Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asiel(en) vangen 150 verwaarloosde honden uit fokkerij op

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Asiel(en) vangen 150 verwaarloosde honden uit fokkerij op

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Bah ik word hier zo boos over :ugh: Arme honden, ik zou willen gaan helpen maar ik ben bang dat ik spontaan in janken uitbarst als ik al die honden bij elkaar zie.

http://www.dierenasiel-leiestreek.be/nl ... is/13/737/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Asiel(en) vangen 150 verwaarloosde honden uit fokkerij o

Ongelezen bericht door Supernova »

Dan ga je al janken helpen :wink:
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

ja als je er heen gaat met een doel , dan valt het wel mee hoor, meestal kan je dan een knop omzetten.
sTefaniA
Zeer actief

Ze zitten in quarantaine vanwege de schurft. Ga ik Diesel dan niet besmetten? Ik heb nu geen vervoer maar ik zal de eigenaresse eens mailen met de vraag of ik wat kan helpen hier en daar. Gaat moeilijk zijn :ugh:
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

sTefaniA schreef:Ze zitten in quarantaine vanwege de schurft. Ga ik Diesel dan niet besmetten? Ik heb nu geen vervoer maar ik zal de eigenaresse eens mailen met de vraag of ik wat kan helpen hier en daar. Gaat moeilijk zijn :ugh:
Je kleding meteen wassen als je terug komt, en douchen voordat je in de buurt van diesel komt. Volgens mij kan dat dan niet zoveel kwaad. als je maar voorzorgsmaatregelen neemt.
Supernova
Zeer actief

sTefaniA schreef:Ze zitten in quarantaine vanwege de schurft. Ga ik Diesel dan niet besmetten? Ik heb nu geen vervoer maar ik zal de eigenaresse eens mailen met de vraag of ik wat kan helpen hier en daar. Gaat moeilijk zijn :ugh:
Inderdaad kleding wassen en zelf even douchen, dan is het risico minimaal. Enig nadeel is dat je het zelf ook kunt krijgen maar ik neem aan dat je goede handschoenen krijgt. Schurft is geen pretje. Tof dat je gaat helpen!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dapper als je gaat helpen!!

In alle opzichten van het woord.

Voor jouw eigen lieverd zie ik niet meteen een probleem als dat een gezonde hond is. Wat je, als je je daar beter bij voelt, kunt doen is hem een (homeopatische) weerstandverhoger geven.
Niet omdat ik denk dat dat nodig is, maar wellicht vind jij dat toch fijner.

Wel zou ik, gewoon gezonde voorzorg, zonder de hond te aaien thuiskomen, kleding DIRECT in de wasmachine, douchen en schone kleren aan. DAN pas de hond begroeten; deze dus ook tijdelijk "wegsluiten" dat hij niet toch bij je kan komen voordat jij dat ritueel achter de rug hebt.
Maar, als je dat zo doet, schat ik de kans dat je hem besmet klein.

Suzanne
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ach, arme honden. Maar wat mooi dat ze zo gered konden worden!
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Denise. schreef:Dan ga je al janken helpen :wink:
als ik dichterbij had gewoond :O: had ik echt zeker weten daar klaar gestaan met een tondeuse in mijn hand (a wel, niet jankend dan maar vol frisse moed om de honden een nieuw leven te gunnen)
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:
Denise. schreef:Dan ga je al janken helpen :wink:
als ik dichterbij had gewoond :O: had ik echt zeker weten daar klaar gestaan met een tondeuse in mijn hand (a wel, niet jankend dan maar vol frisse moed om de honden een nieuw leven te gunnen)
Ja ik zou ook graag vrijwilligerswerk doen bij een asiel, ik vind het asiel in Hilversum alleen niet zo leuk om vrijwilligerswerk te doen :oeps:
sTefaniA
Zeer actief

Ik probeer dit asiel altijd wel te helpen, er staat ook zo'n doneerbox bij de plaatselijke dierenwinkel en ik ga weleens wandelen met een hond. Ze doen echt goed werk, ze hebben zoveel honden en er zitten zo vaak van die verschrikkelijke gevallen tussen :ugh: Ze hebben onlangs ook 30 honden bij een vent weg gehaald en die arme dieren zaten allemaal in een smerige kelder, puppies, misvormde honden, zieke honden, echt zo erg :ugh:
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

:ok: Als je kunt helpen!

Het positieve aan dit bericht is dat de "kwekerij" failliet is. Weer 1 minder denk ik dan maar!
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Je moet je toch niet voorstellen hoe ze er daar bij hebben gezeten :ugh: Wat een gestoorden weer :piew: Als ik in de buurt woonde stond ik klaar met shampoo en tondeuse. Tof als je gaat helpen :ok: Ik heb eens fretten met schurft gehad en omdat we het niet doorhadden ook katten en wij zelf :oeps: Is goed te voorkomen door de al genoemde maatregelen hoor (en ook goed te behandelen trouwens, maar laat het daar liever maar niet op aan komen :wink: ).
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik had toevallig gister op het rottweilerforum een asielhond geplaatst die uit de fokkerij komt,mss is dat een hond die daar ook wel heeft gezeten,het is een werkelijk broodmagere rottweiler

ze heet zinga je kan haar vinden bij waak en verdedigings honden...( op dierenasiels.com)

arme dieren,maar ik hoop dat vanaf nu ook in hun leven het zonnetje gaat schijnen....en dat ze allemaal lieve baasjs gaan vinden..
sTefaniA
Zeer actief

Kimmie schreef:ik had toevallig gister op het rottweilerforum een asielhond geplaatst die uit de fokkerij komt,mss is dat een hond die daar ook wel heeft gezeten,het is een werkelijk broodmagere rottweiler

ze heet zinga je kan haar vinden bij waak en verdedigings honden...( op dierenasiels.com)

arme dieren,maar ik hoop dat vanaf nu ook in hun leven het zonnetje gaat schijnen....en dat ze allemaal lieve baasjs gaan vinden..
Ik denk het niet, aangezien de honden de eerste twee weken nog in quarantaine zitten, waarna ze gecastreerd worden. Dus zou raar zijn als die honden nu al herplaatst worden.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

sTefaniA schreef:
Kimmie schreef:ik had toevallig gister op het rottweilerforum een asielhond geplaatst die uit de fokkerij komt,mss is dat een hond die daar ook wel heeft gezeten,het is een werkelijk broodmagere rottweiler

Ik denk het niet, aangezien de honden de eerste twee weken nog in quarantaine zitten, waarna ze gecastreerd worden. Dus zou raar zijn als die honden nu al herplaatst worden.

Nou er staan bij de genoemde asiels meerdere nieuwe dieren op die uit de broodfok gehaald zijn, dus denk dat ze bij voorbaat al aan het zoeken zijn.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Als zulke honden nu in grote getale in het asiel in Almelo zouden belanden, zou ik er zeker gaan helpen met wassen en scheren! En een goede zak voer doneren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

En dan nog zijn er heel veel mensen die een pup kopen bij zo'n broodfokker vandaan......
Zo frustrerend dat het nog altijd in stand wordt gehouden, want oh leuk pupje op mp!

Ik hoop dat de honden snel opknappen en liefdevolle eigenaren krijgen.
:zweep:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Paulala schreef:En dan nog zijn er heel veel mensen die een pup kopen bij zo'n broodfokker vandaan......
Zo frustrerend dat het nog altijd in stand wordt gehouden, want oh leuk pupje op mp!
Ik erger me ook dood aan die mensen! Zie het hier in de buurt ook volop gebeuren. Ik gun die mensen heel veel ellende op het gebied van hun slecht voorbereide aankoop, zoals hoge veterinaire rekeningen en zo.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
umajoya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds

Ongelezen bericht door umajoya »

Wat erg is dit toch :(

Hopelijk vinden al die honden een goed nieuw huisje
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”