Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Pemba schreef:Maar de pipetjes werken pas als de teek al vast zit, ik zie ze gewoon over de honden lopen.
Ik heb nu Advantix (hemker-bekking.nl) dat werkt preventief tegen teken. Dus niet alleen pas als ze bijten. En ook tegen andere steekbeestje, die b.v. verantwoordelijk zijn voor leichmaniosa enz.
Bevalt mij prima. Tucker zat er altijd helmeaal onder en nu niets meer!
Groeten van het Spechthorst. A home without a dog isn't a home, it's a house
Pemba schreef:Maar de pipetjes werken pas als de teek al vast zit, ik zie ze gewoon over de honden lopen.
Ik heb nu Advantix (hemker-bekking.nl) dat werkt preventief tegen teken. Dus niet alleen pas als ze bijten. En ook tegen andere steekbeestje, die b.v. verantwoordelijk zijn voor leichmaniosa enz.
Bevalt mij prima. Tucker zat er altijd helmeaal onder en nu niets meer!
Dat lijkt me beter Koop je dat in de winkel of bij de da?
Hier nog geen vlooien en teken spullen gebruikt.
En zo waar ook nog altijd geen teken gevonden bij de honden, nu moet ik zeggen dat ze echt zelden een teek hebben.
Hier valt het nog mee. Houd de honden gewoon goed in de gaten. Geen gif hier dus.
Vraag me trouwens af wat voor sterk spul dat trouwens is als de teken niet eens op de hond komen.
Had 2 dagen geleden zelf een teek die vastzat achter op mijn been. Voelde tijdens het laatste rondje ineens erge jeuk en dacht dat het een muggensteek was. Tot ik ineens wat op mijn been voelde tijdens het douchen een half uur later. Ding zat er dus gelukkig nog maar kort. Maar het idee dat dat gore ding al een tijdje over mijn lijf heeft gelopen.
Ik heb vroeger wel eens middelen gebruikt, maar eigenlijk nooit merkbaar verschil gemerkt.
Ik vraag mij al heel lang af of er wel eens objectief onderzoek is gedaan naar de feitelijke effectieviteit onder realistische omstandigheden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marie-Josée schreef:Hier is het een ware plaag.Ik haal elke dag diverse wandelende teken van de honden af. Bij Sancho zitten ze steeds op zijn snuit.
Oww gedver. Dan zou ik toch wel overwegen iets te gaan gebruiken denk ik
Ik heb dat ook met Fien en ook met de anderen trouwens.
Maar ik gebruik dus niks.
RR en Willemijn reageren sterker op die middelen dan op beestjes, dus ik check ze en haal ze wel weg.
Marie-Josée schreef:Hier is het een ware plaag.Ik haal elke dag diverse wandelende teken van de honden af. Bij Sancho zitten ze steeds op zijn snuit.
Ik breng elke 4 weken Frontline combo aan, de laatste keer zelfs na 3 weken omdat ze toen al steeds volgezogen teken hadden.Het helpt nog wel tegen het volzuigen maar niet tegen het vastbijten.
Ik heb dat ook met Fien en ook met de anderen trouwens.
Maar ik gebruik dus niks.
RR en Willemijn reageren sterker op die middelen dan op beestjes, dus ik check ze en haal ze wel weg.
Ik doe dat ook met Rock zijn gevoeligheid voor hotspots. Heel veel teken heb ik gelukkig maar zelden meegemaakt. Ik heb 2x gif moeten gebruiken toen een opvanger onder de vlooien bleek te zitten. Dan heb je geen keus
Sinds een week is het festijn weer losgebarsten 5 per dag, en vastgezogen, bah.
Ik duik zo de kast in om te zien of ik nog Advantage heb, en anders bestel ik het.
Vanochtend 45 minuten gelopen en de score: 5 stuks op Dirkje en 2 op Toosje. Meteen gekeken en toen wandelden ze nog vrolijk over ze heen en zaten dus nog niet vast. Met een gemene ondertoon kan ik zeggen dat ze alle zeven hun zwemdiploma A nog niet hadden .
Kreel, Noppes R.I.P., Toosje en Dirkje: GIRLPOWER!
in een week al negen teken van de honden afgeplukt (mijn vriend dan, die kan erg goed teken verwijderen en laat ze vervolgens ploppen brrrrrr)
Helaas ben ik zelf allergisch voor de meeste anti-vlooien/teken middelen zoals frontline en stonghold.
Mijn honden teek/vlo vrij maar ik vervolgens maanden onder de bulten ervan :S
Krengetje schreef:Jap, hier ook al meerdere teken geplukt.
Goh, ik heb er met mijn hondjes nauwelijks last van
Alleen Pluisje heeft er 1 gehad in z'n wenkbrauw...
Misschien het type beharing of toch de knoflook?
Voor degene die teven hebben. Kijken jullie weleens in de vulva van jullie teven? Tama had er vandaag weer een in de vulva zitten een paar jaar geleden ook al, ze zitten bij haar ook weleens op haar anus.
Ik zag het doordat ze er aan ging zitten bijten, deed ze gisteren ook al toen had ik wel gekeken maar niks gezien, maar ja hij zat er ook in.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Vorig jaar had ik een scalibor voor Balint. Toch bleef hij enorme last van teken houden.Ik haalde ze volgezogen van hem af.
Taygo heeft er veel minder last van. Dit jaar gebruik ik niks,maar zie ik ze goed na . Ik heb niet het idee, dat ze er nu meer hebben.
Ze heeft heel weinig last van teken, dit jaar nog geen één, heb wel altijd anti-teken spul (eerst frontline, nu prac-tic en weleens een huismerk) bij haar gebruikt, ze gaat hier in NH 2x per dag naar het bos en loopt regelmatig door hoog gras, denk toch ook dat het bij haar aan het vacht ligt als ik de logeer cockerspaniel bij me heb tijdens dezelfde wandeling zit er toch vaak wel een teek.
_________________________ Boxer Jane 25-07-2014 Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
Ik moet enorm afkloppen, maar die van mij hebben nog niet 1 teek gehad dit seizoen! Nu blijven ze ook wel redelijk veel op het pad lopen tegenwoordig, misschien dat dat scheelt!
Vorige week voor het eerst een teek bij Chica weggehaald. Ze ging hangen met d'r kop toen de buurman aan het kriebelen was achter d'r oor. Meteen gekeken omdat ze pas geleden een huid ontsteking achter d'r oren had gehad en ik wilde weten of het terug was. Toen ik d'r flapper omhoog deed zat die teek daar prinsheerlijk Chica leeg te zuigen
Ik heb hem verwijderd en nu check ik haar na iedere uitlaatronde. Gelukkig is het tot nu toe bij die ene gebleven.
Ik gebruik geen spul / pippettjes en andere dingen, mischien als er heel veel te gelijk gaan komen maar die ene in de zoveel weken haal ik wel gewoon weg.
Trouwens wel een goeie tip om de teefjes ook bij de vulva te controleren. Chica zit idd veel vlak boven de bosgrond midden tussen de bebossing, had er niet aan gedacht dat teken ook daar in konden kruipen. D'r oren van binnen controleer ik wel altijd, komt nu een controle puntje bij.
stefanie schreef:Vraag me trouwens af wat voor sterk spul dat trouwens is als de teken niet eens op de hond komen.
Insecticide, voornamelijk Permethrin volgens mij.
Ik heb een witte hond, daar zie ik ze wel op lopen en dus blijf ik er liever verre van.
Ik gebruik dus ook niks. Het feit dat die beesten niet eens bij de hond in de buurt willen komen, bevestigt voor mij weer dat ik een goede keus heb gemaakt om geen gif te willen gebruiken. Gewoon goed in de gaten houden. Heb één donkere hond waar ik ze dus niet/slecht op zie lopen. Maar dan ga ik gewoon met mijn handen door zijn vacht.
Sepp had vorige week zijn eerste teek
ook de eerste die wij zagen trouwens....
gelijk tekentang gehaald, toen teek zoek
alles nagezocht denk dat seppie m op heeft gegeten....
Maar hij is nu ook gedruppeld o enne wij hebben hier geen bossen
maar hij was denk een seconde in de bosjes gedoken.....