Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fietssysteem

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

koentje

fietssysteem

Ongelezen bericht door koentje »

ik ben op zoek naar een veilig systeem om de hond mee te nemen op de fiets. (niet aan de fiets)
Wat is handiger: voor of achter? :denken:
Zelf denk ik dat achterop veiliger is; vooral als ie wat groter wordt; uiteindelijk 15/18 kilo. :ugh:
Liefst heb ik niet zo'n rieten mand; ik weet dat daar veel aan gekanbbeld wordt en heb ik liever niet.
Hoe doen jullie dat en...
heeft iemand iets in de aanbieding? :tongue:
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: fietssysteem

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Doggyride??

Haddock had ik eerst in een mand voor op, maar die is daar nu uitgegroeid.
Ik heb een doggyride aangeschaft, alleen hij flipt hem als hij daarin zit. Dus dat wil ik nog goed opbouwen, maar als dat goed gaat gaat hij in de doggyride. En anders wil ik kijken voor een mand voor achterop inderdaad! Maar ik ben nog niks anders dan een mand tegen gekomen.
koentje

maar wat is een doggyride? :U:
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Prana zit wel in een rieten mand (voornamelijk omdat ik geen geschikt alternatief kon vinden) met 2 fietsmandkettinkjes vast. Tot nu toe valt het knabbelen wel mee, alleen is Prana per definitie niet zo'n sloper. De mand is ook erg handig voor boodschappen :).

Afbeelding
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
koentje

:mrgreen: hallo, bedankt voor de reacties,
Boutje, een fietskar wilde ik nu juist niet.
Zo'n systeem achterop: heb je hiervoor nog een speciaal systeem onder de mand, op de bagagedrager; lieveheersbeest?
Zoiets dacht ik aan, alleen dan een kunsstof mand. :smile1:
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Hoi,

Bij mij zit hij vast op de bagagedrager met dit systeem, is ook los verkrijgbaar http://hollandbikeshop.com/basil-bevest ... d5117.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Je kunt hem er dus ook nog makkelijk in het geheel afhalen (maar dat doe ik eigenlijk nooit).

Ik heb ze niet kunnen vinden met een kunstof mand, maar misschien zijn ze er toch wel, of als je zelf handig bent kun je een bestaande mand vastmaken op zo'n dragersysteem (je hebt ze ook zwevend over je bagedrager die je vast maakt aan je frame, maar omdat daar mijn accu (elektrische fiets) zit past die niet op mijn fiets, daarom heb ik voor dit systeem gekozen).

Als de mand versleten is ga ik mijn handige papa eens lief aankijken of hij een kunstof mand op mijn dragersysteem wil bevestigen....

Groetjes,

Mèlanie
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
koentje

met een kunsstof mand kan ik ze niet vinden. Je kan een krat gebruiken; maar of die veilig/stevig genoeg zijn voor een hond zou ik niet zo maar willen riskeren....... :neenee:
of zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
123Sophie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door 123Sophie »

Ferplast heeft een plastic mand voor dat doel, de Ferplast Atlas bike en dan zijn er drie bevestigingssystemen: easy, rapid en classic. Van al die varianten is er eentje voor voorop en achterop beschikbaar. Is moeilijk te krijgen in veel dierenwinkels/fietsenwinkels maar de meeste dierenwinkels voeren dat merk en kunnen hem voor je bestellen. Er zijn ook verschillende maten in. Ik vind het wel een behoorlijk gewicht dat je achterop mee wil nemen, bedenk ook dat je de hond er in moet tillen en hij niet zo ruim zit met die maat in een achtermandje. Wat is precies de reden dat je niets achter je fiets wil hebben? Fietskarren hebben het imago dat ze slecht wendbaar zijn en het erg zwaar trappen is maar ik moet zeggen dat dit bij de Doggyride best meevalt, de wendbaarheid is echt heel goed en het trapt net wat zwaarder dan je gewend bent maar niets dat een versnelling niet op kan lossen. Ik denk dat een zware beweeglijke hond achterop meer invloed heeft op je fietsplezier dan een kar. Voorop zou ik zeker niet aan beginnen met dit gewicht, als het al mogelijk is. Of je moet echt zo'n nieuwe fiets met transportrek er op hebben.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb een plastic bak voor achterop. Maar wel zelf gemaakt. Een oud onderstel voor een kinderzitje waar mijn vader de bak op heeft geschroefd :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Fietskrat wil prima hoor!
Tjika (Am.staff) zit ook altijd voorop in de fietskrat :D
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

voor het begin zou ik ook een fietskar/doggyride aanschaffen maar zodra hij/zij uitgegroeid is kun je hem toch ook naast de fiets meenemen? Heerlijk voor een terriër, lekker rennen naast de fiets
Afbeelding
bullebetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse buldog .

Ongelezen bericht door bullebetje »

Ik zag afgelopen week bij ons in het park een vrouw met scootmobiel met daar achter aan
bevestigt een doggyride daar kwamen drie teckels uit ik vond het zo'n geweldige oplossing
voor haar ze was in korte tijd slecht ter been geraakt en nu zat ze zo over haar hondjes in met het uit laten
en heeft ze deze op lossing gevonden ze ging naar het honden losloop gedeelte daar konden de honden lekker rennen
en toen weer terug in de doggyride ik vond het een top uitvinding
Dit verhaal heeft natuurlijk niets met mandjes te maken maar ik wou het toch met jullie delen
ik vond het zo goed gevonden van haar zo is ze toch weer een stuk mobieler .
Groetjes Bettina .
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”