Ik ben Phil (jaaaaa, een vrouw!), woon samen met een oudere broer en zus in een vrijstaand huis in de bossen. Ik ben gek van berners. In maart vorig jaar hebben we binnen 1 week tijd onze laatste twee berners in moeten laten slapen en hebben sinds bijna een jaar weer een berner teefje (zeg maar gerust teef) genaamd Yanske. Wij zijn samen gecertificeerd als bezoekvrijwilliger en mogen zorginstellingen, bejaardenhuisen en scholen bezoeken. Heb hier nog niet veel aan gedaan maar wil dit wel in 2011 oppakken. Yanske is een super gemakkelijke hond, heel rustig en sociaal. En, je zult het niet geloven van een berner, maar ook nog eens slim
Daarnaast hebben we een particuliere vakantie-opvang voor bernersennen honden en het is door het jaar heen dus een gezellige en drukke boel bij ons.
Oh ja, we hebben ook nog een hondenschool waar wij met name gehoorzaamheidstrainingen geven, gelukkig tegenwoordig geheel op de positieve methode (weg met die slipkettingen!)
Misschien dat er op dit forum nog meer bernereigenaren zitten met wie ik ervaringen kan delen.