Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hebben jullie ook zo'n last van teken?
Moderator: moderatorteam
- Therese
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Re: Hebben jullie ook zo'n last van teken?
Misschien was de teek intussen volgezogen en van Sepp gevallen?
Dat was vroeger het algemeen denken he, in het bos en de bosjes/struiken. Maar ze zitten net zo makkelijk op het voetbalveld als het groenstrookje naast het fietspad... jammer genoeg..
Dat was vroeger het algemeen denken he, in het bos en de bosjes/struiken. Maar ze zitten net zo makkelijk op het voetbalveld als het groenstrookje naast het fietspad... jammer genoeg..
Gr. Therese

Cody van de Victory: 31-03-2000 / 03-11-2011

Cody van de Victory: 31-03-2000 / 03-11-2011
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Hier zitten de teken ook gewoon in de buurt, al is het is het bos veel erger. Ik denk ook dat de lange dichte vacht er voor zorgt dat ze zo veel teken hebben, die beesten hebben veel houvast. Dat maakt het ook wel lastig om de teken op de honden te vinden.
Vanmiddag maar eens proberen of het helpt als ik een beetje tea tree oil op de koppies spuit.
15 teken per boswandeling vind ik wel veel.
Vanmiddag maar eens proberen of het helpt als ik een beetje tea tree oil op de koppies spuit.
15 teken per boswandeling vind ik wel veel.

-
Ήυs
Ik had laatst een oranje teek, iemand die ooit gezien? 
- caira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Berre had er ook steeds last van maar ik heb advantix gehaald en dat werkt echt als een tierelier!
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Hmm, ik geloof dat ik er op 30 april één heb zien lopen ergens.Krengetje schreef:Ik had laatst een oranje teek, iemand die ooit gezien?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Ήυs
Jaap* schreef:Hmm, ik geloof dat ik er op 30 april één heb zien lopen ergens.Krengetje schreef:Ik had laatst een oranje teek, iemand die ooit gezien?
- Tank
- Zeer actief
gister na een boswandeling 11 teken van mijn boomertje afgeplukt :S
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Het is zo erg in het bos waar wij lopen dat wij plakken ook Pads op die beschermen ons een meter rondom tegen teken
voor 8 uur
de honden zijn behandeld en je moet zien wat eroverheen wandeld en zich nog vast pint
voor 8 uur
de honden zijn behandeld en je moet zien wat eroverheen wandeld en zich nog vast pint
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Jaap* schreef:Hmm, ik geloof dat ik er op 30 april één heb zien lopen ergens.Krengetje schreef:Ik had laatst een oranje teek, iemand die ooit gezien?
Kiki heeft hier nauwelijks teken, Nelson zit echt onder en die heb ik dus van de week ook maar behandeld met een pipet. Inderdaad in de orde van een stuk of 15 teken na het lopen. Meestal kan ik het gros verwijderen voordat ze zich vastzuigen ( lichte vachtkleur) maar in de hals en buikstreek zaten er toch uiteindelijk in totaal 12!! vastgezogen. De druppel dus!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Bah bah bah
Ja gister wezen speuren nou weet ik dat daar ook wel wat reeen lopen. 8 teken lopen van mezelf en Jola afgehaald.
zo vies (vooral omdat ze dus ook over mij heen liepen....) de mannen (alberto en Odin) hadden nergens last van 
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Bij Bayko heb ik er in het bos al een stuk of vijf van z'n kop geplukt, na afloop thuis toch nog drie gevonden en Cyntha had er een paar in haar liezen zitten die zich net hadden vastgezet. Het stikt daar van de teken, zeker in deze tijd van het jaar. Daarom ga ik zelf ook altijd meteen onder de douche na afloop. Er liep er bij mij eentje op m'n been terwijl ik een lange broek met hoge schoenen eronder droeg, vond het al erg gewaagd van je dat je in dat bos in een rokje durfde rond te lopencorason del perro schreef:Bah bah bahJa gister wezen speuren nou weet ik dat daar ook wel wat reeen lopen. 8 teken lopen van mezelf en Jola afgehaald.
zo vies (vooral omdat ze dus ook over mij heen liepen....) de mannen (alberto en Odin) hadden nergens last van
Bayko en Cyntha worden vandaag voor het eerst sinds heel lange tijd toch maar weer gesprayd met Defendog. Niet alleen in het speurbos maar ook in de omgeving rond ons huis zitten nu zoveel teken dat er haast niet meer tegenop te zoeken is.