Wat kan ik daar het beste aan doen? Wassen met teatree shampoo? Of een supplement toevoegen aan haar eten? Ze krijgt KVV van Farmfood.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schilferige huid
Moderator: moderatorteam
-
Dazwa84
Schilferige huid
Belle is enorm in de rui, dit heeft ze elk jaar en ook elk jaar vraag ik me weer af of het wel normaal is hoeveel haar er vanaf komt
Haar vacht is dan ook wat doffig en wat schilferig, maar net met het borstelen zag ik dat ze aan de binnenkant van haar liezen best veel schilfers op haar huid heeft.
Wat kan ik daar het beste aan doen? Wassen met teatree shampoo? Of een supplement toevoegen aan haar eten? Ze krijgt KVV van Farmfood.
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
- Aantal honden: 2
Re: Schilferige huid
Krijgt ze al zalmolie? Hier doet dat echt wonderen. Ook was ik eens in de zoveel tijd met berkenteer shampoo, ook erg fijn en goed van de huid.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Zeker in de periode van rui is een keer flink en goed wassen met een goede verzorgende shampoo best een goed idee 
Als het alleen schilfers zijn is het "goed" maar als er roodheid, jeuk oid bijkomt zou ik even langs de DA gaan om het te laten zien... dan kan er meer aan de hand zijn.
Suzanne
Als het alleen schilfers zijn is het "goed" maar als er roodheid, jeuk oid bijkomt zou ik even langs de DA gaan om het te laten zien... dan kan er meer aan de hand zijn.
Suzanne
-
Dazwa84
Dank voor de reacties! Zalmolie werd me inderdaad aangeraden en was ik van plan vandaag te halen, maar de DW ging pas om 13:00 uur open. Ik hoor inderdaad goede reacties daarover. En ik wil haar ook even wassen een dezer dagen, kan volgens mij niet zoveel kwaad.
@Suzanne: Het is voor zover ik kon zien alleen schilfers, ze heeft ook geen jeuk of last ervan.
Berkenteer dat is die enorme stinkshampoo he? Die heb ik hier volgens mij nog wel ergens.
@Suzanne: Het is voor zover ik kon zien alleen schilfers, ze heeft ook geen jeuk of last ervan.
Berkenteer dat is die enorme stinkshampoo he? Die heb ik hier volgens mij nog wel ergens.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Een rauw eitje op zijn tijd kan ook geen kwaad 
Guinnie van ca 20 kg krijgt er zo 3 a 4 per week, net hoe het mij uitkomt....
Suzanne
Suzanne
- Lance
- Zeer actief
Hij stinkt inderdaad wel een beetjeDazwa84 schreef:Dank voor de reacties! Zalmolie werd me inderdaad aangeraden en was ik van plan vandaag te halen, maar de DW ging pas om 13:00 uur open. Ik hoor inderdaad goede reacties daarover. En ik wil haar ook even wassen een dezer dagen, kan volgens mij niet zoveel kwaad.

- Lance
- Zeer actief
Zoveel? Hier krijgen ze max 2 eieren per week. Teveel breekt vit. B af, dus daar ben ik toch een beetje huiverig voor...Suzanne123 schreef:Een rauw eitje op zijn tijd kan ook geen kwaad
Suzanne