Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DELETE
Moderator: moderatorteam
-
Grozz
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Akita
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Re: Bedankt Mikel en Roos
Heel veel sterkte
De honden zijn altijd weer de dupe.......Zolang dit soort "fokkers" hun honden kunnen verkopen blijf je dit soort leed houden, ben ik bang. Verder zeg ik er maar niets meer over.
Nogmaals heel veel sterkte. Het blijf onrechtvaardig dat zo'n arme hond zo vroeg moet gaan....Had jullie Akita ook een naam? Hij verdient het om genoemd te worden, al was zijn leventje nog zo kort.
edit* aanpassing
De honden zijn altijd weer de dupe.......Zolang dit soort "fokkers" hun honden kunnen verkopen blijf je dit soort leed houden, ben ik bang. Verder zeg ik er maar niets meer over.
Nogmaals heel veel sterkte. Het blijf onrechtvaardig dat zo'n arme hond zo vroeg moet gaan....Had jullie Akita ook een naam? Hij verdient het om genoemd te worden, al was zijn leventje nog zo kort.
edit* aanpassing
Laatst gewijzigd door freskin op 19 apr 2011 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Grozz
- nieuw lid
Jawel dat had hij zeker, maar ik weet niet of het verstandig is om die te noemen ivm fokker die evt ook meeleest.
-
Grozz
- nieuw lid
Aanvulling:
Waarom ik zo boos op hun ben is omdat ze er bekend om staan.. (Broodfokker)
- freskin
- Zeer actief
Dat weet hij toch wel als hij dit verhaal leest, denk ikGrozz schreef:Jawel dat had hij zeker, maar ik weet niet of het verstandig is om die te noemen ivm fokker die evt ook meeleest.
Trouwens, welkom op het forum!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Brigitte11
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Siem een blonde Labrador reu
- Aantal honden: 1
-
Grozz
- nieuw lid
Hmm, ja, maargoed kun je de citatie even weghalen alsjeblieft?freskin schreef:Dat weet hij toch wel als hij dit verhaal leest, denk ikGrozz schreef:Jawel dat had hij zeker, maar ik weet niet of het verstandig is om die te noemen ivm fokker die evt ook meeleest.![]()
Ik had even wat dingen aangepast..
Bedankt alvast
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat vreselijk dat dit hondje zulke lange dagen heeft moeten vechten.
Dit onderstaande begrijp ik niet helemaal, was er geen andere DA in de buurt die de verzorging kon overnemen?
Dit onderstaande begrijp ik niet helemaal, was er geen andere DA in de buurt die de verzorging kon overnemen?
Grozz schreef:Het hondje moest vrijdag naar huis omdat het dicht ging, hij moest proberen te eten en te drinken bij ons thuis, mocht dit niet lukken, dan was het over.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- freskin
- Zeer actief
Aangepast.Grozz schreef:Hmm, ja, maargoed kun je de citatie even weghalen alsjeblieft?freskin schreef:Dat weet hij toch wel als hij dit verhaal leest, denk ikGrozz schreef:Jawel dat had hij zeker, maar ik weet niet of het verstandig is om die te noemen ivm fokker die evt ook meeleest.![]()
Ik had even wat dingen aangepast..
Bedankt alvast
Je kan beter straks een eigen topic hier over openen. Dit is een voorsteltopic en niet bedoeld voor inhoudelijke reactie's.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Heel triest is dit om te lezen, maar vooralsnog had ik al bij die fokkers op hun stoep gestaan, niet om te
maar ik had wel even flink uit mijn plaatje gegaan. Reden temeer om eerst onderzoek te doen naar fokkers alvorens tot koop over te gaan, maar gedane zaken nemen geen keer en jullie arme pupje heeft toch moeten lijden door de idioterie van die fokkers om het inenten achterwege te laten, waarom? Voor het geld? 
Laatst gewijzigd door Esther1963 op 19 apr 2011 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Esther en d'r beestenboel

- Rikoy
- Zeer actief
-
Grozz
- nieuw lid
Ja, maar we wouden hem niet nog 56 uur lang alleen in een hokje laten liggen met een infuusje.Tiny schreef:Wat vreselijk dat dit hondje zulke lange dagen heeft moeten vechten.
Grozz schreef:Het hondje moest vrijdag naar huis omdat het dicht ging, hij moest proberen te eten en te drinken bij ons thuis, mocht dit niet lukken, dan was het over.
De dierenarts dacht dat hij in zijn eigen omgeving misschien wel ging eten.
Vandaar dus..
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Tja, je wilt de reacties niet, maar ik geef hem toch. Je kunt beter boos zijn op jezelf, je kiest er toch zelf voor om bij een broodfokker een pup te kopen? Dit is wat je dan krijgtGrozz schreef:Aanvulling:
Zolang er mensen zijn die broodfok pups kopen, om wat voor reden dan ook, zullen er ook broodfokkers zijn. Kwestie van vraag en aanbod.

-
Grozz
- nieuw lid
Omdat er onbedoelde vraag naar is, geeft dit hun een vrijbrief om puppy's te fokken en zonder inentingen de deur uit te 'schoppen'?sjaak-k schreef:Tja, je wilt de reacties niet, maar ik geef hem toch. Je kunt beter boos zijn op jezelf, je kiest er toch zelf voor om bij een broodfokker een pup te kopen? Dit is wat je dan krijgtGrozz schreef:Aanvulling:
Waarom ik zo boos op hun ben is omdat ze er bekend om staan.. (Broodfokker)![]()
Zolang er mensen zijn die broodfok pups kopen, om wat voor reden dan ook, zullen er ook broodfokkers zijn. Kwestie van vraag en aanbod.
Nee.. Er zou een website moeten komen oid, waar je kan kijken of het een broodfokker is of niet.
- sjaak-k
- Zeer actief
Die websites zijn er zat, zolang kopers niet te lui zijn enig onderzoek te doen
. Ik noem bijvoorbeeld een rasvereniging 

- Ciszo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador Max
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
juist.. ik word ook een beetje moe van al die mensen die zeggen niet te weten bij een broodfokker te kopen. Dan heb je gewoon 0 onderzoek gedaan..sjaak-k schreef:Die websites zijn er zat, zolang kopers niet te lui zijn enig onderzoek te doen. Ik noem bijvoorbeeld een rasvereniging
voor het individuele geval, en dit hondje, vind ik het verschrikkelijk sneu, laat ik dat vooropstellen.. Sterkte
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja... zoals je nu wel een forum weet te vinden, om achteraf je verhaal te doen en je verdriet te delen ( en ik begrijp heus dat je verdriet hebt hoor) had je dus ook van te voren beter onderzoek kunnen doen, dit is helaas zoals het zovaak gaat, mensen zijn onwetend.. todat het ze "overkomt" , dan ineens kan de media, inet enz enz gevonden worden, imo te laat dus.Grozz schreef:Omdat er onbedoelde vraag naar is, geeft dit hun een vrijbrief om puppy's te fokken en zonder inentingen de deur uit te 'schoppen'?sjaak-k schreef:Tja, je wilt de reacties niet, maar ik geef hem toch. Je kunt beter boos zijn op jezelf, je kiest er toch zelf voor om bij een broodfokker een pup te kopen? Dit is wat je dan krijgtGrozz schreef:Aanvulling:
Waarom ik zo boos op hun ben is omdat ze er bekend om staan.. (Broodfokker)![]()
Nee.. Er zou een website moeten komen oid, waar je kan kijken of het een broodfokker is of niet.
de fokker is een hufter, absoluut, maar als koper ben je zelf ook voor een groot deel verantwoordelijk dat dit soort zaken door gaan
- sjaak-k
- Zeer actief
http://lmgtfy.com/?q=akita" onclick="window.open(this.href);return false;
De rasvereniging staat zowat bovenaan
De rasvereniging staat zowat bovenaan

-
~Suzanne~
- Zeer actief
sbientje schreef:juist.. ik word ook een beetje moe van al die mensen die zeggen niet te weten bij een broodfokker te kopen. Dan heb je gewoon 0 onderzoek gedaan..sjaak-k schreef:Die websites zijn er zat, zolang kopers niet te lui zijn enig onderzoek te doen. Ik noem bijvoorbeeld een rasvereniging
voor het individuele geval, en dit hondje, vind ik het verschrikkelijk sneu, laat ik dat vooropstellen.. Sterkte
Dit dus.
Sorry, maar je hebt zelf je huiswerk niet gedaan.
Natuurlijk ben ik het met je een "dat dit niet moet kunnen" .. maar DAT had je van tevoren moeten uitzoeken. Nu het mis is gegaan kun je het forum vinden, maar voor die tijd niet?
Neemt niet weg dat het vreselijk triest is.
Suzanne
- freskin
- Zeer actief
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
dat heb je nu ontdekt?Grozz schreef:Aanvulling:
Grozz schreef:
[Nee.. Er zou een website moeten komen oid, waar je kan kijken of het een broodfokker is of niet.
Maar hoe dan ook:
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik bedoelde meer een DA die in de nacht aanwezig was om het in de gaten te houden. Ik vind 5 dagen kijken naar een dier wat pijn heeft een beetje wreed.Grozz schreef:Ja, maar we wouden hem niet nog 56 uur lang alleen in een hokje laten liggen met een infuusje.Tiny schreef:Wat vreselijk dat dit hondje zulke lange dagen heeft moeten vechten.
De dierenarts dacht dat hij in zijn eigen omgeving misschien wel ging eten.
Vandaar dus..
Grozz schreef:maar we hebben 5 dagen lang naar een hond zitten kijken die gewoon niet opknapte en gewoon kapot ging
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Inderdaad. Als je wat meer research had gedaan had je prima kunnen weten waar je je pup vandaan haalde.sjaak-k schreef:
Tja, je wilt de reacties niet, maar ik geef hem toch. Je kunt beter boos zijn op jezelf, je kiest er toch zelf voor om bij een broodfokker een pup te kopen? Dit is wat je dan krijgt![]()
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Grozz schreef:Omdat er onbedoelde vraag naar is, geeft dit hun een vrijbrief om puppy's te fokken en zonder inentingen de deur uit te 'schoppen'?sjaak-k schreef:Tja, je wilt de reacties niet, maar ik geef hem toch. Je kunt beter boos zijn op jezelf, je kiest er toch zelf voor om bij een broodfokker een pup te kopen? Dit is wat je dan krijgtGrozz schreef:Aanvulling:
Nee, JIJ had je huiswerk beter moeten doen.
Zolang er lui zijn die bij een broodfokker kopen, blijven die hun teven voldouwen met pups.
Geen vraag=Geen aanbod, hoe simpel..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Re: DELETE
Als hadden komt is hebben te laat.
Ja,ts heeft een fout gemaakt en heeft daarvoor geboet.Net als de arme hond die bij die broodfokker gekocht is.
Waar het in Nederland aan mankeert is goede wetgeving waardoor die lui eens goed aangepakt kunnen worden.
Ja,ts heeft een fout gemaakt en heeft daarvoor geboet.Net als de arme hond die bij die broodfokker gekocht is.
Waar het in Nederland aan mankeert is goede wetgeving waardoor die lui eens goed aangepakt kunnen worden.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- dagmar88
- Zeer actief
marian* schreef:Als hadden komt is hebben te laat.
Ik geloof er helemaal niet meer in dat mensen 'van niks weten'.
Achteraf weten ze opeens wel allemaal dat het een broodfokker is en weten ze wel fora te vinden.
En die mensen hebben ook geen tv?
Bij 9 van de 10 gaat het goed en hebben ze oh zo'n leuk hondje 'gered' en de 10e gaat uit z'n plaat.
En alle 10 beseffen ze niet dat zij het zijn die verantwoordelijk zijn voor de geboorte van de volgende lading pups.
Als die pups onverkocht blijven wordt die teef de volgende keer ook niet meer vol gepropt
Je kan wel scherpere regels in gaan stellen, maar dan zet je 6 verschillende teven op 3 verschillende plaatsen die je samen 12 nesten op een jaar laat gooien. Valt niks aan te doen met regeltjes.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
dagmar88 schreef:marian* schreef:Als hadden komt is hebben te laat.
Waar het in Nederland aan mankeert is goede wetgeving waardoor die lui eens goed aangepakt kunnen worden.Als er NU een pup moet komen en het liefst tegen een zo laag mogelijke prijs, blijven er toch van die wanpraktijken bestaan.
Ik geloof er helemaal niet meer in dat mensen 'van niks weten'.
Achteraf weten ze opeens wel allemaal dat het een broodfokker is en weten ze wel fora te vinden.
En die mensen hebben ook geen tv?
Bij 9 van de 10 gaat het goed en hebben ze oh zo'n leuk hondje 'gered' en de 10e gaat uit z'n plaat.
En alle 10 beseffen ze niet dat zij het zijn die verantwoordelijk zijn voor de geboorte van de volgende lading pups.
Als die pups onverkocht blijven wordt die teef de volgende keer ook niet meer vol gepropt![]()
Je kan wel scherpere regels in gaan stellen, maar dan zet je 6 verschillende teven op 3 verschillende plaatsen die je samen 12 nesten op een jaar laat gooien. Valt niks aan te doen met regeltjes.
Heb je deels gelijk in,maar ik denk dat er via belastingdienst enz best wat aan te doen is.Nu is het nog te moeilijk om die lui aan te pakken als jij een zieke hond koopt.
Je mag namelijk van iedereen waar jij een pup koopt redelijkerwijs verwachten dat je een gezonde pup koopt,en niet een die na een paar dagen al dood is.
Produktaansprakelijkheid heet dat geloof ik.
Nu komen ze er meestal door hun grote mond en dreigbrieven vanaf met niks of hooguit vergoeding van dierenartskosten.

- Shooting Star
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Vaak bieden ze wel een nieuwe pup aan, en daarmee is wettelijk dan idd de kous af. Geld terug hoeft een verkoper niet aan te bieden, wél een vervangend "product". Maar ja, wie wil er nou nóg zo'n stumpertje hebben, met wéér alle risico's van dien?marian* schreef:Je mag namelijk van iedereen waar jij een pup koopt redelijkerwijs verwachten dat je een gezonde pup koopt,en niet een die na een paar dagen al dood is.
Produktaansprakelijkheid heet dat geloof ik.
Nu komen ze er meestal door hun grote mond en dreigbrieven vanaf met niks of hooguit vergoeding van dierenartskosten.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Shooting Star schreef: Vaak bieden ze wel een nieuwe pup aan, en daarmee is wettelijk dan idd de kous af. Geld terug hoeft een verkoper niet aan te bieden, wél een vervangend "product". Maar ja, wie wil er nou nóg zo'n stumpertje hebben, met wéér alle risico's van dien?
En daardoor komen ze gewoon overal mee weg.
Als mijn nieuwe tv na een paar dagen kapot gaat heb ik meestal de keuze tussen ruilen,reparatie en geld terug.
Hier gaat het om levende wezens en komen ze er met niks vanaf.
Dit soort figuren moeten wat mij betreft zo hard als maar kan in hun portemonnee gepakt kunnen worden.