Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen.
Ik ben Dennis uit Amersfoort. En sinds bijna twee jaar vergezeld door de leukste, liefste, mafste Whippet van Nederland. Charlie genaamd.
Dit is 'm
Meneer is een asielhond. En absoluut het beste wat me qua huisdieren ooit overkomen is.
Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik ervaringen wil delen en lezen van anderen. Dus, eeh, vooral andere Whippet eigenaren. Roept u maar!
Een Whippet uitlaten wanneer het regent: Ik doe de voordeur open: "Nee, NEEEEEEE! Baas, ik ga echt de regen niet in!" Ik sjor hem met twee handen aan de riem de straat op. "Echt niet, echt niet! Het is ook nog eens koud, ik heb als windhond een hele dunne vacht en huid weet je nog?" "Charlie, verdomme, loop eens mee!" "Jank, piep, nee baas ik wil niet!" "Hup, lopen, pissen, poepen, ik word ook nat." Charlie doet een heel snel plasje. "Baas, *trekt richting voordeur* ik wil weer naar binnen. M'n haar!"
@Nanna. Ik was je naam idd veelvuldig tegengekomen bij de zoekterm whippet.
Ik ben zelf gewend aan totaal andere honden in het verleden. En nu ik hem sinds een jaar (relatie ging over) alleen opvoedt heb ik soms nog weleens wat moeite met de Whippet. Met name met het feit dat ik soms zo vreselijk hard om hem moet lachen dat ik bijna niet boos kan worden als het moet. (hij is nu ongeveer, precies weet ik het niet) 2,5 en een ex-zwerver. Hij gehoorzaamd heel basaal en meer vind ik eigenlijk niet nodig. Maar ik krijg het niet voor elkaar om zijn over-enthousiaste gedrag naar andere mensen eruit te krijgen. Het is namelijk een ontstellend sociale hond. Enerzijds ben ik daar heel blij mee, maar anderzijds besef ik me ook dat sommige mensen niet gediend zijn van een hond die tegen ze opspringt en de eerste paar minuten om aandacht blijft vragen.
Tips?
Overigens, ik zou geen andere hond meer willen. Ik heb nog nooit zo'n lief en 'begrijpend' beest meegemaakt.
Een Whippet uitlaten wanneer het regent: Ik doe de voordeur open: "Nee, NEEEEEEE! Baas, ik ga echt de regen niet in!" Ik sjor hem met twee handen aan de riem de straat op. "Echt niet, echt niet! Het is ook nog eens koud, ik heb als windhond een hele dunne vacht en huid weet je nog?" "Charlie, verdomme, loop eens mee!" "Jank, piep, nee baas ik wil niet!" "Hup, lopen, pissen, poepen, ik word ook nat." Charlie doet een heel snel plasje. "Baas, *trekt richting voordeur* ik wil weer naar binnen. M'n haar!"
Dennis_Charlie schreef: ik krijg het niet voor elkaar om zijn over-enthousiaste gedrag naar andere mensen eruit te krijgen. Het is namelijk een ontstellend sociale hond. Enerzijds ben ik daar heel blij mee, maar anderzijds besef ik me ook dat sommige mensen niet gediend zijn van een hond die tegen ze opspringt en de eerste paar minuten om aandacht blijft vragen.
Tips?
De eerste paar minuten aangelijnd houden
Ik bedoel eigenlijk hoofdzakelijk wanneer mensen hier op bezoek komen. Hij is vooral helemaal maf van kinderen. Hij komt heel enthousiast op ze afrennen, maar houdt 20cm voor het kind in en snuffelt (en 'kust' heel voorzichtig), ik zou graag zien dat ie dat bij volwassenen ook doet. Helaas mocht hij van m'n ex alles en probeer ik hem uit z'n verlate puberteit te trekken. Of puberen whippets gewoon laat?