Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kruikenzakje...
Moderator: moderatorteam
- juuth
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
kruikenzakje...
ik las dat je als je de pup gaat ophalen je het best een kruikje bij het nieuwe "nest" kan leggen, nu kan ik van mijn schoonouders een metalen babykruikje lenen voor zo lang nodig. Maar ik denk niet dat ze erg blij zullen zijn als de hoesjes ervan smerig worden gemaakt door een hond, met het vooruitzicht dat er een kleinzoon/dochter onderweg is van mijn schoonzus... dus nu heb ik een paar vraagjes?
hoelang adviseren jullie de kruik er in te laten liggen? en hoe wennen jullie de kruik af?
en na aanleiding over het voorgaande over de hoesjes wil ik dus zelf een hoesje gaan maken.. maar kan dit met fleece? of moet dit perse van badstof zijn? en moet ik dan 1 laag gebruiken of toch 2 a 3 lagen?
hoelang adviseren jullie de kruik er in te laten liggen? en hoe wennen jullie de kruik af?
en na aanleiding over het voorgaande over de hoesjes wil ik dus zelf een hoesje gaan maken.. maar kan dit met fleece? of moet dit perse van badstof zijn? en moet ik dan 1 laag gebruiken of toch 2 a 3 lagen?
-
&nicole
- Zeer actief
Re: kruikenzakje...
ik heb er eerlijk gezegt nog nooit van gehoord, en nog nooit gedaan...
ik denk niet dat t nodig is joh, als de kruik leegloopt heb je een probleempje
ik denk niet dat t nodig is joh, als de kruik leegloopt heb je een probleempje
- juuth
- Vaste gebruiker
lees het echt heel vaak.. gewoon van die baby-kruikjes hoor.. die test je zoiezo eerst voordat je ze neerlegt, en zijn er ook op gemaakt om niet te lekken lijkt mij 
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Tsjah ik heb het wel eens gelezen, maar het hoeft zeker niet. Zorg gewoon dat je bij de eerste dagen en nachten erbij bent 

- *Eva*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog nooit van gehoord, waar is die kruik dan voor, een pup heeft het toch niet koud?
Groetjes Eva
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik weet niks van kruiken voor puppy's, maar zag bij de hema vandaag dat ze daar bij het babyspul kruikenzakjes los verkopen voor weinig, is misschien ook een idee?
- Minhie
- Zeer actief
Volgens mij is het idee dat de pup warmte ofzo voelt en dat zou de moederwarmte moeten nabootsen (met een vachtje om de kruik)*Eva* schreef:Nog nooit van gehoord, waar is die kruik dan voor, een pup heeft het toch niet koud?
Ik zou het in ieder geval zelf niet gebruiken..

- juuth
- Vaste gebruiker
ja van het laatste ja..
word me overal geadviseerd, door zowel fokker als asiel als dierenarts...
tis ook niet perse nodig inderdaad, maar veel pups vinden het wel fijn, en k dacht dat het ook redelijk algemeen was gezien ik het op een ander forum ook wel heb gelezen..
Layka komt de eerste dagen ook lekker bij ons in de slaapkamer te staan zodat ze lekker rustig kan wennen..
Verder heb ik trouwens nog iets met de bench..
Ik ben niet echt van plan om de bench full-time te gebruiken (a;s pup wel als jullie dat adviseren..) maar meer voor op vakanties enzo.. hoe kan ik dat het beste dan aanleren?
heb wel vaker honden gehad maar nog nooit echt een pup van 8 weken....
We zij inmiddels wel bezig om alles puppy-proof te maken, haha.
Tuin heeft inmiddels een omheining zodat ze niet tussen de coniferen door kan glippen, haha. Verdere spullen hebben we ook al, behalve de bench die we de 20e ophalen en een grondwokkel die ik nog even ga ophalen..
word me overal geadviseerd, door zowel fokker als asiel als dierenarts...
tis ook niet perse nodig inderdaad, maar veel pups vinden het wel fijn, en k dacht dat het ook redelijk algemeen was gezien ik het op een ander forum ook wel heb gelezen..
Layka komt de eerste dagen ook lekker bij ons in de slaapkamer te staan zodat ze lekker rustig kan wennen..
Verder heb ik trouwens nog iets met de bench..
Ik ben niet echt van plan om de bench full-time te gebruiken (a;s pup wel als jullie dat adviseren..) maar meer voor op vakanties enzo.. hoe kan ik dat het beste dan aanleren?
heb wel vaker honden gehad maar nog nooit echt een pup van 8 weken....
We zij inmiddels wel bezig om alles puppy-proof te maken, haha.
Tuin heeft inmiddels een omheining zodat ze niet tussen de coniferen door kan glippen, haha. Verdere spullen hebben we ook al, behalve de bench die we de 20e ophalen en een grondwokkel die ik nog even ga ophalen..
- krullie
- Zeer actief
mijn pup had het ook niet koud hoor.
alleen toen hij ziek was heb ik zo een kersenpitten knuffel gekocht.
en daar viel hij tegen in slaap.
alleen toen hij ziek was heb ik zo een kersenpitten knuffel gekocht.
en daar viel hij tegen in slaap.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Hier wel gebruikt hoor zo'n kruikje. Maar Spikey kwam hier op 31 december. Hij werd er idd wel rustiger van samen met zijn nestknuffel.
Bench is hier ook gebruikt in het begin. Eerste jaar dagelijks dus 's nachts en als ik een boodschap ging doen. Nu alleen nog in de auto. En op vakantie gaan ze mee voor als de honden in de voortent van de caravan moeten blijven. Onze vorige hond Blacky ging eens midden in de nacht achter een kat aan. Hele camping wakker. Vanaf die nacht ging bij hem de bench deur dicht.
Omdat ze geleerd hebben toen ze heel jong waren dat de bench hun slaap plek is vinden ze het helemaal niet erg om er in te moeten. Zelfs nu de bench eigenlijk niet meer gebruikt wordt.
Bench is hier ook gebruikt in het begin. Eerste jaar dagelijks dus 's nachts en als ik een boodschap ging doen. Nu alleen nog in de auto. En op vakantie gaan ze mee voor als de honden in de voortent van de caravan moeten blijven. Onze vorige hond Blacky ging eens midden in de nacht achter een kat aan. Hele camping wakker. Vanaf die nacht ging bij hem de bench deur dicht.
Omdat ze geleerd hebben toen ze heel jong waren dat de bench hun slaap plek is vinden ze het helemaal niet erg om er in te moeten. Zelfs nu de bench eigenlijk niet meer gebruikt wordt.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Stamt nog uit de tijd van de brinta en neus door zijn pis halen.
Kun je beter een knuffel of handdoek/lap mee nemen van de fokker waar de nestgeur aan zit.
Kun je beter een knuffel of handdoek/lap mee nemen van de fokker waar de nestgeur aan zit.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Minhie
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Stamt nog uit de tijd van de brinta en neus door zijn pis halen.

- blacky
- Zeer actief
Tja ik ben van baad het niet schaden doet het al helemaal niet. En idd had ik ook een nestknuffel.
- juuth
- Vaste gebruiker
we krijgen ook een nestlap mee inderdaad, dus die wil ik zoiezo in de bench leggen.
bedankt voor de tips over de bench!! zal ik zeker veel aan hebben haha.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Overdaad schaad zullen we maar zeggen,.juuth schreef:we krijgen ook een nestlap mee inderdaad, dus die wil ik zoiezo in de bench leggen.
Houd rekening dat een hond niet zit te wachten op wat wij allemaal vinden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- juuth
- Vaste gebruiker
de kruik ga ik in ieder geval proberen, vind ze het niks dan breng ik hem alsnog terug naar mijn schoonouders, vind ze het wel lekker dan blijft de kruik mooi een tijdje er in liggen tot ze een beetje gewend is.
de bench gaan we de 20e ophalen, dus dan heb ik nog 6 dagen om die goed in te richten....
de bench gaan we de 20e ophalen, dus dan heb ik nog 6 dagen om die goed in te richten....
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik haakte of breide kruikenzakken altijd zelf (ook voor die grote rubberen kruiken). Maar voor zo'n klein babykruikje is het helemaal een fluitje van een cent. Maar anders zou ik gewoon eens kijken in een babyzaak, daar kun je ze ook voor een paar centen kopen.

- juuth
- Vaste gebruiker
bedankt voor de tip..
moet ik alleen wel goed zoeken naar een babyzaak in de buurt... denk dat ik dan gewoon maar even langs de hema huppel... net zo makkelijk
moet ik alleen wel goed zoeken naar een babyzaak in de buurt... denk dat ik dan gewoon maar even langs de hema huppel... net zo makkelijk
-
mex71
- Actief
Ik kreeg m'n pup midden in de winter en heb ook een kruik gebruikt. Na een half uur heb ik die uit de bench gehaald, want hij begon erg te hijgen. Hij kreeg het veel te warm en ik heb hem echt wat moeten afkoelen, buiten. Het is nu echt niet koud, dus mij lijkt het niet nodig.
edit: typfout
edit: typfout
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zou het in de zomer niet doen, daar doe je een hond geen plezier mee.
-
Lillith
- Zeer actief
Ha, je hondje is wel heel gewenst, 6dgn om de bench in te richten.....juuth schreef:de kruik ga ik in ieder geval proberen, vind ze het niks dan breng ik hem alsnog terug naar mijn schoonouders, vind ze het wel lekker dan blijft de kruik mooi een tijdje er in liggen tot ze een beetje gewend is.
Denk je eraan dat babies niet krabben en wroeten aan een kruik...
- juuth
- Vaste gebruiker
hebben toch een kruikje geleend van mijn schoonouders, en al pindakaas in huis voor de puppy kong (mogen ze dat nu al hebben?)
we kijken wel even of we het nodig vinden om de kruik werkelijk te gebruiken, als ze het niet koud krijgt gebruik ik hem ook niet en denk inderdaad dat het wel meevalt, hoewel het bij ons wel redelijk koud in huis is hoor..
bench is ingericht.. tis alleen wel wat anders dan een standaard bench..
afmetingen zijn 120 bij 50 bij 80 cm, lijkt me voor eerst wel groot genoeg, en qua diepte kunnen we altijd nog wel wat aanpassen.. gemaakt van een ongebruikte caviakooi, haha.
foto:

Stevig is hij wel, ben er al tegenaan gelopen toen ik net uit bed kwam, en hij staat nog steeds, haha. Dus lijkt me dat een pup dan ook niet veel kan uithalen..
Nog tips voor het verder inrichten?
we hebben trouwens ook nog een hondenbank gemaakt van steigerhout (heel goed geschuurd...)

we kijken wel even of we het nodig vinden om de kruik werkelijk te gebruiken, als ze het niet koud krijgt gebruik ik hem ook niet en denk inderdaad dat het wel meevalt, hoewel het bij ons wel redelijk koud in huis is hoor..
afmetingen zijn 120 bij 50 bij 80 cm, lijkt me voor eerst wel groot genoeg, en qua diepte kunnen we altijd nog wel wat aanpassen.. gemaakt van een ongebruikte caviakooi, haha.
foto:

Stevig is hij wel, ben er al tegenaan gelopen toen ik net uit bed kwam, en hij staat nog steeds, haha. Dus lijkt me dat een pup dan ook niet veel kan uithalen..
we hebben trouwens ook nog een hondenbank gemaakt van steigerhout (heel goed geschuurd...)

-
Inc
Een caviakooi als bench
Kan je niet beter een fatsoenlijke aanschaffen? Deze stort bij het minste of geringste in lijkt me. het is nou ook weer geen chi pup die je er in laat vertoeven.
Dit lijkt me echt een afrader.
Kan je niet beter een fatsoenlijke aanschaffen? Deze stort bij het minste of geringste in lijkt me. het is nou ook weer geen chi pup die je er in laat vertoeven.
Dit lijkt me echt een afrader.
- juuth
- Vaste gebruiker
als ik er zelf al overheen val met mijn volle gewicht, en heb er ook genoeg aan lopen trekken en doen hoor.. en ding geeft geen kick...
kan er zelf op zitten, aan lopen trekken alles...
Ding is steviger als menigeen andere bench, als ik het even vergelijk met mijn ouders hun bench die ze gloednieuw in de winkel hadden gekocht en dat ding kon ik nog niks mee uitvoeren of t was al kapot..
Ik ben zelf al een enorme sloper.. als iets mij overleefd is dat vaak al een teken dat het behoorlijk stevig is, haha.
kan er zelf op zitten, aan lopen trekken alles...
Ding is steviger als menigeen andere bench, als ik het even vergelijk met mijn ouders hun bench die ze gloednieuw in de winkel hadden gekocht en dat ding kon ik nog niks mee uitvoeren of t was al kapot..
Ik ben zelf al een enorme sloper.. als iets mij overleefd is dat vaak al een teken dat het behoorlijk stevig is, haha.
-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
- Aantal honden: 2
Ooooh, ik vind je hondenbankje leuk!juuth schreef:hebben toch een kruikje geleend van mijn schoonouders, en al pindakaas in huis voor de puppy kong (mogen ze dat nu al hebben?)
foto:
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Als jouw hondje een paniekmomentje heeft, komtie dwars door die tralietjes heen...
Veel succes ermee....
Verder heeft een hond een bontjas aan, en echt geen kruik nodig. Ik adviseer dat ook nooit aan mijn pupkopers, bij mij krijgen ze wel een lapje met nestgeur mee, maar verder niks bijzonders....
Het hondje heeft er veel meer aan om bij jou in de buurt te zijn.
Heb je ook niet de fabel gehoord dat je een tikken de wekker in de bench moet leggen die de hartslag van de moeder nabootst? Kun je die mooi naast het kruikje leggen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Wij leggen de laatste dagen een paar vetbedden in de puppyruimte en iedere pupkoper krijgt daar een stuk van mee met de nestgeur eraan. Dat gaat in het puppypakket met een speeltje, brokken, map met papieren, foto's, paspoort enz.
Wij adviseren geen kruik en zo te zien staat jouw kooi voor de verwarming en lijkt me dat al helemaal niet nodig
Wij adviseren geen kruik en zo te zien staat jouw kooi voor de verwarming en lijkt me dat al helemaal niet nodig
- blacky
- Zeer actief
Laika heeft ook de eerste weken in een konijnen kooi gezetenSil schreef:Ooooh, ik vind je hondenbankje leuk!juuth schreef:hebben toch een kruikje geleend van mijn schoonouders, en al pindakaas in huis voor de puppy kong (mogen ze dat nu al hebben?)
foto:
Enne, jammer voor jou maar volgens mij is je pup daar zo uitgegroeid. Mag ik hem dan, ja, ja, ja?
![]()
![]()
- juuth
- Vaste gebruiker
de hondenbank is 80 x 60 en die blijft mooi hier ook al groeit ze er uit, mijn kat is er namelijk ook helemaal verliefd op...
de bench tjah.. als het niet wil, dan wil het niet.. dat zien we vanzelf wel.. als het niet wil bestellen we wel wat bij zooplus ofzo. Of we lopen 2 minuten naar de jumper en halen daar even snel een bench...
de bench tjah.. als het niet wil, dan wil het niet.. dat zien we vanzelf wel.. als het niet wil bestellen we wel wat bij zooplus ofzo. Of we lopen 2 minuten naar de jumper en halen daar even snel een bench...
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zou de bench niet doen. Je wil namelijk dat je pup er ook uit zichzelf in gaat, gewoon als hij moe is, en dat gaat niet met zo'n opstapje. En al gaat het wel, slim is het niet voor de gewrichten. Zou het ding dus weg doen.
Heb eventueel wel een grote ijzeren bench voor je te leen
Heb eventueel wel een grote ijzeren bench voor je te leen