Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tekenband - Wat is wijsheid?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Tekenband - Wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Maylala »

Ondanks dat ik Roos echt tweemaal per dag grondig check op teken, glipt er nog weleens een tussendoor. Gisteren lag er zelfs zo'n vieze dikke grijze, volgezogen en dood op de grond in de woonkamer. :kotz: Superranzig en levensgevaarlijk natuurlijk, dus er moet iets gebeuren. Knoflook helpt blijkbaar niet voldoende, en druppels lijkt me niks, omdat Sjon daar niet tegen kan en haar waarschijnlijk schoon gaat likken. Blijft over; een band. Of iets anders, waar ik het bestaan niet van weet.

Gezien mijn man net voor plantjes naar de dierenwinkel moest, dacht hij lief te zijn en heeft zich een Exil tick-off band laten aansmeren.
Maar moet ik haar deze wel omdoen? Ik lees de engste dingen over die tekenbanden. Maar ja, over teken lees ik nóg engere dingen, dus het is kiezen tussen twee kwaden.

Moet ik die band ruilen, of omdoen? En in het geval van ruilen, wat moet ik dan aanschaffen? Sjon kan ik goed bijhouden zonder hulpmiddelen; hij is klein en wit. Maar Roos heeft ondanks dat ze kortharig is, wel een hele dikke vacht en ik zie er blijkbaar niet genoeg in, want er komt er af en toe dus nog wel een door mijn douane heen.

Heeft iemand tips?
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Re: Tekenband - Wat is wijsheid?

Ongelezen bericht door Kristina »

Die tekenband van Exil ken ik niet, maar ik ben geen fan van het merk op zich.

Ik gebruik voor Bram de Scalibor band. Daar ben ik erg tevreden over :ok:
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Maylala
Zeer actief

En hoe zit het met die Scalibor met spelen? Op de doos van die Exil band staat dat ik na het aanraken van die band mijn handen moet wassen, dus dat lijkt me niet geschikt als Sjon in Roos d'r nek hapt. Kan dat met die Scalibor wel? Het is natuurlijk wel gewoon gif, en Sjon is zo gevoelig voor die dingen dat ik daar ook erg huiverig voor ben.
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Maylala schreef:En hoe zit het met die Scalibor met spelen? Op de doos van die Exil band staat dat ik na het aanraken van die band mijn handen moet wassen, dus dat lijkt me niet geschikt als Sjon in Roos d'r nek hapt. Kan dat met die Scalibor wel? Het is natuurlijk wel gewoon gif, en Sjon is zo gevoelig voor die dingen dat ik daar ook erg huiverig voor ben.
Weet ik eigenlijk niet. Bram en Taiga spelen wel maar niet zo dat ze elkaar op die plek happen.

Je hebt ook Advantix. Dat is tegen teken en vlooien. Misschien dat dit beter is?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zou gewoon een pipetje gebruiken en dat net voor de wandeling. Dan is het droog als je weer thuis komt en kunnen ze weer lekker spelen.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Ik lees over pipetjes ook vaak dat teken er gewoon dwars doorheen komen. Is dat Advantix niet ook zo? Ik wil natuurlijk het liefst geen gif gebruiken als het niet verschrikkelijk goed werkt. En hoe lang werkt zo'n ampul? Blijft dat ook werken als ze van zwemmen houden, en zo? Zoals jullie kunnen zien heb ik er totaal geen verstand van. :N:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Voordat Rowan kwam had ik voor Sita en Taro ook de scalibor banden. Maar Rowan is nog al van het in de nek happen bij het spelen. Ik vind die banden dan niet echt fijn. Ik heb nu defendog spray en daar ben ik erg tevreden over. Op de honden sprayen, laten drogen en daarna kunnen ze ook gelijk weer zwemmen. Dat vind ik een groot nadeel van de pipetjes van prac-tic, dan mogen ze 24 uur niet zwemmen en met die waterratten hier, is dat geen doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Defendog spray? Dat klinkt wel goed. Hoe lang werkt dat spul, en kan ik het gewoon in de dierenwinkel kopen?
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Nu woon ik in een gebied waar we er relatief weinig last van hebben. En als we dan eens ergens anders gaan wandelen dan gebruik ik deze: http://www.dursydog.nl/product/280/387/ ... ay/205006/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je ziet ze nog wel lopen maar ze bijten niet.

Ik zag dat er ook nog een ander merk is op natuurlijk basis
http://www.dursydog.nl/product/280/387/ ... ij/205020/" onclick="window.open(this.href);return false;
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Maylala schreef:Defendog spray? Dat klinkt wel goed. Hoe lang werkt dat spul, en kan ik het gewoon in de dierenwinkel kopen?
1 maand tegen teken en 2 maanden tegen vlooien volgens de flacon. Maar ik heb ze geloof ik vorig jaar in totaal 2x gesprayd. Ik heb het besteld via medpets:

http://www.medpets.nl/defendog+spray/
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

ik gebruik gewoon frontline spray maar als ik ga wandelen spuit ik ze in met tea tree olie. Tenminste 13 druppen op een half liter in een spuitbus. Ik spuit dat op de doggies als ik uit de auto kom en het bos in wandel. Aan het eind van de wandeling (uurtje later) zijn ze weer opgedroogd, en nemen we eigenlijk geen teken meer mee naar huis :-)
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

ik heb scalibor banden voor de 2 wroeters .. en geen teek meer gezien.. ik ben er erg tevreden over..
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Maria schreef:ik gebruik gewoon frontline spray maar als ik ga wandelen spuit ik ze in met tea tree olie. Tenminste 13 druppen op een half liter in een spuitbus. Ik spuit dat op de doggies als ik uit de auto kom en het bos in wandel. Aan het eind van de wandeling (uurtje later) zijn ze weer opgedroogd, en nemen we eigenlijk geen teken meer mee naar huis :-)
Tea Tree durf ik niet te gebruiken sinds een hond die ik ken daar bijna in gebleven is. Dat was echt een hele lichte oplossing, maar de reactie was zo heftig dat ik het op mijn honden niet durf te proberen.

mariabel schreef:ik heb scalibor banden voor de 2 wroeters .. en geen teek meer gezien.. ik ben er erg tevreden over..
Wil ik jou hetzelfde erover vragen als Kristina hierboven;
Maylala schreef:En hoe zit het met die Scalibor met spelen? Op de doos van die Exil band staat dat ik na het aanraken van die band mijn handen moet wassen, dus dat lijkt me niet geschikt als Sjon in Roos d'r nek hapt. Kan dat met die Scalibor wel? Het is natuurlijk wel gewoon gif, en Sjon is zo gevoelig voor die dingen dat ik daar ook erg huiverig voor ben.
Afbeelding
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Ongelezen bericht door poetin666 »

Maylala schreef:Ondanks dat ik Roos echt tweemaal per dag grondig check op teken, glipt er nog weleens een tussendoor. Gisteren lag er zelfs zo'n vieze dikke grijze, volgezogen en dood op de grond in de woonkamer. :kotz: Superranzig en levensgevaarlijk natuurlijk, dus er moet iets gebeuren. Knoflook helpt blijkbaar niet voldoende, en druppels lijkt me niks, omdat Sjon daar niet tegen kan en haar waarschijnlijk schoon gaat likken. Blijft over; een band. Of iets anders, waar ik het bestaan niet van weet.

Gezien mijn man net voor plantjes naar de dierenwinkel moest, dacht hij lief te zijn en heeft zich een Exil tick-off band laten aansmeren.
Maar moet ik haar deze wel omdoen? Ik lees de engste dingen over die tekenbanden. Maar ja, over teken lees ik nóg engere dingen, dus het is kiezen tussen twee kwaden.

Moet ik die band ruilen, of omdoen? En in het geval van ruilen, wat moet ik dan aanschaffen? Sjon kan ik goed bijhouden zonder hulpmiddelen; hij is klein en wit. Maar Roos heeft ondanks dat ze kortharig is, wel een hele dikke vacht en ik zie er blijkbaar niet genoeg in, want er komt er af en toe dus nog wel een door mijn douane heen.

Heeft iemand tips?
Omdat wij midden in het bos wonen en het hier vergeven is van de teken ( ook op ons mensen zelf regelmatig!!' ) gebruik ik een heel slecht bekend staande band, maar de enige die er voor zorgt dat mijn mechels niet een teek hebben het hele seizoen :de BOLFO TEKENBAND, k heb Scalibor gehad, druppels etc, altijd weer vol met teken! Bij visite vertel ik meteen dat ze de honden moeten checken als ze weg zijn en 7 op de 10 heeft bingo hier!
Ik gebruik voor mijn mixjes, (de rattevangers, een oude pincher en nog 2 pluizebolletjes) een klein stukje van zo'n band met een stuk broek-elastiek er tussen, voor maatje pincher is 1 1/5 cm al voldoende voor het hele seizoen,.... Tis en blijft allemaal gif,...... maar die teken zijn nog gevaarlijker denk ik.
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
Maylala
Zeer actief

poetin666 schreef:
Maylala schreef:Ondanks dat ik Roos echt tweemaal per dag grondig check op teken, glipt er nog weleens een tussendoor. Gisteren lag er zelfs zo'n vieze dikke grijze, volgezogen en dood op de grond in de woonkamer. :kotz: Superranzig en levensgevaarlijk natuurlijk, dus er moet iets gebeuren. Knoflook helpt blijkbaar niet voldoende, en druppels lijkt me niks, omdat Sjon daar niet tegen kan en haar waarschijnlijk schoon gaat likken. Blijft over; een band. Of iets anders, waar ik het bestaan niet van weet.

Heeft iemand tips?
Omdat wij midden in het bos wonen en het hier vergeven is van de teken ( ook op ons mensen zelf regelmatig!!' ) gebruik ik een heel slecht bekend staande band, maar de enige die er voor zorgt dat mijn mechels niet een teek hebben het hele seizoen :de BOLFO TEKENBAND, k heb Scalibor gehad, druppels etc, altijd weer vol met teken! Bij visite vertel ik meteen dat ze de honden moeten checken als ze weg zijn en 7 op de 10 heeft bingo hier!
Ik gebruik voor mijn mixjes, (de rattevangers, een oude pincher en nog 2 pluizebolletjes) een klein stukje van zo'n band met een stuk broek-elastiek er tussen, voor maatje pincher is 1 1/5 cm al voldoende voor het hele seizoen,.... Tis en blijft allemaal gif,...... maar die teken zijn nog gevaarlijker denk ik.

Maar dan weet ik nog steeds niet hoe dat gaat met honden die elkaar in de nek happen etc. Want dat banden kunnen werken weet ik, welke merken ik dan zou moeten / willen gebruiken weet ik ook, maar hoe dat in praktijk gaat met meerdere honden die met elkaar spelen weet ik nog niet. Wat is jouw ervaring daarmee?
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

hier ook de scalibor, omdat Escha ook speelt met nekhappers doe ik hem vlak achter de oren. Weinig honden happen daar.
Als je dat niet veilig genoeg vind dan kun je ook altijd pulvex gebruiken, prac-tic en met advantix heb ik ook goede ervaringen.
Toch ben ik het meest blije met Scalibor. Voor 2 tientjes 6 maanden beschermd. Maar niet elke hond kan tegen de scalibor dus als je er voor kiest zou ik de honden in het begin goed in de gaten houden
http://www.scalibor.nl/scalibor/faq.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

dit staat iig op de site.. misschien vragen of het zeer schadelijk is?
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:hier ook de scalibor, omdat Escha ook speelt met nekhappers doe ik hem vlak achter de oren. Weinig honden happen daar.
Als je dat niet veilig genoeg vind dan kun je ook altijd pulvex gebruiken, prac-tic en met advantix heb ik ook goede ervaringen.
Toch ben ik het meest blije met Scalibor. Voor 2 tientjes 6 maanden beschermd. Maar niet elke hond kan tegen de scalibor dus als je er voor kiest zou ik de honden in het begin goed in de gaten houden
http://www.scalibor.nl/scalibor/faq.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

dit staat iig op de site.. misschien vragen of het zeer schadelijk is?
Bedankt voor de tips! :ok: :D
Afbeelding
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Ongelezen bericht door poetin666 »

Maar dan weet ik nog steeds niet hoe dat gaat met honden die elkaar in de nek happen etc. Want dat banden kunnen werken weet ik, welke merken ik dan zou moeten / willen gebruiken weet ik ook, maar hoe dat in praktijk gaat met meerdere honden die met elkaar spelen weet ik nog niet. Wat is jouw ervaring daarmee?[/quote]

Ik heb nooit problemen gehad met het spelen en nek bijten van elkaar. Als ik een teef met puppen heb, en dat is alleen in de zomertijd omdat de pups dan zo snel mogelijk vrij rond kunnen lopen,heeft 3 wk na de bevalling al weer haar band om........terwijl de pups dus nog gewoon bij haar liggen,......lange termijn effect is natuurlijk niet bekend of bewezen met die giftroep, want dát blijft het.
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik gebruikte vorig jaar voor de twee groten een Scalibor band, er zitten hier op Terschelling ook heel veel teken. Spiky (chi) kon er niet tegen en die krijgt Practic in zijn nekkie. Maar nu twijfel ik, want Spiky heeft echt haast nooit een teek en de andere twee ondanks de Scalibor toch soms nog wel. Ik denk dat ik dit jaar weer bij alledrie met Practic ga werken.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

een volgezogen teek is niet per definitie dood hoor :wink:

hier ook weer de eerste gevonden :ugh:
ik heb voor buster meestal de scalibor band maar weet ook dat veel honden daar niet tegen kunnen
zoals bv hier blitz die allergisch reageert
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Mijn honden krijgen eerdaags ook weer de Scaliborband om. Vanwege hun wat langere vachten, zijn er geen problemen met het happen in elkaars nek. Ze hebben alle drie geen allergische reactie op de band. Ondanks de banden vind ik toch zo nu en dan wel een teek hoor. Vorig jaar misschien een stuk of 6 á 7 over het hele seizoen en drie honden. Zonder band zou ik dat aantal denk ik wel dagelijks treffen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”