laura86 schreef:Ik heb een brede gehad en vond deze niet zo fijn. Ik ben zelf niet zo breed dus het was echt een enorm ding, en daarom bleef hij ook niet echt goed zitten. Daarbij wordt het natuurlijk erg warm op de plaats waar de gordel zit.
Ik heb nu een smalle abaca heupgordel met ringen aan de voorkant en aan de zijkant. Ik heb de honden eigenlijk altijd aan de zijkant en meestal trekken ze niet maar als ze dat wel doen blijft het ook gewoon goed zitten. En als ze trekken heb ik 45 kilo dus met Ziva zal het wel meevallen. Ik doe ze gewoon direct aan de ring. Deze bevalt me veel beter dan de brede, maar het is maar net wat je zelf fijn vind

Ik had nog eens zitten kijken naar de maten en ik denk dat die brede bij mij ook enorm wordt. Hij is minimaal 80cm. Ik ben nu 84 maar het is dus de bedoeling dat dat weer wat minder gaat worden

Volgens mij zit ik dan helemaal ingepakt
Ziva weegt maar 15 dus dat moet goed gaan dan ja. Misschien wil ik ook nog Jip mee maar die trekt zelden dus daar hoef ik ook niet voor te vrezen (anders komt er ook maar 8,5 bij

)
marye schreef:Met Caja heb ik liever smal, maar met Izzie liever breed.
Is echt afhankelijk van het trekken.
Voor Iz wil ik graag in de toekomst zelfs zo een met riempjes om je benen zodat hij beter blijft zitten.
Maar Izzie laat je ook meer trekken toch? Want dan lijkt een brede me wel veel fijner ja (of die met die riempjes idd). Misschien ga ik Ziva dat ook nog wel leren, vindt ze wel cool denk ik, maar dan moet ik eerst zelf weer wat fatsoenlijker rennen
fes/lou schreef:Ik heb een Hunter band (van de paardendrogist), niet te breed en met ringen aan de zijkant. Ik vind hem heel prettig
Klinkt goed! Ik kan hem daar alleen niet meer vinden, en ook niet ergens anders op internet :-S