Even een (misschien nogal blond) vraagje...
Sinds twee weken hebben mijn vriend en ik een opvanghondje in huis en ik wilde vandaag gaan beginnen met gericht commando's aanleren (zit bijvoorbeeld). Ik ben met een van mijn katten bezig geweest met clicker-training (en de anderen weten dat clicker = lekkers en zijn er dus ook als de kippen bij), dus wilde ik hetzelfde doen met de hond. Maar het geluid van het oppakken van de clicker was al genoeg: direct zaten de katten om me heen te wachten op wat ze moesten doen
Voor Bia (het opvanghondje) wilde ik dus iets anders halen om mee te kunnen trainen, als alternatief voor de clicker... zonder fluitje fluiten kan ik soms niet (droge mond enzo) en klikken met een balpen vind ik ook zo onhandig (omdat ik dat in overvloede doe als ik me verveel of nadenk
Maar nu... ik hoor dat ding natuurlijk niet... en de hond reageert niet op het fluitje als ik daarop blaas. Geen beweging van de oortjes, niks. Er zit aan het fluitje een schroefje om de toon in te stellen, maar ook dat lijkt niet te werken.
Is dit gewoon een kwestie van aanleren dat fluitje = beloning of is het gewoon een goedkoop prulding dat niet werkt? Het is zo'n Trixie fluitje
Anders breng ik het maandag direct retour en bedenk ik wel wat anders als alternatief voor de clicker