Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
U-Lead
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
U-Lead
Ik denk over dit tuig na. Maar wilde weten of iemand ervaring heeft met dit tuig.
Heb namelijk op de website gekeken, heb ze een mailtje gestuurd nu raden ze me maat S aan, maar dat lijkt me erg klein voor een Duitse Pinscher. En om nu vier van die tuigen te kopen en ze zijn straks te klein vind ik dat ook weer vervelend.
Bij maat S staat namelijk ook Maltezer en Border Terriër en die zijn toch wel een stuk kleiner dan Duitse Pinschers, nou gaat het volgens hen wel om de borstomvang maar die lijken me van mijn honden toch groter dan van een Maltezer of een Border Terriër.
Weet iemand hoe groot die dingen ongeveer zijn?
Heb namelijk op de website gekeken, heb ze een mailtje gestuurd nu raden ze me maat S aan, maar dat lijkt me erg klein voor een Duitse Pinscher. En om nu vier van die tuigen te kopen en ze zijn straks te klein vind ik dat ook weer vervelend.
Bij maat S staat namelijk ook Maltezer en Border Terriër en die zijn toch wel een stuk kleiner dan Duitse Pinschers, nou gaat het volgens hen wel om de borstomvang maar die lijken me van mijn honden toch groter dan van een Maltezer of een Border Terriër.
Weet iemand hoe groot die dingen ongeveer zijn?
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: U-Lead
Kunnen ze je niet gewoon de omvang-maten doorgeven via de mail?
Esther en d'r beestenboel

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Ik heb een small voor Diesel denk ik, maar ik gebruik dat ding nooit. Ik vind het er raar uitzien, het ziet er ongemakkelijk uit en ik denk dat het snijd achter de oksels. Ik weet niet of het echt zo is hoor, maar ik vind het er gwn vreemd uitzien.
Je bedoelt toch deze he:

Een small is vast veel te klein voor jou honden, maar heb je er ook bij gezet hoe groot je honden zijn? Misschien denken ze dat je dwergpinchers hebt? Niet iedereen kent de duitse Pinscher
Je bedoelt toch deze he:

Een small is vast veel te klein voor jou honden, maar heb je er ook bij gezet hoe groot je honden zijn? Misschien denken ze dat je dwergpinchers hebt? Niet iedereen kent de duitse Pinscher
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb geen idee welke maat je moet hebben, maar ik heb er voor Ushi (weimaraner teef)een, voor shows (want dan trekt ze verschrikkelijk) en die heeft een M. Staat wel bijna op de grootste maat, maar past perfect.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik heb hem ook gehad, maar hij snijdt juist niet achter de oksels, als hij goed zit. Ik vond het wel een fijn tuig. Het was voor het fietsen en ik had toen een paar keer gehad dat er een vreemde hond achter ons aan kwam rennen. Toen heb ik dat tuig aangeschaft. Hij werkte wel goed, maar ik heb hem heel weinig gebruikt, omdat het met training daarna wel prima ging. Het is wel handig om de ring aan de voorkant ook met een lijntje/haak vast te maken aan de halsband, zodat het tuig niet te veel kan schuiven.sTefaniA schreef:Ik heb een small voor Diesel denk ik, maar ik gebruik dat ding nooit. Ik vind het er raar uitzien, het ziet er ongemakkelijk uit en ik denk dat het snijd achter de oksels. Ik weet niet of het echt zo is hoor, maar ik vind het er gwn vreemd uitzien.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik ben er nog nooit mee gaan wandelen, met het tuig, puur omdat ik het zo raar vind als hij het om heeft. Hij past wel hoor, maar toch lijkt het alsof het snijd achter de oksels en dan doe ik het maar weer uit en doe hem zijn gewone tuig aan.-Gaby- schreef:Ik heb hem ook gehad, maar hij snijdt juist niet achter de oksels, als hij goed zit. Ik vond het wel een fijn tuig. Het was voor het fietsen en ik had toen een paar keer gehad dat er een vreemde hond achter ons aan kwam rennen. Toen heb ik dat tuig aangeschaft. Hij werkte wel goed, maar ik heb hem heel weinig gebruikt, omdat het met training daarna wel prima ging. Het is wel handig om de ring aan de voorkant ook met een lijntje/haak vast te maken aan de halsband, zodat het tuig niet te veel kan schuiven.sTefaniA schreef:Ik heb een small voor Diesel denk ik, maar ik gebruik dat ding nooit. Ik vind het er raar uitzien, het ziet er ongemakkelijk uit en ik denk dat het snijd achter de oksels. Ik weet niet of het echt zo is hoor, maar ik vind het er gwn vreemd uitzien.
-
gonnie
- Zeer actief
sTefaniA schreef:Ik heb een small voor Diesel denk ik, maar ik gebruik dat ding nooit. Ik vind het er raar uitzien, het ziet er ongemakkelijk uit en ik denk dat het snijd achter de oksels. Ik weet niet of het echt zo is hoor, maar ik vind het er gwn vreemd uitzien.
Je bedoelt toch deze he:
Ja, die bedoel ik. Op de site ziet het er niet naar uit dat het snijdt, maar ik denk wel dat je dan de goede maat moet hebben.
Op de foto die jij laat zien lijkt die gordel me voor die hond een beetje te klein. En denk dat hij dan wel snijdt.
Denk dat ik ze maar een mailtje stuur met de maten van de borstomvang van mijn honden, volgens hen was S goed omdat het niet om de grootte van de hond gaat maar om zijn borstomvang.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
nathalie schreef:Ik heb geen idee welke maat je moet hebben, maar ik heb er voor Ushi (weimaraner teef)een, voor shows (want dan trekt ze verschrikkelijk) en die heeft een M. Staat wel bijna op de grootste maat, maar past perfect.
En werkt het echt voor het trekken?
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
-Gaby- schreef:Ik heb hem ook gehad, maar hij snijdt juist niet achter de oksels, als hij goed zit. Ik vond het wel een fijn tuig. Het was voor het fietsen en ik had toen een paar keer gehad dat er een vreemde hond achter ons aan kwam rennen. Toen heb ik dat tuig aangeschaft. Hij werkte wel goed, maar ik heb hem heel weinig gebruikt, omdat het met training daarna wel prima ging. Het is wel handig om de ring aan de voorkant ook met een lijntje/haak vast te maken aan de halsband, zodat het tuig niet te veel kan schuiven.sTefaniA schreef:Ik heb een small voor Diesel denk ik, maar ik gebruik dat ding nooit. Ik vind het er raar uitzien, het ziet er ongemakkelijk uit en ik denk dat het snijd achter de oksels. Ik weet niet of het echt zo is hoor, maar ik vind het er gwn vreemd uitzien.
Denk ook wel dat het handig is om dat riempje erbij te bestellen om het aan het halsbandje vast te zetten, want mijn honden zijn er kampioen in om uit tuigjes te komen. Ook weleens uit hun halsband trouwens.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
EschaenStefanie schreef:anders kun je voor s/m gaan?
Kun je niet een keer op een evenement passen?
Ik ga niet meer naar shows. Ben toch uitgefokt, dus zie er het nut niet meer van in, ga ze gewoon de maten van de borstomvang van mijn honden sturen.
Groetjes Gonnie.
- Lucia
- Zeer actief
Hier hielp het niet tegen het trekken. Ik weet niet meer welke maat ik had, maar ik hem laten innemen omdat hij te groot was.
Jolie was/is een vrij stugge trekker. Nu, na 1,5 jaar en veel volhouden loopt ze dan eindelijk toch normaal aan de lijn zonder anti-trek dingen.
Jolie was/is een vrij stugge trekker. Nu, na 1,5 jaar en veel volhouden loopt ze dan eindelijk toch normaal aan de lijn zonder anti-trek dingen.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik heb de halti harness. Die werkt erg fijn. Hij zit ook prima en hij zit een stuk minder dicht achter de voorpoten (in de oksels dus) als degene van bovenstaand plaatje.
Het enige nadeel is, dat die een rode band op de rug heeft en dat vind ik lelijk.
Ik heb voor mijn duitse herder de maat L. Mijn ridgeback teef past die niet, die zou een M moeten hebben. Ik denk dat jij ook wel een M kan gebruiken.

Het enige nadeel is, dat die een rode band op de rug heeft en dat vind ik lelijk.
Ik heb voor mijn duitse herder de maat L. Mijn ridgeback teef past die niet, die zou een M moeten hebben. Ik denk dat jij ook wel een M kan gebruiken.

-
gonnie
- Zeer actief
Allemaal bedankt voor de antwoorden. Ga er eens goed over nadenken.
En anders bestel ik er eerst eentje om het te proberen.
En anders bestel ik er eerst eentje om het te proberen.
Groetjes Gonnie.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een U-lead drukt op de spieren van de opperarm, net als bv die Halti-harness.
Dat zeggen ze ook hoor, op de websites, dat dit de wijze is waarop het werkt. Het drukt op de spieren en daardoor trekken ze niet.
Ik ken dierenfysiotherapeuten die regelmatig klanten hebben met blessures dankzij dit type tuig.
Hier komt zo'n ding er niet in dus.
Dat zeggen ze ook hoor, op de websites, dat dit de wijze is waarop het werkt. Het drukt op de spieren en daardoor trekken ze niet.
Ik ken dierenfysiotherapeuten die regelmatig klanten hebben met blessures dankzij dit type tuig.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, op show dus wel. IK wandel er verder niet mee, want dan loopt ze toch maar een meter of 50 aan de riem.gonnie schreef:nathalie schreef:Ik heb geen idee welke maat je moet hebben, maar ik heb er voor Ushi (weimaraner teef)een, voor shows (want dan trekt ze verschrikkelijk) en die heeft een M. Staat wel bijna op de grootste maat, maar past perfect.
En werkt het echt voor het trekken?

-
gonnie
- Zeer actief
O, dat lijkt me wat minder. Dan maar trekkende honden. Ga morgen mijn heupgordel eens gebruiken, de meiden zijn nou niet meer loops dus hoef ze niet meer zo kort te houden.Marjoleine schreef:Een U-lead drukt op de spieren van de opperarm, net als bv die Halti-harness.
Groetjes Gonnie.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk inderdaad dat je je hond flink kan blesseren als je er ook zelf mee corrigeerd, maar ik geloof niet dat dit door juist gebruik gebeurt. Of de hond moet al zwak in elkaar zitten.Marjoleine schreef:Een U-lead drukt op de spieren van de opperarm, net als bv die Halti-harness.

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Mijn hond heeft geeneens een trek neiging door de halti harness, in dit geval kan hij zich dus ook geen blessures trekken. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik geen échte riemtrekkers heb, in de zin van, zichzelf bijna ophangen en over straat gesleurd worden.

-
gonnie
- Zeer actief
Echt over straat sleuren doen ze ook niet, alleen wel als ze een haas zien dan gaan ze door het lint.
Ik kan ze beter houden als ik de riem dan alleen aan het handvat vast heb, als ik ze kort heb trekken ze wel wat minder, en het blaffen naar honden is ook minder als ik ze kort aan de lijn houd, ze houden dan tenminste eerder hun kop als ik ze waarschuw als ik ze kort aan de lijn heb.
Ik heb geen zin om mijn honden te blesseren dan maar trekkende honden.
Ik kan ze beter houden als ik de riem dan alleen aan het handvat vast heb, als ik ze kort heb trekken ze wel wat minder, en het blaffen naar honden is ook minder als ik ze kort aan de lijn houd, ze houden dan tenminste eerder hun kop als ik ze waarschuw als ik ze kort aan de lijn heb.
Ik heb geen zin om mijn honden te blesseren dan maar trekkende honden.
Groetjes Gonnie.
- Marlouke
- Actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog x Franse basset en een bruine Labrador
- Contacteer:
Een S moet goed genoeg zijn, je kunt ze namelijk zelf ook nog verstellen,... mijn lab heeft een M en die zit op zn kleinst.
Ik ben enorm fan van de ulead alleen moet je wel zelf weten hoe je dr mee moet trainen etc. Maar wat mij betreft een goede uitkomst
Ik ben enorm fan van de ulead alleen moet je wel zelf weten hoe je dr mee moet trainen etc. Maar wat mij betreft een goede uitkomst
Treibball, het samenwerkingsspel tussen baas & hond! http://www.sportdog.nl
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Blessures bij de u-lead?? Ik snap hem niet, want als de u-lead goed zit, draait de hond zich om, maar ik heb geen grote drukpunten ontdekt. Corrigeren met een u-lead? Volgens mij is dat nou juist hele principe van u-lead, dat je niet moet corrigeren. Maar heb al eerder gelezen dat men dacht dat u-lead blessure veroorzaakte, maar dat het ging om de gentle-leader..... (alhoewel ik dat zou uit je verhaal niet opmaakt, want zo niet weten hoe gentle-leader op die plaats blessure moet veroorzaken). Maar wel om aan te geven dat al die namen van tuigen en anti-trekdingen verwarrend worden en dat verhalen zo de wereld in gaan. Maar goed alles kan blessure veroorzaken, ook verhalen over normale tuigen en halsbanden, dus tja ook van niet corrigerende middelen.....
Ik ben er wel achter dat een goede maat niet voor elke hond er is. Kay heeft hem enkele weken omgehad, maar heeft dus geen goede maat. Ik geloof dat ze voor borders s/m adviseren en dat ik die heb, maar zijn borstkast is te breed, waardoor hij niet genoeg naar achteren kan en dus inderdaad wel erg dicht achter zijn oksels komt. Daarbij is de buikriem al te groot... en had een maat groter dus ook geen zin.
Werking is echter wel goed geweest als heb ik daar wel enige begeleiding bij Kay moeten geven, want hij kan er ook gewoon door heen lopen. Na enkele weken u-lead en training was het trekken daarna stukken minder. Ik had de u-lead overigens alleen voor het doel tijdens de dogtrail, want zo veel uren met een trekkende hond zag ik niet zitten. Hel af en toe heb ik hem nog wel eens om, maar meestal onderste boven nu, dus als gewoon tuig met ring op rug. Dan past hij hem overigens wel goed haha
Ik ben er wel achter dat een goede maat niet voor elke hond er is. Kay heeft hem enkele weken omgehad, maar heeft dus geen goede maat. Ik geloof dat ze voor borders s/m adviseren en dat ik die heb, maar zijn borstkast is te breed, waardoor hij niet genoeg naar achteren kan en dus inderdaad wel erg dicht achter zijn oksels komt. Daarbij is de buikriem al te groot... en had een maat groter dus ook geen zin.
Werking is echter wel goed geweest als heb ik daar wel enige begeleiding bij Kay moeten geven, want hij kan er ook gewoon door heen lopen. Na enkele weken u-lead en training was het trekken daarna stukken minder. Ik had de u-lead overigens alleen voor het doel tijdens de dogtrail, want zo veel uren met een trekkende hond zag ik niet zitten. Hel af en toe heb ik hem nog wel eens om, maar meestal onderste boven nu, dus als gewoon tuig met ring op rug. Dan past hij hem overigens wel goed haha

-
gonnie
- Zeer actief
Voorlopig wacht ik nog even met de aanschaf. Heb vandaag voor het eerst de heupgordel gebruikt die ik aangeschaft had en je gelooft het niet maar ze trekken een stuk minder, misschien is mijn houding beter als ik mijn handen vrij heb, zou niet weten waar het aan ligt waardoor ze nu ineens minder trekken.
Ben in ieder geval heel tevreden over mijn heupgordel.
Ben in ieder geval heel tevreden over mijn heupgordel.
Groetjes Gonnie.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Die zijn er wel, die drukpunten.gyanty schreef:Blessures bij de u-lead?? Ik snap hem niet, want als de u-lead goed zit, draait de hond zich om, maar ik heb geen grote drukpunten ontdekt.
Dit gaat echt over dit tuig.
Ze zeggen het zelf ook, lees deze link maar.
http://www.hondenspul.nl/N_frame.html?h ... t_171.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Citaat: De lijn wordt op de borst aan het tuig geklikt, waardoor de hond een voor hem vervelende druk op een zenuwbaan op de schouder krijgt.
En die druk, dat geeft dus bij regelmatig gebruik blessures.
Ik heb dit van een bevriende fysiotherapeut die dit gesignaleerd heeft en bij collega's hetzelfde hoorde.
Die druk is dus de bedoeling.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Is een gentle leader dan wel goed?
Ik kreeg vandaag de tip op cursus om een gentle leader aan te gaan schaffen en daarmee met Kay te gaan lopen? Ik heb nu gewoon een halsband en riem...
(sorry hoor andere vraag, maar om er nu een nieuw topic voor te openen??)
Ik kreeg vandaag de tip op cursus om een gentle leader aan te gaan schaffen en daarmee met Kay te gaan lopen? Ik heb nu gewoon een halsband en riem...
(sorry hoor andere vraag, maar om er nu een nieuw topic voor te openen??)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Trekt ie zo erg dan?
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ja hij trekt redelijk erg
das afgezwakt het is net een adhd-er met een missie... en hij laat mij uit
das afgezwakt het is net een adhd-er met een missie... en hij laat mij uit
- stefanie
- Zeer actief
Ik vin de Ulead ideaal.
Had hem al even niet gebruikt maar een paar dagen geleden weer uit de kast gehaald voor mijn opvanger. Die sleurde me namelijk flink over straat en met het tuig loopt ie heerlijk mee.
Had hem al even niet gebruikt maar een paar dagen geleden weer uit de kast gehaald voor mijn opvanger. Die sleurde me namelijk flink over straat en met het tuig loopt ie heerlijk mee.
-
Noeska
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua - Aantal honden: 4
Hier werkt het voor geen meter...het draait erg mee en als ikhet strakker doe dan kan ik me de genoemde blessures voorstellen. Ik heb het wel zien werken, maar voor mijn honden lijkt de ene maat te groot en de andere te klein. Je kunt ze verstellen, maar ik krijg ze nooit goed. Heb er 2 liggen...ooit gekocht omdat beide honden fiks geblesseerd waren en ik dacht dat het wel handig zou zijn ....maar nope, werkte voor ons dus niet.