Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tandsteen, Dentasticks en hond onder 4 kilo
Moderator: moderatorteam
- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
- Aantal honden: 1
Tandsteen, Dentasticks en hond onder 4 kilo
Ik ben me vast aan het inlezen en voorbereiden voor als onze York pup bij ons komt wonen.
Ik hoor, dat deze honden snel last krijgen van tandsteen.
Nu werken Dentasticks best goed, maar die zijn er niet voor een hond onder de 4 kilo.
Mogen ze die dan helemaal niet hebben, of zou je die sticks in kleinere stukjes kunnen breken?
Wie, o, wie?
Ik hoor, dat deze honden snel last krijgen van tandsteen.
Nu werken Dentasticks best goed, maar die zijn er niet voor een hond onder de 4 kilo.
Mogen ze die dan helemaal niet hebben, of zou je die sticks in kleinere stukjes kunnen breken?
Wie, o, wie?
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
-
29996D
Re: Tandsteen, Dentasticks en hond onder 4 kilo
Naar mijn ervaring werken die dingen juist voor geen meter.
OT: ja, die kun je prima in kleinere stukken breken.
OT: ja, die kun je prima in kleinere stukken breken.
- krullie
- Zeer actief
ik gebruik denta stix voor mijn grote hond.
en ook knip ze in 4 stukken.
gewoon als beloning.
mijn kleine hond krijgt ook regelmatig een stukje.
en ook knip ze in 4 stukken.
gewoon als beloning.
mijn kleine hond krijgt ook regelmatig een stukje.
- dagmar88
- Zeer actief
Je kunt je ook inlezen op KVV (kant en klaar versvoer), dikke kans dat je hondje dan toch al mooie schone tandjes houdt.
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Ik heb wel eens gehoord dat ze voor puppen zoiezo niet goed zijn de dentasticks. Mijn hond had echt vieze tanden toen ik hem kreeg. Ik geef hem regelmatig een dentastick en hij heeft altijd een kluif van buffelhuid en het verschil is enorm! Zijn tanden blijven nu mooi schoon!

- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Tandsteen en tandplak bij honden wordt voornamelijk veroorzaakt door koolhydraten en die zitten heel erg veel in de dentasticks. Dus wil je echt graag een schoon gebit stap over op KVV zonder graan of barf.
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
hier krijgen ze ook regelmatig een dentastix en er liggen altijd runderhuid kluiven beide hebben een hagelwit gebit en staan op brok
groetjes Tamara
-
29996D
Dat is niet dankzij de dentasticks maar dankzij de kluiventkuijernl schreef:hier krijgen ze ook regelmatig een dentastix en er liggen altijd runderhuid kluiven beide hebben een hagelwit gebit en staan op brok
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
kloptMissDorien schreef:Dat is niet dankzij de dentasticks maar dankzij de kluiventkuijernl schreef:hier krijgen ze ook regelmatig een dentastix en er liggen altijd runderhuid kluiven beide hebben een hagelwit gebit en staan op brok
groetjes Tamara
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier helpt maar 1 ding en dat is dagelijks poetsen, ik zou dat dus al van jongs af aan gewoon maken en ook echt elke dag doen. Het is inderdaad een zeer gevoelig ras voor tandsteen en kluiven werkt dan meestal niet genoeg om tandsteen tegen te gaan.
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik zie de hond van de reclame altijd kauwen op dentasticks
Fritz heeft ongeveer 10 sec nodig om een dentastick weg te kauwen..
Fritz heeft ongeveer 10 sec nodig om een dentastick weg te kauwen..

- Simonne
- Zeer actief
Bestaan er dan hondentandenborstels (4xwoordwaarde
) voor zulke kleine bekkies?
Ik heb er voor mijn vorige hond wel eens naar gekeken, maar ik kan me herinneren, dat ze toch nog vrij groot zijn.
Ik heb er voor mijn vorige hond wel eens naar gekeken, maar ik kan me herinneren, dat ze toch nog vrij groot zijn.
Groetjes,
Simonne

Simonne

-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
Ik heb ooit 1 keer een dentatick aan mijn honden gegeven en binnen enkele tellen was die op
Ik zou niet weten hoe de tanden daar dan scjhoon van moeten worden.
Mijn honden hebben zo goed als geen tandsteen (ik voer kvv).
Ik zou niet weten hoe de tanden daar dan scjhoon van moeten worden.
Mijn honden hebben zo goed als geen tandsteen (ik voer kvv).
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gewoon een babytandeborstel kopen. Die zijn klein zat.Simonne schreef:Bestaan er dan hondentandenborstels (4xwoordwaarde) voor zulke kleine bekkies?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- Simonne
- Zeer actief
Bestaan er dan hondentandenborstels (4xwoordwaarde
) voor zulke kleine bekkies?
Groetjes,
Simonne

Simonne

- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik gebruik gewoon de kindertandenborstels van de lidl, werken perfect en zijn niet duur. Van tandpasta gebruik ik kindertandpasta van urtekram, is op basis van kruiden en bevat geen chemische ingrediënten wat elke hondentandpasta wel heeft.Simonne schreef:Bestaan er dan hondentandenborstels (4xwoordwaarde) voor zulke kleine bekkies?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik voer mijn Hava vers en de helft van de tijd is dat kluifwerk.
Dat gaat tot nog toe goed, tandsteentechnisch gesproken.
Verder ook trouwens, maar het ging over tandsteen
Dentasticks geef ik nooit, wel pensstaafjes. Daar heeft ze ook best een kluif aan trouwens
Dat gaat tot nog toe goed, tandsteentechnisch gesproken.
Verder ook trouwens, maar het ging over tandsteen
Dentasticks geef ik nooit, wel pensstaafjes. Daar heeft ze ook best een kluif aan trouwens
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoefjes geven. Hier knabbelen ze altijd in hun bench op een hoefje en dat schraapt de kiezen goed schoon. Kleine rassen hebben weinig last van de gevaren van hoefjes, ik week ze ook niet van te voren. Ik heb hier dan ook geen last van tandsteen muv twee stuks die niet willen knabbelen op hoefjes. Die maak ik dan ook zelf schoon met krabber.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Hier werd zelden of nooit gekauwd, honden kregen brok ( sinds kort pas vers) en ze hadden altijd hagelwitte tanden en op latere leeftijd nog geen tandsteen.Dus ik heb zo'n vermoeden dat vers voeren er niet alles mee te maken heefttkuijernl schreef:hier krijgen ze ook regelmatig een dentastix en er liggen altijd runderhuid kluiven beide hebben een hagelwit gebit en staan op brok
- dagmar88
- Zeer actief
Zal per dier verschillen en ook zeker aan aanleg liggen.Marie-Josée schreef:Hier werd zelden of nooit gekauwd, honden kregen brok ( sinds kort pas vers) en ze hadden altijd hagelwitte tanden en op latere leeftijd nog geen tandsteen.Dus ik heb zo'n vermoeden dat vers voeren er niet alles mee te maken heefttkuijernl schreef:hier krijgen ze ook regelmatig een dentastix en er liggen altijd runderhuid kluiven beide hebben een hagelwit gebit en staan op brok
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Het kleine hondje van mijn ouders heeft ook veel last van tandsteen, jammer genoeg is het een hele slechte eter en om dan toch maar er voor te zorgen dat ze wat binnen krijgt geven mijn ouders frolic of cesar
Nuja, haar gebitje word om de zoveel tijd schoongemaakt door de DA en nu krijgt ze speciale sticks die ze bij de DA kopen en de tandsteen is veel minder.
- Simonne
- Zeer actief
Speciale sticks bij de DA?
Hmm, ik ga gelijk eens navragen.
Hmm, ik ga gelijk eens navragen.
Groetjes,
Simonne

Simonne

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
Dentastix, leuke commerciele stunt maar absoluut niet werkzaam in mijn ogen, ik heb ze wel overigens maar binnen 10 sec op. Ik heb ze in huis omdat mijn hond ze gewoon lekker vind.
Als er hier weer tandplaque komt geef ik een lap pens, en bruinwier over haar eten. Even tandenkrabbertje eroverheen en weg is het weer.
Ze heeft het vooral van haar brok, nogal een plakkerig brokje
Als er hier weer tandplaque komt geef ik een lap pens, en bruinwier over haar eten. Even tandenkrabbertje eroverheen en weg is het weer.
Ze heeft het vooral van haar brok, nogal een plakkerig brokje

- Simonne
- Zeer actief
Ik ben al heel wat wijzer. (geloof ik
)
Vers vlees gaat niet lukken, wij gaan vaak lang op reis en dan kan (wil) ik geen vers spul meenemen.
Mijn vorige honden kregen brokken, dus deze kleine smurf gaat dat ook eten.
Een kindertandenborstel van de Lidl gaat ook goed luken, plus die tandpasta zonder chemische bende erin.
Daarbij de speciale "dentasticks" van de dierenarts en af en toe een kluif of hoefje om lekker op te knagen.
Heeft iemand ervaring met die Farm Foof Rawhide kluiven?
Ik haalde wel van die buffelhuid dingen, maar die werden soms zo vies en slijmerig...
Vers vlees gaat niet lukken, wij gaan vaak lang op reis en dan kan (wil) ik geen vers spul meenemen.
Mijn vorige honden kregen brokken, dus deze kleine smurf gaat dat ook eten.
Een kindertandenborstel van de Lidl gaat ook goed luken, plus die tandpasta zonder chemische bende erin.
Daarbij de speciale "dentasticks" van de dierenarts en af en toe een kluif of hoefje om lekker op te knagen.
Heeft iemand ervaring met die Farm Foof Rawhide kluiven?
Ik haalde wel van die buffelhuid dingen, maar die werden soms zo vies en slijmerig...
Groetjes,
Simonne

Simonne

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
onze Dana stikte de moord altijd in die dingen (Rawhide) dus ik gaf het niet meer voor een klein ras. (Dana was/is nog geen 2 kg en is het hondje van mijn ex)
Pensstaafjes, rundernek, gedroogde kippenvleugels, gedroogde vissenhuiden, bullenpezen en die dingetjes met druivensuiker konden veilig gegeven worden bij ons, soms nog een gedroogde kippennek of eendenvoet
Pensstaafjes, rundernek, gedroogde kippenvleugels, gedroogde vissenhuiden, bullenpezen en die dingetjes met druivensuiker konden veilig gegeven worden bij ons, soms nog een gedroogde kippennek of eendenvoet

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik haal alleen die van FF, en dan een flink formaat zodat het lang duurt voor ze aan het laatste stukje zijn, dat gooi ik altijd weg maar meestal zijn ze dan ook hun interesse in het ding wel kwijt.Ik bewaar die uitgepakt tussen het voer zodat er extra geur aan komt.Simonne schreef:Heeft iemand ervaring met die Farm Foof Rawhide kluiven?
-
miekmiek
Vers voeren maakt niet uit, volgens mij heeft het meer met aanleg te maken. Tenminste; hier een jack met flink veel tandsteen; zowel op KVV als bij brok. Poetsen zou je kunnen doen, maar ik geloof meer in een krabbertje. Die kun je gewoon bestellen en daarmee kan je zelf het tandsteen wegkrabben.
- Erwina
- Zeer actief
Vers voeren maakt zeker wel uit, maar dan moet je het vooral zoeken in het trek, scheur en kluifwerk en dus niet in de KVV. Uiteraard zal dit ook voor minder plak zorgen, aangezien er niet zoveel koolhydraten als in brok zitten. Maar een flinke lap pens of iets van lamsribben zorgen echt wel voor schone tanden.miekmiek schreef:Vers voeren maakt niet uit, volgens mij heeft het meer met aanleg te maken. Tenminste; hier een jack met flink veel tandsteen; zowel op KVV als bij brok. Poetsen zou je kunnen doen, maar ik geloof meer in een krabbertje. Die kun je gewoon bestellen en daarmee kan je zelf het tandsteen wegkrabben.
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
- Linsey
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad, vers voeren kan helpen, maar ondanks wat veel mensen geloven is het niet een wondermiddel tegen tandsteen, als de hond aanleg heeft helpt maar 1 ding en dat is poetsen.miekmiek schreef:Vers voeren maakt niet uit, volgens mij heeft het meer met aanleg te maken. Tenminste; hier een jack met flink veel tandsteen; zowel op KVV als bij brok. Poetsen zou je kunnen doen, maar ik geloof meer in een krabbertje. Die kun je gewoon bestellen en daarmee kan je zelf het tandsteen wegkrabben.
Dino staat vanaf 7,5 weken oud op vers, zelf samengesteld met vleesbotten elke dag. Volwassen gebit erin en een maand nadien zat er tandsteen op de achterste kies, niet zomaar tandplak maar echt tandsteen. Is gewoon iets heel typisch voor kleinere rassen en bepaalde rassen hebben er nog meer aanleg voor dan andere kleine rassen en de yorkshire terrier valt daar zeker onder.