Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze zijn er weeerr... :-(

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Soof & Sam
Actief
Aantal honden: 1

Ze zijn er weeerr... :-(

Ongelezen bericht door Soof & Sam »

De zomer begint, dus ja dan komen de teken hé? :ugh:
Wij hebben er bij Sammy al 2 gevonden, en 1 hele dikke.
Ik vind die beesten zo vies.
Hebben jullie al teken gevonden bij jullie hond/honden?
En wat nou als je een Newfoundlander heb, of een Landseer? Die honden hebben zoveel haar, daar kan je toch nooit een teek vinden? :ugh:
En wat moet je doen als je er geen ziet, maar hij er wel 1 heeft? Kan hij dan ziek worden??

Groetjes, Sophie
Laatst gewijzigd door Soof & Sam op 20 jan 2013 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Ze zijn er weeerr... :-(

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik zit meestal met mijn honden te tutten s'avonds en door te aaien vind ik ze wel degelijk ;)
maar ik moet zeggen, over een maand of wat als het echt uitbreekt het tekenseizoen krijgen ze hier een band om
want ik wordt gillend gek van die teken. Het is dan niet zo dat ze er maar 2 mee brengen, maar Sorbonne heeft bijv.
een magnetische aantrekkingskracht op die beesten, dan kan ik er rustig 30 van hem afplukken als hij die band niet om heeft :N:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Soof & Sam
Actief

P!nki schreef:Ik zit meestal met mijn honden te tutten s'avonds en door te aaien vind ik ze wel degelijk ;)
maar ik moet zeggen, over een maand of wat als het echt uitbreekt het tekenseizoen krijgen ze hier een band om
want ik wordt gillend gek van die teken. Het is dan niet zo dat ze er maar 2 mee brengen, maar Sorbonne heeft bijv.
een magnetische aantrekkingskracht op die beesten, dan kan ik er rustig 30 van hem afplukken als hij die band niet om heeft :N:
Wooooow 30? :O: Holy *** man!
Ja een band is erg handig ja, doe je die dan gewoon om samen met zijn gewone halsband?
En mogen puppy's ook zo'n band?
Sam heeft net zo'n spul gekregen op zijn vacht tegen vlooien en teken. En we gaan het de komende tijd ook veel checken. Maar kunnen ze er ziek van worden?
Soof & Sam
Actief

BTW: Ik heb mijn onderwerp helemaal niet in de categorie fokken van honden gezet... (?) :denken:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

schijnbaar wel per ongeluk ;) maar dat verplaatsen de modjes w.s. vast wel ;)

En ja... 30. Een band doe ik bij een pup nog niet om, maar bij volwassen honden wel ;)
En die heb ik inderdaad onder de halsband zitten (scalibor band).
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

hier is het ook al weer een tijdje actief en na een boswandeling zie ik ze soms bij de parkeerplaats aangekomen al lopen naar stukje huid zoeken en thuis aangekomen doe ik altijd inspectie en haal ik er meestal 3 a 5 uit :ugh:
ze zijn dan nog niet volgezogen en lastig te vinden omdat ze zo klein zijn.. nou heeft Browny niet zulke lange haren dus met goed friemelen en zoeken vind ik ze wel..
ik gebruik Tickoff en dan gaan ze gelijk dood en laten los maar ze kunnen ook de pootjes branden en blijven plakken :kotz:
Afbeelding
angelaheeren
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse herder baila mesu en jack russels bubbels mesu

Ongelezen bericht door angelaheeren »

kom ik met toeval bij dit topic en zie dit onderwerp.de kippevel zit van top tot mijn teen
ben vorig jaar positieg getest op ziekte van lyme.zware anti bioticakuur (2000 mg per dag 10 dgn lang ik dacht dat ik mijn lichaam voelde aftakelen)en ooohhh ik kon wel gillen bij het idee dat z,on monster aan me vast heeft gezeten.ik heb het waarschijnlijk opgelopen op recreatieplas de berendonck waar we met onze frietwagens in het hooseizoen staan.pppfff walgelijke beesten.maar handig die tip van die band.wist niet eens dat het bestond.ken wel de vlooienband.megatip!!
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Teken zijn vuile rotbeesten. Ze hebben mijn paard bijna vermoord.

Helaas heeft mijn paard al een tijdje teken. De hond gelukkig nog niet, en die gaat toch een paar keer per week mee naar de paarden. Helaas heb ik de Scalibor band vorig jaar moeten afdoen, wegens irritatie. Hoe ik Kees enigszins teekvrij moet houden, weet ik nog niet. Hij had er dus ook rustig 30 per dag.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

hier dit jaar nog geen teken. vorig jaar al heel vroeg in het voorjaar bij een van mijn teckels heel veel kleine teken op haar hoofd. ze had in de grond zitten graven.. heel haar kop zat vol. walgelijk... nu al een scalibor band voor haar.. .. en de andere honden controleer ik dagelijks..
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Bah teken :=

Vorig jaar toen we Ollie net hadden kon ik er na een wandeling inderdaad een paar van 'm afplukken, gelijk bij de dierenarts gevraagd om anti-teek (kreeg practic mee) en de rest van de zomer is ie teek-vrij geweest :D

Inmiddels heeft ie de hele winter geen pipetjes gehad en werd ik er van de week al een paar keer op gewezen dat het wel weer tijd werd :P Gek genoeg nog geen vaste teek gevonden maar wel een paar die gezellig door z'n vacht aan het kriebelen was opzoek naar een geschikt plekje, nou, dan vind ik ze nog rotter om er af te plukken eigenlijk :P Ben ook superbang dat ze ineens in mij hangen eigenlijk :smile:
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Wat voor "band" gebruik je om teken te voorkomen en vanaf welke leeftijd mag een hond zo'n band dragen?
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik heb ze ook al bij beide honden op visite gehad. Klerebeesten, waarom is dát nou geen bedreigde diersoort. :boos:
Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Haddock heeft een korte vacht dus die controlleer ik na elke wandeling, tot nu toe nog niks gevonden. (terwijl ik op dezelfde plek als browny loopt en zij vind er elke keer wel een paar bij haar hond).
En Suki heeft sinds anderhalve week een Scalibor band om. Die lange vacht, vreselijk ik kan er niks in vinden maar vond laatst wel een volgezogen op mijn tapijt.. bah!!
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Vorig jaar had Otto in totaal een stuk of 10, 12 teken. Vorige week had hij er een flinke op zijn ooglid :N: Ik heb er een afgeplukt die een plekje achter zijn oor wilde uitzoeken en ik zag er een zwemmen in Otto's zwembadje.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Yep, hier ook al meerdere teken verwijderd. Ik behandel Lynn nu weer met pippetjes tegen teken (en vlooien>>Prac-tic).
Afbeelding
balou2000
Actief

Ongelezen bericht door balou2000 »

vorig jaar september ben ik met een vriendin en onze honden in drenthe op vakantie geweest
ik woon in Amstelveen en mijn vriendin in Zeeland allebei onze honden hadden nooit veel teken gehad
maar :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: in Drenthe liep het de spuigaten uit
zoveel teken nog nooit gezien
En ja hoor toen we terug waren werd de hond van mijn vriendin ziek
hij had ziekte van Lym
hij is echt doodziek geweest
dus ja ze kunnen er echt heel ziek van worden
gelukkig is het goed afgelopen
vieze nare beesten :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos:
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

Ik heb echt een 'bloed'hekel aan die klere beesten...
ik kroel elke avond altijd goed door Tyson zn vacht. Bij mn berner waren ze iets moeilijker te vinden.
Tyson heeft ze vaak bovenop zn hoofd :denken: .

en Mijn dochter (14)belde een week of twee geleden helemaal in paniek onderweg van school naar huis fietsend..
huilend , snikkend "mahaaaaaaaam.....ik heb een téék op mn arrehmmm....wat moet ik dóeeeeh'n"
sta je dan in het park met je hond....wensend dat je jezelf in 2 kon delen
God ik zag haar al zo fietsen .....arm kind....ik zeg waar ben je? ben je dichtbij kom snel naar huis dan haal ik hem eraf.
maar dat wilde ze niet ( kan me voorstellen als je zon goor beest op je hebt, zou gillend gek worden.
Komt ze thuis paar minuten later, nog helemaal bibberend, ik zeg waar is dat ding?
Ik heb hem erafgeschoten met mn nagels :oohja:
Nog even goed gecontroleerd of echt alles weg was natuurlijk..he bah vieze dingen.

Maar Tyson reageert heel heftig op vlooienspul ( gelukkig ...even afkloppen heeft hij ze nog nooit gehad)...wat kan ik hem dan het beste geven tegen teken?
en vanaf wat voor leeftijd moegen pups dat spul hebben?
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

De gevaarlijke dermacentor reticulatus teek is bezig aan een opmars in Nederland. De teek heeft de bijnaam 'hondenkillerteek', omdat het voor honden de dodelijke ziekte babesiose overbrengt.
Jaren geleden, heb ik mijn Mechelse herder moeten afstaan door de beet van zo,n takkebeest.
Preventie is geen luxe wanneer je veel op stap gaat met je hond. De Kiltexband is volgens mij het beste middel en werkt ongeveer 6 maanden.
Ongeveer 25% van de teken is besmet met het Lyme virus.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wij hebben de afgelopen 2 weken al meer dan 10 teken van Jaymz afgehaald. Helaas, maar het is niet anders.
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Als ik per jaar 3 teken van mn hond af haal is het veel en ik gebruik vrijwel nooit pipetjes of een band.
Hij zal niet lekker genoeg zijn ofzo, of niet in die struiken zitten waar ze wel zitten.
Vind t ook heus niet erg.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik heb gisteren dus de allereerste teek die vastzat van Ollie afgeplukt. Was ook een first voor mij haha, want vorig jaar, die twee stuks die ie had, ontdekten we toen we bij de fokker in de tuin zaten, dus die heeft ze toen even vakkundig verwijderd :P Vieze beesten, dit exemplaar is na verwijdering getrakteerd op een dettolbadje :P
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

afkloppen hier nog maar eentje dit jaar gevonden... ik gebruik dus ook nog geen gif hiervoor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Soof & Sam
Actief

Wij gebruiken ook iets voor Sam, je moet het spul op z'n huid doen. Wel voor pups. We hebben er inmiddels al weer 4 gevonden. Maar het is zo'n lange vacht. En hij heeft stukken zwart haar, dan is het al hélémaal lastig om ze te vinden. Het zijn er enge beesten. Als ik erover praat, of ik zie er een op Sam z'n huid. Wordt ik helemaal kriebelig. Morgen gaan we (misschien) met mijn tante en haar honden naar een meer. En ik ben bang dat ik die avond weer een paar teken vindt... :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”