Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk middel is alleen tegen teken?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Welk middel is alleen tegen teken?

Ongelezen bericht door Tamara. »

Fien is sinds vorig jaar allergisch voor vlooienbeten en hiervoor gebruik ik Advantage. Omdat ook het tekenseizoen weer is begonnen :N: heb ik ruim een maand geleden frontline combo gebruikt maar dit blijkt voor fien haar vlooienallergie niet voldoende te zijn. Na ruim 2 weken het middel gebruikt te hebben begon ze weer overmatig te krabben en bijten :ugh: Nu ik weer Advantage gebruik, krabt en bijt ze gelukkig niet meer maar het middel is alleen tegen vlooien dus welk middel kan ik náást Advantage gebruiken wat alleen tegen teken is? Of is dat alleen de scalibor band? Ik wil liever geen band gebruiken, vandaar :ugh:
Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
Aantal honden: 1

Re: Welk middel is alleen tegen teken?

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Er was eens scalibor shampoo maar er staat me iets van bij dat dat uit de handel is genomen...
Misschien eens navragen bij een dierenwinkel!
Verder kan ik je niet helpen! Succes!
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Hebben ze veel last van teken? Als ze er verder niet allergisch op reageert zou ik ze elke dag even nakijken en de teken eruit plukken :wink:
Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

de Scalibor Protectorband is nochthans een prima oplossing hoor en mag ook gedragen worden door pups ( vanaf 7 - 8 weken) of drachtige teven.
Je DA moet je een afdoend antwoord kunnen geven toch?
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
daywalker
Zeer actief

alm@ schreef:Hebben ze veel last van teken? Als ze er verder niet allergisch op reageert zou ik ze elke dag even nakijken en de teken eruit plukken :wink:
vermits zowat 25% van de teken de ziekte van Lyme meedragen, denk ik dat een middel tegen teken toch een betere oplossing is. Bij elke tekenbeet heb je kans dat de ziekte wordt overgedragen op je hond. :wink: is niet rottig bedoeld hoor Alm@ :wink:
Tamara.
Zeer actief

Inge2104 schreef:Er was eens scalibor shampoo maar er staat me iets van bij dat dat uit de handel is genomen...
Misschien eens navragen bij een dierenwinkel!
Verder kan ik je niet helpen! Succes!
Ben bij dierenwinkels al een beetje wezen rondneuzen maar daar hebben ze alleen de combi pipetjes van de bekende merken :wink: Ik dacht heel misschien is er iets op de markt wat ik nog niet ken :mrgreen:
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bulley »

Misschien de advantix?? Is tegen vlooien en teken en mijten stalvliegen en zandvliegen.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Tamara.
Zeer actief

alm@ schreef:Hebben ze veel last van teken? Als ze er verder niet allergisch op reageert zou ik ze elke dag even nakijken en de teken eruit plukken :wink:
Het stíkt hier van de teken :N: Na de wandeling kijk ik ze na en haar ik er behoorlijk wat vanaf maar toch mis ik er toch wel elke keer een paar :N: Gisteren bij Fien weer 3 teken die kans zagen zich vast te maken. Ze waren nog klein, maar toch. Als het er niet zoveel waren geweest had ik ook zoiets van 'laat maar' :wink:
Tamara.
Zeer actief

daywalker schreef:de Scalibor Protectorband is nochthans een prima oplossing hoor en mag ook gedragen worden door pups ( vanaf 7 - 8 weken) of drachtige teven.
Je DA moet je een afdoend antwoord kunnen geven toch?
Ik ben inderdaad bekend met de scaliborband en gebruik die ook naar tevredenheid als ik naar het buitenland ga :wink: Met 3 honden die elke dag in elkaars nek hangen, gaat mijn voorkeur in eerste instantie niet uit naar een band.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

daywalker schreef:
vermits zowat 25% van de teken de ziekte van Lyme meedragen, denk ik dat een middel tegen teken toch een betere oplossing is. Bij elke tekenbeet heb je kans dat de ziekte wordt overgedragen op je hond. :wink: is niet rottig bedoeld hoor Alm@ :wink:
Ik vat het ook niet rottig op :wink: ieder z'n meug. Ik pluk de teken. Liever een risico op lyme dan gif gebruiken. Iets anders is het als je hond allergisch reageert op teken of als je er elke dag tientallen moet uitplukken. Dan is het kiezen tussen 2 kwaden.
Afbeelding
daywalker
Zeer actief

alm@ schreef:
daywalker schreef:
Ik vat het ook niet rottig op :wink: ieder z'n meug. Ik pluk de teken. Liever een risico op lyme dan gif gebruiken. Iets anders is het als je hond allergisch reageert op teken of als je er elke dag tientallen moet uitplukken. Dan is het kiezen tussen 2 kwaden.
het is inderdaad een keuze die je maakt :ok: :wink:
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

Ik gebruik nu eigenlijk ook voor het eerst wat ben er anders ook niet zo voor, ik heb nu bij mijn honden adantix gebruikt, en tot nu toe nog geen een teek gevonden, anders komen ze toch regelmatig terug met een tiental teken...
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

daywalker schreef:
Ik doe het ook zonder hoor. Mijn hond heeft bewezen "vroeger" Lyme opgelopen. Ze heeft het er geen minuutje minder om gedaan. Het manken wat ze deed (en waardoor we dus oa onderzoek op Lyme lieten doen) had er niets mee te maken. Haar lijf was in contact geweest met een besmette teek (goh, hoe wonderlijk), maar had er zelf antistoffen voor aangemaakt.

Teken zijn nutteloos, en goor. Maar ik geef hier al 9 jaar geen chemische preventie meer tegen teken (of vlooien). Het gaat hier prima.
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:ik denk niet dat je bij de keuze van je product moet kijken naar wat alleen tegen teken zou werken maar wel naar welk product veilig in combinatie kan met advantage. werkt dat dan alleen tegen teken : prima - werkt het daarnaast óók tegen vlooien dat maakt dat het produkt op zich niet giftiger/belastender en heb je nog een extra toemaatje in de werking tegen vlooien :wink: .
dat maakt het zoeken een stuk makkelijker :mrgreen: de werkzame stof van Advantage is Imidocloprid en Advantix bevat twee werkzame stoffen: Imidacloprid en Permethrine.
Nou kan ik er de volgende keer voor kiezen om bijvoorbeeld alleen Advantix te gebruiken aangezien het dezelfde werkzame stof heeft als Advantage. De hoeveelheid kan/zal waarschijnlijk verschillen maar hoe kom ik daar achter... Als Advantix toch niet voldoende blijkt te werken, zoals de frontline combo, dan geef ik alsnog de Advantage. die heeft vorig jaar en de afgelopen keren namelijk prima geholpen!
Of kan ik niet zo denken :denken:
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:
Tamara. schreef:
Inge O schreef:ik denk niet dat je bij de keuze van je product moet kijken naar wat alleen tegen teken zou werken maar wel naar welk product veilig in combinatie kan met advantage. werkt dat dan alleen tegen teken : prima - werkt het daarnaast óók tegen vlooien dat maakt dat het produkt op zich niet giftiger/belastender en heb je nog een extra toemaatje in de werking tegen vlooien :wink: .
dat maakt het zoeken een stuk makkelijker :mrgreen: de werkzame stof van Advantage is Imidocloprid en Advantix bevat twee werkzame stoffen: Imidacloprid en Permethrine.
Nou kan ik er de volgende keer voor kiezen om bijvoorbeeld alleen Advantix te gebruiken aangezien het dezelfde werkzame stof heeft als Advantage. De hoeveelheid kan/zal waarschijnlijk verschillen maar hoe kom ik daar achter... Als Advantix toch niet voldoende blijkt te werken, zoals de frontline combo, dan geef ik alsnog de Advantage. die heeft vorig jaar en de afgelopen keren namelijk prima geholpen!
Of kan ik niet zo denken :denken:
de dosering moet normaal wel op de bijsluiter/verpakking staan, uitgedrukt in werkzame stof/ml of pipet of zo :wink: .

ik ga ervan uit dat advantix dan toch ook zou moeten helpen, blijkbaar zijn haar vlooien dus gevoelig aan die imidacloprid :ok: .
Ik ben er al uit :mrgreen: Advantage en Advantix hebben beide dus dezelfde werkzame stof in dezelfe hoeveelheid met dat verschil dat Advantix dus ook een stof tegen teken e.d. heeft dus dat maakt de keuze makkelijk :ok:
LaureV
Actief
Mijn ras(sen): bordercollie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door LaureV »

Wij gebruiken advantix en dat werkt inderdaad prima tegen teken én vlooien, geen ander middel meer nodig :wink: .
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”