Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rugzak om hond te dragen
Moderator: moderatorteam
- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
- Aantal honden: 1
Rugzak om hond te dragen
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik ben op zoek naar een goede rugzak, waar ik onze york in kan meenemen, als we lange wandeltochten gaan maken.
Ik zie die dingen nergens in een winkel staan, dus ik kan niets vergelijken met elkaar.
De prijzen op het internet varieren enorm.
Ik wil niet zo'n enorm groot ding, zoals die trolly-rugzakken die ook kunnen rijden.
Ook moet er aan de bovenkant en de zijkant gaas inzitten, dus een gewone rugzak valt dan af.
Wie kan mij adviseren?
Ik ben op zoek naar een goede rugzak, waar ik onze york in kan meenemen, als we lange wandeltochten gaan maken.
Ik zie die dingen nergens in een winkel staan, dus ik kan niets vergelijken met elkaar.
De prijzen op het internet varieren enorm.
Ik wil niet zo'n enorm groot ding, zoals die trolly-rugzakken die ook kunnen rijden.
Ook moet er aan de bovenkant en de zijkant gaas inzitten, dus een gewone rugzak valt dan af.
Wie kan mij adviseren?
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
- szervusz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Rugzak om hond te dragen
Ik heb nog wel zo'n rugzak liggen voor je, die je voor een zacht prijsje kunt overnemen. Het is een groene met gaas aan de boven en zijkanten. Ik zit nu op het werk maar ik zal er vanavond foto's van maken mocht je interesse hebben.
Ik heb hem een aantal jaar geleden gekocht voor onze jack russel maar die loopt nog steeds de wandelingen gewoon mee, bijna 16 jaar inmiddels.
Ik heb hem een aantal jaar geleden gekocht voor onze jack russel maar die loopt nog steeds de wandelingen gewoon mee, bijna 16 jaar inmiddels.
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als rugzak zijn ze inderdaad lastig te vinden.
Ik heb 3 draagtassen in het assortiment wat als rugtas gedragen kan worden.
Verder is het allemaal schouder of gewoon in de hand tillen.
Schouder en/of rugtas:
handtas en/of rugtas (kan ook op de buik)
en zo'n trolly:
Mocht je meer info / grotere afbeeldingen willen hoor ik het wel.
Groetjes Karen
Ik heb 3 draagtassen in het assortiment wat als rugtas gedragen kan worden.
Verder is het allemaal schouder of gewoon in de hand tillen.
Schouder en/of rugtas:
handtas en/of rugtas (kan ook op de buik)
en zo'n trolly:
Mocht je meer info / grotere afbeeldingen willen hoor ik het wel.
Groetjes Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
koentje
Waarom kan hij niet gewoon lopen? 
- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Hier hebben ze heeeeel veel soorten:
http://www.dogbagheaven.de/index.php
En dit is een hele multifunctionele rugtas:
http://www.natteneuzen.nl/products/Hond ... G-%29.html
http://www.dogbagheaven.de/index.php
En dit is een hele multifunctionele rugtas:
http://www.natteneuzen.nl/products/Hond ... G-%29.html
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Omdat het een pup is?koentje schreef:Waarom kan hij niet gewoon lopen?
Omdat je in veel winkels met de hond niet naar binnen mag tenzij hij in een tas zit en je zo'n kleintje niet buiten laat zitten?
Ik heb onze Hava in de eerste maanden in een draagtas gehad die je dwars draagt over de schouder.
Zo hing ze op mijn buik of, als ik in de winkels was, half onder mijn arm. Koppie eruit, kon ze alles zien.
Vetbedje erin, want het was stervenskoud, en ze kon lekker lang mee naar het bos zonder onderkoeld te raken. Daar zul je overigens nu geen last van hebben, het was toen -10 of zo.
Dit idee: http://www.verrasjehond.nl/hondendraagtas-c-48.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Simonne
- Zeer actief
Alvast dank voor de reacties.
Ik wacht de reactie van szervusz even af.
Een draagtas gaat het niet worden, want ik zal er toch af en toe redelijk lang mee op mijn rug moeten lopen en dan wil ik er geen last van hebben.
Ik vind het een probleem, dat je ze nergens kunt passen. Je weet dus helemaal niet, hoe ze zitten.
Ik heb op het internet zowat alle modellen bekeken, er is gelukkig wel veel keus.
Ik bedoel zoiets, maar deze komt uit Amerika:

Ik wacht de reactie van szervusz even af.
Een draagtas gaat het niet worden, want ik zal er toch af en toe redelijk lang mee op mijn rug moeten lopen en dan wil ik er geen last van hebben.
Ik vind het een probleem, dat je ze nergens kunt passen. Je weet dus helemaal niet, hoe ze zitten.
Ik heb op het internet zowat alle modellen bekeken, er is gelukkig wel veel keus.
Ik bedoel zoiets, maar deze komt uit Amerika:

Groetjes,
Simonne

Simonne

- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Of omdat ze hele lange einden gaat lopen die haar hondje niet trekt? Ik ben ook op zoek naar een fijne rugtas voor mijn kleine matlezermixje, want zij heeft het na een uur echt wel weer even gezien met het wandelen, terwijl ik rustig een hele dag loop.koentje schreef:Waarom kan hij niet gewoon lopen?
Ik denk trouwens dat ik zelf aan de knutsel ga met een normale rugzak die fijn draagt en goed gaas en ritsjes.
- Snokkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje
Ik heb nog wel zo'n baby rugdrager van chicco die je eventueel kunt overnemen. Zit geen gaas aan de zijkant, maar ze kunnen er wel bovenuit kijken. Ik heb hem gebruikt voor onze pup (die er met 2 weken al uitgegroeid was, haha).
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi

en Nala & Sedi
-
frodo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): welsh corgi cardigan
Ik heb hier nog een liggen, tis wel een buiktas!
Heb ik gekocht voor onze cardi maar die werd snel te groot! Hij is dus niet zo vaak gebruikt en je mag hem hebben als je wil
Het is er één van K9
Als je op de site kijkt bij draagtassen (front carrier) zie je ze staan (baroque)
Heb ik gekocht voor onze cardi maar die werd snel te groot! Hij is dus niet zo vaak gebruikt en je mag hem hebben als je wil
Het is er één van K9
Als je op de site kijkt bij draagtassen (front carrier) zie je ze staan (baroque)
Frodo & Arwen
- Simonne
- Zeer actief
Een buikdrager voor de eerst tijd heb ik al overgenomen van een vriendin, maar hartelijk dank voor het aanbod!
Ik moet dus echt een goed zittende rugzak hebben, wij zijn namelijk dol op lange (berg)wandelingen en dan loop ik dus een hele dag met die rugzak.
Ook doen wij soms graag een stedenbezoek en dan laat ik haar niet de hele dag in de camper, maar gaat ze gewoon mee.
Het is best lastig zoeken.
We gaan nu een poos naar Noorwegen.
Ik kan wel af en toe internetten bij een MacDonalds, dus ik houd dit topic goed in de gaten!
Alvast dank voor alle reacties!
Ik moet dus echt een goed zittende rugzak hebben, wij zijn namelijk dol op lange (berg)wandelingen en dan loop ik dus een hele dag met die rugzak.
Ook doen wij soms graag een stedenbezoek en dan laat ik haar niet de hele dag in de camper, maar gaat ze gewoon mee.
Het is best lastig zoeken.
We gaan nu een poos naar Noorwegen.
Ik kan wel af en toe internetten bij een MacDonalds, dus ik houd dit topic goed in de gaten!
Alvast dank voor alle reacties!
Groetjes,
Simonne

Simonne

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe zwaar is je hondje? Benno zit ook regelmatig in de rugzak bij dagwandelingen maar ik heb wel gemerkt dat een rugzak met goede heupband dan het beste is. Hij zit dus in de backpack want ik heb tot nu toe geen rugzak speciaal voor honden kunnen vinden die zo'n heupgordel heeft. Nu weegt Benno wel 8kg.

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Simonne
- Zeer actief
Ze zal niet veel zwaarder dan 2 kilo worden, denk ik.
Als ik zo op de foto van mijn voorbeeld kijk, lijkt daar ook wel een heupgordel te zitten.
Dat lijkt me idd wel nodig.
Als ik zo op de foto van mijn voorbeeld kijk, lijkt daar ook wel een heupgordel te zitten.
Groetjes,
Simonne

Simonne

- szervusz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla
- Contacteer:
Ik heb de rugzak gevonden, ik zal er zo even foto's van maken. Hier een link naar een review over deze rugzak, op de foto staat een zwarte uitvoering die van mij is dus donkergroen.
http://www.pet-carrier-reviews.com/outw ... et-carrier" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een link, naar dezlefde rugzak maar dan in het rood.
http://www.canineconcepts.co.uk/item--T ... ier---dogs" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is echt een mooie, nooit gebruikt. De onderkant is wat dikker en steviger en er zit een heupband bij.
http://www.pet-carrier-reviews.com/outw ... et-carrier" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.canineconcepts.co.uk/item--T ... ier---dogs" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is echt een mooie, nooit gebruikt. De onderkant is wat dikker en steviger en er zit een heupband bij.
- Simonne
- Zeer actief
Je hebt een p.b.!
Groetjes,
Simonne

Simonne

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zijn meer heupgordels om te voorkomen dat de rugzak stuitert. Qua tillen heb je daar niks aanSimonne schreef:Ze zal niet veel zwaarder dan 2 kilo worden, denk ik.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
Die heb inderdaad ook, mooie stevige tas is dat.szervusz schreef:Ik heb de rugzak gevonden, ik zal er zo even foto's van maken. Hier een link naar een review over deze rugzak, op de foto staat een zwarte uitvoering die van mij is dus donkergroen.
Deze heb ik echter meer gebruikt, die hoor je op de buik te dragen, maar ik had het altijd gewoon op de rug.
http://www.canineconcepts.co.uk/ccp51/m ... rier-L.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Die is ook aan de zijkanten 'open'.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Simonne
- Zeer actief
Het is gelukt, fijn!
Nu eerst op vakantie en dan haal ik hem op.
Bedankt Szervuzs!
Nu eerst op vakantie en dan haal ik hem op.
Bedankt Szervuzs!
Groetjes,
Simonne

Simonne