Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rollen in benzine

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

chant
Zeer actief

rollen in benzine

Ongelezen bericht door chant »

Tommy (teckel) rolt altijd graag in viezigheid. Dode mollen, muizen, vissen, vogels en vogel- en ganzenpoep zijn favoriet. Ik ben altijd wat minder gecharmeerd van de parfums van Tommy, vooral als het vis of mensenpoep (gelukkig niet al te vaak) betreft :kotz: Dan moet hij er toch echt aan geloven en onder de douche.

Zonet fietste ik met de honden een rondje industrieterrein, daar is het nu lekker rustig en dat is ideaal met Dex. Er staan vaak vrachtwagens geparkeerd en blijkbaar had er een bezine gelekt. Voordat ik het door had lag Tommy er al in de rollen. Hij zat er helemaal onder. Ik heb hem al drie keer gewassen met verschillende shampoo's, maar er blijft een vettige laag op hem zitten, logisch met benzine natuurlijk, maar wel erg smerig.
Weet iemand wat ik kan doen om de bezine weg te krijgen?

En waarom rolt hij door benzine? Dat lijkt me zelfs voor een hond nogal raar :scratch:
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Re: rollen in benzine

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Hoe komt hij daar nou weer bij :scratch:

Je zou het kunnen proberen met afwasmiddel met citroen, maar ik weet niet of het nou zo goed is voor zijn vacht :denken: nou is benzine dat ook niet natuurlijk...poeh, lastig probleem.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Om het effect van petroleum, benzine, e.d. te neutraliseren moet u de vacht van het dier met melk doordrenken. U kunt hiervoor ook plantaardigde olie gebruiken. Was het dier na een half uur met water en zeep om de olie of melk — samen met het vergif, te verwijderen. Ook paraffine-olie werkt goed neutraliserend, maar dit lost minder goed op in water en zeep, waardoor het moeilijker af te wassen is
.
bron: http://dier-en-natuur.infonu.nl/diverse ... iften.html

Gevonden met google.
Benzine is dus erg giftig als ze het zelf gaan schoonmaken :N:
En de groeten van de mannen :zwaai
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Het was diesel, geen benzine ;). Benzine verdampt namelijk. En vrachtwagens rijden op diesel :wink:
Afbeelding
mixy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder

Ongelezen bericht door mixy »

Oh jeetje.. dat is niet zo goed. De dingen om benzine mee weg te halen die ik ken zou ik niet op een hond gebruiken.. misschien afwasmiddel (ik googlede het even en dat ging over kleding.. daar kon je afwasmiddel gebruiken en het daarna in de wasmachine. Dus misschien afwasmiddel en daarna nog eens onder de douche zetten?)
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Huisdieren lopen vaak vergiftigingen op doordat ze zich in giftig materiaal rollen of er doorheen lopen. Er ontstaat dan een chemische verbranding van die delen van de huid die met de stof in contact zijn gekomen. Vaak likt het dier zijn huid en poten schoon, waardoor het vergif in het lichaam wordt opgenomen en er algemene verschijnselen gaan optreden. Een huisdier kan ook vergiftigd worden als hij in keukens of werkplaatsen hete of bijtende vloeistof over zich heen krijgt. De vacht van een dier biedt voordelen en nadelen, hij biedt bescherming bij contact met giftige planten; maar giftige stoffen zoals teer, verf, vet en olieprodukten blijven er in zitten en hebben daardoor langer contact met de huid, waardoor meer schade ontstaat.
Ut blijft giftig :pffff:
En de groeten van de mannen :zwaai
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Voor een keer wassen met groene zeep.
Werkt uitstekend om stookolie weg te krijgen dus dit zal ook wel lukken dan. :wink:

Waarom hij het doet weet ik niet :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

Bedankt voor de tips! groene zeep en afwasmiddel ga ik proberen, hopelijk helpt het.

Hij heeft zich gelukkig niet zelf schoongemaakt. Hij wou het wel, maar het leek me ook niet zo verstandig, dus ik heb hem onder een dekentje op z'n plaats gedeponeerd en hij slaapt sindsdien.

@sjaak-k: Dat wist ik niet, voor een dom blondje is het hetzelfde :mrgreen:
Hangoor
Actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spanïel (R.I.P)
Jack Russel (R.I.P)
Bichon Frisé (R.I.P)
Friese Stabij (Stabyhoun)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hangoor »

ranetje schreef: Voor een keer wassen met groene zeep.
Groene zeep= alles schoonmaker :ok:
Wie niet leeft, wie niet meemaakt, en wie niet meemaakt, wie niet lief heeft.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

waarom geen idee, lijkt me niet lekker ruiken.
maar hij heeft het gelukkig niet binnen gehad.
wat ik weet?
insmeren met melk of plantaardige olie en daarna met water en shampoo wassen.
vergeet niet zelf handschoenen te dragen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Een kat die eens in een blik afgewerkte olie was gevallen heb ik uiteindelijk schoon kunnen krijgen met garagezeep (bij de garage gehaald). Was een tip van Lenie van 't Hart, die we uiteindelijk maar in arren moede hebben gebeld. We hadden álles al geprobeerd, en niks werkte. Dat werkte wel dus.

Bel ook je dierenarts, want diesel is hartstikke giftig.
Vooral als hij het op de één of andere manier binnen krijgt (wondje, oplikken).
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Imense

Ongelezen bericht door Imense »

Allereerst rijdt een vrachtwagen niet op benzine, dus zal het of dieselolie zijn of motorolie waar die in ligt te rollen. Ik weet dus niet of daar verschil in zit qua reinigen en giftigheid.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”