Charles vd B schreef:Pemba schreef:Ik heb de springer juist weer verkocht, ik had het gevoel dat de hond de fiets onder me uit kon trekken.
Ik heb liever de riem in de hand.
Toen we stil stonden bij een stoplicht wist hij ook de fiets onder mijn k..nt vandaan te trekken.
Dus geen springer meer en nu gaat hij gewoon aan de flex.

ik heb ze aan de leren politielijn, omdat ik ook het idee heb dat de fiets onder mijn kont vandaan word getrokken als ze aan een springer zitten.
Helaas hebben beide honden samen een ander tempo dus samen fietsen is niet echt een optie, Bluf wil tempo maken en Finn loopt er sjacherijnig bij omdat hij "vroeger" toen ik hem nog alleen had vaak los liep naast de fiets en af en toe wat kon markeren en snuffelen om dan weer in een rap tempo zich bij me te voegen of netjes even naast liep indien gewenst.
Maar nog steeds prefereer ik de lijn(en) in de hand en ik spreek veel. (links, rechts, wachten, Finn jemig man loop toch eens door, Bluff verdorie niet trekken

en

ik zei dat we naar rechts gingen eikels

maar nog nooit gevallen of van de fiets getrokken

)
En ik heb het een paar keer aan de hand gehad dat er honden los of aan een flex achter mijn hond aankwamen terwijl hij naast de fiets liep, ik weet niet wat er dan gebeurd als ze aan een springer zitten, ik was in ieder geval blij dat ik middels de riem min of meer de controle hield.