Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fietsen
Moderator: moderatorteam
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Re: Fietsen
Ik heb één hond aan de springer en één hond aan de riem. Degene die lelijk kan doen aan de riem, gaat niet aan de springer. Ik heb inderdaad het gevoel dat ik meer controle heb dan. De hond die braaf mee draaft mag lekker aan de springer, dat vind ik dan handiger dan 2 riemen in mijn handen.
Edit; typo
Edit; typo

-
bianca83
- Zeer actief
Nou de springer is binnen. Arie heeft hem net op m'n fiets gezet dus ik zal morgen eens kijken. Spannend vind ik het dan wel 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca wil niet aan een springer lopen en met een tuigje aan de fiets wilde hij ook echt niet...
Hij loopt aan een jachtlijntje dus. Het enige waarmee hij meelopen wil
Hij loopt aan een jachtlijntje dus. Het enige waarmee hij meelopen wil
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
En ben je al terug? In 1 stuk? Zonder schaafwonden?
Ben wel benieuwd hoe het gaat, we kunnen hier natuurlijk mooi het kanaal af fietsen en dat is voor die rooie misschien een manier om wél moe te worden
Ben wel benieuwd hoe het gaat, we kunnen hier natuurlijk mooi het kanaal af fietsen en dat is voor die rooie misschien een manier om wél moe te worden
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
-
bianca83
- Zeer actief
Mit schreef:En ben je al terug? In 1 stuk? Zonder schaafwonden?![]()

- Mit
- Zeer actief
-
bianca83
- Zeer actief
Mit schreef:Ja zeg, zit ik hier op reviews te wachten

- Mit
- Zeer actief
Oh dat klinkt héél positief
Ik ga het hier thuis eens overleggen, Lars mag het eerste rondje doen dan
Ik ga het hier thuis eens overleggen, Lars mag het eerste rondje doen dan
-
bianca83
- Zeer actief
Ik kan wel zeggen dat het niet eng is maar ik vond het ook nog wat spannend allemaal. Jara of Quincy naast de fietst dat scheelt nogal natuurlijk. In princiepe vangt die veer alles op al vind ik wel dat je er iets van voelt als Jara bv. gaat snuffelen. In ieder geval zelf niet bang worden en gewoon door fietsen :N:

- Mit
- Zeer actief
Ik kan het hier wel mooi opbouwen natuurlijk. Ik begin gewoon met Tsuki, daarna naar Stellar en uiteindelijk fiets ik gewoon hartstikke relaxed kilometers langs het kanaal met Quasar
En doorfietsen lijkt me wel handig ja, ik zie mezelf al de lek in donderen :N:
-
bianca83
- Zeer actief
Inge O schreef:johbianca83 schreef: Jara of Quincy naast de fietst dat scheelt nogal natuurlijk.![]()
??
heb zelf nog nooit een springer geprobeerd, ik vind het wat eng omdat ik dan zelf niks bij te sturen heb en ik de hond in geval van nood ook niet los kan laten.
Maar wat zou er dan moeten gebeuren, goh je maakt me zo weer aan het twijfelen

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ik wil er ook een
Jamie kan die uitdaging af en toe wel gebruiken. Gewoon rustig, zodat we niet snel gaan.
Nu manlief nog lief aankijken
Jamie kan die uitdaging af en toe wel gebruiken. Gewoon rustig, zodat we niet snel gaan.
Nu manlief nog lief aankijken

- Mit
- Zeer actief
Nou, als Bianca hem weer weg doet omdat ze aan het twijfelen wordt gebracht
Dan wil ik hem
Maar steppen is weer beter voor strakke billen natuurlijk
Dan wil ik hem
-
bianca83
- Zeer actief
Ik denk dat je bij steppen veel sneller om zult vallen hoor :N:Mit schreef:Nou, als Bianca hem weer weg doet omdat ze aan het twijfelen wordt gebracht![]()
![]()
Dan wil ik hem![]()

- Mit
- Zeer actief
Ik denk dat ik sowieso een grotere kans loop tot omvallen, wat ik ook doe. Met mijn onhandigheid
Nouja, ik wacht nog even een paar weken. Geef gerust updates en als je over een maand nog niks hebt gebroken dan ga ik eens rondkijken
Nouja, ik wacht nog even een paar weken. Geef gerust updates en als je over een maand nog niks hebt gebroken dan ga ik eens rondkijken
-
bianca83
- Zeer actief
Ik ben ook niet altijd de handigste hoor :N: Maar ik heb nog nooit iets gebroken en dat ga ik ook gewoon zo houden. Jara reageerd gelukkig ook erg goed op stem dus als ze te snel gaat zeg ik gewoon rustig en voor we gaan stoppen laat ik haar dat ook weten 

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Je vergeet de laatste stap. Tsuki voorin mandje en Stellar en Quasar naast de fietsMit schreef:Ik kan het hier wel mooi opbouwen natuurlijk. Ik begin gewoon met Tsuki, daarna naar Stellar en uiteindelijk fiets ik gewoon hartstikke relaxed kilometers langs het kanaal met Quasar![]()

- Mit
- Zeer actief
Ik ben geen kamikaze pilootgyanty schreef:Je vergeet de laatste stap. Tsuki voorin mandje en Stellar en Quasar naast de fietsMit schreef:Ik kan het hier wel mooi opbouwen natuurlijk. Ik begin gewoon met Tsuki, daarna naar Stellar en uiteindelijk fiets ik gewoon hartstikke relaxed kilometers langs het kanaal met Quasar![]()
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Hier dus net zoPemba schreef:Ik heb de springer juist weer verkocht, ik had het gevoel dat de hond de fiets onder me uit kon trekken.
Ik heb liever de riem in de hand.
Als mijn hond een beetje kracht begon te geven begon die springer gelijk verdraaien aan de stang
Nog vaster zetten ging al niet meer. Toen we stil stonden bij een stoplicht wist hij ook de fiets onder mijn k..nt vandaan te trekken.
Dus geen springer meer en nu gaat hij gewoon aan de flex.
Leker dik handvast dus goed vast te houden en met een simpele druk op het knopje kan hij ook nog ineens de berm induiken zonder dat ik onderuit ga.
-
bianca83
- Zeer actief
Jara mag niet trekken, aan de riem niet en aan de fiets zeker niet. Ik heb onderweg hele verhalen tegen de honden
en vertel ruim van de te voren dat we zo gaan stoppen en ze blijft dan gewoon wachten. Tot nu toe ben ik echt blij met dat ding en Jara vind het ook echt heel erg leuk. Aan een flex zou ik echt niet durven omdat ze dan veel te veel lijn heeft en ook al zou ik hem kort zetten vond ik het een onhandig zwaar ding en lijkt het me niet handig op de fiets.

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Haha nou ik fiets ook wel eens met Kay.. bij mij gaat dat nog niet zo soepel.. wellicht is zo'n springer idd wat... ik doe het nu gewoon met de riem in de hand....
ik heb het probleem dat Kay het eerste stuk heel hard gaat... die racet echt... en dan ben ik in no time bij de supermarkt bv...
de terugweg weet hij dat we naar huis gaan en gaat hij heel langzaam of ineens stil staan... dan moet ik steeds trekken of heel langzaam fietsen...
Mensen komen mij soms wel eens tegen en dan hoor ik vaak een paar dagen later... wow ik zag je fietsen dat je dat durft! Je gaat zo hard! (dat was dan vast de heenweg denk ik dan
)
ik heb het probleem dat Kay het eerste stuk heel hard gaat... die racet echt... en dan ben ik in no time bij de supermarkt bv...
de terugweg weet hij dat we naar huis gaan en gaat hij heel langzaam of ineens stil staan... dan moet ik steeds trekken of heel langzaam fietsen...
Mensen komen mij soms wel eens tegen en dan hoor ik vaak een paar dagen later... wow ik zag je fietsen dat je dat durft! Je gaat zo hard! (dat was dan vast de heenweg denk ik dan
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Azor gaat ongveer 20 km per uur en ik hoef dan de eerste 4 kilometer niet te trappen.
Daarna gaat het tempo een beetje terug.
Het liefste loopt hij in galop maar ook in draf haalt hij nog steeds gemakkelijk 16 kilometer per uur.
Nadeel is wel dat je op een gegeven moment een lamme arm krijgt...
Een gewone lijn heb je dan altijd in een bosje in je hand en dat is ook niet je van het.
Daarom de flex. Daar zit een flink handvat aan en wanneer het nodig is kan je de lijn heel gemakkelijk laten vieren
Daarna gaat het tempo een beetje terug.
Het liefste loopt hij in galop maar ook in draf haalt hij nog steeds gemakkelijk 16 kilometer per uur.
Nadeel is wel dat je op een gegeven moment een lamme arm krijgt...
Een gewone lijn heb je dan altijd in een bosje in je hand en dat is ook niet je van het.
Daarom de flex. Daar zit een flink handvat aan en wanneer het nodig is kan je de lijn heel gemakkelijk laten vieren
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
heb je die springer vast aan de halsband of lees ik niet goed?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
ik wikkel de lijn helemaal om m'n hand en die van mij gaat volgens mij nog harder dan 20 km 
en op het moment dat hij moet plassen gaat het in ineens een stuk langzamer en dan denk ik oeeeee snel remmen en ja hoor dan heel soms kukel ik nog iets om in de bosjes
en m'n hand is dan aardig afgeknepen onderhand maar goed
idd flex een idee!
(btw off topic: super mooi onderschrift renee)
en op het moment dat hij moet plassen gaat het in ineens een stuk langzamer en dan denk ik oeeeee snel remmen en ja hoor dan heel soms kukel ik nog iets om in de bosjes
(btw off topic: super mooi onderschrift renee)
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 01 apr 2011 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
-
bianca83
- Zeer actief
Er zit bij mij nog een tussenstukje bi, soort van kort lijntj. Die zit vast aan de springer en haar halsbandje.renee-uk schreef:heb je die springer vast aan de halsband of lees ik niet goed?
@Charles vd B, ik heb voor Jara een politielijn dus ik heb geen propje lijn in m'n hand

- renee-uk
- Zeer actief
Is dat niet het veiligheidstukje dat afbreekt als er iets misgaat?bianca83 schreef:Er zit bij mij nog een tussenstukje bi, soort van kort lijntj. Die zit vast aan de springer en haar halsbandje.renee-uk schreef:heb je die springer vast aan de halsband of lees ik niet goed?
@Charles vd B, ik heb voor Jara een politielijn dus ik heb geen propje lijn in m'n hand
Ik heb ze altijd aan een tuig aan de springer gehad (met de lijn aan hun halsband als dubbele zekerheid).
Het lijkt me doodeng om ze er aan de halsband aan vast te doen. Maar misschien ben ik daar wel raar in

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bianca83
- Zeer actief
Ik weet het niet of dat af kan breken eigelijk
ik heb haar lijn ook nog gewoon vast He dus stel hij zou losschieten zit ze altijd nog aan de lijn 

- renee-uk
- Zeer actief
gelukkig maarbianca83 schreef:Ik weet het niet of dat af kan breken eigelijkik heb haar lijn ook nog gewoon vast He dus stel hij zou losschieten zit ze altijd nog aan de lijn
Heb net even rondgekeken op het i-net en het zit gewoon alleen in mijn hoofd dat een hond aan een tuig aan de springer moet.
In alle springeronderwerpen die ik bekeken heb staat dat ze ook aan de halsband kunnen, behalve als ze erg trekken.
Dat deden de mijne wel, dus het tuig was voor mij de beste optie en die heb ik dan blijkbaar bij toeval goed gekozen
Maar aan de halsband hoeft niet eng te zijn, dat heb ik helemaal zelf verzonnen

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik fiets al jaaaren met de springer. Eerst met Dante en nu sinds een paar maanden met Mirto. Ik vind het ideaal! Ik vind het nl. heel vervelend om met één hand te fietsen. Met de springer heb ik twee handen aan het stuur.
Dat witte tussenstukje heb ik er trouwens afgehaald. Ik vond het een veel te groot risico dat het zou breken :N: . Ik fiets vaak in de stad namelijk Het koordje zit nu direct aan de haak (ik let heel goed op paaltjes en zo). En ik gebruik wel een tuig bij het fietsen. Vind ik een veiliger idee
Dat witte tussenstukje heb ik er trouwens afgehaald. Ik vond het een veel te groot risico dat het zou breken :N: . Ik fiets vaak in de stad namelijk Het koordje zit nu direct aan de haak (ik let heel goed op paaltjes en zo). En ik gebruik wel een tuig bij het fietsen. Vind ik een veiliger idee
Gr. Marijke