldoende
Mijn hond gaat ook 400 km van huis naar de trimsalon omdat ie daar bekend is en ze heel leuk met hem is. Ik combineer dat dan.
-
Neeltje
Ik ken hier iemand die gaat naar Thorn (vanuit Eindhoven) voor het trimmen van zijn ruwhaar teckel.
-
irwi
- Zeer actief
De laatste x 75 euro voor het trimmen dus plukken van een Airedale terrier.
Ook een x 150 euro omdat ie heel slecht toen in de vacht zat.
Ook een x 150 euro omdat ie heel slecht toen in de vacht zat.

- Liesje_36
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Cairn Terriër
- Contacteer:
Toen ik 5 jaar geleden nog 2 ruwharige teckels had, was ik voor hen allebei 50 euro kwijt. Voor Sara was ik later 40 euro kwijt, ze werd dan geplukt, nagels geknipt en gewassen & gedroogd.
groetjes, Liesbeth
mama van Lucas
www.gastouderbureauhappy.nl / info@gastouderbureauhappy.nl
[url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]
In memoriam: overleden 19 februari 2010
mama van Lucas
www.gastouderbureauhappy.nl / info@gastouderbureauhappy.nl
[url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]
In memoriam: overleden 19 februari 2010- irish26
- Actief
- Mijn ras(sen): dwergpoedel
chinese naakthond
tsja. ik heb zelf een hondentrimsalon.. en vraag gemiddeld voor een knipbeurt 30 euro... is niet veel, maar ik zit ook met concurerende trimsalons in de buurt en moet deze prijs een beetje aanhouden.
klinkt raar,maar er zijn echt mensen die voor 10 euro op een ander overgaan..
ik ben meestal 2 uur kwijt aan het knip, was en fohnwerk..
de wat grotere honden en cockers reken ik gemiddeld 40 a 45 euro.
vind ook dat het betaalbaar moet blijven voor de hondeneigenaren.. mijn klanten komen ongeveer 4 a 6 per jaar.
vind ook dat het betaalbaar moet blijven voor de hondeneigenaren.. mijn klanten komen ongeveer 4 a 6 per jaar.
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Dan gaan ze toch lekker voor die 10,- naar een ander?irish26 schreef:tsja. ik heb zelf een hondentrimsalon.. en vraag gemiddeld voor een knipbeurt 30 euro... is niet veel, maar ik zit ook met concurerende trimsalons in de buurt en moet deze prijs een beetje aanhouden.
Je staat bijna voor niets te werken zo, als je goed en netjes werk aflevert hebben mensen daar best iets extra's voor over.
hoeveel vraag je dan voor bv een golden of een bouvier inclusief bad.
Als je gemiddeld 2 uur werk hebt en je vraagt daar 30,-/40,- voor werk je dus gemiddeld voor 17,50 per uur!!!
daar moet dan nog de btw af enz.. :N:
Groetjes Patries

-
yvonne dl
- Zeer actief
Ik betaal ook ongeveer 45 euro.
Maar wimpie mijn lieve wimpie is niet zo leuk bij de trimster.
Hij mocht net nog komen,maar liever niet.
Dus ben zelf aan de slag gegaan.
Hier op het forum een tondeuse overgenomen,maar wat een ramp zeg.
Het lijkt wel een geplukte kip.
Met de kammen erop lukt het niet om er door te komen,want hij heeft krul en steil haar doorelkaar.
Dus gewoon met de tondeuse.
Nu allemaal happen,en het duurt zoooo lang.
Ik ben al 2 dagen bezig.
In 1 keer lukt dus niet.
Hij vind kammen al erg,laat staan dit.
Ik had hem heel goed bijgehouden,maar in zijn liezen en bij zijn kont was het wat moeilijker.
Ik wil wat vragen.
Hoe doe je de zijkanten?
Wat overloopt in de poten?
Ik ga van zijn nek naar zijn kont,en dan kom ik bij de zijkanten.
Ga ik dan ineens recht naar beneden?haha.
Ik weet nu wel dat trimmer zin een vak apart is hoor..

Maar wimpie mijn lieve wimpie is niet zo leuk bij de trimster.
Hij mocht net nog komen,maar liever niet.
Dus ben zelf aan de slag gegaan.
Hier op het forum een tondeuse overgenomen,maar wat een ramp zeg.
Het lijkt wel een geplukte kip.
Met de kammen erop lukt het niet om er door te komen,want hij heeft krul en steil haar doorelkaar.
Dus gewoon met de tondeuse.
Nu allemaal happen,en het duurt zoooo lang.
Ik ben al 2 dagen bezig.
In 1 keer lukt dus niet.
Hij vind kammen al erg,laat staan dit.
Ik had hem heel goed bijgehouden,maar in zijn liezen en bij zijn kont was het wat moeilijker.
Ik wil wat vragen.
Hoe doe je de zijkanten?
Wat overloopt in de poten?
Ik ga van zijn nek naar zijn kont,en dan kom ik bij de zijkanten.
Ga ik dan ineens recht naar beneden?haha.
Ik weet nu wel dat trimmer zin een vak apart is hoor..
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen