Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik zou eerst de ingredietnen willen weten; dat spul lijkt me namelijk niet zonder gevaar voor mens en dier, WAT er ook opstaat.
Afhankelijk van de ingredienten kan het voor sommige rassen nog wel 's dodelijk zijn ;-(
Suzanne123 schreef:Ik zou eerst de ingredietnen willen weten; dat spul lijkt me namelijk niet zonder gevaar voor mens en dier, WAT er ook opstaat.
Afhankelijk van de ingredienten kan het voor sommige rassen nog wel 's dodelijk zijn ;-(
Suzanne
Zou het hier dan verkocht mogen worden
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Roxasect tegen Teken doodt en verwijdert teken in 20 seconden. Met de sproeidosissen wordt de teek bevroren, waarna deze veilig verwijderd kan worden met het ingebouwde extractiesysteem.
Gebruiksaanwijzing
Plaats Roxasect tegen Teken op de teek.
Activeer de bevriesspray met de witte knop. Hierdoor komt er een sproeidosis vrij. Afhankelijk van de grootte van de teek kunnen er meer sproeidosissen toegediend worden.
Schuif de gele knop naar beneden om het extractiesysteem te activeren en de teek te verwijderen.
Til het toestel op en bewaar de verwijderde teek om aan een dokter te tonen.
Alstu!
'Oooow Lars ik hou van je' 'hahaha jij bent geweldig'
Ik heb het in de auto liggen. Is het niet gewoon stikstof wat die teek bevriest?
Heb het op mezelf uitgeprobeerd en ik leef nog...
HAd geen teek trouwens, gewoon op mn hand
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Het is toch juist niet goed om teek te doden want dan spuugt die zijn maag inhoud uit wat juist gevaarlijk is.
Ik heb een tick twister http://www.h3d-france.com/otom-tick-twister-en" onclick="window.open(this.href);return false; waar je de teek er heel makkelijk mee uit haalt.
rubyred schreef:Het is toch juist niet goed om teek te doden want dan spuugt die zijn maag inhoud uit wat juist gevaarlijk is.
Ik heb een tick twister http://www.h3d-france.com/otom-tick-twister-en" onclick="window.open(this.href);return false; waar je de teek er heel makkelijk mee uit haalt.
Het is propaan/butaan gas. De teek bedwelmt/bevriest meteen.
Ik heb 1 gekocht en hoop hem nooit nodig te hebben.
teckeltoos schreef:Het is propaan/butaan gas. De teek bedwelmt/bevriest meteen.
Ik heb 1 gekocht en hoop hem nooit nodig te hebben.
De teek er gewoon uittrekken lijkt me toch iets vriendelijker voor onze planeet. Ook dan is teek overigens gelijk geplet door mijn duimen. Weet ik tenminste zeker dat hij dood is
Suzanne123 schreef:Ik zou eerst de ingredietnen willen weten; dat spul lijkt me namelijk niet zonder gevaar voor mens en dier, WAT er ook opstaat.
Suzanne
Zou het hier dan verkocht mogen worden
Jahoor, probleemloos!
Want sommige medicijnen zijn op zich niet gevaarlijk, alleen met rassen met het mdr1-gendefect is het oppassen. Het jammere is dat niet iedere eigenaar van een "gevoelig ras" WEET dat dat ras gevoelig is.
Collies (en kruisingen daarvan) en witte herders weet ik zeker van dat ze dit defect KUNNEN hebben en dus dood KUNNEN gaan aan sommige medicatie, waaronder vlooien/tekenspul, maar ook een narcose.....
Qal schreef:Doe eens gek, google heeft altijd antwoord.
Roxasect tegen Teken doodt en verwijdert teken in 20 seconden. Met de sproeidosissen wordt de teek bevroren, waarna deze veilig verwijderd kan worden met het ingebouwde extractiesysteem.
Gebruiksaanwijzing
Activeer de bevriesspray met de witte knop. Hierdoor komt er een sproeidosis vrij. Afhankelijk van de grootte van de teek kunnen er meer sproeidosissen toegediend worden.
Schuif de gele knop naar beneden om het extractiesysteem te activeren en de teek te verwijderen.
Alstu!
Dank u, maar dat levert mij geen ingredienten op
Want dat had ik al geprobeerd
waar kan je die halen?? handig zo als sleutelhanger
ik doe het nu met mn handen maar soms is een teek zo klein nog dat het niet lukt
Ik heb hem hier bij de dierenspeciaalzaak gehaald. Ik vind het ook heel handig dat hij zo klein is. Ik heb ook een grotere tekenpincet, maar als Otto die op zich afziet komen draait hij snel zijn kop weg. En deze hang je inderdaad zo aan je sleutelbos.
Suzanne123 schreef:
die raak ik dus altijd kwijt omdat ze zo klein zijn
Daarom ligt hij ook op een vaste plek in de keukenla Dat andere setje werkt hetzelfde, ik heb deze omdat hij zo klein is dat Otto hem haast niet ziet. Die slaat op de vlucht als ik met een Groot Eng Ding aankom.
Ik gebruik al jaren een pincet om teken te verwijderen.
Het heet een muizentand pincet geloof ik, vrij groot met ronde uiteinden en dat bevalt prima.
Ik kan niet overweg met tekentangen en dergelijke
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Qal schreef:Doe eens gek, google heeft altijd antwoord.
Gebruiksaanwijzing
Alstu!
Dank u, maar dat levert mij geen ingredienten op
Want dat had ik al geprobeerd
Suzanne
Er zit butane en propane in.
Gas dus.
Daarbij komt het niet in het lichaam maar spuit je het gricht op de teek, dus valt het met de schadelijkheid voor de hond wel mee gok ik
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
waar kan je die halen?? handig zo als sleutelhanger
ik doe het nu met mn handen maar soms is een teek zo klein nog dat het niet lukt
Ik gebruik deze ook, ideaal als sleutelhanger inderdaad.
Raak die dingen altijd kwijt maar aan de sleutelbos gaat tot nu toe goed. En zo heb je hem tijdens wandelingen ook altijd bij je.