Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Me vriendje en ik zijn

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Annet67
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising jachthond
Contacteer:

Me vriendje en ik zijn

Ongelezen bericht door Annet67 »

Hallo,

ik wil me hierbij graag voorstellen, ik ben Annet met me hondenvriendje Bodi. We delen ons huiske met nog 2 katten Tommie & Joey.
Me hondenvriendje heb ik as zaterdagavond exact 1 jaar. Hij komt uit spanje en is een soort van jachthond. Samen doen we behendigheid wat we steeds leuker vinden.
doggielover

Re: Me vriendje en ik zijn

Ongelezen bericht door doggielover »

Hallo Annet, welkom! Een van mijn honden is een Galgo-kruising uit Spanje waar ik in de toekomst behendigheid mee wil gaan doen, maar eerst nog even Elementaire gehoorzaamheid en Sociale Huishond afronden, ze is pas een paar maanden in Nederland. Ben benieuwd naar een foto van je hondje.
Annet67
geregistreerd lid
Contacteer:

Ik moet alles nog eens goed uitvinden hoe alles hier werkt, ben een beetje blond
Zodra ik weet hoe zal ik een foto plaatsen. Hij is overigens me 4de hond en me tweede spaanse hond. vorig jaar april moest ik me dlamatier laten inslapen toen dus Bodi in me leven kwam. Toen had ik 2 spaanse vriendjes. Maar heel onverwachts in december moest ik me Kwinto laten inslapen, waar ik nog steeds moeite mee heb. Niet dat het afscheid van me andere dieren geen
verdriet deed maar bij kwin was zo onverwachts en plotseling. 'smorgens kwam de DA toen hij niet lekker was en 'smiddags kwam ze terug om hem in te laten slapen.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

Hoi Annet,

Welkom hier :D

Wat erg dat je ,je andere hond zo plotseling is overleden. Kan me voorstellen dat je daar nog veel verdriet van hebt, is ook niet te bevatten als je zo onverwachts je hondje moet laten inslapen. Een totale overval. Nog heel veel sterkte met het gemis !
Annet67
geregistreerd lid
Contacteer:

Hoi Mari-anne,

Dank je,
Uiteraard hebben we allemaal heel veel verdriet als we afscheid moeten nemen, maar als je het aan ziet komen ga je er al wat voor bereiden, althans dat is mijn beleving. Maar als je je hond zo plotseling moet laten inslapen waar je niet op rekent komt het dubbel zo hard aan
mari-anne
Zeer actief

Nou dat komt dubbel zo hard aan. 1 van mijn honden moesten wij ook onverwachts laten inslapen. Dat is 2 jaar geleden nu, maar als ik daar nu nog aan denk dan draait mijn maag om.
De andere vond ik natuurlijk ook vreselijk, maar je was voorbereid, daar zagen we het bij aankomen. Eigenlijk begon het verwerken toen al vanaf dat we wisten dat ze er niet lang meer zouden zijn. Maar bij ons hondje Saba die totaal onverwachts in moest slapen was het alsof er een bom op me viel.Voelde me totaal overvallen.
Duurt veel langer vind ik voor je dat een plekje hebt gegeven.
Dus kan me voorstellen dat je na een paar maand er nog niet echt een plekje voor hebt gevonden.
Annet67
geregistreerd lid
Contacteer:

Helemaal precies zoals ik ook denk.
Weet niet hoe oud jou hond was ten tijde van overlijden, me hond was 9 jaar en tuurlijk werd hij wat langzamer, en had hij pijnstillers voor artrose, maar dat hij een tumor in zijn buik had was zo niet gedacht.
Er zat dus ruim een half jaar tussen me 2 honden. En ik had toen dus me huidige hond waar ik me zo schuldig over voelde ten aan zien van Kwinto. Want bodi nam een hoop tijd in beslag.
Kwinto heeft wel wat plezier gehad van Bodi's aanwezigheid maar had ik het allemaal geweten had ik Kwinto de rust gegeven en alle aandacht.
En je gaat dingen zoeken he, zo van als ik Bodi niet had had ik dan wel de eerste symptome gezien dat Kwin een tumor had.
En na het overlijden voelde ik me nog veel schuldiger ten aanzien van kwin en was bodi eigenlijk teveel, maar dan werd ik weer boos op mezelf want bodi kon er totaal niets aan doen. bodi eiste zoveel aandacht en ik had tegelijk zoveel verdriet.
Bodi is absoluut een schat hij heeft alleen vervelende kant waar een hoop tijd in gaat zitten. Hij is heel erg vooruit gegaan het afgelopen jaar dus die vervelende kant als ik me blijf inzetten gaat ook goed komen. Maar dat vergt de nodige tijd en heeft me ook flink wat stress gekost.
mari-anne
Zeer actief

Mijn hond was op een week na 8 jaar. Bij een operatie bleek dat hij een tumor had rond de aorta , was niet te opereren. Dus we kregen telefoontje dat ze hem niet meer wakker lieten worden. Terwijl hij voor ons juist een operatie zou krijgen die zijn problemen die hij de tijd voor zijn overlijden had, zou oplossen.Dus het was een knal toen bleek dat het juist zijn dood werd.
Heel herkenbaar hoor, die schuldgevoelens. Je zoekt toch altijd wat je toch fout hebt gedaan of over het hoofd hebt gezien. Maar dat allemaal met de informatie die je achteraf pas weet. Dus eigenlijk zo zinloos die schuldgevoelens. Al trekt je gevoel zich daar niets van aan.
Maar je deed toen hoe je dacht dat het goed was, en beter kan je het gewoon niet doen.
Fijn dat Bodi zo vooruit gegaan is.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”