Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine Boet bezwijkt onder schoenen van trimmer

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
van het Spechthorst
Zeer actief

Kleine Boet bezwijkt onder schoenen van trimmer

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Dit stond in de Tubantia, het is werkelijk niet te geloven. Wat een intriest verhaal.

- Ze dachten er voor een jaar of twaalf een trouwe huisvriend aan te hebben. Maar Boet, de kleine shih tzu van een half jaar, leeft niet meer. Vorige week kwam het arme beestje onder de schoenen van een trimmer terecht die vervolgens razendsnel de benen nam.

Hans en Mariët Hofstede trekken ruim een week later toch aan de bel. Eerst wilden ze het dramatische voorval laten voor wat het was, ook omdat de politie hen waarschuwde voor een mediahype die erop zou kunnen volgen. „Maar dit is zo erg...”, stamelen Hans en Mariët. Het hondje hadden ze sinds 3,5 maanden. De twee dochters Kim (11) en Lisa (14) hadden er lange tijd voor gespaard. Boet voelde zich helemaal thuis aan de Irisstraat in Oldenzaal. En helemaal vrolijk werd het hondje als hij mee mocht naar het Hulsbeek. Rennen en ravotten.
Tijdens een picknick vorige week dinsdagmiddag sloeg het noodlot toe. Een trimmer kwam aangelopen, Boet liep een stukje kwispelend mee. „Ik vroeg nog aan de man of hij even wilde stoppen, zodat ik Boet kon pakken”, aldus Mariët Hofstede. De trimmer liep echter door en ineens werd de stilte verstomd door een hevig gekrijs. Het was Boet die hard in aanraking was gekomen met de voeten van de trimmer.
|„Kim rende er naar toe, pakte Boet op, maar ik zag meteen dat hij al dood was.” Ook Mariëts mond-op-neus-behandeling bood geen soelaas. De trimmer (tussen de 50 en 60 jaar, zwarte trainingsbroek met witte streep, grijs haar en iets kalend) stopte en zei: „Eigen schuld, had je het hondje maar moeten aanlijnen...” Daarna maakte hij zich spoorslags uit de voeten. Mariët Hofstede schudt haar hoofd. „En dat zegt zo’n man terwijl een kind van elf jaar met haar dode hondje op de arm staat. Hoe durft-ie...”
De wandeling naar de auto met het dode hondje op de arm duurde een eeuwigheid. „Ik geloof niet dat het bewust is gebeurd, misschien omdat ik me dat niet kán voorstellen”, aldus Mariët. Dochter Kim, die net als de hele familie danig onder de indruk was<NO><NO1>, had de trimmer wel een zijwaartse zien maken.
Inmiddels heeft Boet al een opvolger, om het leed in huize Hofstede te verzachten. Zijn naam: Bink. Toch hoopt de familie dat de trimmer zich nog meldt.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
moderatorteam
Zeer actief

Re: Kleine Boet bezwijkt onder schoenen van trimmer

Ongelezen bericht door moderatorteam »

http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 12824.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:wink:
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Gesloten

Terug naar “Dier en Leed”