Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

[GZ] Trimster met dierenliefde en geduld, omgeving Utrecht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Eolise
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Yorkshire Terriërs
Aantal honden: 3

[GZ] Trimster met dierenliefde en geduld, omgeving Utrecht

Ongelezen bericht door Eolise »

Sinds bijna twee jaar scheer ik mijn honden zelf. Ik ben geen professional en zoek voor één keer een trimster die mijn kruising York scheert, inclusief oortjes plukken, nageltjes knippen en wat al niet. Waarom ik 'met dierenliefde' in mijn onderwerp heb vermeld? Omdat de trimsters die ik tot nu toe heb gehad wel allemaal erg goed waren in wat ze deden, maar ik zag dat ze bijna geen liefde vertoonden voor mijn honden: bij de ene werd Kaiya gelijk na 't knippen in een te kleine bench gegooid, bij de ander mochten de honden niet na 't knippen los rondlopen, maar werden ze in de gang vastgebonden en weer een ander deed alleen maar chago en praatte niet lief tegen hen.
Ik wil je best goed betalen, maar er is één voorwaarde: je moet óf naar mij komen, óf ik mag er de gehele tijd bij zijn als Kaiya wordt geknipt (erbij zijn wil ik sowieso, maar ik wil haar dus niet afgooien om haar vervolgens na twee uur weer op te halen), aangezien ze heel snel zenuwachtig is bij een ander en dat moeten we natuurlijk niet hebben.
Kaiya heeft een dikke, zwarte bovenvacht en een deels vervilterde grijze ondervacht, dus 't zou fijn zijn als iemand haar knipt die gewend is aan honden met een vervilterde ondervacht. :) 't Liefst, namelijk, wil ik haar haar niet gemilimeterd (3 mm!), maar bijv. 9 mm of zelfs nog langer, wanneer mogelijk. Foto volgt.

EDIT:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Laatst gewijzigd door Eolise op 19 mar 2011 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: [GZ] Trimster met dierenliefde omgeving Utrecht

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het is niet echt in de buurt maar probeer 's te bellen met Carine Vrinten:
Beukenlaan 18
5161 TR Sprang-Capelle
Tel. 0416-279377

Je mag altijd zeggen dat ik je door heb gestuurd; ze voldoet wel aan jouw eisen over lief zijn voor honden ;-) maar ik weet niet of ze "dit soort honden" kan/doet/wil.

Suzanne
Sanner
Zeer actief

Re: [GZ] Trimster met dierenliefde en geduld, omgeving Utrecht

Ongelezen bericht door Sanner »

Jeetje wat een eisen zeg... :denken:
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

nou, ik het moet mij van het hart dat je inderdaad wel wat "hard" bent t.a.v. een trimster.

Duidelijk dat enig vertrouwen ver te zoeken is.

Hoe zie je dat trouwens voor je, zo'n trimsalon? Het lijkt bijna of het een soort speelzaal voor hondjes zou moeten zijn en dat die trimster dan tussen neus en lippen door je hondje moet knippen/scheren (is mij niet duidelijk uit je verhaal).

Ik kan mij goed voorstellen dat een trimster zo echt niet kan werken.... het is wel een bedrijf natuurlijk. Dat een hond dus voor en na behandeling in een kennel zit zie ik dus persoonlijk echt niet als probleem. Is misschien zelfs rustiger voor de honden zelf?

Dat een eigenaar niet aanwezig is bij het trimmen is in mijn ogen ook behoorlijk normaal, om meerdere redenen. Al is het maar dat een hond zich vaak compleet anders gedraagt als de baas NIET aanwezig is. Een professioneel iemand zal ook goed weten hoe hij/zij met een eventueel zenuwachtig typetje moet omgaan. Is ook een kwestie van vertrouwen, hoor!
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

En toch vind ik het ook wat raar hoor.
Bij een DA is het hier op HF heel normaal dat je erbij blijft, bij foto's maken etc...maar bij een trimmer laat je je hond gewoon achter.
Ik laat Dust ook achter bij de trimmer omdat hij dat kan (maar prettig vind ik het niet) ..Gijsje laat ik voor geen goud achter.
Het gaat nu net zo goed met vreemden.. Het gezegde dat je de held van de dag bent voor je hond als je hem kon halen kan wel kloppen maar bij Gijsje weet ik zeker ( en meerderen met mij die Gijsje kennen) dat ik 100 stappen terug ben wat zijn gedrag naar vreemden betreft.

Ik hoop dat je een fijne trimster vindt die je vertrouwt . :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: Zo gek vind ik het niet?
Vroeger met het kleine schnauzertje zijn wij er ook de eerste paar keer bij geweest. Je wil toch graag zien hoe iemand met je hond om gaat voordat je die ergens alleen laat...
~Suzanne~
Zeer actief

Ik zou niet zondermeer mijn hond achterlaten; met Guinnie doe ik dat ook niet.
Maar, ik heb niet zomaar een trimster ;-)
Ik kan met haar prima door 1 deur en zou er haar uiteindelijk ook wel achterlaten, maar zij vind het goed dat ik erbij blijf. Kunnen we ook meteen wat bijpraten en ik kan wat "helpen" ;-)

Kortom; ik snap het wel dat je je hond niet zomaar ergens achterlaat.

Suzanne
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Liefdevol ontklitten is niet mogelijk. Ontklitten doet PIJN. Je zult dus één van je eisen bij moeten stellen.

@MJ Voor een borsteladvies kan een eigenaar bij de trimster ook erbij blijven. Voor een hele behandeling meestal niet. Wanneer de DA je hond opereert sta je er toch ook niet naast? Dan moet er gewerkt worden en geen informatie gehaald of overlegd. Dat overleggen is bij trimsters trouwens gratis ;-)
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Even hier kijken: http://www.abhb.nl/.

Ik ben na wat trimsalon-leed bij iemand terechtgekomen die bij deze vereniging is aangesloten en die heel prettig met Otto omging.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
~Suzanne~
Zeer actief

Ergens heeft Nanna dan ook wel weer een punt; ik vind wel dat je zelf ook moeite moet doen om je hond te onderhouden.

De shelties kan en doe ik zelf. Ook Guinnie "doe" ik zoveel mogelijk zelf, maar omdat zij een castratenvacht heeft is dat uiteindelijk "lastiger". Haar ondervacht groeit en maakt haar "ontploft".

Eens in de zoveel tijd ga dus met haar naar de trimmer om het helemaal mooi te laten maken. Ook wassen we dan samen even haar kont en knipt ze een "poepgootje".
Zeg maar "de finesses" en dat bevalt me zo prima.

Suzanne
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Zoals Rosita zegt, kan ik mij heel goed voorstellen dat een trimster niet zit te wachten op een baas die op zijn/haar vingers staat mee te kijken.
Niet omdat ze wat kwaads in de zin hebben, maar omdat er gewoon gewerkt moet worden en misschien niet alles zo gedaan wordt als die baas in de ideale wereld het gedaan zou hebben.
Daarnaast gedragen honden zich anders als de baas erbij is.

Het lijkt mij niet zo gezond voor een hond om absoluut niet zonder zijn eigen roedel te kunnen. Daarmee wil ik zeggen, dat je natuurlijk voorop zou moeten hebben willen staan dat een hondje ook zelfstandig bij vreemden zou moeten kunnen zijn, zonder "100 stappen terug" te zijn.
Misschien is een trimster dan een prima kruiwagen om dat te bewerkstellingen. Ga kennismaken, neem je hondje mee, en maak er iets leuks van. Tref je een trimster waarmee het klikt, kun je vast wel iets regelen om meerdere keren even kort kennis te maken om je hondje gerust te stellen. Krijgt je hondje misschien ook nog wat zelfvertrouwen en wie weet blijkt het nog mee te vallen ook.
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Rosita Compagner schreef:@MJ Voor een borsteladvies kan een eigenaar bij de trimster ook erbij blijven. Voor een hele behandeling meestal niet. Wanneer de DA je hond opereert sta je er toch ook niet naast? Dan moet er gewerkt worden en geen informatie gehaald of overlegd. Dat overleggen is bij trimsters trouwens gratis ;-)
Neuh..bij een operatie ben ik niet bij ..maar dit eigenwijsje is wèl bij de narcose geven en laat de hond pas alleen wanneer ie out of order is . :pffff: :wink:
En...ik was heeeeel erg blij met jou op de Doe-Dag waar je het een en ander verteld hebt toen met Gijsje quoe borstelen . :lol1:
En ik hoorde laatst dat er ergens iets is in het westen van het land waar je het zelf kan leren bij je eigen hond.
Daar wilde ik nog even voor op zoek gaan. (trimmen dan he...niet opereren. :cool2: )
Het gaat mij er niet om dat ik er geen geld aan kwijt wil...ik betaal als het moet het dubbele of driedubbele ..maar ik kijk wel naar de hond en wat daar het beste voor is. En in het geval van Gijs-saucijs heb ik ook zoiets van ..nee, ik laat hem daarin niet alleen . Dat is geen goed plan . Daar krijg ik in het dagelijks leven de rekening van. En dat is niet om te oetsjekoetsjen trouwens hoor. :hmmm: :tong: :smile:

Dust vindt het niet grappig maar kan het wel en is idd beter alleen te handelen als dat ik erbij ben.
Voor Dust is het ook klaar als ik hem ophaal en is het idd groot feest .
Bij Gijsje is het toch anders. En zou ik er nog alleen in staan dan zou ik heullll misschien nog kunnen twijfelen aan mijn beslissing daarin maar zowel een GT die ook mijn trainster was het eerste jaar van Gijsje als mijn trainster waar ik de dogdance doe ,die hem dus kennen, raden me het ook sterk af.
Dat risico wil ik dus gewoon niet lopen. :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er zijn vast wel honden met een verleden die je niet of moeilijk alleen kunt laten maar het gros kan dat dus wel.
Dat moet ook: als ik mijn hond achterlaat weet ik dat ze zich beter gedraagt dan wanneer ik erbij ben.
Bv Orpa heeft de schurft aan water. Maar ja, voor ontwollen moet ze dus in bad.
En ze heeft er de schurft aan als je aan haar staart zit. Dat moet wel en dan moet ze dus een snuitje om (dat eis ik zelf overigens). Want ze snapt anders.

Daar wil ik niet bij zijn; dat lijkt me helemaal niet fijn voor de relatie baas-hond.
Want Orpa is wel mijn meisje en als ze wordt 'mishandeld" en ik sta erbij, lijkt me dat niet goed voor haar vertrouwen in mij.
Ik heb liever dat de trimster (die overigens erg lief is voor haar) de kwaaie pier is.
Dan kom ik haar daarna wel weer bevrijden :mrgreen:

Ik zou een borstelcursus adviseren overigens want als je hond vervilt doe je dus iets niet goed :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Eolise
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Yorkshire Terriërs

Ongelezen bericht door Eolise »

Allereerst tegen de meeste antwoorden: als je opmerkingen hebt over mijn eisen: reageer dan gewoon niet! Ik verander tóch niet van mening. Ik zoek hier een trimster die aan mijn eisen voldoet en als je die niet kent, zeg dan gewoon maar niets..
Suzanne123 schreef:Het is niet echt in de buurt maar probeer 's te bellen met Carine Vrinten:
Beukenlaan 18
5161 TR Sprang-Capelle
Tel. 0416-279377

Je mag altijd zeggen dat ik je door heb gestuurd; ze voldoet wel aan jouw eisen over lief zijn voor honden ;-) maar ik weet niet of ze "dit soort honden" kan/doet/wil.

Suzanne
Dankje! :D

Nanna schreef: Ten tweede zou ik geen trek hebben om een "vervilterde" hond in een fraai lang model weer af te leveren.
Als je te beroerd bent om je eigen hond fatsoenlijk te borstelen (of dat niet wilt omdat dat "zo zielig" is) moet je ook niet zeuren wanneer de hond gemillimeterd wordt. Die vilten eruit kammen, dát is pas zielig, namelijk.
Ten derde zou ik je als baas er ook niet bijhoeven. Niet opdat ik dan mijn gang kan gaan met het meppen en slaan van de hond( :mrgreen: ) maar ik hoef geen miepende baas erbij die de zaak alleen maar erger staat te maken met kreetjes en "die mevrouw is toch alleen maar liéf voor je, skatje?" :N:

Ik chargeer nu hoor, dat mag duidelijk zijn ;-)

Ik ben zeker niet beroerd om mijn hond fatsoenlijk te borstelen; ik heb zelfs een speciale kam tegen verviltering. Deze keer is Kaiya daarom ook veel minder vervilterd dan anders en heeft ze alleen maar wat grote klit achtige halve vilteringen op d'r buikje (of nouja, op d'r borstkas dan hè ;) )
En kreetjes maak ik zeker niet. Ik zit er alleen maar bij, zodat Kaiya ziet dat ik er, nouja, bij ben dus :)
Suzanne123 schreef:Ik zou niet zondermeer mijn hond achterlaten; met Guinnie doe ik dat ook niet.
Maar, ik heb niet zomaar een trimster ;-)
Ik kan met haar prima door 1 deur en zou er haar uiteindelijk ook wel achterlaten, maar zij vind het goed dat ik erbij blijf. Kunnen we ook meteen wat bijpraten en ik kan wat "helpen" ;-)

Kortom; ik snap het wel dat je je hond niet zomaar ergens achterlaat.

Suzanne
:D

Rosita Compagner schreef:Liefdevol ontklitten is niet mogelijk. Ontklitten doet PIJN. Je zult dus één van je eisen bij moeten stellen.

@MJ Voor een borsteladvies kan een eigenaar bij de trimster ook erbij blijven. Voor een hele behandeling meestal niet. Wanneer de DA je hond opereert sta je er toch ook niet naast? Dan moet er gewerkt worden en geen informatie gehaald of overlegd. Dat overleggen is bij trimsters trouwens gratis ;-)
Ik denk dat het deze keer mogelijk is dat ze wordt geknipt, en als dit niet mogelijk is, tja, dan maar weer de tondeuse erbij.
Ik sta er overigens wel bij als mijn hond wordt geopereerd (A) 't Zijn kennissen van ons en toen Dribbel werd gesteriliseerd mocht ik er bij zijn.
[Sandra] schreef:Even hier kijken: http://www.abhb.nl/.

Ik ben na wat trimsalon-leed bij iemand terechtgekomen die bij deze vereniging is aangesloten en die heel prettig met Otto omging.
Dankje!
Sietske schreef:Zoals Rosita zegt, kan ik mij heel goed voorstellen dat een trimster niet zit te wachten op een baas die op zijn/haar vingers staat mee te kijken.
Niet omdat ze wat kwaads in de zin hebben, maar omdat er gewoon gewerkt moet worden en misschien niet alles zo gedaan wordt als die baas in de ideale wereld het gedaan zou hebben.
Daarnaast gedragen honden zich anders als de baas erbij is.

Het lijkt mij niet zo gezond voor een hond om absoluut niet zonder zijn eigen roedel te kunnen. Daarmee wil ik zeggen, dat je natuurlijk voorop zou moeten hebben willen staan dat een hondje ook zelfstandig bij vreemden zou moeten kunnen zijn, zonder "100 stappen terug" te zijn.
Misschien is een trimster dan een prima kruiwagen om dat te bewerkstellingen. Ga kennismaken, neem je hondje mee, en maak er iets leuks van. Tref je een trimster waarmee het klikt, kun je vast wel iets regelen om meerdere keren even kort kennis te maken om je hondje gerust te stellen. Krijgt je hondje misschien ook nog wat zelfvertrouwen en wie weet blijkt het nog mee te vallen ook.
Ik sta niet op zijn/haar vingers mee te kijken. Zoals ik al zei: ik ben er voor Kaiya en zeg verders niets. 't Is in mijn huis, dus ik loop zelfs gewoon rond.
Bedankt verder voor je advies! :)
Marjoleine schreef:Er zijn vast wel honden met een verleden die je niet of moeilijk alleen kunt laten maar het gros kan dat dus wel.
Dat moet ook: als ik mijn hond achterlaat weet ik dat ze zich beter gedraagt dan wanneer ik erbij ben.
Bv Orpa heeft de schurft aan water. Maar ja, voor ontwollen moet ze dus in bad.
En ze heeft er de schurft aan als je aan haar staart zit. Dat moet wel en dan moet ze dus een snuitje om (dat eis ik zelf overigens). Want ze snapt anders.

Daar wil ik niet bij zijn; dat lijkt me helemaal niet fijn voor de relatie baas-hond.
Want Orpa is wel mijn meisje en als ze wordt 'mishandeld" en ik sta erbij, lijkt me dat niet goed voor haar vertrouwen in mij.
Ik heb liever dat de trimster (die overigens erg lief is voor haar) de kwaaie pier is.
Dan kom ik haar daarna wel weer bevrijden :mrgreen:

Ik zou een borstelcursus adviseren overigens want als je hond vervilt doe je dus iets niet goed :19:

Haha klinkt logisch ja, ergens heb je gelijk!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”