Ik heb twee soorten riemen: Een lerenriem met twee haken aan elke kant, die je in verschillende standen kan zetten en een riem van nylon met een haak en een lus. Het probleem is dat ik de riem snel wil kunnen loskoppelen. Als ik de lerenriem gebruik dan moet ik hem in de volle lengte gebruiken en dat vind ik te lang. Bij de nylonriem zou ik het in lus moeten knopen en dan krijg ik 'm dus niet snel los.
Dit [zie 1ste plaatje] leek mij wel handig, maar dan in ander materiaal; nylon bijv. en die karabijnhaak mag wel een gewone musketonhaak zijn. De paniekhaak is dan weer wel erg handig. Ik zou er alleen nog een schokdemper aan moeten verbinden.

Ik heb bij natteneuzen wel iets gevonden met schokdemper en van nylon, maar deze is met 1,50 m helaas te lang. Er werd me wel verteld dat ik er een op maat en naar wens kan bestellen, maar dan duurt het toch zeker een maand voor ik hem krijg...

Als iemand weet hoe ik sneller aan een riem kan komen van 1 meter lang met schokdemper, een musketonhaak en paniekhaak, dan hoor ik dat graag. Alternatieve oplossingen zijn natuurlijk ook welkom!