Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppyren

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Puppyren

Ongelezen bericht door lieke »

Ik wil op de hondendoedag, naast Lyndie en Kyra, ook Cody meenemen. Ik heb er lang over nagedacht, maar ik wil hem niet zo'n hele lange dag alleen laten. Vorig jaar had hij Liesje nog om gezelschap te houden, maar nu zou hij helemaal alleen zijn en dat vind ik ook zo zielig (wordt wel uitgelaten).
Dus zat ik er aan te denken om zo'n puppyren te kopen. Lekker makkelijk, kunnen alle drie de honden in en heb je niet dat gedoe van in elkaar gedraaide lijnen, etc.
Ik hoef niet zo'n hoge, want die sukkels van mij springen niet hoger dan 30cm. :mrgreen: Maar welk formaat moet ik nou kopen?

Zoéén?
Afbeelding

Of zoiets?
Afbeelding

Of nog iets anders? Ik wil ook liever niet zo'n super-de-luxe geval omdat ik het eigenlijk in het verleden nooit nodig heb gehad en verwacht dat ik het in de toekomst ook maar 1x per jaar zal gaan gebruiken.
Afbeelding
miekmiek

Re: Puppyren

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zou voor die eerste gaan. mooi ding!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

ER bestaan ook nylon puppy-benches; dat is misschien makkelijker meenemen?
Dat zijn soortgelijke als jouw bovenste foto, maar dan van nylon.

Suzanne
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Als je hem af en toe wilt meenemen, zou ik zeker ook op het gewicht letten :ugh:
Ik heb zelf zoiets:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Oké, het gewicht is iets waar ik nog niet aan had gedacht :idea: ! Heb je een foto van die dingen in nylonversie, Suzanne?

En het formaat: is 640 x 80 groot genoeg voor 3 collies? Het hoeft geen formaat weiland te zijn, maar het moet ruim genoeg zijn om lekker in te kunnen liggen, zonder dat ze op elkaars lip liggen.
Afbeelding
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Dit is de nylon-versie :
http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 4&search=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb em zelf ook,en vind een heel handig en prettig in gebruik.
Weegt bijna niks.
Neem em vaak mee naar shows en wedstrijden,dan kunnen alle drie de sheltie's er samen in.
Ik heb die van 76 hoog.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Let wel: die maten zijn OMTREK, geen diameter.
http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 4&search=0

Ik schat ze vrij klein in voor 3 collies; maar goed, als ze elkaar kennen ;-)
Er passen bij mij op de achterbank 1 collie en 2 shelties; dus ach.. moet kunnen. Maar, leg 't 's uit met een touwtje; dan weet je hoe groot een omtrek van 640 cm is.

Denk er wel aan dat andere honden ERBIJ kunnen springen ;-)
Om die reden zou ik evt een overkapping erbij willen ;-) en natuurlijk kunnen honden door het gaaswerk / hekwerk contact maken.
Of dat 't nou echt is voor Cody?? (open vraag...!!!)

Suzanne
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Er kunnen goed 3 collie's in hoor.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Suzanne123 schreef:
Denk er wel aan dat andere honden ERBIJ kunnen springen ;-)
Om die reden zou ik evt een overkapping erbij willen ;-) en natuurlijk kunnen honden door het gaaswerk / hekwerk contact maken.
Of dat 't nou echt is voor Cody?? (open vraag...!!!)

Suzanne
op de doedag lopen er geen honden los over het veld en de mensen snappen dat ze niet zomaar hun hond op andere honden mogen laten afgaan :ok: Dus dat lijkt mij geen probleem voor Cody.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Oké, ik heb geen timmermansoog, dus ik ga eens met een touwtje de omtrek opnemen. Dan weet ik of er drie collies in kunnen.
En Suzanne, ik heb vorig jaar gezien op de doedag dat iedereen rekening houdt met honden die niet bij anderen kunnen en iedereen zorgt dat er afstand wordt gehouden. Daar maak ik me geen zorgen over. En mocht het ietwat klein uitvallen, dan haal ik om en om Kyra of Lyndie er wel uit, dan zitten er 2 in.
(Ik heb overigens vorig jaar rustig de twee meiden wel eens alleen gelaten en ben even zonder hen gaan rondlopen, en dat kon prima :ok: ).
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Je brengt me wel op een idee, maar om alleen voor de doedag aan te schaffen vind ik wel zonde.
Zal wel eens kijken of ik hem van iemand kan lenen :engel:

James liet ik vorig jaar ook gewoon alleen en dat ging ook prima. Dit jaar neem ik hem alleen niet mee.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

lieke schreef:Oké, ik heb geen timmermansoog, dus ik ga eens met een touwtje de omtrek opnemen. Dan weet ik of er drie collies in kunnen.
En Suzanne, ik heb vorig jaar gezien op de doedag dat iedereen rekening houdt met honden die niet bij anderen kunnen en iedereen zorgt dat er afstand wordt gehouden. Daar maak ik me geen zorgen over. En mocht het ietwat klein uitvallen, dan haal ik om en om Kyra of Lyndie er wel uit, dan zitten er 2 in.
(Ik heb overigens vorig jaar rustig de twee meiden wel eens alleen gelaten en ben even zonder hen gaan rondlopen, en dat kon prima :ok: ).
Prima; ik zou het er met Merlijn niet op kunnen wagen. Niet iedereen (is mijn ervaring, maar goed, ik was niet op de doe-dag) begrijpt dat als een hond in een "bench" zit, je andere honden geen contact moet laten maken.
En om er nou een bordje bij te zetten "afstand houden aub" ;-) ...??
;-)
Om die reden neem ik Merlijn als het ff kan niet meer mee naar grote groepen als ik zijn plekje niet kan afschermen; dat er dus geen andere honden aan snuffelen e.d. Hij zou de tent afbreken; letterlijk en figuurlijk ;-(

Als het met Cody wel kan en als jij er vertrouwen in hebt dat iedereen die afstand houd... dan is er geen probleem!!

Suzanne
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

lieke schreef:Oké, ik heb geen timmermansoog, dus ik ga eens met een touwtje de omtrek opnemen. Dan weet ik of er drie collies in kunnen.
Nylon bench erbij dan kun je ze af en toe omwisselen, twee in de ren 1 in de bench? :19:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Shima schreef:
Nylon bench erbij dan kun je ze af en toe omwisselen, twee in de ren 1 in de bench? :19:
Tja, dat vind ik wel een beetje dure oplossing om er 2 aan te schaffen voor die ene keer in de zoveel jaar dat ik het nodig heb :ugh: .

En Suzanne, Cody breekt helemaal niets af. Hij zou zelfs niet eens lopen grommen als er een hond langs loopt.

Hij zou wél de hond die het lef zou hebben om ín zijn ren te komen naar de eeuwige jachtvelden helpen. :mrgreen:
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik heb deze:
http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 9&search=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit 1 pin aan en kan je dus langs 1 kant helemaal openzetten en je kan dus ook uitbreiden, gewoon een 2de ren eraan vast en je oppervlakte is dubbel zo groot of een 3de of 4de :Q: Kan je zo groot maken als je wilt.
Ik weet niet of het exact dezelfde is als ik heb, naam en al is hetzelfde en ik heb ze daar besteld, alleen zie ik nu staan:
Elementen zitten aan elkaar vast.
Dat is bij mijn ren niet helemaal, 1 stuk kan ik losmaken.
Ik heb er geen foto's van, maar wel een filmpje:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik gebruik de ren voor veel verschillende dingen :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

lieke schreef:
Shima schreef:
Tja, dat vind ik wel een beetje dure oplossing om er 2 aan te schaffen voor die ene keer in de zoveel jaar dat ik het nodig heb :ugh: .

En Suzanne, Cody breekt helemaal niets af. Hij zou zelfs niet eens lopen grommen als er een hond langs loopt.

Hij zou wél de hond die het lef zou hebben om ín zijn ren te komen naar de eeuwige jachtvelden helpen. :mrgreen:
Jouw Cody is dus liever dan mijn Merlijn ;-)
Jij kent 'm, ik eigenlijk niet; ik kan het alleen 'vergelijken' met Merlijn.

Als dat zo goed gaat met Cody zie ik het probleem niet; doen! ;-)

Misschien is zo'n ren van iemand te lenen of kun je op MP voordeliger er 1 op de kop tikken?

Suzanne
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Linsey schreef:Ik heb deze:
http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 9&search=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit 1 pin aan en kan je dus langs 1 kant helemaal openzetten en je kan dus ook uitbreiden, gewoon een 2de ren eraan vast en je oppervlakte is dubbel zo groot of een 3de of 4de :Q: Kan je zo groot maken als je wilt.
Ik weet niet of het exact dezelfde is als ik heb, naam en al is hetzelfde en ik heb ze daar besteld, alleen zie ik nu staan:
Elementen zitten aan elkaar vast.
Dat is bij mijn ren niet helemaal, 1 stuk kan ik losmaken.
Ik heb er geen foto's van, maar wel een filmpje:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik gebruik de ren voor veel verschillende dingen :wink:

Oké, ik heb een touwtje gekocht op het formaat 640cm. Conclusie: 't is wel errug krap. Ze kunnen zitten, ook wel liggen maar dan wel erg dicht op elkaar en als het warm is, vinden ze dat echt niet prettig. Grotere formaten zijn er niet, dus ik heb even gekeken naar jouw voorbeeld, vooral omdat ik er dan 2 kan kopen en aan elkaar kan maken. Qua prijs maakt het geen fluit uit want 2 van jouw voorbeeld zijn even duur als 1 van die grote exemplaren van 640cm. En 2x 480cm is een stuk ruimer dus prettiger voor hen.

Maar op het plaatje/filmpje van jou is niet helemaal duidelijk te zien of:
- het deurtje zo hoog zit? Het lijkt wel of het een cm of 30 boven de grond zit en zoals gezegd, mijn honden zijn geen springers en de hele dag in en uit tillen lijkt me geen pretje.
- het ziet er niet zo stevig uit. Een duwtje valt het ding dan om? Of zitten die hoge pinnen ook in de grond?

(Misschien erg domme vragen, maar ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen en ik wil graag gelijk iets goeds kopen i.p.v. met zo'n ding te blijven zitten die ik eigenlijk niet kan gebruiken.)
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Je kan het in vormen zetten zoals je zelf wilt door de scharnierpunten, dus is het niet zo stevig als die ren van 640cm. Het materiaal is ook dunner. Als Kai er tegen springt, dan verschuift het maar valt niet om, als ik er zelf tegen loopt dan valt het ook niet om. Zal er ook aan liggen hoe je het zet en ook wel hoe hoog het is denk ik, des te hoger des te minder stabiel? Ik heb die van 60cm. Deurtje zit op de grond en is bij die van 60cm redelijk klein, maar je kan dus langs 1 kant de pin er gewoon uittrekken en dan heb je ook een opening.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Je hebt naast mij gezeten in Didam, toch? Mijn ren is een aantal hekjes van de Gamma aan elkaar geknoopt. Je vindt ze in de tuinafdeling daar. Voor de stevigheid staat er een bench aan, maar je kunt ook iets fröbelen aan een hek oid. Ik til de honden idd er wel in en uit.
labberdebab
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door labberdebab »

Ik heb die grote nylon puppyren ook voor mijn labradors en bij mij liggen er met gemak 3 reuen in...Je kunt ze aan de onderkant vastzetten met pinnen. Ik vind het ideaal!!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”