Suzanne123 schreef:Maar ik VIND het oprecht geen leuk initiatief maar een uiterst dom idee!Budkes schreef:Suzanne, ik vraag me wel eens af, wordt je daar nou blij van ?
Van een enthousiast jong mens met een leuk initiatief bij de enkels af te zagen en dan ook nog eens te gaan lopen zeiken over spelfouten. Trouwens ook nog eens totaal niet relevant in dit geval, ze wil je hond uitlaten, niet je biografie schrijven.
Dat zeg ik niet om iemand bij de enkels af te zagen maar omdat ik dat oprecht vind!
Draai het om, denk even mee...
Ze laat Fikkie uit die (en dat weet ze op voorhand) niet gezellig doet tegen eh... fietsers van mijn part. Ze is net goed en wel op weg; Fikkie ziet een fietser, gaat uit zijn plaat, rukt zich los rent de weg over en veroorzaakt een ongeval of erger nog; wordt overreden!
Of, ander Fikkie, een eh.. Malthezer... die is braaf, loopt keurig mee; maar wordt ineens uit het niets door een andere hond gegrepen.
TS kan dat niet voorkomen en mag aan de eigenaren gaan uitleggen dat Fikkie.....
Ziet nou werkelijk verder niemand die idioterie in zo'n voorstel van een 17-jarige die GEEN hond gewend is, en dan Fikkie wel wil uitlaten? En dan ook nog aanbied om wel even wat aan het gedrag te doen? Ik vind dat gevaarlijk.. heel gevaarlijk in alle eerlijkheid en nee, echt niet omdat ik wat te zeiken wil hebben, maar omdat ik echt denk dat het een dom idee is.
Om nog maar te zwijgen van het idee dat iemand een huissleutel aan een onbekende gaat geven om de hond op te halen. Lijkt me niet zo handig
En qua aansprakelijkheid / verzekering? Ook niet zo'n strak plan.
Het KLINKT misschien heel leuk, het uitlaten van andermans honden tegen betaling, maar je neemt een mega-grote verantwoordelijkheid, je moet zorgen dat je een goede aansprakelijkheidsverzekering hebt, dat je ingedekt bent ALS er zich een ongeval voordoet en ..
nou ja, weet je, laat maar.. ik vind het dus "niet zo'n goed plan", laten we het daar maar bij houden; er is teveel wat in zo'n situatie geregeld moet worden wil je het goed doen.
Suzanne
het is zeker iets om over na te denken