Nu heb ik altijd de koord variant gehad maar ik twijfel nu of ik er eentje met band zal kopen. Wat is volgens jullie fijner ? Ik ben bang dat zo'n band lijn niet zo makkelijk oprolt, of valt dat mee ? Dat koord snijd weer als het langs je benen schuurt..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Flex: koord of band ?
Moderator: moderatorteam
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Flex: koord of band ?
Gizmo is aan een nieuwe flex toe, de oude rolt niet meer op nl..
Nu heb ik altijd de koord variant gehad maar ik twijfel nu of ik er eentje met band zal kopen. Wat is volgens jullie fijner ? Ik ben bang dat zo'n band lijn niet zo makkelijk oprolt, of valt dat mee ? Dat koord snijd weer als het langs je benen schuurt..
-
doggielover
Re: Flex: koord of band ?
Ik vind die koord flexen niet fijn, heb al een aantal keer een verbrande plek in mijn hand gehad. Uiteindelijk heb ik voor 3 honden zo'n flex met band en die bevalt me prima! Ze rollen prima op hoor en ik heb ze inmiddels al langer dan 4 jaar, dus nieuw zijn ze ook niet.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Ik sprak kortgeleden iemand die een flex met een koord had omdat ze een band een windvanger vond.
Ik zou liever voor een band gaan, omdat je die beter ziet dan een koord.
Ik zou liever voor een band gaan, omdat je die beter ziet dan een koord.

Groetjes,
Sandra
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
idemthom schreef:Hier ook goede ervaring met de band, en slecht ervaring met het koord.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ik heb ze met band, ik vind die koorden doodeng met die dunne velletjes van de Podenco's, heb al eerder gezien dat een hond ontvelt is door zon ding, laat staan je eigen handen :N:
- annie laumen
- Zeer actief
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Had eerst een band, rolt prima op, maar vond het iets tekort, 5m. Die met koord daarna was 8m en handiger op de uitlaatstrook hoef ik niet in de hondenpoep te stappen, heb er alleen één keer een hele diepe wond mee opgelopen
. Sinds een paar jaar heb ik nu een flexi met band gevonden van 8m, prima ding.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
ik heb er hier met koord.
vind ik makkelijker met oprollen. heb er een gehad met band maar
met meerdere honden en de riem kwam is door elkaar rolde het
band niet meer op
vind ik makkelijker met oprollen. heb er een gehad met band maar
met meerdere honden en de riem kwam is door elkaar rolde het
band niet meer op
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Ik hoef er geen een maar ik zou dan voor band gaan, een keer mee gemaakt dat mijn honden werden aangevallen door een rottweiler en zij kon de flex niet houden en het koord kwam in de vacht van Rocky terecht heb staan tobben om het er uit te krijgen en dan een rottweiler die ze met moeite bij zich kon houden.

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
ik had eerst een flex met band, maar Browny zette daar in de eerste week zijn tand in en na 1 hap had hij zichzelf bevrijd :N:
ik heb nu een koort omdat ik 8 meter wou en moet zeggen dat deze sneller oprolt dan de band en de band wapperde vaak als er sterke wind stond en dan precies om een stevige tak waardoor ik ernaar toe kon lopen
ik heb nu een koort omdat ik 8 meter wou en moet zeggen dat deze sneller oprolt dan de band en de band wapperde vaak als er sterke wind stond en dan precies om een stevige tak waardoor ik ernaar toe kon lopen

- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
hier ook altijd al een band gehad. die met de koord gaan naar mijn idee veel sneller stuk en snijden veel te hard. De band die rolt hier na ondertussen bijna 3 jaar nog steeds even snel en makkelijk op hoor
@ annemick: de banden heb je ook in 8m hoor
@ annemick: de banden heb je ook in 8m hoor
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Weet je wat ik altijd heb met die flexlijnen met een koord, die zie ik niet van een afstandje. Ik denk dan dat de hond losloopt en ben dan soms te laat met mijn eigen honden bij me roepen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb die met band, vind ik prettiger. Het enige nadeel is idd flapperen als het hard waait...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik heb er hier 2 met koord maar moet altijd opletten dat de staarten van de honden er niet in verwart raken.Mijn honden dragen de staart op de rug. Als dat met band beter is ga ik de volgende keer voor band.

-
Ayurveda
- Zeer actief
Hier 2 met koord, ik vind ze fijn en nog nooit last gehad dat mijn honden in de knoop kwamen.
Wel vind ik dat je (net als bij een loslopende hond) goed op moet letten op evt naderend verkeer , wandelaars en andere honden zodat je je hond op tijd terug kan roepen voor iemand over je o zo handige flexi struikeld
Wel vind ik dat je (net als bij een loslopende hond) goed op moet letten op evt naderend verkeer , wandelaars en andere honden zodat je je hond op tijd terug kan roepen voor iemand over je o zo handige flexi struikeld

- krullie
- Zeer actief
wat je zelf fijner vind.
voordelen en nadelen afwegen.
koord:
minder snel nat.
ruikt minder.
als je op de stop eraan trekt blijft hij de 1e keer uitrekken daar ff hangen.
geen last van wind.
kan het begin stuk met je handen pakken en dan kort houden.
wel als ze los lopen een hangend stukje riem.
snijd wel makkelijker in benen en handen (schijnbaar
)
band:
wind heeft er makkelijk vat op.
ruikt meer en word sneller nat.
hij blijft na stoppen niet hangen.
en rolt tot op het apparaat op dus je kunt de hond zeer kort houden.
rolt helemaal op dus je hebt alleen de musketonhaak.
snijd minder makkelijk maar pak hem maar niet vast met de handen (zeker is zeker
)
wat vind je zelf handiger?
voordelen en nadelen afwegen.
koord:
minder snel nat.
ruikt minder.
als je op de stop eraan trekt blijft hij de 1e keer uitrekken daar ff hangen.
geen last van wind.
kan het begin stuk met je handen pakken en dan kort houden.
wel als ze los lopen een hangend stukje riem.
snijd wel makkelijker in benen en handen (schijnbaar
band:
wind heeft er makkelijk vat op.
ruikt meer en word sneller nat.
hij blijft na stoppen niet hangen.
en rolt tot op het apparaat op dus je kunt de hond zeer kort houden.
rolt helemaal op dus je hebt alleen de musketonhaak.
snijd minder makkelijk maar pak hem maar niet vast met de handen (zeker is zeker
wat vind je zelf handiger?
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- krullie
- Zeer actief
Hayley84 schreef:Ik heb er 1 van 5 en 1 van 8 meter en ze stinken allebei niet
ik zei ook niet stinken.
ik zei ruiken, als je een langhaar hond hebt of een andere dikke vacht.
dan kan het naar de hond gaan ruiken.
heb ze ook allebei 5 en 8 meter (zelfs een 10) en de platten ruiken meer naar mijn hond na 15 jaar gebruik.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik ga zeker weten altijd voor band.
Hier iemand gehad die link gewond is geraakt van zo'n koord. Ik vind die dingen dus gewoon potenteel gevaarlijk. Ze zijn sterk, maar de indruk geven ze zeker niet. Daarbij kan je inderdaad het draad niet god zien, dus ook al eens gezien dat een sneller fietser het te laat zag en dus in de 8 meter koord flex fietste :N: . Zo gevaarlijk! Zeker hoe langer de flex, vind ik een koord des te gevaarlijker.
En waarom voor mij die band dan zo positief. Op de koort bleef overigens veel haar hangen en dat heb ik met mijn gladde band dus niet. En tja als die erg nat is, is het handig om hem niet in de kast op te laten drogen. Stinkt die, dan gewoon even in een emmertje met een sopje, alhoewel de huidige banden, niet meer zo van stof zijn, maar van een wat gladder materiaal en dat dus ook niet meer zo aan de orde is.
Overigens heb je op het merk van FLexi levenslang garantie op het binnenwerk, dus als dat oprolmechanisme kapot is en je hebt de bon nog, krijg je gewoon een nieuwe.
Ik heb overigens nooit heel erg veel last van de wind. Mijn zus heeft een enorm grote met brede band van 8 meter voor haar Dh en ook daar heb ik niet zo heel veel last van de wind. Onze vorige flex is zeker mer dan 10 jaar meegegaan, maar door Kay als pup door geknaagd
Hier iemand gehad die link gewond is geraakt van zo'n koord. Ik vind die dingen dus gewoon potenteel gevaarlijk. Ze zijn sterk, maar de indruk geven ze zeker niet. Daarbij kan je inderdaad het draad niet god zien, dus ook al eens gezien dat een sneller fietser het te laat zag en dus in de 8 meter koord flex fietste :N: . Zo gevaarlijk! Zeker hoe langer de flex, vind ik een koord des te gevaarlijker.
En waarom voor mij die band dan zo positief. Op de koort bleef overigens veel haar hangen en dat heb ik met mijn gladde band dus niet. En tja als die erg nat is, is het handig om hem niet in de kast op te laten drogen. Stinkt die, dan gewoon even in een emmertje met een sopje, alhoewel de huidige banden, niet meer zo van stof zijn, maar van een wat gladder materiaal en dat dus ook niet meer zo aan de orde is.
Overigens heb je op het merk van FLexi levenslang garantie op het binnenwerk, dus als dat oprolmechanisme kapot is en je hebt de bon nog, krijg je gewoon een nieuwe.
Ik heb overigens nooit heel erg veel last van de wind. Mijn zus heeft een enorm grote met brede band van 8 meter voor haar Dh en ook daar heb ik niet zo heel veel last van de wind. Onze vorige flex is zeker mer dan 10 jaar meegegaan, maar door Kay als pup door geknaagd

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik heb nooit gehad dat iemand in mijn flex zou kunnen fietsen, wat ik al zeg ik kijk altijd net zo om me heen als dat ze los zouden lopen en daarbij lopen ze voornamelijk op het gras ermee en niet midden over een drukke stoep ofzo.

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
@ gyanti, een levenslange garantie op het binnenwerk ? Mij is verteld 1 jaar, vandaar dat ik de flex vanmorgen in de kliko heb gegooit... Bon en verpakking had ik zelfs nog, de flex was nu ruim 3 jaar oud.
Tja en wat vind ik zelf fijner ? Geen idee. Met allebei moet je gewoon opletten waar je hond loopt en rekening houden met andere weggebruikers. Ik heb de brandwonden van dat koordlijntje al een paar keer meegemaakt en da's niet echt fijn! (1 keer in mijn hand en 1 keer door mijn knieholte omdat Giz ineens achter me langs naar voren schoot en ik een korte broek aan had!)
Ik denk dat ik toch maar een flex met band ga kopen, de reacties hier over het oprollen zijn eigenlijk wel heel positief! Nu nog even kijken wat voor kleur en waar en dan komt het goed!
Bedankt voor jullie adviezen..
Tja en wat vind ik zelf fijner ? Geen idee. Met allebei moet je gewoon opletten waar je hond loopt en rekening houden met andere weggebruikers. Ik heb de brandwonden van dat koordlijntje al een paar keer meegemaakt en da's niet echt fijn! (1 keer in mijn hand en 1 keer door mijn knieholte omdat Giz ineens achter me langs naar voren schoot en ik een korte broek aan had!)
Ik denk dat ik toch maar een flex met band ga kopen, de reacties hier over het oprollen zijn eigenlijk wel heel positief! Nu nog even kijken wat voor kleur en waar en dan komt het goed!
Bedankt voor jullie adviezen..
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Toen die met koord na 12 jaar trouwe dienst eindelijk versleten was heb ik er een met band gekocht. Niet van het merk Flex dus die heb ik na twee dagen al terug moeten brengen.
Nu hebben we dus wel een Flex, met band, en ik moet zeggen dat het mechaniek in die jaren toch wel verbeterd is, hij voldoet prima al gebruik ik hem zelf liever niet, dat is meer Martins ding.
Nu hebben we dus wel een Flex, met band, en ik moet zeggen dat het mechaniek in die jaren toch wel verbeterd is, hij voldoet prima al gebruik ik hem zelf liever niet, dat is meer Martins ding.
-
bianca83
- Zeer actief
Ik heb er voor Quincy 1 met koord en daar loopt hij altijd aan. Voor Jara heb ik er 1 met een band maar die gebruik ik eigelijk nooit alleen toen ze loops was. Ow ik heb er ook nog 1 voor Jara met een koord maar die is minder lang en die ligt denk ik gewoon voor de leuk in de kast 

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
Ik heb er twee met een koord en eentje met een band. Die met de band is toch fijner, maar dat is ook een hele grote en lange, die andere twee zijn van die kleintjes. Maar als ik die moet vervangen, dan wel voor eentje met een band.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
-
Sita
- Zeer actief
Hier drie flexi's met een band. Maar gebruik ze eigenlijk nooit met drie honden aan de flex word ik niet echt blij. Blijf bezig om die lijnen uit elkaar te houden.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Heel vaak gebruik ik gewoon mijn politielijn maar heb/had wel een flexlijn met koord. Ik had er twee liggen dus vandaar dat ik niet ben gewisseld. Met de eerste koord-flex liep ik een rondje door de wijk en toen Beau uitviel is dat koord geknapt
Als ik ooit weer een flex zou kopen zou ik voor de band gaan dus, die zal minder snel knappen in één keer. Het koord dat ik nu heb is wat dikker en hij loopt ook niet meer aan het einde telkens, hij mag nu heel af en toe wat verder met de flex maar over het algemeen loopt hij naast me. Neem dat ding alleen mee als we door stukjes komen waar veel poep ligt en ik dus zelf niet aan een politielijntje doorheen ga stappen 

- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
ligt er misschien ook aan hoe groot je hond is. band voor de grotere hond en koord voor de kleinere.
en die met band kan inderdaad gaan ruiken. even wassen en uitgerold laten opdrogen.
die met koort kunnen haren zich aan hechten en mee naar binnen in de flex komen. als je een langharige hond hebt.
beiden moet je niet met de hand vast pakken
bij de DSZ ook een nieuwe Flex gekregen toen de vorige Flex stuk was, maar ze waren zelf niet zeker van de garantie. maar als goede klant gaven ze 'm toch mee. op de verpakking staat nu, dat de normale fabrieksgarantie voor producten gegeven wordt. En voor consumenten is dat geloof ik standaard 2 jaar, ook al zeggen sommige producenten 1 jaar.
en die met band kan inderdaad gaan ruiken. even wassen en uitgerold laten opdrogen.
die met koort kunnen haren zich aan hechten en mee naar binnen in de flex komen. als je een langharige hond hebt.
beiden moet je niet met de hand vast pakken
bij de DSZ ook een nieuwe Flex gekregen toen de vorige Flex stuk was, maar ze waren zelf niet zeker van de garantie. maar als goede klant gaven ze 'm toch mee. op de verpakking staat nu, dat de normale fabrieksgarantie voor producten gegeven wordt. En voor consumenten is dat geloof ik standaard 2 jaar, ook al zeggen sommige producenten 1 jaar.
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Hier hebben we er een van Flexi met band...
Werkt ideaal, maar zoals al eerder gezegt: pak niet, als je even een ruk aan de lijn wil geven, de band vast.
Gebruik ze zoekmachine hier er maar eens voor, laatst had marc geloof ik een nare foto van het resultaat toen hij dat wel had gedaan.
Volgens mij was het Marc, maar ik kan mis zijn
Werkt ideaal, maar zoals al eerder gezegt: pak niet, als je even een ruk aan de lijn wil geven, de band vast.
Gebruik ze zoekmachine hier er maar eens voor, laatst had marc geloof ik een nare foto van het resultaat toen hij dat wel had gedaan.
Volgens mij was het Marc, maar ik kan mis zijn