Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ontworming en vlooientijd

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: ontworming en vlooientijd

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ontwormen twijfel ik over. Als het niet hoeft, dan hoeft het niet. Ik lees hier dat veel mensen het niet doen, tenzij er wormen zijn. Otto is anderhalf en heeft alleen wormenkuurtjes gehad bij zijn puppy-entingen. Van vlooien heb ik geen last. Vorig jaar heb ik de drie katten en Otto gedruppeld omdat ik wel vlooien zag, ook bij de katten. Hij krijgt elke dag een knoflooksnoepje van Biofood. Schijnt mee/tegen te werken tegen vlooien, wormen en teken. Baat het niet, dan schaadt het niet. Een van mijn katten reageerde trouwens heel heftig op Exil (schuimbekken).
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ontwormen doe ik niet meer. Als ik reden heb te denken dat Boyke wormen zou hebben, is het voldoende om zijn ontlasting te laten onderzoeken en dan eventueel te behandelen. Hier in de buurt is de vervuiling door honden/kattenpoep te verwaarlozen gelukkig.
Ik gebruik wel pipetten Stronghold vanaf ongeveer april tot september, maar eigenlijk alleen tegen de teken. Die krengetjes houden heel veel van Boyke en door zijn ruige vacht zie ik ze slecht :boos: Vlooien heb ik nooit gezien bij hem, ook als ik eens een tijdje de pipetten weg liet, maar teken des te meer.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik ontworm en ontvlooi niet tot ik iets zie....
ben bijna een hond verloren aan zo'n giftabletje dus hier geen ontwormen als het niet nodig is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

ontwormen doe ik alleen als het nodig is dus als ik een vermoeden zou hebben dan laat ik eerst de ontlasting nakijken.
Tegen april krijgt Dieber een scaliborband om en Daan krijgt zodra ik op hem teken vind een pipetje pulfex. Afgelopen zondag hebben ze hier vlooien spul gehad net als 2 weken geleden. Ik had 2 vlooien bij Dieber gevonden dus alle dieren en het hele huis behandeld. Afgelopen zondag vond ik weer 1 vlo dus de hele boel weer gedaan. Komend weekend doe ik weer het hele huis. Ik nooit eerder vlooien in huis gehad en wil dat graag zo houden dus dan maar bij de eerste vlo alles behandelen en uitroeien.
Afbeelding
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vaddie »

Ik ontvlooi en ontworm niet preventief. Ze krijgen wel iedere dag een knoflooktablet. Een pipet tegen de vlooien/ teken krijgen ze alleen als we op vakantie gaan. Omdat ik van te voren niet weet of er veel vlooien/ teken in de betreffende omgeving zitten.

Ga ze geen chemische middelen geven als het niet nodig is.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Tamara. schreef:
Ik ben het met iedereen eens dat je niet onnodig van alles en nog wat moet geven maar het andere uiterste, wat ik vind dat er gaande is, mag ook tegengesproken worden :wink: Niet specifiek naar jou toe maar meer als reactie op bovenstaande en andere opmerkingen :wink:
Idd. Net met het niet enten. Gaat niemand meer enten wil ik ook niet weten wat er gebeurt. Ik druk er liever een enting in dan een hond die zomaar die kleine kans op een bepaalde ziekte krijgt. Uiteraard zoals aangegeven op de bijsluiters en niet elk jaar een grote cocktail.

Ik voorkom sommige dingen toch liever dan dat ik het moet 'genezen'.
Amber & Lootah schreef:Frontline begint wel degelijk minder goed te werken. Wij verkopen het nog wel maar krijgen vrij regelmatig mensen terug met dieren die vlooien hebben en frontline hebben gebruikt waarbij het niet werkte! Het zal misschien wel zo zijn dat nog niet alle vlooien deze immuniteit hebben maar het is er wel degelijk...
Uiteraard komt er wel meer bij kijken dan een pipetje leeg drukken in de nek.
- Frequentie
- Behandeling van omgeving
- Alle dieren
- Goed aanbrengen schijnt ook lastig te zijn

Dan heeft het idd niet heel veel zin mochten er wel vlooien zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

vosse schreef:
Tamara. schreef:
Ik ben het met iedereen eens dat je niet onnodig van alles en nog wat moet geven maar het andere uiterste, wat ik vind dat er gaande is, mag ook tegengesproken worden :wink: Niet specifiek naar jou toe maar meer als reactie op bovenstaande en andere opmerkingen :wink:
Idd. Net met het niet enten. Gaat niemand meer enten wil ik ook niet weten wat er gebeurt. Ik druk er liever een enting in dan een hond die zomaar die kleine kans op een bepaalde ziekte krijgt. Uiteraard zoals aangegeven op de bijsluiters en niet elk jaar een grote cocktail.

maar sommige dingen kun je niet voorkomen en dat doet men wel voorkomen, zoals ontwormen bijv. dat kan simpelweg niet preventief.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
vosse
Zeer actief

malinois schreef:
vosse schreef:
Tamara. schreef:

maar sommige dingen kun je niet voorkomen en dat doet men wel voorkomen, zoals ontwormen bijv. dat kan simpelweg niet preventief.
Daar moet ik jou gelijk in geven
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

@ Nanna, hoe vind jij de teken bij de puli's?
Ik geef mijn honden de pipetjes voornamelijk tegen de teken. Ze zeggen dat je die beestjes binnen 24 uur moet verwijderen.
Maar op een langharige hond is dat moeilijk te vinden. Dan voel je ze vaak pas als ze net iets groter zijn.
En het bos zit hier vol teken, ik heb een keer een stuk of 50 van die beesten van 3 honden af zitten plukken.
En vlooien vang je ook niet makkelijk op zo'n haarbal :wink:
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ik ontworm alleen als pup zijnde..daarna alleen na de grote vakantie (tevens ook hartworm we gaan meestal naar zuid frankrijk) ..anti vlooi /teek ook alleen voor we op grote vakantie gaan ..verder niet. enten wel altijd..omdat we geregeld in het buitenland zijn.
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb hem als pup ontwormd, via de dierenarts Mansonil was dat volgens mij.

Daarna ook vaak niet, soms wel en dan een week of twee voor de enting gedaan.

Ontvlooien deed ik niet regelmatig maar nadat ie rode plekken in zijn liezen en jeuk had ben ik weer gaan ontvlooien. Met Beaphar vlo anticonceptie. Heel vroeger gaf de dierenarts dat, nu kun je het gewoon kopen.
Heb wel het idee dat een pipet van bv het allernieuwste: ADVANTIX een stuk beter werkt.

Vlooienallergie wil ik niet dus grondig alles behandeld. Ik houd niet van die pipets maar knoflook is ook niet goed op lange termijn en tea tree idem dito+ vindt hij een verschrikkelijke geur....

Het is wel goed om te wisselen van merk zeker bij ontworming hoorde ik maar ook bij antivlo let op bij EXIL; bv maltheser (mixen) kunnen hier niet goed tegen.
Mijn hondje ging overgeven na Exil.

De vlooientijd breekt NU weer uit, alhoewel in verwarmde huizen vlooien het hele jaar goed kunnen overleven.
vosse
Zeer actief

AnneMarie schreef:
Het is wel goed om te wisselen van merk zeker bij ontworming hoorde ik maar ook bij antivlo let op bij EXIL; bv maltheser (mixen) kunnen hier niet goed tegen.
Mijn hondje ging overgeven na Exil.
Het KAN problemen geven bij honden lichter dan 5 kg. Even als de Pulvex
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tamara. schreef:Tot vorig jaar was ik redelijk laks met vlooienmiddel en gaf het ze als ik er aan dacht. Tot vorig jaar Fien opeens allergisch reageerde op een vlooienbeet. Weken en weken lang, als het niet een paar maanden is geweest, heeft ze er last van gehad en zijn we bezig geweest om al die grote kale plekken die maar opengekrabt werden en jeukten onder controle te krijgen. Heel sneu en in ons geval te laat :wink: Dus ik geef ze allemaal op tijd een pipetje chemisch 'wondermiddel' :F:
En andersom soms te laat he?

Ik heb Saar haar eerste 2 jaar keurig de pipetjes chemisch 'wondermiddel' gegeven (teken kan ik handelen, maar vlooien vind ik smerig). En wáár kwam haar eeuwige jeuk en haar olifantenhuid vandaan? Inderdaad, van de Frontline. Sindsdien is dat verboden hier in huis en Miep heeft het nog nooit op haar lijf gehad.
Geen chemische 'wondermiddeltjes' hier meer dus.

(voor de goede orde, wij zijn 2 JAAR bezig geweest met een zichzelf kapot krabbende Saar en hebben alle deskundigen bezocht die je maar kunt bedenken)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ontwormen heb ik een periode met Verm X gedaan (een natuurlijk middel). Het flesje is op en ik ga denk ik wel een nieuwe halen. Verder krijgen ze schapenvet met knoflook en aline.
Ontvlooien doe ik indien nodig met ecostyle. Ik ben niet zo van de chemische middelen.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Werkt dat Ecostyle goed? Volgens mij heb ik er ooit een topic over geopend en kende bijna niemand het.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Joera schreef:Werkt dat Ecostyle goed? Volgens mij heb ik er ooit een topic over geopend en kende bijna niemand het.
Ja zo een 2 jaar geleden hadden we ineens een vlooienplaag na jaren vlovrij te zijn geweest en die heb ik onder de duim gekregen met ecostyle. Ook met de omgevingsspray. Uiteraard ook veel stofzuigen ed :wink: En de behandeling herhalen.
Vorig jaar geen vlooien meer gezien en ik hoop dat het zo blijft :N: :wink:
Valerie
Zeer actief

Trouwens ook steeds echt alles in de was gegooid en ook de stofzuigerzak ontvlooit, eerst overal stofzuigen en dan sprayen en na 2 weken dit herhalen en ik deed het na 4 weken weer allemaal.
En de honden ook natuurlijk :mrgreen: Ik heb shampoo en hondenspray van ecostyle.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Valerie schreef:Trouwens ook steeds echt alles in de was gegooid en ook de stofzuigerzak ontvlooit, eerst overal stofzuigen en dan sprayen en na 2 weken dit herhalen en ik deed het na 4 weken weer allemaal.
En de honden ook natuurlijk :mrgreen: Ik heb shampoo en hondenspray van ecostyle.
Oke, super :ok: Dan durf ik hem nu misschien ook wel te gebruiken. :cheer:
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Ontwormen, 2x per jaar.

Tegen vlooien en teken: Frontline + beaphar Vlooien Anti-conceptie.

Frontline geef ik in het tekenseizoen maandelijks (frontline werkt tegen teken maar 1 maand) en in de winter elke twee maanden (Frontline werkt 2 maanden tegen vlooien).

Beaphar vlooien anti-conceptie is geen gif en doodt volwassen vlooien niet maar zorgt wel ervoor dat ze zich niet kunnen voortplanten.
Ideaal voor mensen die geen gif willen gebruiken, maar toch iets tegen vlooien willen doen.

Beaphar anti-vlooien conceptie is ook te combineren met Frontline: ik doe dat om resistentie te voorkomen.

Een andere manier om resistentie te voorkomen, is Frontline Combo. In de combo zit ook een niet-giftige stof die ervoor zorgt dat volwassen vlooien zich niet kunnen voortplanten. Frontline combo is wel vrij duur.

Veel info over vlooienbestrijding en (mogelijke) resistentie vind je hier:

http://www.marvistavet.com/html/the_fle ... enter.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eén van onze honden heeft een vlooienallergie, dus ik ben gedwongen het hele jaar tegen vlooien te behandelen.
Maar ook zonder vlooienallergie zou ik het hele jaar behandelen, ik moet er niet aan denken dat je een vlooienplaag in huis krijgt. De bestrijdingsmiddelen die je dan mogelijk moet gebruiken, zijn nog veel grotere troep.

Ik heb een keer Advantix (Bayer) van de dierenarts gekregen en dat is ECHT de grootste troep die bestaat. Eén van onze honden kreeg er letterlijk een brandwond van.
Ook zo vreemd niet eigenlijk, er zit permethrine in, wat ook gebruikt wordt om hout te beschermen tegen houtworm (kijk maar eens in de doe-hetzelf-winkels).

Ik heb het vermoeden dat vlooien resistent kunnen worden tegen Frontline.
Ik heb 5 jaar in Belgie gewoond. Waar wij woonden waren veel zwerfkatten vol vlooien. Ik was dus gedwongen onze honden ook iets tegen vlooien te geven. De eerste jaren werkte Frontline goed, het laatste jaar leek het alsof de Frontline na 2 weken al was uitgewerkt.
Nu in Nederland, werkt de Frontline weer prima, al geef ik dan wel Beaphar anti-vlooien-conceptie erbij tegen resistentie.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:Ontwormen, 2x per jaar.
want???
het is zo gezond??

Maar ook zonder vlooienallergie zou ik het hele jaar behandelen, ik moet er niet aan denken dat je een vlooienplaag in huis krijgt.
nooit gehad en hier al jaren geen vlooienmiddelen gebruikt... :19:
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Pipetje.... en dan alleen als ik zeker weet dat een van de haarballen hier vlooien heeft.
Met de nakers nogal gemakkelijk... die hebben geen last van ongedierte :pffff:
Aan ontwormen van volwassen honden doe ik niet. Wormen zijn alleen lastig voor kinders en die lopen ze op door in besmette uitwerpselen te graaien :O:
Kinderen regelmatig ontwormen zou effectiever zijn :E: :engel:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Haha, een vitaminetabletje geven is uiteraard gezonder, maar als je een beetje oplet welke ontwormingstabletten je neemt (er zit veel verschil tussen de diverse stoffen), dan kan 2x per jaar ontwormen echt geen kwaad.

Ik begrijp dat je het geen lekker idee vindt om je hond "zomaar" een chemisch stofje te geven, en als je hond het elke week of iedere dag toegediend zou krijgen, zou het een ander verhaal worden, maar twee keer per jaar kan normaal geen kwaad hoor.

Bovendien moet je het probleem "wormen" niet onderschatten, wormen kunnen wel degelijk kwaad bij een hond.
En ik heb zo mijn twijfels of alle wormen/eitjes bij een ontlastingsonderzoek teruggevondne kunnen worden.

Wat de vlooien betreft, dat is anders dan bij jou, ik zit dus met een hond met een vlooienallergie, maar daarnaast, ik geef Frontline ook tegen de teken. Ik wil het risico niet lopen dat mijn honden een tekenziekte oplopen.

malinois schreef:
yuri36 schreef:Ontwormen, 2x per jaar.
want???
het is zo gezond??

Maar ook zonder vlooienallergie zou ik het hele jaar behandelen, ik moet er niet aan denken dat je een vlooienplaag in huis krijgt.
nooit gehad en hier al jaren geen vlooienmiddelen gebruikt... :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:Haha, een vitaminetabletje geven is uiteraard gezonder, maar als je een beetje oplet welke ontwormingstabletten je neemt (er zit veel verschil tussen de diverse stoffen), dan kan 2x per jaar ontwormen echt geen kwaad.

Ik begrijp dat je het geen lekker idee vindt om je hond "zomaar" een chemisch stofje te geven, en als je hond het elke week of iedere dag toegediend zou krijgen, zou het een ander verhaal worden, maar twee keer per jaar kan normaal geen kwaad hoor.

Bovendien moet je het probleem "wormen" niet onderschatten, wormen kunnen wel degelijk kwaad bij een hond.
En ik heb zo mijn twijfels of alle wormen/eitjes bij een ontlastingsonderzoek teruggevondne kunnen worden.
Ik ben mijn hond bijna kwijtgeraakt aan zo'n 'onschuldig' ontwormingstabletje, een hele 'goede' en bekende: Drontal. godzijdank de helft van wat hij hoorde te krijgen achteraf maar ik had niet meer op dat moment....
Mijn hond heeft bijna 2 dgn op de IC gelegen, om het uur bijgebracht om te kijken of de vergiftiging minder werd... echt de oude is hij eigenlijk nooit meer geworden overigens... als je zoiets ziet, bedenk je je wel een keer of wat voor je er ooit nog gif in gooit.
Dus het kan wel degelijk zeer veel kwaad...en mijn hond was niet de enige overigens, het was dat de specialist de verschijnselen herkende.
Lijkt me overigens duidelijk dat ze hier dus nooit meer in huis komen.
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

malinois schreef:
yuri36 schreef:Haha, een vitaminetabletje geven is uiteraard gezonder, maar als je een beetje oplet welke ontwormingstabletten je neemt (er zit veel verschil tussen de diverse stoffen), dan kan 2x per jaar ontwormen echt geen kwaad.

Ik ben mijn hond bijna kwijtgeraakt aan zo'n 'onschuldig' ontwormingstabletje, een hele 'goede' en bekende: Drontal. godzijdank de helft van wat hij hoorde te krijgen achteraf maar ik had niet meer op dat moment....
Mijn hond heeft bijna 2 dgn op de IC gelegen, om het uur bijgebracht om te kijken of de vergiftiging minder werd... echt de oude is hij eigenlijk nooit meer geworden overigens... als je zoiets ziet, bedenk je je wel een keer of wat voor je er ooit nog gif in gooit.
Dus het kan wel degelijk zeer veel kwaad...en mijn hond was niet de enige overigens, het was dat de specialist de verschijnselen herkende.
Lijkt me overigens duidelijk dat ze hier dus nooit meer in huis komen.
Malinois, ik begrijp je heel goed.
Ons hondje wat pas overleden is, hadden we uit het asiel. We woonden toen nog in Belgie en we woonden in een bosrijke omgeving en ze had regelmatig teken. (Frontline gebruikte ik toen nog niet) Ik wekenlang info gaan zoeken op internet en uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat een tekenband van het merk Virbac met de stof amitraz erin het veiligst zou zijn.
Dus haar die omgedaan. Zusje, zo heette ze, was de hele zomer wat slaperig, maar we hadden ze nog niet zo lang uit het asiel, dus we dachten dat ze misschien altijd zo was. Aan het einde van de zomer begon ik toch te twijfelen en heb ik de fabrikant toch eens opgebeld. Hij bezweerde ons dat de slaperigheid niet van de tekenband kwam.
De volgende zomer waren we bij mijn ouders in Nederland op bezoek. Ik had haar daar de tekenband omgedaan, en een uur of twee later lag ze bijna in coma. vervolgens is ze een nacht bij de dierenarts moeten blijven en was het kantje-boord. Ze had het maar net gered, maar er gelukkig niks aan overgehouden. Maar je begrijpt, dat ik me jouw reactie heel goed kan voorstellen. Dat de tekenband toch de schuldige was, kwam ik pas weken later achter, toen ik op internet de Duitse bijsluiter vond: chihuahuas zijn gevoelig voor de stof amitraz die gebruikt werd in de tekenband (en onze hond was een kruising chihuahua). In de Belgische bijsluiter stond NIET dat chihuahuas deze tekenband niet mochten hebben.

Wat ontwormingstabletten betreft: ik ben ervan overtuigd dat als mij overkomen zou zijn wat jou overkomen is, dat ik dan ook genoeg zou hebben van die tabletten.

Ik wéét ook dat honden soms heel slecht kunnen reageren op die tabletten. maar dat gezegd hebbende, geloof ik ook, dat dat zeer zelden voorkomt. Daarnaast weet ik ook dat mensen in zeer zeldzame gevallen van zoiets "onschuldigs" als een pijnstiller zeer ernstig ziek kunnen worden.
Ik erken de risico's, maar ik denk dat we ermee moeten leren leven. Ontwormingstabletten, tekenmiddelen, vaccinaties ed niet geven, kan ook ernstige consequenties hebben.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik ben er vrij laks in. Moet meestal eerst een teek zien wil ik het gaan doen.
Gisteren had Indy dus een teek, gelijk de spullen gehaald. (bleek dat ik nog had liggen, maar goed)
Moet wel vlooien/teken spul bijhouden. Waar we trainen stikt het van de teken.
Was weer een nieuw middel, athans, ik kende het niet. Prac-Tic. Dat maar meegenomen.

Ontwormen heb ik Indy ook net gedaan. Eens in een jaar vind ik prima.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Mijn honden hebben nooit vlooien of wormen en worden dan ook niet preventief 'bestreden' met chemische goedjes. Wel geef ik regelmatig verse kruidenmixen naast hun NRF en daarin zitten ook natuurlijke ontwormingsmiddelen. Als ik een vermoeden heb op worm, dan laat ik ontlastingonderzoek doen en als dan is aangetoond dat ze worm hebben, dan pas ontworm ik chemisch. Het is tot nog toe niet nodig geweest en ze zijn in prima gezondheid wat dat betreft.
Teken zijn hier wel een 'probleem', maar mijn ervaring is dat 2x per dag de honden nakijken nog steeds prima werkt. Natuurlijke goedjes werken hier alleen als ze niet zwemmen en dat doen ze elke dag, dus is geen optie.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik gaf ook geen antivlooienmiddelen maar helaas steeds een paar vlooien en een allergische reactie. Ik moet nu wel.
Hij heeft nu twee dagen lusteloos op de bank gehangen door Advantix, uitgebreid gesprek gehad met Bayer, echt grondig en veel informatie, en permethrine doe ik niet meer.

Bij sommige honden geeft dit een voortdurende tinteling, de hond weet niet wat het is en reageert of geagiteerd of lusteloos, uit angst kan dit zijn. Is dus heel akelig.
In de dierenwinkel zei hij leuk ach ja sommige honden worden er wat lusteloos van so what.

Hierna ga ik maar weer eens vlo anticonceptie gebruiken denk ik. Tea tree en knoflook blijken ook niet goed. Misschien daarna Bolfo Gold volgens mij nog het minst erg.
Het blijft rotzooi. Maar een vlooienallergie is ook niet goed voor het immuunsysteem van mijn ventje :denken:
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

AnneMarie schreef:Ik gaf ook geen antivlooienmiddelen maar helaas steeds een paar vlooien en een allergische reactie. Ik moet nu wel.
Hij heeft nu twee dagen lusteloos op de bank gehangen door Advantix, uitgebreid gesprek gehad met Bayer, echt grondig en veel informatie, en permethrine doe ik niet meer.

Bij sommige honden geeft dit een voortdurende tinteling, de hond weet niet wat het is en reageert of geagiteerd of lusteloos, uit angst kan dit zijn. Is dus heel akelig.
In de dierenwinkel zei hij leuk ach ja sommige honden worden er wat lusteloos van so what.

Hierna ga ik maar weer eens vlo anticonceptie gebruiken denk ik. Tea tree en knoflook blijken ook niet goed. Misschien daarna Bolfo Gold volgens mij nog het minst erg.
Het blijft rotzooi. Maar een vlooienallergie is ook niet goed voor het immuunsysteem van mijn ventje :denken:
Bolfo Gold bevat imidacloprid, net als Advantage. Het beste kijk je dus even wat het goedkoopst is :D
Tenzij je last hebt van vlooien die resistent zijn tegen frontline, wissel je het beste advantage regelmatig af met frontline. Zo voorkom je dat vlooien resistent worden. Ook de vlooienanticonceptie helpt enorm goed om resistentie te voorkomen.
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Ontwormen doe ik niet aan, tenzij ik wat vermoed.
Ontvlooien ook niet specifiek, maar wel tegen teken in de zomer.
Ik weet nog niet hoe het hier is in Limburg, maar in omg. Utrecht werd ik gek van die krengen.
Ik gebruik dan excil tick-off of pulvex = hetzelfde. En soms prat-tic voor de herders van mijn vriend, maar ik vind die wat prijzig.
Het helpt ook tegen vlooien das mazzel.
CatharinaH
Actief
Mijn ras(sen): 1 Keeshond
1 Boerenfox
1 Border Collie

Ongelezen bericht door CatharinaH »

Tegen de wormen gebruik ik knoflook snoepjes van Biofood. Als ze echt wormen hebben, gebruik ik meestal Exil ontworm pasta.
Ontvlooien doe ik niet, alleen als ik een vlo heb gezien.
In de zomer gebruik ik een vlooienband, dat is ook tegen teken, dus prima:-)
Afbeelding
Blacky(Keeshond), Molly(Boerenfox) en Lana(Border Collie)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”