Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ontworming en vlooientijd
Moderator: moderatorteam
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
ontworming en vlooientijd
Hoe doen jullie dat met ontwormen?
Wisselen jullie ook af kwa merk ontworming? Dat moet namelijk bij de paarden wel...
En welk ontwormingsmiddel is aan te raden? Ik heb eergisteren de laatste gegeven die ik van de DA had gekregen.
En hoe doen jullie dat met ontvlooien? Ik doe dat eerlijk gezegd niet elke 3 maanden... Wanneer breekt echt de vlooientijd weer uit?
Wisselen jullie ook af kwa merk ontworming? Dat moet namelijk bij de paarden wel...
En welk ontwormingsmiddel is aan te raden? Ik heb eergisteren de laatste gegeven die ik van de DA had gekregen.
En hoe doen jullie dat met ontvlooien? Ik doe dat eerlijk gezegd niet elke 3 maanden... Wanneer breekt echt de vlooientijd weer uit?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- Amber & Lootah
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Jack Russel Terriër - Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: ontworming en vlooientijd
Ik ontworm en ontvlooi nooit. Tenzij ik zeker weet dat ze wormen hebben. En vlooien hebben ze al jaren niet meer gehad
Ik gebruik het liefst zo min mogelijk van die giftige rommel
Af en toe een beetje knoflook door het voer doet wonderen
Ik gebruik het liefst zo min mogelijk van die giftige rommel
Af en toe een beetje knoflook door het voer doet wonderen
If it's not an aussie it's just a dog.

- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Toevallig heb ik mijn honden gister zowel ontvlooid als ontwormd, ik had bij Reus een vlo gezien dus ja dan gaan we weer ontvlooien
Ik doe het nooit zo regelmatig, eigenlijk alleen als ik er een reden voor heb zoals in dit geval dat ik een vlo zag.
En qua wisseling met het spul let ik er niet zo op want geef het elke zoveel maanden
Ik doe het nooit zo regelmatig, eigenlijk alleen als ik er een reden voor heb zoals in dit geval dat ik een vlo zag.
En qua wisseling met het spul let ik er niet zo op want geef het elke zoveel maanden
Laatst gewijzigd door Reneey op 05 mar 2011 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Ontwormen wil ik wel graag bijhouden, weet niet, gewoon een gevoel...
Maar ontvlooien als hij geen vlooien heeft... sja
Maar ja, straks komt de vlooientijd er weer aan (ik weet niet rond welke tijd) en dan wil ik liever wel voorkomen dat hij vlooien en teken krijgt.
Maar ontvlooien als hij geen vlooien heeft... sja
Maar ja, straks komt de vlooientijd er weer aan (ik weet niet rond welke tijd) en dan wil ik liever wel voorkomen dat hij vlooien en teken krijgt.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
- Aantal honden: 1
Ik heb maandag weer ontvlooid en ontwormd. Ready is allergisch voor vlooien dus dat houd ik goed bij. Ontwormen doe ik omdat ik er niet op vertrouw dat iedereen in de buurt hier wel eens een ontwormingstablet van dichtbij heeft gezien
Ik acht de kans op het oplopen van een wormenbesmetting in mijn buurt nogal groot.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik ontvlooi en ontworm mijn honden nooit. Ga ze geen giftige rotzooi ingeven voor niets. Ze hebben nooit vlooien. De dierenarts wilde aan mij ook antivlo rotzooi slijten, ik zei dat ik dat niet nodig had omdat ze geen vlooien hebben, geloofde ze niet dus ze ging mijn hond helemaal na met een vlooienkammetje en inderdaad geen vlooien.
Als het nodig is is het vroeg genoeg.
Als het nodig is is het vroeg genoeg.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Ik ontvlooi nu nog preventief elke maand. Dit omdat ik pas een plaag heb gehad en blij ben er nu eindelijk vanaf te zijn na een hoop gedoe. Maar over een tijdje kap ik daarmee.
Ik wissel het merk zo nu en dan eens af. In deze periode geef ik een wat bredere vlooienmiddel (ook tegen teken en mijten, advantix of stronghold) maar in de winter gaf ik alleen voor vlooien (advantage).
Ontwormen doe ik nu bij Haddock nog 1x over een maand (na 3 mnd niet) en bij Suki dan ook nog 1x en daarna niet meer, tenzij ik een vermoeden heb, dan laat ik de poep checken, en als ik wormen zie wordt er ook ontwormd.
Ik gebruik tot nu toe eigenlijk elke keer Milbemax tabletten.
Ik wissel het merk zo nu en dan eens af. In deze periode geef ik een wat bredere vlooienmiddel (ook tegen teken en mijten, advantix of stronghold) maar in de winter gaf ik alleen voor vlooien (advantage).
Ontwormen doe ik nu bij Haddock nog 1x over een maand (na 3 mnd niet) en bij Suki dan ook nog 1x en daarna niet meer, tenzij ik een vermoeden heb, dan laat ik de poep checken, en als ik wormen zie wordt er ook ontwormd.
Ik gebruik tot nu toe eigenlijk elke keer Milbemax tabletten.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Ik gaf regelmatig frontline tegen vlooien en teken, tot ik merkte dat ze een vlo had, ze had net met een pup gespeeld, dacht dat het daaraan lag en heb het weggekamd, week later weer, nu trouwens met een andere pup in aanraking geweest, vond het toch te toevallig en heb het nagevraagd bij DA, zij verkochten sinds enige tijd geen frontline meer omdat het in deze omgeving (NH) resistent zou zijn geworden, ik gebruik nu sinds meer dan een jaar Prac-tic en geen vlo meer gezien. Geef heel af en toe wormenkuur (meestal Milbemax) vnl. als ik in het buitenland met Mickey ben geweest (vanwege hartworm enz.) en hou verder ontlasting in de gaten.
@ Jessica; Ik acht de kans op het oplopen van een wormenbesmetting in mijn buurt nogal groot.
Hier ook, het stikt van de honden, katten (veel rondliggend poep) en egels (heb begrepen dat die ook veel vlooien hebben), heeft Mickey al een aantal keer neus aan stekel mee gestaan.
@ Jessica; Ik acht de kans op het oplopen van een wormenbesmetting in mijn buurt nogal groot.
Hier ook, het stikt van de honden, katten (veel rondliggend poep) en egels (heb begrepen dat die ook veel vlooien hebben), heeft Mickey al een aantal keer neus aan stekel mee gestaan.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
da's een sprookje hoor. Alleen mag de DSZ nu ook Frontline verkopen en dan is het weer tijd voor de dierendokters om op een ander merk over te stappen. Ze hebben namelijk ooit ergens bedongen dat alle nieuwe vlooienmiddelen de eerste vijf jaar alleen door DA's verkocht mag worden. Vandaar.annemick schreef:Ik gaf regelmatig frontline tegen vlooien en teken, tot ik merkte dat ze een vlo had, ze had net met een pup gespeeld, dacht dat het daaraan lag en heb het weggekamd, week later weer, nu trouwens met een andere pup in aanraking geweest, vond het toch te toevallig en heb het nagevraagd bij DA, zij verkochten sinds enige tijd geen frontline meer omdat het in deze omgeving (NH) resistent zou zijn geworden,
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ontwormen doe ik bij de pup nog wel, bij Tomas niet meer. Ontvlooien wel degelijk vanwege de egel die hier in de tuin woont en Tomas' aantrekkelijkheid voor teken.
Bij Sancho heb ik een paar druppeltjes gebruikt die ik overhield van het pipetje voor Tomas.
Ik durf bij hem nog niet veel te gebruiken.
Bij Sancho heb ik een paar druppeltjes gebruikt die ik overhield van het pipetje voor Tomas.
Ik durf bij hem nog niet veel te gebruiken.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
OK, dat wist ik nietRosita Compagner schreef:da's een sprookje hoor. Alleen mag de DSZ nu ook Frontline verkopen en dan is het weer tijd voor de dierendokters om op een ander merk over te stappen. Ze hebben namelijk ooit ergens bedongen dat alle nieuwe vlooienmiddelen de eerste vijf jaar alleen door DA's verkocht mag worden. Vandaar.annemick schreef:Ik gaf regelmatig frontline tegen vlooien en teken, tot ik merkte dat ze een vlo had, ze had net met een pup gespeeld, dacht dat het daaraan lag en heb het weggekamd, week later weer, nu trouwens met een andere pup in aanraking geweest, vond het toch te toevallig en heb het nagevraagd bij DA, zij verkochten sinds enige tijd geen frontline meer omdat het in deze omgeving (NH) resistent zou zijn geworden,
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik gebruik meestal de frontline en die werkt hier prima hoor.. heb nu toevallig een ander merk omdat de frontline op was bij de dierenwinkel.
Preventief ontwormen doe ik niet.. in april gaan we een weekje naar een huisje in het bos en daarna doe ik wel ontwormen maar verder eigenlijk nooit.
frontline kan niet voorkomen dat er vlooien van de ene hond op de andere springt, dat kan geen enkel middel voorkomen, wel dat er eitjes wordne gelegd en uitkomen.. dus welk middel je ook gebruikt het kan zomaar voorkomen dat je hond een vlo heeft hoor.
Preventief ontwormen doe ik niet.. in april gaan we een weekje naar een huisje in het bos en daarna doe ik wel ontwormen maar verder eigenlijk nooit.
frontline kan niet voorkomen dat er vlooien van de ene hond op de andere springt, dat kan geen enkel middel voorkomen, wel dat er eitjes wordne gelegd en uitkomen.. dus welk middel je ook gebruikt het kan zomaar voorkomen dat je hond een vlo heeft hoor.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Je spreekt jezelf tegenLisette1985 schreef:Ontwormen wil ik wel graag bijhouden, weet niet, gewoon een gevoel...
Maar ontvlooien als hij geen vlooien heeft... sja![]()
Je kunt geen vlooien bestrijden als die er niet zijn, zeg je. Klopt
Je kunt dus ook geen wormen doden als die er niet zijn !!
Vlooienspul is dan nog wel handig om op voorhand te doen; zeker als je naar zuidelijke landen gaat, en dat kun je combineren met een anti-tekenspul. Je voorkomt daarmee (soms) daadwerkelijk dat vlooien en teken een kans krijgen.
Ik gebruik het overigens niet/zelden; hooguit in de zomer een keer als ze heel erg onder die rotbeesten zitten (teken dan).
Ontwormen doe ik nooit op voorhand, juist om door jou genoemde redenen bij vlooien: je kunt NIET preventief ontwormen. Dat wat er niet is, kun je niet doden.
Ik hou de ontlasting in de gaten. Zou ik ooit wormen vermoeden, dan laat ik dat onderzoeken en DAN krijgen ze gericht een kuurtje.
Pups die als 8 weken oud frummeltje bij me komen ontworm ik wel omdat de kans groot is dat die wormen uit het nest bij zich hebben, maar ook niet conform de frequentie die daarvoor staat; mij teveel rotzooi op zo'n frummel.
Suzanne
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Of in sommige gevallen te laatgonnie schreef: Als het nodig is is het vroeg genoeg.
Tot vorig jaar was ik redelijk laks met vlooienmiddel en gaf het ze als ik er aan dacht. Tot vorig jaar Fien opeens allergisch reageerde op een vlooienbeet. Weken en weken lang, als het niet een paar maanden is geweest, heeft ze er last van gehad en zijn we bezig geweest om al die grote kale plekken die maar opengekrabt werden en jeukten onder controle te krijgen. Heel sneu en in ons geval te laat
Ik ben het met iedereen eens dat je niet onnodig van alles en nog wat moet geven maar het andere uiterste, wat ik vind dat er gaande is, mag ook tegengesproken worden
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik heb twee keer een vlooienplaag in huis gehad door honden van mensen die ontvlooien niet nodig vonden.
Ik zat zelf onder de beten ( en die jeuken wekenlang), had een enorme hoop werk én het kostte me kapitalen aan bestrijdingsmiddelen.
Heb ook ooit vlooien geplukt van een hond die volgens zijn vrouwtje geen vlooien had.
Ik zat zelf onder de beten ( en die jeuken wekenlang), had een enorme hoop werk én het kostte me kapitalen aan bestrijdingsmiddelen.
Heb ook ooit vlooien geplukt van een hond die volgens zijn vrouwtje geen vlooien had.
- Amber & Lootah
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Jack Russel Terriër - Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Frontline begint wel degelijk minder goed te werken. Wij verkopen het nog wel maar krijgen vrij regelmatig mensen terug met dieren die vlooien hebben en frontline hebben gebruikt waarbij het niet werkte! Het zal misschien wel zo zijn dat nog niet alle vlooien deze immuniteit hebben maar het is er wel degelijk...
If it's not an aussie it's just a dog.

- kayaenwodka
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boxers
- Contacteer:
Ik gebruik voor de honden tea tree olie ( pas wel op niet iedere hond kan hier tegen) Ik doe een paar druppels op mijn hand en smeer ze in.
In de zomer maanden ( ongeveer in april / 6 maanden bruikbaar) krijgen ze een scaliborband. Ook in verband met vakantie buitenland. Dit geldt dus voor de zandmugjes, teken enzo.
Ontwormen doe ik met milbemax, 2 keer per jaar.
Voor de katten gebruik ik milbemax en frontline.
Ik heb ook kippen ( colubiaanse brahma's) en deze was ik af en toe met tea tree schampoo ( als ik zie dat ze luizen hebben) en spray hun hok in met tea tree olie verdund met water.
Doe sinds kort ook gedroogde tabak takken in hun slaap plaats, ze zeggen dat het werk, maar ik weet het nog niet. Doe dit pas een half jaar.
Bloedluis is echt niet leuk voor hun, ik heb wel eens een plaag gehad.
TEA TREE OLIE NIET GEBRUKEN BIJ KATTEN.
Niet elke hond kan tegen tea tree olie dus pas op eerst testen op een klein stukje huid.
ik gebruik deze olie, en mijn bevalt het goed, maar niet iedere hond kan hier tegen. Dus Pas op.
ik heb zelf ook een paard gehad met mok en haar stal spot ik ook in met tea tree olie ( verdund met water). Als ik uitgemest had spot ik alle hoeken in met deze verdunde olie. Bij mijn hielp het wel.
Mijn paard Wapke ( fries) had mok aan haar achter benen.
Heeft trouwens niets te maken met ontwormen
Dit zijn mijn ervaringen.
mvg Mo
In de zomer maanden ( ongeveer in april / 6 maanden bruikbaar) krijgen ze een scaliborband. Ook in verband met vakantie buitenland. Dit geldt dus voor de zandmugjes, teken enzo.
Ontwormen doe ik met milbemax, 2 keer per jaar.
Voor de katten gebruik ik milbemax en frontline.
Ik heb ook kippen ( colubiaanse brahma's) en deze was ik af en toe met tea tree schampoo ( als ik zie dat ze luizen hebben) en spray hun hok in met tea tree olie verdund met water.
Doe sinds kort ook gedroogde tabak takken in hun slaap plaats, ze zeggen dat het werk, maar ik weet het nog niet. Doe dit pas een half jaar.
Bloedluis is echt niet leuk voor hun, ik heb wel eens een plaag gehad.
TEA TREE OLIE NIET GEBRUKEN BIJ KATTEN.
Niet elke hond kan tegen tea tree olie dus pas op eerst testen op een klein stukje huid.
ik gebruik deze olie, en mijn bevalt het goed, maar niet iedere hond kan hier tegen. Dus Pas op.
ik heb zelf ook een paard gehad met mok en haar stal spot ik ook in met tea tree olie ( verdund met water). Als ik uitgemest had spot ik alle hoeken in met deze verdunde olie. Bij mijn hielp het wel.
Mijn paard Wapke ( fries) had mok aan haar achter benen.
Heeft trouwens niets te maken met ontwormen
Dit zijn mijn ervaringen.
mvg Mo
ik hou van alle dieren zoals ze zijn
- dagmar88
- Zeer actief
Maak even een mengsel van die tea tree en vaseline en smeer dat lekker dik op de eerste 2 cm van de stok van je kipjes.
Knappe luis die daar overheen kan lopen.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
er word gewaarschuwd voor tea-tree... heb alvast 1 stukje geqoute
Gezondgids van de consumentenbond.
"Theeboomolie onder vuur"
Er komt wellicht een Europese ban op theeboomolie nu verschillende onderzoeken kanttekeningen plaatsen bij de veiligheid van deze olie.
Tea tree oil kan de hormoomhuishouding verstoren.
Dat ontdekten Britse artsen onlangs, toen zij drie jongetjes met onverklaarbare borstgroei onderzochten.
De kinderen gebruikten zeep en andere cosmetica met Theeboom-en lavendelolie.
Toen ze daarmee stopten, verdween de borstgroei. Vermoedelijk imiteren de olien het vrouwelijke hormoon; oestrogeen.
Theeboomolie, aangeprezen als remedie bij onder meer huidkwalen, ligt al langer onder vuur. In 2004 meldde het Scientific Committee on Consumer Products van de Europese Unie dat zelfs kleine hoeveelheden onverdunde olie onveilig zijn, omdat ze huiduitslag en allergieen kunnen veroorzaken.
Een Ierse onderzoeksgroep bracht recentelijk een andere zorgelijke eigenschap van theeboomolie aan het licht: lage concentraties van deze olie maken sommige bacterien ongevoeliger voor gangbare antibiotica, met mogelijke ernstige infecties tot gevolg.
De Europese Unie geeft cosmeticafabrikanten tot juni de tijd om aan te tonen dat hun producten met theeboomolie veilig zijn.
Als de twijfels blijven, wordt toevoeging van deze olie wellicht aan banden gelegd.
Ons advies: totdat er meer duidelijkheid is over de veiligheid van theeboomolie kunt u het beter niet meer gebruiken.
Bron: Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde

- kayaenwodka
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
oke , dit wist ik niet.
Maar deze olie wordt wel verkocht bij veel schoonheidspecaliste??
Sorry gaat niet over dieren, maar ik gebruik het ook veel en ook als behandeling bij mijn schoonheidsspecialiste.
Dit is het merk courtin.
Ik heb net haar opgebeld en heb jouw stukje gekopieerd en opgestuurd naar haar.
Zij zei ga het mailtje doorsturen naar courtin.
Zij zelf heeft hier nog nooit van gehoord.
Dus als ik antwoord terug ontvang laat ik het weten, wat hun te vertellen hebben.
ben heel benieuwd.
En mijn kippen zijn geen hanen
sorry geintje
mvg Mo
Sorry gaat niet over dieren, maar ik gebruik het ook veel en ook als behandeling bij mijn schoonheidsspecialiste.
Dit is het merk courtin.
Dus als ik antwoord terug ontvang laat ik het weten, wat hun te vertellen hebben.
ben heel benieuwd.
En mijn kippen zijn geen hanen
sorry geintje
mvg Mo
- kayaenwodka
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Thanks ga het proberendagmar88 schreef:Maak even een mengsel van die tea tree en vaseline en smeer dat lekker dik op de eerste 2 cm van de stok van je kipjes.
Knappe luis die daar overheen kan lopen.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik ook niet en ik gebruik het ook in mijn babyverzorgingslijn.kayaenwodka schreef:oke , dit wist ik niet.
Dit is het merk courtin.
ben heel benieuwd.
En mijn kippen zijn geen hanen![]()
![]()
![]()
sorry geintje![]()
mvg Mo
Voor zover ik weet heeft het binnen Europa de aanbeveling niet meer dan 1% te gebruiken in cosmetica omdat een zeer klein aantal mensen een allergische reactie op onverdunde tea tree vertoond.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Mijn honden worden niet ontvlooid, niet ontwormd en niet geënt. Toch zijn het zo'n beetje de gezondste honden uit de buurt.
Tulijk grijp ik naar de Defendog als ik vlooien ontwaard en ontworm als ik een eitje zie, maar geen tèl eerder. Ze zijn nu al járen vlovrij dus die Defendog staat een beetje over de datum te raken
De beestjes hebben nu welgeteld 1 x op 5 jaar vlooien gehad en om daarvoor nu 4 x per jaar standaard te gaan ontvlooien is me eigenlijk toch wat te gek.
Poezeke wordt volgende week 3 en heeft van z'n leven nog geen naald gezien, Ramses & Pito al 4 jaar niet meer, Charlie wordt ziek van enten en Pluis ben ik aan het nadenken om te laten titeren met een jaar.
Ik heb kortharige honden, dus teken vallen genoeg op en ontwormen doe ik wanneer nodig; tot nu toe 3 x op 5 jaar.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik ontworm 1 keer per jaar ongeveer(als ik denk dat het nodig is).. Wel krijgen ze hier elke 2 maanden frontline. Werkt prima, geen problemen mee! Ik gaf het eerst ook zo min mogelijk, alleen als het nodig was maar sinds 1 van mijn honden een vlooienallergie heeft en na 1 vlloienbeet een maand aan het krabben gaat ben ik toch maar op regelmatige basis met frontline bezig!
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ontwormen doe ik niet aan, mits ze wormen hebben natuurlijk, dat laat ik checken middels een mestonderzoek indien ik een vermoeden heb.
Ze worden bijna 5 en ik heb de laatste 4 jaar niet meer ontwormd, tot nu toe geen worm kunnen ontdekken.
Ik geef mijn honden geregeld pitten, waaronder rauwe, ongezouten pompoenpitten, die schijnen wormen tegen te gaan.
Voor vlooien en teken haal ik een natuurlijk goedje bij de BB, zit in een groene flacon, kan nu even niet op de naam komen, kost een euro of 17.
Ruikt lekker fris, is een natuurlijk middel, voor mij ook niet onbelangrijk en werkt afdoende.
Op teken controleer ik zometeen weer sowieso elke dag, die zijn dalijk in de brabantse bossen weer alom vertegenwoordigd.
Tijdens de wandeling in het bos pluk ik ze bij bosjes er van af, voordat ze zich gaan ingraven hopelijk, ik heb tegen die tijd weer een tekentangetje standaard in mijn tas.
Ik heb een aantal weken geleden, ergens in februari, al de eerste teek bij Lola verwijderd.
Tsja,
, wél een teken dat de lente eraan zit te komen toch? 
Ze worden bijna 5 en ik heb de laatste 4 jaar niet meer ontwormd, tot nu toe geen worm kunnen ontdekken.
Ik geef mijn honden geregeld pitten, waaronder rauwe, ongezouten pompoenpitten, die schijnen wormen tegen te gaan.
Voor vlooien en teken haal ik een natuurlijk goedje bij de BB, zit in een groene flacon, kan nu even niet op de naam komen, kost een euro of 17.
Ruikt lekker fris, is een natuurlijk middel, voor mij ook niet onbelangrijk en werkt afdoende.
Op teken controleer ik zometeen weer sowieso elke dag, die zijn dalijk in de brabantse bossen weer alom vertegenwoordigd.
Tijdens de wandeling in het bos pluk ik ze bij bosjes er van af, voordat ze zich gaan ingraven hopelijk, ik heb tegen die tijd weer een tekentangetje standaard in mijn tas.
Ik heb een aantal weken geleden, ergens in februari, al de eerste teek bij Lola verwijderd.
Tsja,

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Rosita Compagner schreef:da's een sprookje hoor. Alleen mag de DSZ nu ook Frontline verkopen en dan is het weer tijd voor de dierendokters om op een ander merk over te stappen. Ze hebben namelijk ooit ergens bedongen dat alle nieuwe vlooienmiddelen de eerste vijf jaar alleen door DA's verkocht mag worden. Vandaar.annemick schreef:Ik gaf regelmatig frontline tegen vlooien en teken, tot ik merkte dat ze een vlo had, ze had net met een pup gespeeld, dacht dat het daaraan lag en heb het weggekamd, week later weer, nu trouwens met een andere pup in aanraking geweest, vond het toch te toevallig en heb het nagevraagd bij DA, zij verkochten sinds enige tijd geen frontline meer omdat het in deze omgeving (NH) resistent zou zijn geworden,
Ik geloof je direkt Rosita, maar bij mijn honden werkte frontline op een gegeven moment niet meer, al had ik bij wijze van spreken 1 liter in hun nek gegoten, dan nog niet.
Zowel op het gebied van vlooien en teken, spul werkte niet en ze kregen er beide gigantische jeuk van, met rode kale plekken tot gevolg.
Maar jouw theorie van de DSZ en de Da's geloof ik, want zo is/werkt het nl wel..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik ontvlooi mijn huis, niet mijn honden.
Vorig jaar heb ik dat toch een keer gedaan vanwege Yoost, de kat die we in het bos vonden en die vlooien bleek te hebben.
Ik heb dik twee maanden ellende gehad met de reactie van zowel RR als Willemijn op die pipetten.
Nee, dat doen we dus niet meer.
Ik ontvlooi de omgeving dus, heel grondig en regelmatig, en meer niet.
Ontwormen doe ik nooit, tenzij ik wat zie.
Vorig jaar heb ik dat toch een keer gedaan vanwege Yoost, de kat die we in het bos vonden en die vlooien bleek te hebben.
Ik heb dik twee maanden ellende gehad met de reactie van zowel RR als Willemijn op die pipetten.
Nee, dat doen we dus niet meer.
Ik ontvlooi de omgeving dus, heel grondig en regelmatig, en meer niet.
Ontwormen doe ik nooit, tenzij ik wat zie.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik geeft ze wel preventief iets tegen vlooien (bikkel heeft hier vroeger heel veel last van gehad en geloof me, je wil GEEN vlooienplaag) Maar laat er altijd wel langer tussen zitten dan op de verpakking staat.
ontwormen doe ik preventief 2x per jaar met meestal mansonil of een keertje Exil
ook vanuit de Dierenwinkel waar ik gewerkt heb steeds vaker te horen gekregen dat frontline niet meer afdoende werkte en ik geloof dat er in amerika een keer een hond is geweest waar de vlooien resistent waren dus ja dan wordt dat hier ook meteen geroepen natuurlijk
ontwormen doe ik preventief 2x per jaar met meestal mansonil of een keertje Exil
ook vanuit de Dierenwinkel waar ik gewerkt heb steeds vaker te horen gekregen dat frontline niet meer afdoende werkte en ik geloof dat er in amerika een keer een hond is geweest waar de vlooien resistent waren dus ja dan wordt dat hier ook meteen geroepen natuurlijk

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
Hier word sinds een vlooienbesmetting netjes elke maand gif gespoten op mijn hond..Advantage
Van de zomer gaat hier weer een Scalibor om, raar genoeg heeft ze dan geen vlooienmiddel nodig terwijl het niet tegen vlooien is geregistreerd
Van de zomer gaat hier weer een Scalibor om, raar genoeg heeft ze dan geen vlooienmiddel nodig terwijl het niet tegen vlooien is geregistreerd

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik ontworm nooit. Ontvlooien doe ik wel preventief van ong. april tot oktober. Ik heb hier ook een hond met vlooienallergie, en tot nu toe elk jaar vlooien gehad als ik ze niet behandelde. Dus dan maar preventief, werkt prima. Ik gebruik Exel.