Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik ben nieuw en stel mij en mijn gezin even voor
Moderator: moderatorteam
- cindybosch
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): kruising Akita inu / Tsjechische wolf
ik ben nieuw en stel mij en mijn gezin even voor
Hallo ik ben Cindy en kom uit Limburg , mijn gezinnetje bestaat uit een partner , 2 kids en over 6 weekjes 2 honden !
Wij krijgen dan namelijk een pup erbij
Snowy is een kruising Akita Inu / Tsjechische wolf , hij is 9 jaar
Snowy is 1,5 week geleden papa geworden , van 3 schattige puppy's , 1 daarvan is wit en deze is voor ons
Er breekt een spannende tijd aan . en we kunnen wel wat tips gebruiken
De pup is trouwens ook een Reu , Snowy vind puppy's leuk , maar dominante volwassen mannetjes wat minder . al wordt het Dominante gedrag steeds minder nu hij oud begint te worden . Hopelijk ziet ie in de pup een nieuwe vriend , en gaat het helemaal goed komen ...
Nou tot snel op het vragen forum , want ik heb er genoeg
groetjes Cindy
Wij krijgen dan namelijk een pup erbij
Snowy is een kruising Akita Inu / Tsjechische wolf , hij is 9 jaar
Snowy is 1,5 week geleden papa geworden , van 3 schattige puppy's , 1 daarvan is wit en deze is voor ons
Er breekt een spannende tijd aan . en we kunnen wel wat tips gebruiken
De pup is trouwens ook een Reu , Snowy vind puppy's leuk , maar dominante volwassen mannetjes wat minder . al wordt het Dominante gedrag steeds minder nu hij oud begint te worden . Hopelijk ziet ie in de pup een nieuwe vriend , en gaat het helemaal goed komen ...
Nou tot snel op het vragen forum , want ik heb er genoeg
groetjes Cindy
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Re: ik ben nieuw en stel mij en mijn gezin even voor
Welkom op het forum.
Wie is de moeder van het nest? En waarom de keuze voor een reutje?
Zijn er foto's?
Wie is de moeder van het nest? En waarom de keuze voor een reutje?
Zijn er foto's?

- cindybosch
- geregistreerd lid
Hey jazeker zijn er foto's , ik moet nog even kijken hoe alles werkt hier !
de Moeder is een zwarte flatcoot retriever
Mijn man wilde liever nog een Reu , en het is de enigste witte
het was namelijk niet goed gegaan met de bevalling , dat is een keizersnede geworden , pups bleken tegroot , dat heeft helaas
geleid tot 9 dode puppy's ! Gelukkig gaat het nu goed met mama hond
Kun je me even uitleggen hoe ik hier foto's bij een bericht plaats ?
de Moeder is een zwarte flatcoot retriever
Mijn man wilde liever nog een Reu , en het is de enigste witte
het was namelijk niet goed gegaan met de bevalling , dat is een keizersnede geworden , pups bleken tegroot , dat heeft helaas
Kun je me even uitleggen hoe ik hier foto's bij een bericht plaats ?
- Minhie
- Zeer actief
Als je de foto op internet hebt geupload (bij bijvoorbeeld imageshack.us, photobucket.com of facebook) kan je de foto zo uploaden:
[img]link.jpg[/img]
(zonder spaties dan)
Nog wat vraagjes
Waarom de keuze voor deze combinatie van honden?
En gaat dat wel goedkomen?
Snowy die al dominant is en dan nog een reu erbij die dominant kan zijn?
Ik had persoonlijk gekozen voor een teef.. kans op slagen is velen malen groter.
[img]link.jpg[/img]
(zonder spaties dan)
Nog wat vraagjes
Waarom de keuze voor deze combinatie van honden?
En gaat dat wel goedkomen?
Ik had persoonlijk gekozen voor een teef.. kans op slagen is velen malen groter.

- cindybosch
- geregistreerd lid
tja , het blijft wel een gok .
De dekking was eigenlijk een ongelukje , en tja dan komt toch de vraag willen we daar een pup van , nu er schattige pups zijn is mijn man om
, hij wil de witte pup . ook omdat we 2 dochters hebben wil mijn man een reu
ikzelf maak me er wel een beetje druk over , maar mijn partner niet , die denkt dat ie wel weet hoe het gaat slagen
De dekking was eigenlijk een ongelukje , en tja dan komt toch de vraag willen we daar een pup van , nu er schattige pups zijn is mijn man om
, hij wil de witte pup . ook omdat we 2 dochters hebben wil mijn man een reu
ikzelf maak me er wel een beetje druk over , maar mijn partner niet , die denkt dat ie wel weet hoe het gaat slagen
- Minhie
- Zeer actief
Ik vind het wel een grote gok zeg. Het kan natuurlijk wel goed gaan, maar de kans dat het daadwerkelijke slaagt is natuurlijk erg klein. Vooral omdat snowy al domniant is. En dat jullie al 2 dochters hebben is natuurlijk een reden van nikscindybosch schreef:tja , het blijft wel een gok .
, hij wil de witte pup . ook omdat we 2 dochters hebben wil mijn man een reu![]()

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Ik denk ook dat dat wel eens vragen om problemen kan zijn. Hondenvaders gaan niet automatisch hun zonen accepteren. En als de pup straks door zijn puberteit gaat en volwassen wordt, is vader al een oude man aan het worden. Hmm, ik vind het niet zo'n ideale keuze. Aan de andere kant is met een dochter nog een oepsnestje natuurlijk een gevaar....
- cindybosch
- geregistreerd lid
ja zo denk ik er ook wel over , het zal een moeilijke klus worden , maar er zijn toch wel meer mensen met 2 reuen thuis ? we willen wel junior vroeg laten castreren , voor snowy vind ik dat geen zin meer hebben op zijn leeftijdDebbieZ schreef:Ik denk ook dat dat wel eens vragen om problemen kan zijn. Hondenvaders gaan niet automatisch hun zonen accepteren. En als de pup straks door zijn puberteit gaat en volwassen wordt, is vader al een oude man aan het worden. Hmm, ik vind het niet zo'n ideale keuze. Aan de andere kant is met een dochter nog een oepsnestje natuurlijk een gevaar....
verder willen snowy wel de koning in huis laten ( misschien allen voorlopig ?)
Hem dus voortrekken zeg maar , en hem niet corrigeren als hij naar de pup zou snauwen .
nog meer tips voor het te laten slagen zijn erg welkom .
Het moet een kameraad worden van Snowy !
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Er zijn wel meer mensen met twee reuen thuis, maar jouw Snowy is wel van een behoorlijk kaliber en hij is dominant, geef je zelf al aan. Dan is een tweede reu meestal niet zo'n goed plan. Snowy voortrekken en hem de titel 'koning in huis' geven, is ook niet standaard de oplossing, omdat het misschien wel helemaal niet zo uit gaat komen. Dan ga je juist kunstmatig de hierarchie in de war schoppen. En als het echt een kameraad van hem moet worden, zou ik toch zeker een teefje kiezen. Straks moet die arme Snowy als oude man nog in de stress schieten van een jonge puberreu.cindybosch schreef:ja zo denk ik er ook wel over , het zal een moeilijke klus worden , maar er zijn toch wel meer mensen met 2 reuen thuis ? we willen wel junior vroeg laten castreren , voor snowy vind ik dat geen zin meer hebben op zijn leeftijd
Hem dus voortrekken zeg maar , en hem niet corrigeren als hij naar de pup zou snauwen .
Ik zou nog eens met manlief praten...
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Allereerst welkom hier
ik vind het eerlijk gezegd erg zielig voor jullie oudere reu dat er een jonge reu bij komt. Dan moet hij straks op z'n oude dag nog vechten voor zijn plek in het huis.
- Minhie
- Zeer actief
tsjah.. gewoon goed opletten. Hoe moeilijk is dat nou. Genoeg mensen hier op het forum die dat ook kunnen.DebbieZ schreef:Ik denk ook dat dat wel eens vragen om problemen kan zijn. Hondenvaders gaan niet automatisch hun zonen accepteren. En als de pup straks door zijn puberteit gaat en volwassen wordt, is vader al een oude man aan het worden. Hmm, ik vind het niet zo'n ideale keuze. Aan de andere kant is met een dochter nog een oepsnestje natuurlijk een gevaar....
Over castratie, hier wat informatie :cindybosch schreef:ja zo denk ik er ook wel over , het zal een moeilijke klus worden , maar er zijn toch wel meer mensen met 2 reuen thuis ? we willen wel junior vroeg laten castreren , voor snowy vind ik dat geen zin meer hebben op zijn leeftijdDebbieZ schreef:Ik denk ook dat dat wel eens vragen om problemen kan zijn. Hondenvaders gaan niet automatisch hun zonen accepteren. En als de pup straks door zijn puberteit gaat en volwassen wordt, is vader al een oude man aan het worden. Hmm, ik vind het niet zo'n ideale keuze. Aan de andere kant is met een dochter nog een oepsnestje natuurlijk een gevaar....
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... +castratie

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
maar waarom zou je dit allemaal aan willen gaan? ik neem aan, dat het nemen van een 2e hond iets moet zijn, wat leuk is voor het hele gezin? en voor snowy, je doet die hond een veel groter plezier met een teefje als maatje, waarom het hem aandoen, dat hij wellicht van zijn "troon" gedonderd word door een jonger exemplaar , áls hij dat al gaat accepteren, want zo niet, dan zijn de rapen gaar en is er niks leuks aan die 2 hondencindybosch schreef:ja zo denk ik er ook wel over , het zal een moeilijke klus worden , maar er zijn toch wel meer mensen met 2 reuen thuis ? we willen wel junior vroeg laten castreren , voor snowy vind ik dat geen zin meer hebben op zijn leeftijdDebbieZ schreef:Ik denk ook dat dat wel eens vragen om problemen kan zijn. Hondenvaders gaan niet automatisch hun zonen accepteren. En als de pup straks door zijn puberteit gaat en volwassen wordt, is vader al een oude man aan het worden. Hmm, ik vind het niet zo'n ideale keuze. Aan de andere kant is met een dochter nog een oepsnestje natuurlijk een gevaar....
- Minhie
- Zeer actief
Zo verwoord yamie eigenlijk wat ik probeer te zeggen 

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Welkom op het forum!
Ik zie eigenlijk al die problemen niet zo met een reutje erbij. Ik denk dat het wel goed zal gaan. Alvast veel plezier met de pup. Ik ben ook benieuwd naar foto's
Ik zie eigenlijk al die problemen niet zo met een reutje erbij. Ik denk dat het wel goed zal gaan. Alvast veel plezier met de pup. Ik ben ook benieuwd naar foto's
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- cindybosch
- geregistreerd lid
yamie schreef:maar waarom zou je dit allemaal aan willen gaan? ik neem aan, dat het nemen van een 2e hond iets moet zijn, wat leuk is voor het hele gezin? en voor snowy, je doet die hond een veel groter plezier met een teefje als maatje, waarom het hem aandoen, dat hij wellicht van zijn "troon" gedonderd word door een jonger exemplaar , áls hij dat al gaat accepteren, want zo niet, dan zijn de rapen gaar en is er niks leuks aan die 2 honden
Met een vrouwtje heb je ook die garantie niet .
het liefst zou ik ook willen dat ik junior zolang snowy leeft , in een vriezer kon bewaren , en daarna van junior kon genieten
Je kunt het zielig vinden en dat is het denk ik ook wel ! hij heeft nooit iets hoeven delen . maar van de andere kant is ie zo verwent dat hij nog niet eens biefstuk eet ( raar maar rundvlees eet ie niet ???!!! ) en hondenkoekjes alleen oortjes en kipvleugeltjes anders niets .
dus wat dat betreft kan ie gerust eens delen
wel nog even iets anders : 5 maanden geleden heeft hij wel plaats, tijd , en aandacht moeten inleveren omdat toen onze dochter werd geboren , dit is prima gegaan hij vind het allemaal wel best , merk toch echt dat ie oud wordt , vaker hoord ie niet eens als ik z'n riem pak op de gang
maar pppfff ik pieker me er suf onder , en als ik dan junior zie , smelt ik weer , en man lief is zowiezo al verkocht
- Minhie
- Zeer actief
Ik denk niet dat yamie bedoeld dat het zielig is dat hij iets moet delen met een andere hond. Het is zielig als hij van zijn troon wordt gedonderd door een jonger exemblaar en dat ook nog mee moet maken. De kans dat junior dat gaat proberen is natuurlijk best groot. Nee, de garantie met een vrouwtje heb je inderdaad ook niet, maar de kans op slagen is velen malen groter. Al helemaal omdat snowy een kruising akita is. Akita's zijn vaak helemaal niet zo sociaal naar andere sexgenoten, naar dames, zijn ze vaak extra elegant
En dat hij plaats heeft moeten maken voor jullie dochter is natuurlijk wel heel anders en niet te vergelijken.
Nou ja, ik denk dat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt en ik wens jullie veel succes, plezier en wijsheid toe.
En dat hij plaats heeft moeten maken voor jullie dochter is natuurlijk wel heel anders en niet te vergelijken.
Nou ja, ik denk dat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt en ik wens jullie veel succes, plezier en wijsheid toe.

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
In het verleden een bouvier puppy reu, bij een 9 jarige boxerreu (kon dominant zijn naar andere reuen) gehad, is geweldig goed gegaan, hij leefde zelfs helemaal op met zo'n jonkie in huis. De boxer is tot het einde (ruim 13) de baas geweest (heel af en toe een corrigerende snauw geweest) en de bouvier was een behoorlijk dominant mannetje. Na de boxer z'n dood hebben we een bouvierpup reu erbij genomen, is ook altijd goed gegaan met de toen ong. 5 jarige boef, nooit vechtpartijen samen. Deze twee bouviers waren buiten helaas wel hondonvriendelijk.
Wat is wijsheid? Ze kunnen het samen misschien heel goed hebben maar ik weet niets van Akita's af.
Alsnog welkom op het forum en succes met jullie keuze
Wat is wijsheid? Ze kunnen het samen misschien heel goed hebben maar ik weet niets van Akita's af.
Alsnog welkom op het forum en succes met jullie keuze