Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nee he ze zijn er weer: TEKEN

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

nee he ze zijn er weer: TEKEN

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

boris heeft de eerste alweer te pakken, een teek midden op zijn jachtknobbel.
en nu is het kreng er ook nog niet helemaal uit ook.
boris reageert heel sterk op teken, krijgt er grote bulten van. iemand nog suggesties om dit tegen te gaan? behalve nu maar weer de scalibor band halen bij de D.A.

vond het al wel erg vroeg voor dat kleine nare beestje!!!
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: nee he ze zijn er weer: TEKEN

Ongelezen bericht door Kristina »

Scalibor band halen bij de D.A. :E:
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik heb gehoord dat Advantix ontzettend goed werkt tegen teken en die er zo goed al gelijk af vallen, misschien een idee?
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

scalibor band bestellen via dursydog of medpets.. daar zijn ze goedkoper dan bij de DA.. ik heb ze vorige week al besteld en ze hebben ze alweer om...
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

mariabel schreef:scalibor band bestellen via dursydog of medpets.. daar zijn ze goedkoper dan bij de DA.. ik heb ze vorige week al besteld en ze hebben ze alweer om...
Ik bestel hem altijd bij http://www.de-dierenarts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Daar bestel ik ook altijd de Stronghold. Vond nu een dierenwinkel in Den Haag die de Scalibor in de aanbieding heeft voor 12.50 (maat S/M).
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Hier ook alweer de eerste vlo gespot...dus het huis maar behandeld, honden gewassen met anti vlo shampoo, band om EN druppels...je wilt niet weten wat voor plaag we hier hadden vorig jaar. Het is vreselijk.
En ik ben (figuurlijk) allergisch voor die krengen (teken en vlooien), kan er niet meer van slapen als ik er een zie, en krijg overal jeuk :oohja: :N:

Sorry hondjes :roos:
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Ayurveda schreef:Ik heb gehoord dat Advantix ontzettend goed werkt tegen teken en die er zo goed al gelijk af vallen, misschien een idee?
Zal wel dat Advantix prima werkt;-) daar zit permethrine in. Dat gebruiken ze ook in de produkten die je bij de bouwmarkt kan kopen, om hout tegen houtworm te behandelen. Enorm gore troep.
Misschien dat niet elke hond het krijgt, maar onze hond kreeg er brandblaren van! Daarna nooit meer gebruikt.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Inc schreef:Hier ook alweer de eerste vlo gespot...dus het huis maar behandeld, honden gewassen met anti vlo shampoo, band om EN druppels...je wilt niet weten wat voor plaag we hier hadden vorig jaar. Het is vreselijk.
En ik ben (figuurlijk) allergisch voor die krengen (teken en vlooien), kan er niet meer van slapen als ik er een zie, en krijg overal jeuk :oohja: :N:

Band en druppels? Dat is wel erg veel gif voor je hondjes. Waarom geen goede spot-on die teken en vlooien bestrijdt, en daarbij anti-vlooienconceptie tabletjes van beaphar? die tabletjes zijn niet giftig voor zoogdieren en zorgen ervoor dat de vlooien zich niet kunnen voortplanten. Je hoeft die tabletjes maar eens per maand te geven.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Vandaag liep er zo'n rode hufter over Ushi :M:
Maar bij haar zie je ze heel goed, dus ik doe er verder niks aan. Veeg ze er zo af.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

yuri36 schreef:
Inc schreef:Hier ook alweer de eerste vlo gespot...dus het huis maar behandeld, honden gewassen met anti vlo shampoo, band om EN druppels...je wilt niet weten wat voor plaag we hier hadden vorig jaar. Het is vreselijk.

Band en druppels? Dat is wel erg veel gif voor je hondjes. Waarom geen goede spot-on die teken en vlooien bestrijdt, en daarbij anti-vlooienconceptie tabletjes van beaphar? die tabletjes zijn niet giftig voor zoogdieren en zorgen ervoor dat de vlooien zich niet kunnen voortplanten. Je hoeft die tabletjes maar eens per maand te geven.
Omdat dat hier niet afdoende is.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Inc schreef:
yuri36 schreef:

Omdat dat hier niet afdoende is.
De tabletjes heb je ook al geprobeerd, in combinatie met een spot-on? Tegen de vlooien zou dat normaal gesproken méér dan afdoende moeten zijn.
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

hier heb ik bij solo ook de 1e teek al eraf moeten halen. remy heeft ze bijna nooit eigenlijk
groetjes Tamara
Herma en Boris
Zeer actief
Contacteer:

iemand ervaring met ecostyle?

boris zit momenteel in traject van natuurgeneeskunde, dus werd scalibor afgeraden.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Mooi dan ga ik dus weer een band halen.. ik heb nog geen teek gezien bij Kay.. maar die wil ik dan voor wezen :)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Herma en Boris schreef:iemand ervaring met ecostyle?

boris zit momenteel in traject van natuurgeneeskunde, dus werd scalibor afgeraden.
Weleens iets tegen mieren geprobeerd van Ecostyle, het hielp voor geen meter.
En als ik de ingredienten bekijk van de antivlooienshampoo, druppels en andere producten, dan geloof ik niet dat Ecostyle geschikt is voor een goede vlooienbestrijding.
Een tekenband zou ik als het niet per se nodig is, niet zo snel gebruiken. Een spot-on (=druppels) is veiliger, geeft minder gif af. Frontline werkt goed tegen teken. En voor extra zekerheid tegen vlooien kun je er altijd beaphar antivlooienconceptie tabletjes bijgeven. Die tabletjes hoef je maar 1x per maand te geven en zijn niet giftig voor zoogdieren. Ze zorgen ervoor dat de vlooien steriel worden en zich niet meer kunnen voortplanten.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ga weg, Frontline werkt voor geen meter tegen teken! ( vind ik )
Scaliborband altijd nog stukken beter!

Ik heb Kay eerste jaar alleen Frontline gegeven, binnen een kwartier lopen, toen ik thuis kwam had hij er meer dan 20 alleen in zijn nek... ze zaten ook nog achter in z'n broek, op z'n zak etc... ik ben een uur bezig geweest om 'm teekvrij te krijgen!
Daarna Scaliborband gehaald, moest even gaan werken.. maar de rest van de zomer nog maar 2 x een teek gehad en afgelopen zomer 1!

Daarnaast had mijn vorige kat een tekenallergie, die kreeg ook Frontline, omdat er verder niks voor katten was... Dat beest zat onder de teken ieder jaar en korsten ervan en ontstekingen, omdat ie ze wegkrabte voor ze thuis was....

Dus ik zeg: Scalibor :E:

sorry ff reclame maken :mrgreen: :pffff:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

MariskaB schreef:Ga weg, Frontline werkt voor geen meter tegen teken! ( vind ik )
:
Ga weg, Frontline werkt prima tegen teken :ok:
Eerst hadden onze honden af en toe weleens een teek op zich. Nadat we Frontline zijn gaan gebruiken, heb ik nooit meer een teek gezien, en dat is nu al jaaaaaaaaaren.

Nee, alle gekheid op een stokje, dit is verklaarbaar:

Op de Amerikaanse site van frontline staat: Ticks will die within 48 hours of contact with your treated pet
(teken zullen binnen 48 uur doodgaan als ze in contact komen met het behandelde dier).

Die 48 uur is belangrijk, want binnen die 48 uur dragen ze normaal gesproken geen tekenziekte over.
Dus inderdaad, een met Frontline behandelde hond zal wel beschermd zijn tegen ziekte-overdracht door teken, maar de teken zullen er niet à la minute dood afvallen.
Als je met je hond in gebieden komt war je hond makkelijk tientallen teken tijdens 1 wandeling kan oplopen, dan begrijp ik dat je liever een tekenband gebruikt. Alleen jammer dat je hond en jezelf daardoor veel meer blootgesteld worden aan gif.

Mensen die maar sporadisch een teek op hun hond zien, zou ik liever Frontline aanraden.
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

yuri36 schreef:
Ayurveda schreef:Ik heb gehoord dat Advantix ontzettend goed werkt tegen teken en die er zo goed al gelijk af vallen, misschien een idee?
Zal wel dat Advantix prima werkt;-) daar zit permethrine in. Dat gebruiken ze ook in de produkten die je bij de bouwmarkt kan kopen, om hout tegen houtworm te behandelen. Enorm gore troep.
Misschien dat niet elke hond het krijgt, maar onze hond kreeg er brandblaren van! Daarna nooit meer gebruikt.
O jee... hier geen last van gehad, ben er eigenlijk wel erg tevreden over!
Nu is het ook wel zo dat ik al dat biologische troep niet vind werken en de rest allemaal vergif is... Maar Bikkel heeft echt jaren onder gezeten, sinds ik het netjes met gif bijhoud (laat er wel langer tussen dan op de verpakking staat) helemaal geen last meer gehad en das toch ook wel fijn voor zowel ons als het beestje zelf! :ok:

Ook hoor ik zoooo veel verschillende mening, denk dat het echt totaal aan je hond ligt, de een reageert hier goed op en de ander weer op wat anders. Blijft een kwestie van uitproberen en voor jezelf nagaan waar jij en de hond tevreden over zijn.
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

yuri36 schreef:

En als ik de ingredienten bekijk van de antivlooienshampoo, druppels en andere producten, dan geloof ik niet dat Ecostyle geschikt is voor een goede vlooienbestrijding.
Een tekenband zou ik als het niet per se nodig is, niet zo snel gebruiken. Een spot-on (=druppels) is veiliger, geeft minder gif af. Frontline werkt goed tegen teken. En voor extra zekerheid tegen vlooien kun je er altijd beaphar antivlooienconceptie tabletjes bijgeven. Die tabletjes hoef je maar 1x per maand te geven en zijn niet giftig voor zoogdieren. Ze zorgen ervoor dat de vlooien steriel worden en zich niet meer kunnen voortplanten.
Is dit niet dat spul wat je gewoon in de supermarkt kan halen ?
En zal dat echt werken want pff mijn hond heb ik 2 weken terug ook een vlo ontdekt, spot on gekocht gelijk beide mee behandeld, toen zag ik eergister nog steeds 1 a 2 vlooien dus huppa beide honden onder de douche gewassen met vlooien shampoo en ze zijn er nog :jank: ... Kan moeilijk elke dag spot on gebruiken ... dus ik zoek ook echt iets wat helpt want ik word krankzinnig van die beesies ... zijn er welliswaar niet veel maar als ik ze uit kan roeien heeeeel graag
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

hier komt nooit meer iets van Frontline in huis, werkt niet noch voor de kat noch voor de hond. Onze vorige hond had een vlooienallergie, wij hebben alles gebruikt. Voor en na het wandelen insprayen met frontline, en ze liepen nog met hordes over zijn lijf. katten hadden ook vlooien. Teken hielden ze ook niet tegen. Het enige wat werkte bij hem; Excil, en voor de katten gebruiken we dit nog steeds.

Escha krijgt nu al 2 jaar een scalibor om nergens last meer van, af en toe een beetje vlooiendruppels erbij (Advantage) wanneer ik een vlo spot.
Heerlijk ding, gezien ik ook vaak in de bossen wandel met haar.
Pulvex moet ook goed werken trouwens

Volgens mij heeft een vriendin van mij ook iets biologisch gebruikt bij haar hond toendertijd die had epilepsie dus moest zo min mogelijk chemische rotzooi in. Als ik haar weer eens spreek zal ik het vragen
Afbeelding
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Reneey schreef:
yuri36 schreef:

Is dit niet dat spul wat je gewoon in de supermarkt kan halen ?
En zal dat echt werken want pff mijn hond heb ik 2 weken terug ook een vlo ontdekt, spot on gekocht gelijk beide mee behandeld, toen zag ik eergister nog steeds 1 a 2 vlooien dus huppa beide honden onder de douche gewassen met vlooien shampoo en ze zijn er nog :jank: ... Kan moeilijk elke dag spot on gebruiken ... dus ik zoek ook echt iets wat helpt want ik word krankzinnig van die beesies ... zijn er welliswaar niet veel maar als ik ze uit kan roeien heeeeel graag
Reneey, welk spul bedoel je? de vlooien-anticonceptie? Ik heb de tabletjes nog niet in mijn supermarkt gezien, maar ik koop ze meestal bij de boerenbondwinkel of in een grote dierenzaak.
Het zijn deze tabletjes: http://beaphar.nl/productdetail/vlooien ... g-3st/464/" onclick="window.open(this.href);return false;

je krijgt ze voor kleine, middelgrote en grote honden.

De stof die erin zit zorgt ervoor dat de eitjes die vlooien leggen niet meer kunnen uitkomen.

Het doodt dus geen volwassen vlooien, maar zorgt wel ervoor dat ze zich niet meer kunnen voortplanten en het middel is daarom zeer effectief. Het is ook niet giftig voor zoogdieren (waaronder dus de mens en hond).

Voor de volwassen vlooien te lijf te gaan, gebruik je het beste de eerste maanden nog een goede spot-on.

Als je hond een vlooienallergie heeft, moet je altijd een spot-on blijven gebruiken, omdat 1 volwassen vlooi die van buiten komt al voor jeuk kan zorgen bij een hond met een allergie.
Maar in alle andere gevallen kun je, zodra je de plaag onder controle hebt, volstaan met de tabletjes alleen. Dat is genoeg om geen vlooienplaag meer in huis te krijgen, als je de tabletjes nauwgezet toedient elke maand.

Maar hoe dan ook, zelf zou ik altijd nog een spot-on (die tegelijkertijd vlooien en teken bestrijdt) blijven gebruiken, want ook van teken kunnen honden doodziek worden. Ook dan blijft het zinvol om de tabletjes erbij te geven: zo voorkom je dat de vlooien resistent worden en een spot-on niet meer werkt.

Tip voor degenen bij wie de gewone Frontline niet meer werkt: Neem de Frontline Combo de eerste maanden.
En neem extra maatregelen, zoals extra vaak stofzuigen en dekentjes ed waarop je hond ligt, in heet water te wassen. Eventueel een omgevingsspray gebruiken (maar alleen als het nodig is, een spray betekent weer extra gif)

Welke spot-on heb je gebruikt?
Al zie je maar een paar vlooien, er zijn er meestal veel meer in je huis die je niet ziet, en ze leggen overal eitjes.
Als je een (kleien) plaag hebt, dan kan een gewone spot-on niet genoeg zijn.
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

yuri36 schreef:Reneey, welk spul bedoel je? de vlooien-anticonceptie? Ik heb de tabletjes nog niet in mijn supermarkt gezien, maar ik koop ze meestal bij de boerenbondwinkel of in een grote dierenzaak.
Het zijn deze tabletjes: http://beaphar.nl/productdetail/vlooien ... g-3st/464/" onclick="window.open(this.href);return false;

je krijgt ze voor kleine, middelgrote en grote honden.

De stof die erin zit zorgt ervoor dat de eitjes die vlooien leggen niet meer kunnen uitkomen.

Het doodt dus geen volwassen vlooien, maar zorgt wel ervoor dat ze zich niet meer kunnen voortplanten en het middel is daarom zeer effectief. Het is ook niet giftig voor zoogdieren (waaronder dus de mens en hond).

Voor de volwassen vlooien te lijf te gaan, gebruik je het beste de eerste maanden nog een goede spot-on.

Als je hond een vlooienallergie heeft, moet je altijd een spot-on blijven gebruiken, omdat 1 volwassen vlooi die van buiten komt al voor jeuk kan zorgen bij een hond met een allergie.
Maar in alle andere gevallen kun je, zodra je de plaag onder controle hebt, volstaan met de tabletjes alleen. Dat is genoeg om geen vlooienplaag meer in huis te krijgen, als je de tabletjes nauwgezet toedient elke maand.

Maar hoe dan ook, zelf zou ik altijd nog een spot-on (die tegelijkertijd vlooien en teken bestrijdt) blijven gebruiken, want ook van teken kunnen honden doodziek worden. Ook dan blijft het zinvol om de tabletjes erbij te geven: zo voorkom je dat de vlooien resistent worden en een spot-on niet meer werkt.

Tip voor degenen bij wie de gewone Frontline niet meer werkt: Neem de Frontline Combo de eerste maanden.
En neem extra maatregelen, zoals extra vaak stofzuigen en dekentjes ed waarop je hond ligt, in heet water te wassen. Eventueel een omgevingsspray gebruiken (maar alleen als het nodig is, een spray betekent weer extra gif)

Welke spot-on heb je gebruikt?
Al zie je maar een paar vlooien, er zijn er meestal veel meer in je huis die je niet ziet, en ze leggen overal eitjes.
Als je een (kleien) plaag hebt, dan kan een gewone spot-on niet genoeg zijn.
Die beapher bedoelde ik ja ... ik gebruik inderdaad spot on combo van frontline voor die kleine en practic voor die grote ... maar het helpt niet ... nu moet ik eerlijk zeggen ik ontvlooi ook niet preventief ... toevallig als ik een vlo zie dan gaan ze er weer aan geloven dus ook beetje me eigen stomme schuld.
Ik ga me is ff inlezen over die tabletjes met 'anticonceptie' ..
Bedankt voor je reactie in ieder geval

Edit : dit merk ligt bij mij gewoon in de supermarkt, weet alleen niet of dit speciale midden ook verkocht word
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

@Reneey: mocht je iets anders willen proberen, dan kun je ook advantage als spot-on gebruiken.

Frontline en advantage zijn al wat oudere middelen, maar daardoor is er ook meer over de werking/veiligheid van die producten bekend. Ik gebruik nooit zo graag de nieuwere producten, ook bij medicijnen niet, omdat vaak nog niet zoveel over de bijwerkingen bekend is.

Vlooien kunnen echt een plaag zijn, het is alweer een heel tijdje geleden dat ik er veel over gelezen heb, maar vlooieneitjes kunnen geloof ik een half jaar of een jaar later nog uitkomen. En die eitjes kunnen echt overal terechtkomen, tot achter de plinten zelfs.

Ik hou ook niet zo van die chemische goedjes in de spot-ons, maar als je niks doet, heb je kans dat je uiteindelijk omgevingsspray moet gaan gebruiken, wat nog veel meer gif in je huis brengt, of in het ergste geval kun je je hele huis laten uitroken met chemische troep door een professionele ongediertebestrijdingsdienst.
Om dat alles te voorkomen, kies ik dan toch maar voor een spot-on in combinatie met de tabletjes.

Als je alleen maar behandelt als je vlooien ziet, en niet preventief, dan kun je resistentie in de hand werken.
Ook goed om resistentie te voorkomen, is om de zoveel tijd wisselen van spot-on. Zo gebruik ik zelf in de zomermaanden frontline omdat dat tegen vlooien en teken werkt, en in de winter advantage, dat werkt alleen tegen vlooien, maar dan zijn er toch geen teken.
Herma en Boris
Zeer actief
Contacteer:

maar niemand kent iets natuurlijks tegen de teken?
vlooien heb ik hier nog nooit gespot. (even afgeklopt)

de teken zijn hier het grootste probleem, soms lopen de plekken zo groot op als een golfballetje.
vorig zomer echt heel zielig, boris is gecastreerd, maar een teek had op zijn balzak gezetn... nou het leek wel of hij weer 1 bal had!!!
yuri36
Zeer actief
dwergpoedel

Echt effectief is geen enkel natuurlijk middel tegen vlooien en teken. Ik sluit niet uit dat bepaalde natuurlijke middelen een klein beetje wat doen, maar echt veel zoden aan de dijk zetten natuurlijk middelen niet.
En daarbij: wat "natuurlijk" is, is nog lang niet altijd veiliger.
Herma en Boris schreef:maar niemand kent iets natuurlijks tegen de teken?
vlooien heb ik hier nog nooit gespot. (even afgeklopt)

de teken zijn hier het grootste probleem, soms lopen de plekken zo groot op als een golfballetje.
vorig zomer echt heel zielig, boris is gecastreerd, maar een teek had op zijn balzak gezetn... nou het leek wel of hij weer 1 bal had!!!
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ayurveda schreef:
yuri36 schreef:
Die brandblaren is een reactie van het oplosmiddel, niet van de permethrine. Permethrine is zoals alle bestrijdingsmiddelen troep maar altijd nog de minst giftige van de vlooien en tekenmiddelen voor honden nu.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik geef mijn honden elke dag een paar knoflooktabletten en geen vlo of teek te zien. Als ik naar het bos ga spuit ik er nog even een middeltje van de Silverlinde overheen. Stinkt vreselijk, net als autan, maar het werkt als een tierelier. Voor mij al jaren geen chemische middeltjes meer. :ok:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

yuri36 schreef:Ga weg, Frontline werkt prima tegen teken :ok:
Eerst hadden onze honden af en toe weleens een teek op zich. Nadat we Frontline zijn gaan gebruiken, heb ik nooit meer een teek gezien, en dat is nu al jaaaaaaaaaren.
En ook dat blijft gif. Mijn oudste hond had de eerste 2 jaar onverklaarbare jeuk in haar liezen (olifantenhuid gekrabt). Tot ik ten einde raad stopte met de Frontline......... et voila, jeuk was over en roze huid keerde terug.
Hier geen zooi meer op de honden (de jongste heeft dus nooit iets tegen vlooien- of tekenpreventie gehad, behalve knoflook). Teken hebben ze regelmatig, die pluk ik eraf en plet ik, vlooien hebben ze nog nooit gehad.
AnneMarie
Zeer actief

lieke schreef:Ik geef mijn honden elke dag een paar knoflooktabletten en geen vlo of teek te zien. Als ik naar het bos ga spuit ik er nog even een middeltje van de Silverlinde overheen. Stinkt vreselijk, net als autan, maar het werkt als een tierelier. Voor mij al jaren geen chemische middeltjes meer. :ok:
Elke dag knoflook is voor je hond erg slecht, ik ben er accuut mee gestopt toen ik dat hoorde. Tea tree is ook niet goed dus daar ook mee gestopt. Welk middeltje is dat van de Silverlinde?
AnneMarie
Zeer actief

Yuri36 waarom werk je restistentie in de hand als je alleen gif gebruikt als je werkelijk vlooien ziet?
En niet als je altijd geeft?!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”