Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
.Nicole.
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Blinky was een Friese Staby x Wetterhound, Semm is een Golden Retriever uit Turkije

Voorstellen

Ongelezen bericht door .Nicole. »

Hallo iedereen,

Ik kijk al een tijdje mee en besloot mij vandaag aan te melden.
Ik zal me eventjes voorstellen zoals dat hoort :D

Ik ben Nicole, 23 jaar oud en woon nog thuis bij mijn ouders in nostalgisch Schiedam.
Dit jaar begon niet zo leuk voor ons. Onze hond Blinky (Friese Staby x Wetterhoun) hebben wij na enorm snel ziektebed moeten laten inslapen. Te hoge bloeddruk, bloed achter het oog en net toen het goed leek te gaan heeft hij zaterdagochtend 15 Januari zelf al grotendeels de beslissing genomen. Het vermoeden is dat hij een hersenbloeding heeft gehad, maar met 13 jaar wilden wij hem niet verder onderzoek aan doen. Hij is met 5 jaar bij ons komen wonen en heeft 8 prachtige jaren gehad waarop wij hebben besloten niet te gaan lopen zeulen, zeker omdat de vervangende DA ook niet kon garanderen dat hij de dag nog zou kunnen doorkomen. Het was echt de meest vreselijke dag, voor mijzelf ook de eerste keer bewust overlijden van een huisdier meegemaakt, maar het was de juiste beslissing.

Na een tijdje kriebelde het toch weer om een hond te nemen. Vrij snel eigenlijk al, na een goede week of 3 waren we op zoek. We hebben heel Nederland afgezocht, maar konden niets vinden wat bij ons paste. En de honden die ons wel wat leken konden niet omdat de hond b.v niet tegen mannen kon.
Via een vriendin van ons hebben wij een toen de tip gekregen voor een Buitenlandse hond. De mevrouw die dat deed via een particuliere stichting woont notabene bij ons aan de overkant!
Op woensdag 24 Februari zijn we wezen kijken naar de foto's die ze had van eventuele honden die bij ons zouden passen en van 2 had ze ook al een karakteromschrijving.
Zodoende zijn we sinds 14 Maart de nieuwe eigenaren van een Golden Retriever x (vermoeden hangt op Turkse Herder). Hij heette in Turkije (waar hij dus vandaan komt) Honey, maar wij hebben hem Semm genoemd.

Morgen is Semm alweer 7 weken bij ons en het gaat echt supergoed. Het is een grote knuffelbeer die geniet van alle aandacht. De eerste weken was hij heel onderdanig, maar begint steeds meer alles te snappen van spelen, Nederlandse klanken enzovoort. Wij genieten in ieder geval ook weer volop. Blinky zal altijd in ons hart blijven, maar Semm geeft een hoop vreugde!

Semm wordt in dit huis vergezeld door 2 oude dakkies van katten. Moppie van bijna 17 (die is nog heel levendig en denkt dat ze soms een kitten van 5 maanden is) en Tijger van 17.
Met Tijger kan Semm het goed vinden alleen Tijger is doof, licht dementeren en chronisch verkouden. Dus het moet allemaal rustig, maar dat snapt hij al. Moppie vindt Semm niet zo leuk. Ze vindt het oké dat hij er is, maar moet niet in de buurt komen en vindt het dus prettig dat zij boven kan leven en Semm op de benedenverdieping.

Zo, dat was een heel lang voorstelberichtje! Hopelijk is dat niet erg :oops:
Blinky; 02/10/1997 -- 15/01/2011
Afbeelding
Zinndy

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Zinndy »

nou ik vind het wel een mooi voorstel bericht hoor! :ok:
wat sneu van jullie blinkie , zo te horen heeft hij een mooi leven bij jullie gehad.

en nu hebben jullie semm weer een fijn thuis gegeven...
oh ja...zou het bijna vergeten
Welkom :D
Brigitte11
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siem een blonde Labrador reu
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte11 »

Welkom en zo te horen waren jullie super baasjes voor Blinky :wink:
Afbeelding
.Nicole.
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Blinky was een Friese Staby x Wetterhound, Semm is een Golden Retriever uit Turkije

Dankjullie allebei voor het welkom heten :D

Ja, zover wij aan Blinky ook konden merken heeft hij het hier superfijn gehad en dan doe je het je lieverd ook niet aan om nog verder te lijden en op deze manier waren we er in ieder geval bij. We konden hem ook achterlaten en laten testen met de kans dat hij het niet zou redden enja, daarvoor hielden en houden wij te veel van Blinky.

Maar inderdaad nu Semm gezellig in huis! Heeft het ook super naar zijn zin in zijn paleisje :D :lol1:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Welkom op het forum! :D

Sterkte met het verlies van Blinky :roos:

Wat fijn dat Semm een goed thuis bij jullie heeft gevonden! Veel plezier en geluk met hem!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
.Nicole.
geregistreerd lid

Dankjewel voor het welkom :D

Bedankt! :roos: Was voor mij de eerste keer bewust meemaken, wist niet dat het zo'n erg gevoel zou zijn :( Maar hij is gelukkig thuis en dat doet ook een hoop goed.

Dankjewel! Dat moet helemaal goed komen!
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

.Nicole. schreef:Dankjewel voor het welkom :D

Bedankt! :roos: Was voor mij de eerste keer bewust meemaken, wist niet dat het zo'n erg gevoel zou zijn :( Maar hij is gelukkig thuis en dat doet ook een hoop goed.

Dankjewel! Dat moet helemaal goed komen!
Ik heb het al meerdere keren meegemaakt en het went nooit.......het doet altijd zo'n pijn :( Maar je doet wat het beste is voor je hond.
Gelukkig kan je weer genieten van een nieuwe huisgenoot. Dat maakt het verlies wat draaglijker. Ze kunnen nooit een vervanging zijn. Maar elke hond heeft weer zijn eigen karakter waar je weer erg van gaat houden. :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
.Nicole.
geregistreerd lid

Ja precies en ookal is het verdriet groot, doordat je merkt dat je de juiste keuze hebt gemaakt voor het beestje, haal je er toch ook wat kracht uit. Dat heb ik in ieder geval wel.

Sluit ik me ook helemaal bij aan! Het is geen vervanging, maar een nieuwe hond, een nieuwe plek, met een nieuw karakter waar je van gaat houden :D
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”