Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hallo !
Moderator: moderatorteam
-
patrick1975
Hallo !
Wij zijn Patrick (35) en Jessica (30) en hebben vorige week onze staffordshire bull terrier pup vorige week mee naar huis gekregen. Hij luistert naar de naam Kimbo.Wij zijn al een jaar lang aan het kijken wat voor een hond wij wilde en wat zijn we blij dat onze keuze op dit ras is gevallen. Wij woonde hiervoor in een flat en zijn nu verhuist naar een eensgezins woning met een grote tuin dat was ook een vereiste van ons om aan een hond te beginnen. Wij verbazen ons hoe netjes hij het doet, ik kan zeggen dat hij voor driekwart al zindelijk is, hij geeft aan als hij moet door naar de tuindeur te lopen. Wij willen hem zo min mogelijk aan leren dat hij zijn behoefte kan doen in de tuin dus als hij dat aangeeft dan gaan we een rondje lopen maar als hij een ongelukje heeft dan liever in de tuin. In de nacht gaat hij in zijn bench en daar heeft hij geen probleem mee, eerste nacht was ff huilen maar sindsdien ligt elke nacht lekker te slapen, wel heeft hij dan gepoept maar dat is onze eigen schuld want we gaven hem te laat zijn laatste maaltijd dus dat gaan we veranderen. Ik hoop dat ik hier genoeg tips kan krijgen van ervaren honden bezitters alhoewel ik aardig door heb dat ieder zijn eigen manier heeft en dat elke hond weer anders op die manieren reage
-
mum
Re: HALLO!
Hoi en wees welkom hier
Is het jullie eerste hond en hoe kwam je eigenlijk tot deze keuze?
Is het jullie eerste hond en hoe kwam je eigenlijk tot deze keuze?
-
patrick1975
Re: HALLO!
Ja, het is onze eerste hond. Jessica heeft eerder honden gehad en ik ook. Zoal we aan gaven in het vorige bericht zijn wij een jaar bezig geweest met het zoeken naar het beste ras wat bij ons zou passen. wij zochten een hond die energiek is, tegen een stootje kan (ik bedoel niet letterlijk). lol. We wilde ook wat werk hebben aan een hond en als we die tijd en werk er in hebben gestopt ook de liefde en loyaliteit terug kunnen krijgen. Ik heb een dochter van 7, die elk weekend bij ons is en wat ik heb gelezen, gezien en gehoord dat de staffy een liefdevolle hond is ten opzichte van kinderen. Qua uiterlijk vind ik het ook een van de mooiste honden, het is niet dat je een hond neemt alleen voor zijn uiterlijk maar het is een compleet plaatje. Het is dus zijn karakter, intelligentie en zijn uiterlijk. Wat wij er van verwachte klopt ook met hoe het tot nu toe gaat. Hij leert bizar snel, hij geeft aan wanneer hij naar buiten wilt maar hij geeft ook zeer zeker aan wanneer hij weer naar huis wilt. hahahha. Er waren twee dingetjes, hij poepte snachts in zijn bench maar dat is nu opgelost door hem vroeger zijn laatste maaltijd te geven en gelijk was zijn bench schoon, dus een fout van ons maar erg blij dat hij er gelijk goed op reageerd. Het meelopen aan de riem gaat ook niet zoals we willen, maar ja het is een pup en alles is nogal heel spannend dus we gaan het nu met een tuigje proberen want los dan loopt hij heel goed mee. Ik ben van mening dat heel veel zogenaamde probleembjes met een pup/hond logisch te verklaren zijn.
-
mum
Re: Hallo !
Ze zijn idd erg lief voor kids, enne fotootje zou leuk zijn.......
-
patrick1975
Re: Hallo !
Ja dat zou ik ook erg leuk vinden maaruh ik ben niet zo handig wat dat betreft. geen idee hoe dat moet. hahahaha.