Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nagels knippen
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Nagels knippen
Hoe doen jullie dat? Sancho verandert in een wilde boskat als ik dat probeer, alleen als hij doodmoe is kan ik een nageltje doen.
Bij Tomas heb ik het gelukkig nog nooit hoeven doen.
Bij Tomas heb ik het gelukkig nog nooit hoeven doen.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Re: Nagels knippen
Mijn Mica werd ook compleet hysterisch als ik zelf probeerde haar nageltjes te knippen.
Ik ga nu dus 1 x in de maand even langs een trimster die haar nageltjes knipt.
Veilig bij mij op de arm terwijl ik afleid met lekkere stukjes worst, dan gaat het redelijk goed.
Ik ga nu dus 1 x in de maand even langs een trimster die haar nageltjes knipt.
Veilig bij mij op de arm terwijl ik afleid met lekkere stukjes worst, dan gaat het redelijk goed.
- patricia
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet zo truttig met hem doen en gewoon ff doorzetten.
Als hij doorkrijgt dat jij stopt met nagels knippen als hij hysterisch gaat doen ben je eigenlijk al te laat en heeft hij gewonnen.
Als hij doorkrijgt dat jij stopt met nagels knippen als hij hysterisch gaat doen ben je eigenlijk al te laat en heeft hij gewonnen.
Groetjes Patries

- Marie-Josée
- Erelid
Haha nou truttig doe ik niet bepaald met hem, als hij zo tekeer gaat wordt ik boos en ik probeer hoe dan ook door te zetten maar zulke kleine nageltjes knippen tussen al dat haar bij een hevig tegenstribbelende pup valt dan niet mee
Hij moet er hoe dan ook aan wennen. Misschien een snuitbandje omdoen, dan blijven mijn handen in elk geval heel.Maar ik had liever dat hij het rustig onderging.
Dus nu maar nageltje voor nageltje als hij goed moe is.
Maar verder heeft niemand de gouden tip?
Kattenmensen misschien?
Hij moet er hoe dan ook aan wennen. Misschien een snuitbandje omdoen, dan blijven mijn handen in elk geval heel.Maar ik had liever dat hij het rustig onderging.
Dus nu maar nageltje voor nageltje als hij goed moe is.
Maar verder heeft niemand de gouden tip?
Kattenmensen misschien?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan nageltje voor nageltje doen en dan belonen als het goed gaat maar ik heb geen geduld voor die manier.
Ik neem de hysterica (bij voorkeur) als ie moe is zittend tussen mijn benen op de bank met zijn gezicht van me af. Dan doe ik de voorpoten. Ik heb de hond in een hele slappe "houdgreep" als hij hysterisch gaat doen dan druk ik de greep aan. Ontspant hij dan verslap ik ook.
De achterkant kan bij sommige honden ook zo, anders doe ik het staande op de grond. Met mijn benen klem ik de hond zachtjes. Doet ie achterlijk, dan klem ik, en anders hou ik hem losjes tegen.
Met deze methode gaat het iedere keer beter. Ik beloon ze met mijn stem als ze rustig zijn, maar niet overdreven. Er is niets aan de hand dus ik ga het ook niet knapper maken dan dat het is.
Ik neem de hysterica (bij voorkeur) als ie moe is zittend tussen mijn benen op de bank met zijn gezicht van me af. Dan doe ik de voorpoten. Ik heb de hond in een hele slappe "houdgreep" als hij hysterisch gaat doen dan druk ik de greep aan. Ontspant hij dan verslap ik ook.
De achterkant kan bij sommige honden ook zo, anders doe ik het staande op de grond. Met mijn benen klem ik de hond zachtjes. Doet ie achterlijk, dan klem ik, en anders hou ik hem losjes tegen.
Met deze methode gaat het iedere keer beter. Ik beloon ze met mijn stem als ze rustig zijn, maar niet overdreven. Er is niets aan de hand dus ik ga het ook niet knapper maken dan dat het is.
- Marie-Josée
- Erelid
Even volhouden dus want kennelijk werkt die methode.Ik doe liever niet nageltje voor nageltje, als ik in mijn hoofd heb dat dat nu moet wil ik geen half werk.Maar ook geen bebloed hondje natuurlijk.sirene schreef:Je kan nageltje voor nageltje doen en dan belonen als het goed gaat maar ik heb geen geduld voor die manier.
-
nomo
- Zeer actief
Marie-Josée schreef:Even volhouden dus want kennelijk werkt die methode.Ik doe liever niet nageltje voor nageltje, als ik in mijn hoofd heb dat dat nu moet wil ik geen half werk.Maar ook geen bebloed hondje natuurlijk.sirene schreef:Je kan nageltje voor nageltje doen en dan belonen als het goed gaat maar ik heb geen geduld voor die manier.
Zo dus! Zo doe ik het ook. Alleen dan op de grond. Kat pak ik wel op schoot, dat vind ik prettiger werken, maar daar wordt mijn hond al snel te groot voor. En dan even doorpakken anders blijf je bezig. De kat zal het wel nooit leuk gaan vinden, maar blijft inmiddels heel rustig. Laat het nu rustig over zich heenkomen. Nageltje voor nageltje begin ik ook niet aan. Dan ben je de hele dag bezig met dat schaartje achter de hond/kat aan te lopen.
Pup moet er ook nog even aan wennen. Dus die doe ik nu ook vooral als hij erg moe is. Zal vanzelf wel beter worden.
Heb al heel wat katten/cavia's/konijnen de nagels geknipt en aan het begin hing er dan ook regelmatig een beest in mijn vinger, maar als je eenmaal de slag te pakken hebt is het een fluitje van een cent.
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Bij een pup zou ik het als een kunstje aanleren, eerst rustig opbouwen met puur het pootje te pakken, als dat goed gaat een teentje pakken, daarna nagelschaar tegen nagel en zo stapje voor stapje vertrouwen krijgen bij je pup.
Als de nagels nu echt gedaan moeten worden zou ik daarvoor naar een trimmer of DA gaan om het te laten doen en dan rustig aan opbouwen.
Als je daar het geduld niet voor hebt kan je het ook doorzetten, goed vasthouden en gewoon doen.
Maar dan moet je idd niet ophouden omdat hij zo spartelt, want dan wordt het alleen maar erger. (hij wint immers)
Zelf heb ik alleen ervaring met katten, Rakker is super relaxed. Die neem ik gewoon op schoot, leg hem op zijn rug en ben lekker aan het kroelen terwijl manlief de nagels knipt. Geen probleem.
Max.. (ons zwervertje) die veranderd in een soort van tijger en verdedigt zich met alles wat ze in haar heeft en doet alsof je haar vermoord.
Ik heb het met haar 1x geprobeerd maar heb die poging moeten staken omdat zij mij en manlief tot bloedens toe dusdanig toetakelde dat ik haar echt niet meer houden kon.
Godzijdank neemt ze het verzorgen van haar nagels zelf zeer serieus en hoeft dus ook nooit de nagels geknipt te hebben.
Karen
Als de nagels nu echt gedaan moeten worden zou ik daarvoor naar een trimmer of DA gaan om het te laten doen en dan rustig aan opbouwen.
Als je daar het geduld niet voor hebt kan je het ook doorzetten, goed vasthouden en gewoon doen.
Maar dan moet je idd niet ophouden omdat hij zo spartelt, want dan wordt het alleen maar erger. (hij wint immers)
Zelf heb ik alleen ervaring met katten, Rakker is super relaxed. Die neem ik gewoon op schoot, leg hem op zijn rug en ben lekker aan het kroelen terwijl manlief de nagels knipt. Geen probleem.
Max.. (ons zwervertje) die veranderd in een soort van tijger en verdedigt zich met alles wat ze in haar heeft en doet alsof je haar vermoord.
Ik heb het met haar 1x geprobeerd maar heb die poging moeten staken omdat zij mij en manlief tot bloedens toe dusdanig toetakelde dat ik haar echt niet meer houden kon.
Godzijdank neemt ze het verzorgen van haar nagels zelf zeer serieus en hoeft dus ook nooit de nagels geknipt te hebben.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou kijk, die voetjes moeten ook geknipt en die nagels ook.
Want een Hava is te licht, dat slijt dus niet (voldoende) af door het lopen.
Dus ik breng Fien af en toe weg en dan doen ze dat bij de trimmer.
Ik heb geen zin in die oorlog.
Moest ik het zelf moeten doen dan ga ik voor de houdgreep.
Ik houd niet van flauwekul.
Want een Hava is te licht, dat slijt dus niet (voldoende) af door het lopen.
Dus ik breng Fien af en toe weg en dan doen ze dat bij de trimmer.
Ik heb geen zin in die oorlog.
Moest ik het zelf moeten doen dan ga ik voor de houdgreep.
Ik houd niet van flauwekul.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Van Gils is ook geen fan, maar omdat hij niet helemaal perfect op katten poten loopt, moet ik af en toe bij werken.
Dan krijgt hij in de ochtend kalmerende kruiden van de Groene Os( want ik ga niet met hem vechten
)
en dan ga ik heel rustig doorpakkend de nagels af( in de middag) die ik hebben moet, en volop belonen tussendoor
Dan krijgt hij in de ochtend kalmerende kruiden van de Groene Os( want ik ga niet met hem vechten
en dan ga ik heel rustig doorpakkend de nagels af( in de middag) die ik hebben moet, en volop belonen tussendoor