Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Medicatie online?
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Medicatie online?
Zijn er mensen die medicatie online bestellen? Arie heeft al heel vaak pijnstilling nodig en ik denk dat hij overgaat naar chronisch gebruik. Ik vroeg me dus af of mensen bekend zijn met het online bestellen van medicatie? Is dit betrouwbaar en scheelt dit wat financieel?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Re: Medicatie online?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Daar was ik dus al bang voor, daar heb ik dus geen zin inInge O schreef:die online medicatie (zowel humaan als diergeneeskundig) schijnt zeker niet altijd betrouwbaar te zijn - er schijnt ook regelmatig serieus kaf tussen het koren te zitten (zoals ongecontoleerde namaakmedicatie die uit aziatische hoek komt en louter uit vulmiddel bestaat ipv. uit aktieve stof).
@ Moosje voor die andere medicatie moet je eerst voor consult naar hun toe dat is op recept
maar dan kom je op zoiets http://www.diergeneesmiddel.nl/index.ph ... =2a&page=3. Maar hoe weet ik dan dat er niet gesloemeld wordt zoals Inge ook al aangaf
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Volgens mij kun je als je ze een brief van jouw DA laat zien of een recept (even mailen of zo) ook zo bestellen maar ik weet het niet zeker.Carmen schreef:Daar was ik dus al bang voor, daar heb ik dus geen zin inInge O schreef:die online medicatie (zowel humaan als diergeneeskundig) schijnt zeker niet altijd betrouwbaar te zijn - er schijnt ook regelmatig serieus kaf tussen het koren te zitten (zoals ongecontoleerde namaakmedicatie die uit aziatische hoek komt en louter uit vulmiddel bestaat ipv. uit aktieve stof).
@ Moosje voor die andere medicatie moet je eerst voor consult naar hun toe dat is op recept
maar dan kom je op zoiets http://www.diergeneesmiddel.nl/index.ph ... =2a&page=3. Maar hoe weet ik dan dat er niet gesloemeld wordt zoals Inge ook al aangaf

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
zo de rimadyll scheelt wel aardig zegCarmen schreef:Daar was ik dus al bang voor, daar heb ik dus geen zin inInge O schreef:die online medicatie (zowel humaan als diergeneeskundig) schijnt zeker niet altijd betrouwbaar te zijn - er schijnt ook regelmatig serieus kaf tussen het koren te zitten (zoals ongecontoleerde namaakmedicatie die uit aziatische hoek komt en louter uit vulmiddel bestaat ipv. uit aktieve stof).

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- monky555
- Zeer actief
oke je hebt een punt
misschien ben ik te goed gelovig, ik vind 50 euro natuurlijk ook wel een behoorlijk verschil, maar goed als het gewoon het goeie spul is, kan je weer heel wat leuke dingen doen met/voor de woefers van 50 euro. Maar voorlopig dus maar het dure spul halen, weet ik iig dat monky het goeie spul krijgt 

-
Wilm@
Ik heb eens een rondje 'Rimadyl bestellen via een website' ondernomen. Niet dat Barca dit nodig had, maar ik wilde weten hoe ik aan zo'n potje kon komen en waren de kosten inderdaad minder?
Allereerst dien je een recept te hebben van je DA. Dat recept is niet gratis, daar moet je voor betalen en iedere DA mag daarvoor vragen wat hij wil. Recept staat gelijk aan een consult bij haar. In feite neemt je eigen DA dus het consult over, dit hoort vanwege de Nederlandse wetgeving en dan begrijp je meteen waarom die potjes in Nederland zo duur zijn!
Dan scan je dat recept in en stuurt het naar 'n website wat Rimadyl verkoopt. De potjes komen uit Duitsland omdat de Rimadyl daar veel goedkoper is. Achter 1 Nederlandse website was 'n Nederlandse DA werkzaam welke dicht bij de grens van Duitsland haar praktijk had. Zij koopt de Rimadyl groot in, in Duitsland.
Is je recept aangekomen dan stuurt zij je een potje Rimadyl. Als je dan de kosten gaat vergelijken, loont het haast de moeite niet. Want de verzendkosten moet je ook betalen. Je receptje kun je bewaren voor de volgende aankoop. Dan heb je de kosten van je DA, voor je recept, niet meer en dan loont het wel. Uiteraard, als je hond dit elke dag nodig heeft dan haal je bij je DA een recept voor -pak 'm beet- 4 potjes? Dan zet de website je recept op 'herhalingsrecept'. Haar wel even bellen en zij regelt dit. Zij is zelf DA en vindt dat de Rimadyl in Nederland onnodig duur is.
Al pratende met haar kwam ik erachter dat de prac-tic, bij haar, wel heel voordelig is. Die mag je zonder recept bestellen. Helemaal als je 2 dozen a 6 pipetten aanschaft. Zet erbij 'met lange houdsbaarheidsdatum.' Ze heeft mij netjes terug gebeld en de datum doorgegeven welke ze nog had en dat betrof eind 2012. Ja hoor, die mocht ze opsturen! Bij haar kostte 1 doosje van 6 pipetten iets in de €40,00 en bij mijn DA ruim €54,00.
Conclusie, zorg dat je iemand kent die in dicht bij de grens of in Duitsland woont, en wel bij haar/zijn DA Rimadyl kan kopen en naar je opsturen. Dat is dan de voordeligste weg!
Allereerst dien je een recept te hebben van je DA. Dat recept is niet gratis, daar moet je voor betalen en iedere DA mag daarvoor vragen wat hij wil. Recept staat gelijk aan een consult bij haar. In feite neemt je eigen DA dus het consult over, dit hoort vanwege de Nederlandse wetgeving en dan begrijp je meteen waarom die potjes in Nederland zo duur zijn!
Dan scan je dat recept in en stuurt het naar 'n website wat Rimadyl verkoopt. De potjes komen uit Duitsland omdat de Rimadyl daar veel goedkoper is. Achter 1 Nederlandse website was 'n Nederlandse DA werkzaam welke dicht bij de grens van Duitsland haar praktijk had. Zij koopt de Rimadyl groot in, in Duitsland.
Is je recept aangekomen dan stuurt zij je een potje Rimadyl. Als je dan de kosten gaat vergelijken, loont het haast de moeite niet. Want de verzendkosten moet je ook betalen. Je receptje kun je bewaren voor de volgende aankoop. Dan heb je de kosten van je DA, voor je recept, niet meer en dan loont het wel. Uiteraard, als je hond dit elke dag nodig heeft dan haal je bij je DA een recept voor -pak 'm beet- 4 potjes? Dan zet de website je recept op 'herhalingsrecept'. Haar wel even bellen en zij regelt dit. Zij is zelf DA en vindt dat de Rimadyl in Nederland onnodig duur is.
Al pratende met haar kwam ik erachter dat de prac-tic, bij haar, wel heel voordelig is. Die mag je zonder recept bestellen. Helemaal als je 2 dozen a 6 pipetten aanschaft. Zet erbij 'met lange houdsbaarheidsdatum.' Ze heeft mij netjes terug gebeld en de datum doorgegeven welke ze nog had en dat betrof eind 2012. Ja hoor, die mocht ze opsturen! Bij haar kostte 1 doosje van 6 pipetten iets in de €40,00 en bij mijn DA ruim €54,00.
Conclusie, zorg dat je iemand kent die in dicht bij de grens of in Duitsland woont, en wel bij haar/zijn DA Rimadyl kan kopen en naar je opsturen. Dat is dan de voordeligste weg!
- monky555
- Zeer actief
ik eigenwijs als ik ben
dacht ik doe een 'proef' bestelling, ik heb 40 x 100mg carprodyl besteld. En ben vandaag begonnen, dus ik laat wel ff weten hoe het is gegaan. Hij was vanavond wel heel vrolijk, maar ff aankijken dus. ↲
Op de site staat dat carprodyl niet op vooraad was, maar ik had het vorige week donderdag besteld, en gister in huis, dus dat is iig wel goed gegaan
en bij carprodyl & rimadyl heb je geen recept nodig, bij metacam & novacam volgens mij wel.
Op de site staat dat carprodyl niet op vooraad was, maar ik had het vorige week donderdag besteld, en gister in huis, dus dat is iig wel goed gegaan

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
http://www.de-dierenarts.nl/
Rimadyl staat niet op hun site, maar als je belt of mailt kunnen ze het wel sturen. Het scheelde erg veel met mijn eigen dierenarts.
Rimadyl staat niet op hun site, maar als je belt of mailt kunnen ze het wel sturen. Het scheelde erg veel met mijn eigen dierenarts.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar kun je rimadyl dan zonder recept krijgen? Bij mijn weten kan dat niet meer..
Heb nu nog voldoende, maar een adresje zou handig zijn..
Heb nu nog voldoende, maar een adresje zou handig zijn..
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Hier bestel ik ook wel medicijnen die ik al eerder gebruikt hebt voor mijn dieren. Een recept is dan niet nodig, je amilt ze gewoon even de informatie van je huisdier en dat je het al eerder gebruikt hebt. Ik bestel hier ook altijd de stronghold.Kristina schreef:http://www.de-dierenarts.nl/
Voor alle duidelijkheid: ik ga nooit zelf dokteren, het gaat dan puur om 'herhaalrecepten' zeg maar, voor chronisch gebruik.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb weleens online medicijnen besteld en nooit een probleem gehad ermee.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik hoop dat het werkt voor je
Ik hou alleen altijd zo'n onderbuikgevoel over aan dit soort dingen. Zal nooit medicijnen via internet bestellen, niet voor onszelf & niet voor onze dieren. Succes iig! Hou je ons op de hoogte in dit topic?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb ze toen gewoon bij een NL dierenarts gekocht die ook online medicijnen verkocht.Dat durf ik dus wel,maar niet bijv. bij een of ander onbekend iets in Hoekietoekistan of zo.luna2906 schreef:Ik hoop dat het werkt voor jeIk hou alleen altijd zo'n onderbuikgevoel over aan dit soort dingen. Zal nooit medicijnen via internet bestellen, niet voor onszelf & niet voor onze dieren. Succes iig! Hou je ons op de hoogte in dit topic?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
hier ook geen online medicijnen. Ik ben niet meer zo goedgelovig als vroeger.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Hier hetzelfde. Ik koop ze online bij een dierenartsenpraktijk.marian* schreef:Ik heb ze toen gewoon bij een NL dierenarts gekocht die ook online medicijnen verkocht.Dat durf ik dus wel,maar niet bijv. bij een of ander onbekend iets in Hoekietoekistan of zo.luna2906 schreef:Ik hoop dat het werkt voor jeIk hou alleen altijd zo'n onderbuikgevoel over aan dit soort dingen. Zal nooit medicijnen via internet bestellen, niet voor onszelf & niet voor onze dieren. Succes iig! Hou je ons op de hoogte in dit topic?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Geloof ook wel dat het gerust kan hoor
Alleen heb er zelf altijd een prettiger gevoel bij om het gewoon bij de DA te halen, weet ik waar het weg komt en waar ik heen kan als er iets niet goed blijkt te zijn o.i.d.
Maar ik koop sowieso zelden iets via internet, dus dat ligt meer aan mij dan aan de online aanbieders denk ik
Maar ik koop sowieso zelden iets via internet, dus dat ligt meer aan mij dan aan de online aanbieders denk ik
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik heb voor Cerva jarenlang de pancrex on line in Engeland besteld en opgestuurd naar mijn ex, dat scheelde kapitalen met die in Nederland.
Er zijn in die jaren ook nog regelmatig bloedonderzoeken gedaan waarin nooit naar voren is gekomen dat die pancrex niet werkte, bovendien zou dat ook zo te zien geweest zijn bij haar.
Ik heb er dus wel goede ervaringen mee.
Er zijn in die jaren ook nog regelmatig bloedonderzoeken gedaan waarin nooit naar voren is gekomen dat die pancrex niet werkte, bovendien zou dat ook zo te zien geweest zijn bij haar.
Ik heb er dus wel goede ervaringen mee.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- monky555
- Zeer actief
ik heb bij dierengeneesmiddel.nl besteld, vergeten erbij te zetten
ik bestel graag via internet, veel makkelijker. Maar goed het word iig aangetekend verzonden, en snel, en de blisters zien er 'echt' uit